"Dat is toch geen kerstcadeau?"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:24

Heerlijk topic. Op dit moment zit ik in een enorme ruzie met mijn vriend. De aanleiding. Juist het kerst kado! Ik weet dat hij het lastig vind dus had al een lijstje met winkels door ge-appt. In veel van deze winkels kennen ze me goed dus de verkoopsters kunnen je er prima bij helpen. Maar nee hoor het blijft moeilijk. Eigenlijk vind ik het het ergst dat hij na 1,5 jaar nog steeds niet weet waar je mij blij mee maakt. Terwijl ik van mijn klanten de leukste en mooiste dingen heb gekregen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:55

Vroeger kreeg ik ook regelmatig te horen dat ik niets voor de honden of de paarden zou krijgen. Want dat was niet voor mezelf.

Mijn man heeft zoiets, als jij daar blij van wordt krijg je dat. Dit jaar krijg ik een mooi boek over honden.

Mijn schoonouders geven altijd geld met kerst. Dat stoppen ze dan ergens in, in een kerst decoratie dingetje. En dan moeten we dat zoeken als we daar zijn met kerst :D
Dat is altijd hilarisch. Mijn schoonmoeder versierd het huis altijd heel uitgebreid met kerst. En het staat altijd helemaal vol met prullaria. Dus we zijn vaak wel een uurtje aan het zoeken. En mn schoonouders hebben de grootste lol _O-

Vorig jaar kreeg ik een gouden armbandje van mijn man. Een tijdje terug was hij gebroken en mijn man had hem weg gebracht om te laten repareren.
Van de week kwam hij thuis en toen had hij hem opgehaald. Dus hij zei:"zo, hij is net op tijd klaar. Kan ik hem dit jaar weer voor kerst geven" :D

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 03:26

Ik heb vandaag cadeautjes uitgepakt en mijn familie kent mij echt super goed *\o/*

De eerder genoemde (dure) radio en de douchewisser.
Verder koekjes voor de poezen en voor het paardenkind.
Van mijn vriend het mooie geïllustreerde Harry Potter boek, en een super mooie ketting met een fijn hoefijzertje en klavertje vier. Ook bijpassende oorbellen, maar de brave man had ze bij ontvangst niet gecontroleerd en er is iets mee mis (hij had ook het prijskaartje niet verwijderd hahaha), dus die moeten we omruilen.
En, he-le-maal geweldig - een pot curry van mijn favo merk, ben ik zo blij mee :')


Ik heb mijn mama vandaag oa een schoentrekker gegeven. Toen ik daarmee thuiskwam van de winkel, had mijn vriend zoiets van "wtf..." Je had haar gezicht moeten zien toen ze hem uitpakte, ze was ZO blij! Ze voelde door de verpakking heen al wat het was en stond echt te stuiteren. Ze kan zich moeilijk bukken, en heeft altijd een schoentrekker nodig als ze haar schoenen wilt aantrekken. Ze heeft er 1, maar gebruikt zowel de voor- als achterdeur, en vergeet die dan bij de verkeerde deur voor de volgende keer haha. Nu heeft ze er 2, en kan er aan elke deur eentje blijven liggen, ze was oprecht dolgelukkig!



Ik ben in februari jarig. Ik vraag boeken, boeken en boeken.
Of misschien wel een opvouwbare bademmer, nu ik geen bad meer heb hahaha.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:08

Mijn ouders zijn altijd erg van de praktische cadeaus: stoomdweil, droogmolen etc. Vorig jaar kreeg ik geld voor een nieuwe diepvries, dat geld heb ik (per ongeluk :') ) geïnvesteerd in een nieuwe Bucas deken voor mijn paard. Waren ze achteraf niet blij mee, ik wel tot op de dag van vandaag! Wellicht is het ook een generatie dingetje. Voor kerst mocht ik dan ook écht niks qua paardenspullen vragen, uiteindelijk heeft mijn zus dat toch gekocht en ik was helemaal blij gister avond :+:

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:03

Ik werd laatst al raar aangekeken dat mijn vriend en ik geen cadeaus doen. Wij sparen dat geld liever uit voor een lekker weekendje weg, dagje uit of in de vanantiepot samen :D . Maar dat snappen mensen niet zo goed :') .

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:37

Wij doen ook geen cadeaus als stel hoor. Mijn man is ook nog eens jarig 2 januari, dus 'ik blijf niet bezig' is wel van toepassing :D :')
Voor z'n verjaardag krijgt hij een mooie 18jarige whisky en we gaan wandelen met alpacas haha :D

Ik vind cadeautjes ook moeilijk hoor! Ik 'heb alles al', en wat ik niet heb is of serieus te duur of kun je niet kopen met geld :+
Afgelopen jaar was ik heel blij met mijn roze kruiwagen en ik kreeg bordspellen, ook leuk :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:45

Jennyj01 schreef:
Heerlijk topic. Op dit moment zit ik in een enorme ruzie met mijn vriend. De aanleiding. Juist het kerst kado! Ik weet dat hij het lastig vind dus had al een lijstje met winkels door ge-appt. In veel van deze winkels kennen ze me goed dus de verkoopsters kunnen je er prima bij helpen. Maar nee hoor het blijft moeilijk. Eigenlijk vind ik het het ergst dat hij na 1,5 jaar nog steeds niet weet waar je mij blij mee maakt. Terwijl ik van mijn klanten de leukste en mooiste dingen heb gekregen.


Troost je... mijn man weet nog steeds niet wat hij zijn moeder moet geven voor kerst...
En die kent hij al 37 jaar, en komt uit haar :')
Sommige mensen zijn gewoon echt niet zo goed of creatief er in. Of zijn bang iets te geven wat je uiteindelijk niet leuk vind.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:12

Qimm schreef:
Wij doen ook geen cadeaus als stel hoor. Mijn man is ook nog eens jarig 2 januari, dus 'ik blijf niet bezig' is wel van toepassing :D :')
Voor z'n verjaardag krijgt hij een mooie 18jarige whisky en we gaan wandelen met alpacas haha :D

Ik vind cadeautjes ook moeilijk hoor! Ik 'heb alles al', en wat ik niet heb is of serieus te duur of kun je niet kopen met geld :+
Afgelopen jaar was ik heel blij met mijn roze kruiwagen en ik kreeg bordspellen, ook leuk :D


2 januari is dan nog verder weg dan 28 december… -O- Leuk hoor, als ze zo snel al jarig zijn _O- Hij mag zelf bepalen welk cadeau hij voor kerst uitpakt en welke voor zijn verjaardag dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:03

Ik ben ook jarig op 2 januari en vind er niets aan. De laatste jaren wordt het niet meer gevierd, nadat er 2 jaar op rij niemand meer kwam opdagen, behalve mijn schoonouders. Al de rest was ‘te moe’ van de feestdagen. -O- Ook de cadeaus zijn beduidend kleiner, als je ze al krijgt. Want ja, dure maanden.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:54

Ja ik ben morgen jarig... ook een topdag :+

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 15:24

c_alsemgeest schreef:
Ja ik ben morgen jarig... ook een topdag :+


Mijn broer is ook morgen jarig haha. Mijn beste vriendin was eergisteren jarig :')
Wat ik altijd doe, en wat zij allebei altijd enorm appreciëren, is verschillende cadeau's kopen.
Het gebeurt héél vaak dat zij "1 cadeau voor de 2 gelegenheden" krijgen, wat niet fair is. Tenzij het echt gewoon dubbel zo duur is, maar anders niet haha, zij kunnen er ook niks aan doen dat ze zo dicht rond Kerst jarig zijn vind ik! En dat vinden zij ook haha. Een ander die niét rond die periode jarig is, krijgt ook gewoon apart cadeau's :)

Helaas zijn het beide wel "moeilijke" mensen wat cadeautjes betreft, 1 leuk cadeau vinden is vaak al moeilijk, laat staan 2 :') De kunst is er op tijd aan te beginnen, en dan lukt het wel :D

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:16

Deze periode is poedersuiker om jarig te zijn maar midden in de zomer is ook poedersuiker.
Bijna iedereen is op vakantie dan en als je mijn familie hebt krijg je een maand later bij de verjaardag van je zusje nog net een 'oh ja, jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag hé' en met heel veel mazzel nog een 5 gulden toegestopt (jaren '90 en '00). -O-
En dan vervolgens raar opkijken dat ik mijn verjaardag weiger te vieren sinds ik uit huis ben. :roll:

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:27

Hier is het juist andersom. Ik ben tweede kerstdag jarig. Vaak krijg ik kerstspul voor mijn verjaardag. Ja ach, het valt op dezelfde dag dus das wel zo handig... %) >;) Een paar jaar terug kreeg ik van een boer hier in de buurt een geweldig cadeau. Hij wist niet goed wat hij me kon geven maar wou toch iets persoonlijks geven. Hij wist dat ik toen wat krap bij kas zat. Kwam hij een grote hooibaal met zijn trekkertje brengen. Daar krijg ik tranen van in mijn ogen, zo lief! <3

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:32

Ik heb gedacht aan dit topic gedacht toen ik vanmorgen een gietijzeren braadpan uitpakte. Topcadeau, erg blij mee!

Mijn halve familie (broers en zussen en inmiddels ook kinderen van hun) is jarig in december. Nooit dat dat van invloed is geweest op kerst/sinterklaas of andersom. Geen idee hoe mijn ouders dat deden met 7 kinderen, waarvan 5 jarig in november en december, maar ze deden het!
Overigens kwam er wel een veto op vriendjes en vriendinnetjes jarig in deze maanden. Nu hebben mijn ouders 3 schoonkinderen jarig op 13 mei. :')

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:16

Ik was niks nodig, dus vroeg om het geld te doneren aan Brooks hospital for animals. Wouden ze niet doen, was geen kado vonden ze.

Vraag vaak wat voor de vogels, run een kleine opvang. Eord je ook raar aangekeken.

Dan voor de paarden?! Maar weer ben ik niks nodig.

Dit jaar om planten watersysteem gevraagd... ze houden zich nu wel stil . Ben duidelijk niet leuk om kadoos te geven.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:41

Hier is iedereen gewend aan praktische cadeaus voor mijzelf of mijn man.
Zo heb ik voor kerst een mooie nieuwe longeersingel gekregen en handschoentjes.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:59

champagne glazen...

Ja, want die heb je niet.

Nee, en met een reden.... we drinken her niet... en voor oud en nieuw halen we 1x in de paar jaar een verpakking wegwerp plastic champagne dingen.

Of wijnglazen, als ze dat opperen dan zeg ik: joh, is dit wijnglas niet goed genoeg? Ook die worden hier in huis niet/nauwelijks gebruikt.

Ik heb sinds september 2017 1 slokje1 cocktail en 2 biertjes op en ik mis het absoluut niet. Dus kom alsjeblieft niet aan met wijn en champagne glazen. Er is een reden waarom ik die niet heb/onder ee dikke laag stof vandaan moet trekken

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 00:02

Mri schreef:
champagne glazen...

Ja, want die heb je niet.

Nee, en met een reden.... we drinken her niet... en voor oud en nieuw halen we 1x in de paar jaar een verpakking wegwerp plastic champagne dingen.

Of wijnglazen, als ze dat opperen dan zeg ik: joh, is dit wijnglas niet goed genoeg? Ook die worden hier in huis niet/nauwelijks gebruikt.

Ik heb sinds september 2017 1 slokje1 cocktail en 2 biertjes op en ik mis het absoluut niet. Dus kom alsjeblieft niet aan met wijn en champagne glazen. Er is een reden waarom ik die niet heb/onder ee dikke laag stof vandaan moet trekken


Oh god nee, daar zou je mij ook geen plezier mee doen!
Wij hebben wel.. drankglazen.. maar vraag me niet welke, wijn of champagne, ik lust dat spul ab-so-luut niet, mijn vriend drinkt wel eens een glas met mijn vriendinnen maar ik krijg het niet binnen hahaha.
Gisteren een half glas coctail gedronken en doorgegeven aan mijn broer hahaha.

Vandaag Kerstfeest bij mijn schoonouders - ik was een vrolijke Bobette, dan is het wél normaal als je niet drinkt, maar als je niet moet rijden vinden mensen het blijkbaar raar dat je niet drinkt haha.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:14

LWDaisy schreef:
Mri schreef:
champagne glazen...

Ja, want die heb je niet.

Nee, en met een reden.... we drinken her niet... en voor oud en nieuw halen we 1x in de paar jaar een verpakking wegwerp plastic champagne dingen.

Of wijnglazen, als ze dat opperen dan zeg ik: joh, is dit wijnglas niet goed genoeg? Ook die worden hier in huis niet/nauwelijks gebruikt.

Ik heb sinds september 2017 1 slokje1 cocktail en 2 biertjes op en ik mis het absoluut niet. Dus kom alsjeblieft niet aan met wijn en champagne glazen. Er is een reden waarom ik die niet heb/onder ee dikke laag stof vandaan moet trekken


Oh god nee, daar zou je mij ook geen plezier mee doen!
Wij hebben wel.. drankglazen.. maar vraag me niet welke, wijn of champagne, ik lust dat spul ab-so-luut niet, mijn vriend drinkt wel eens een glas met mijn vriendinnen maar ik krijg het niet binnen hahaha.
Gisteren een half glas coctail gedronken en doorgegeven aan mijn broer hahaha.

Vandaag Kerstfeest bij mijn schoonouders - ik was een vrolijke Bobette, dan is het wél normaal als je niet drinkt, maar als je niet moet rijden vinden mensen het blijkbaar raar dat je niet drinkt haha.


Ik hoorde vaak zat: maar waarom moet hij rijden? Jij drinkt toch niet?
Nee, dat klopt. Maar ik zorg snachts voor de kids en slaap 2-3-4 uur per nacht, en dan ga ik na een drukke dag niet nog 2 uut naar huis rijden met een bezopen man en (hopelijk) slapende kinderen in de auto


Dit jaar heb ik een broekriem gevraagd, werd even raar op gereageerd maar ik heb een hele leuke gehad!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 00:20

Mri schreef:
LWDaisy schreef:
Vandaag Kerstfeest bij mijn schoonouders - ik was een vrolijke Bobette, dan is het wél normaal als je niet drinkt, maar als je niet moet rijden vinden mensen het blijkbaar raar dat je niet drinkt haha.


Ik hoorde vaak zat: maar waarom moet hij rijden? Jij drinkt toch niet?
Nee, dat klopt. Maar ik zorg snachts voor de kids en slaap 2-3-4 uur per nacht, en dan ga ik na een drukke dag niet nog 2 uut naar huis rijden met een bezopen man en (hopelijk) slapende kinderen in de auto


Dit jaar heb ik een broekriem gevraagd, werd even raar op gereageerd maar ik heb een hele leuke gehad!



Jaa hier ook, "waarom rij jij niet als jij niet drinkt?"
Nou - het is mijn auto niet, maar die van zijn werk - daarbij is het ook geen handgeschakelde, en dat ben ik écht niet gewend - én ik zie in het donker totaal niet goed. En ik heb een sch*thekel aan autostrade, ik verkramp helemaal en schiet helemaal in de stress bij het idee alleen al..
Het is dat ik momenteel mijn mama haar auto leen en me daar erg goed en veilig in voel, dat ik vandaag zoiets had van "ik zal wel rijden, kan jij eens drinken", omdat het toch een feestdag is haha. De rest van het jaar moet je mij daar niet mee lastig vallen hoor. Dan zeg ik altijd "nee lukt niet, ik heb m'n bril niet bij" :')

Fijn dat je het gevraagde cadeautje gekregen hebt! *\o/*

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:42

Ik ben vandaag jarig (Eerste Kerstdag) en wil graag spulletjes voor mijn dieren.
Meestal kopen de meesten wat anders, maar partner weet inmiddels wel dat ik dat wel het allerliefste wil. :D

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:56

Hoera, medestanders! :)) :D

Sinds wij twee pony's hebben, bestaat mijn verlanglijstje ook uit grotendeels paardgerelateerde dingen.

Een hooinet, touwhalster, tube Vetramil, van mijn part een lading hooi ( :') ) ... Blijer kun je me (bijna) niet maken! :D Ik geniet gewoon oprecht van zulke dingen.

Vriendlief denkt daar ook iets anders over ('nee, een kerstcadeau moet voor jezélf zijn'), maar dit jaar ben ik met sterkte argumenten op de proppen gekomen en krijg ik als kerstcadeau een prachtig zadel voor onze Tinker dame. Daar ben ik zó ontzettend blij mee en dankbaar voor. En daar hebben we met z'n drieën heel veel plezier van!

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 03:18

Ik snap dat nooit, het moet voor jezelf zijn. Spullen voor mijn paard zijn toch voor mezelf? Als hij gelukkig is, ben ik dat ook. En vooral met dekjes enzo, dat is toch echt voor mij hoor.. Het zal hem een zorg zijn of er een blauwe, rode of groene op ligt, maar mij niet :+ Snappen niet-paardenmensen dat nu echt niet?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:35

Ha, het drinken-en-rijden verhaal. Ik sluit aan :wave: Ik wil weleens een glaasje drinken maar heb er een bloedhekel aan om dronken te zijn. Ook omdat ik dan ter plekke in slaap donder :+ en da's nou niet zo charmant. Over de dag nadien zwijg ik al helemaal, leeftijd is daar echt geen goeie invloed op haha.

Dus als we uit eten gaan en vriend wil eens rijden, dan is het steeds "wel met aangepaste wijnen hoor. Als je al ophoudt na 2 glaasjes is het ook de moeite niet". Waarop dan steevast mijn argument volgt dat je niet stiepelzat hoeft te zijn als je een keer niet zelf chauffeur bent. Is ook altijd zelfde discussie met zijn familie trouwens. Ben je geen Bob? Laat maar vloeien dan :roll: Was ook lang zo in de vriendenkring, een aantal kropen ook zat achter het stuur. Nu beginnen de meeste echter in te zien dat je ook veel Fun kan hebben zonder al die alcohol erbij etc dus dat is wel fijn.

Mijn stiefpa heeft elk jaar een hoop ecocheques waar hij niks mee kan. Het bedrag wat hij krijgt is best hoog en ja, op een moment is de inspiratie ook op. Heb gezegd dat ze dan voor mijn verjaardag kalkcyanide of meststof mogen halen voor de weide, daar kunnen ze die ecocheques voor gebruiken. Vonden ze een prima plan :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:53

ik verplaats je topic naar [PF] Prettige Feestdagen