Woest op tandarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 19:33

Heehee, morgen ga ik bellen en een afspraak maken om heel dat bovenspalkje eruit te halen. Heb er toch even over nagedacht en na het lezen van jullie berichtjes vind ik het gewoon belachelijk dat ik al 13!!! keer terug heb moeten gaan om me spalkje vast te maken. Ik eet nooit stokbrood, nooit harde dingen of iets, omdat ik sinds die ene keer altijd angst heb gehad dat me spalkje losging. Ik heb een maand geleden een nachtbeugel laten maken, dus als mijn spalkje eruit is ga ik die elke nacht dragen. Als er dan toch iets gaat verschuiven, ga ik op me 18/19e maar weer een beugel nemen, maar dan zeker weten bij een andere orthodonthist.

Relaxed, ik heb niet moeten gioshappen, alleen met me nachtbeugels. Het spalkje is er gewoon zo opgeplakt.

xxxmh

Berichten: 3493
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:54

Mijn boven draadje is ook vaak los gegaan komt omdat ik tanden knars. Heb wel een nachtbeugel daarvoor. Ze hebben toen mijn draadje hoger geplakt en sindsdien niet of nauwelijks los gegaan. Misschien 1 keer door stokbrood ofzo

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:12

Bedenk wel dat het spalkje er met een reden zit he...
Bij het verwijderen van het spalkje kunnen je tanden terug groeien.

Ik wilde toen ook mijn spalkje/draadje eruit. Kreeg de waarschuwing dat dit geen goed idee was

Ik zou eerst overleggen met de tandarts wat nu precies de reden is en waarom je zoveel moet betalen iedere keer.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:05

purny schreef:
Bedenk wel dat het spalkje er met een reden zit he...
Bij het verwijderen van het spalkje kunnen je tanden terug groeien.

Ik wilde toen ook mijn spalkje/draadje eruit. Kreeg de waarschuwing dat dit geen goed idee was

Ik zou eerst overleggen met de tandarts wat nu precies de reden is en waarom je zoveel moet betalen iedere keer.


Als je een goed aangemeten nachtbeugel hebt en je draagt hem elke nacht dan kan er niks scheef gaan.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 21:06

purny schreef:
Bedenk wel dat het spalkje er met een reden zit he...
Bij het verwijderen van het spalkje kunnen je tanden terug groeien.

Ik wilde toen ook mijn spalkje/draadje eruit. Kreeg de waarschuwing dat dit geen goed idee was

Ik zou eerst overleggen met de tandarts wat nu precies de reden is en waarom je zoveel moet betalen iedere keer.


De tandarts zegt dat als ik elke nacht me nachtbeugel draag dat niet kan gebeuren :/ De tandarts die heeft er geen reden voor, dit heb ik al heel vaak gevraagd helaas :(

Ik heb nog nooit gehad dat die boven los zat en dat ik een enorme pijn in me tanden voel. Ik kan niks meer kauwen, niet eens brood. Als k zachtjes langs de onderkant ga met me vinger voel ik al enorm rare pijn aan me tanden. Alsof ze los zitten.. Zou me ook niks verbazen als me tanden nooit op dezelfde plek zouden wennen

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:26

Photograph schreef:
Heehee, morgen ga ik bellen en een afspraak maken om heel dat bovenspalkje eruit te halen. Heb er toch even over nagedacht en na het lezen van jullie berichtjes vind ik het gewoon belachelijk dat ik al 13!!! keer terug heb moeten gaan om me spalkje vast te maken. Ik eet nooit stokbrood, nooit harde dingen of iets, omdat ik sinds die ene keer altijd angst heb gehad dat me spalkje losging. Ik heb een maand geleden een nachtbeugel laten maken, dus als mijn spalkje eruit is ga ik die elke nacht dragen. Als er dan toch iets gaat verschuiven, ga ik op me 18/19e maar weer een beugel nemen, maar dan zeker weten bij een andere orthodonthist.

Relaxed, ik heb niet moeten gioshappen, alleen met me nachtbeugels. Het spalkje is er gewoon zo opgeplakt.

Ik zou dat dus echt niet doen.
Want op je 18de/19de opnieuw een beugel nemen, slaat nergens op.
Dan zou je dus voor niets je beugel hebben gehad.....

Ik heb door een fout van de ortho. (Ik kreeg dus geen spalkje) geheel opnieuw kunnen beginnen toen ik 20 was.

En denk eraan, dan na je 18de je het gehele beugelverhaal zelf moet betalen.
Kreeg maar 1 keer een heel klein bedrag vergoed en de rest moest ik zelf ophoexten.

Gewoon aan je tandarts vragen of ze het GOED vast willen zetten.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:31

Als je al pijn hebt bij het voelen zou ik denken aan iets bij je zenuwen?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:31

Spalkjes gaan wel vaker los en soms ongemerkt zelfs.. Met een nachtbeugel kan sowieso niks gebeuren en dan hoef je je geen zorgen meer te maken over een eventueel los spalkje.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:51

Besef wel dat als je voor je nachtbeugel gehapt hebt met spalkjes en je laat nu die spalkjes eruit halen, je nachtbeugel niet meer past. Dus dan kan je nog een keer happen en een nieuwe beugel maken. Lijkt me niet heel zinvol.

Neem gewoon even een keer een van je ouders mee naar de tandarts voor een rustig gesprek. Met al deze boosheid heb je uiteindelijk alleen jezelf te pakken. Prima om hier even stoom af te blazen, maar beslissingen nemen in zo'n bui heeft niet veel zin.

Tot slot is een nachtbeugel is niet altijd een vervanging voor spalkjes. Ik heb én spalkjes, én een nachtbeugel en dat is altijd al het plan geweest.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 23:06

Update:

Spalkje bovenkant is eruit gehaald, nachtbeugel past nog prachtig. Merkte gelijk dat me tanden al wat verplaatst waren omdat me nachtbeugel precies op die plek waar t los zat en pijn deed weer spanning zetten, omdat t een klein beetje verplaatst was. Ben super blij en opgelucht dat eindelijk dat piep ding eruit is. Voelt veel vrijer zo. Nu elke nacht een nachtbeugel dragen, maar dat vind ik echt niet erg!

Lalidan, ik heb gelukkig het geluk dat de nachtbeugel dus wel nog helemaal perfect aansluit en past :)

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 07:54

Fijn dat het opgelost is!