[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:26

Dat is Amerika, er wordt beknibbeld op de medicatie.

Als ik zin heb zal ik eens zoeken naar informatie, is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb.

Of het zou in 1 van deze 2 topics moeten staan.

Maar in Amerika wordt er dus bespaard, het medicijn wat goedkoper is werkt niet altijd naar behoren en gaan de ter dood veroordeelden dus letterlijk door een hel.
Uit mn hoofd duurde een executie meer dan een half uur ofzo.


Even een voorbeeld over hoe zij er overdenken.

https://www.npr.org/2022/12/21/11441882 ... -injection


Afbeelding

Afbeelding

ista
Berichten: 1137
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:11

Lavitabella schreef:
Gary Michael Heidnik (22 november 1943 - 6 juli 1999) was een Amerikaanse crimineel die zes vrouwen ontvoerde , martelde en verkrachtte, terwijl hij ze gevangen hield in een zelfgegraven kuil in zijn kelderverdieping, in Philadelphia , Pennsylvanië . Hij werd ter dood veroordeeld en geëxecuteerd door middel van een dodelijke injectie in juli 1999.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gary_M._Heidnik


'Leuk' weetje: De moordenaar in 'The silence of the lambs' is deels gebaseerd op deze meneer.

Edit: Oh, staat ook gewoon in de link :+

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:24

Daar had ik dan weer overheen gelezen, maar toen ik las over de zelfgegraven put in de kelder en het labelen van ledematen met ‘dogfood’ moest ik wel gelijk aan die idioot uit Silence of the Lambs denken met het kefhondje.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:44

Er stond/staat op YouTube een opname van een executie middels dodelijke injectie. Bijzonder heftig om te zien.

Al gingen/gaan er ook geruchten dat de opname fake was. Oscar-waardige opname als je het mij vraagt (als in, ik betwijfel of de opname nep is).

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:42

Het zou gewoon pijnloos moeten kunnen. We hebben ook euthanasie in Nederland.

Dat de Amerikanen er weer een eigen versie van moeten maken. Gadver!

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:44

Ja precies, dat is het meer. Het is nog even het sadisme van Amerika die een gevangene nog moet natrappen.
Maar pijnloze euthanasie zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Breng mensen eerst onder narcose en je bent er al.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:48

Ailill schreef:
Er stond/staat op YouTube een opname van een executie middels dodelijke injectie. Bijzonder heftig om te zien.

Al gingen/gaan er ook geruchten dat de opname fake was. Oscar-waardige opname als je het mij vraagt (als in, ik betwijfel of de opname nep is).


Toch niet deze?:
https://youtu.be/LOwcyNTsaZ4

Dat is nep.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:06

furious schreef:
Het zou gewoon pijnloos moeten kunnen. We hebben ook euthanasie in Nederland.

Dat de Amerikanen er weer een eigen versie van moeten maken. Gadver!

ben ik te sadistisch dat ik minder belang hecht aan pijnloos voor mensen die andere mensen bewust vermoord/verkracht/gefolterd hebben?
Wat mij betreft zetten ze ze voor het vuurpeleton, niet perse pijnloos, wel sneller en goedkoper.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:10

Duhelo schreef:
furious schreef:
Het zou gewoon pijnloos moeten kunnen. We hebben ook euthanasie in Nederland.

Dat de Amerikanen er weer een eigen versie van moeten maken. Gadver!

ben ik te sadistisch dat ik minder belang hecht aan pijnloos voor mensen die andere mensen bewust vermoord/verkracht/gefolterd hebben?
Wat mij betreft zetten ze ze voor het vuurpeleton, niet perse pijnloos, wel sneller en goedkoper.


Het nadeel van een vuurpeloton is dan weer wat het uiteindelijk doet met degene die de trekker over halen. Volgens mij is dat onder andere een van de overwegingen geweest van de Duitsers om de gaskamers te introduceren (kwam eens in een documentaire voorbij). Nou is het neem ik aan wel een enorm verschil of je dagelijks tientallen burgers moet afschieten van kind tot bejaard qua leeftijd, of drie keer per jaar een veroordeelde crimineel. Maar toch. Ik zou me er niet voor aanmelden.

Overigens ben ik niet per se voor of tegen doodstraf. Er zijn gevallen waarbij ik echt het nut niet zie van iemand in leven houden gezien de gruweldaden die ze hebben begaan. Dat oog om oog, tand om tand gevoel komt daar ook wel eens bij kijken. Maar anderzijds dan iemand nog bewust pijnlijk om het leven brengen... Dan kom ik toch een beetje in conflict met wat we hier als beschaving gewend zijn.

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:13

Iemand om het leven brengen als straf moet je maar ook net willen..
Daarnaast, niet iedereen die moord doet dat uit vrije wil.

Sanet

Berichten: 7973
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:34

Het ergste vind ik nog dat er dus steeds vaker mensen vrij komen na jaren lange gevangenisstraf, die ze dus volledig onterecht uitgezeten hebben. Het idee dat je dan onterecht ter dood veroordeeld zou worden..
Dus wat is 100% zeker dat iemand schuldig is, een bekentenis? Beeldmateriaal? Getuigenissen?

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:37

Corrupte politieagenten en rechters.
Te snelle veroordelingen, te weinig bewijslast, arme mensen uit arme gebieden.

Te veel dingen helaas die ervoor gezorgd hebben dat er onschuldige mensen in Amerika in de gevangenis zitten.

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:44

Weet iemand hier waarom je niet gewoon “ter dood veroordeeld-daar is het gat van de deur -dood” is? Waarom wachten ze daar nog zo lang mee?

Sanet

Berichten: 7973
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:46

Omdat je nog recht hebt op hoger beroep etc?

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:43

LieveLoes schreef:
Weet iemand hier waarom je niet gewoon “ter dood veroordeeld-daar is het gat van de deur -dood” is? Waarom wachten ze daar nog zo lang mee?


Nog te vaak komt het voor dat mensen toch onschuldig blijken.

Qua kosten schijnt het goedkoper te zijn om mensen levenslang op te sluiten dan de doodstraf te geven. Er zitten aan de doodstraf zoveel haken en ogen en omdat het zolang duurt voordat het vonnis tot uitvoer gebracht wordt in Amerika kost dat ontzettend veel geld.

In landen als Irak enz wordt de doodstraf meestal maar een paar dagen tot een paar weken na de uitspraak uitgevoerd. Dat gaat vaak via ophanging en kost veel minder geld.

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:14

LieveLoes schreef:
Weet iemand hier waarom je niet gewoon “ter dood veroordeeld-daar is het gat van de deur -dood” is? Waarom wachten ze daar nog zo lang mee?

Lijkt mij anders te makkelijk worden om iets heel ergs te doen " want ik word toch gedood"
(Ben tegenstander van de doodstraf hieromtrent)

ista
Berichten: 1137
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:02

Audrey Mestre was een Franse freediver (zonder zuurstof zo diep mogelijk duiken). In 2002 is zij tijdens een duik verdronken, aangezien het systeem dat haar naar de oppervlakte moest brengen defect was.

In de video zie je haar duik, het defecte systeem en een andere duiker die haar naar boven probeert te zwemmen. Hierna zie je hoe ze uit het water wordt gehaald (foto's en video's). Geen heftige beelden, al zie je dus wel iemands dood.

https://www.youtube.com/watch?v=t4Cr_fNmnoA

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:01

Kat van mijn moeder had haar buit op een hele specifieke plek achtergelaten, dit is hoe mijn moeder het aantrof. :=

In spoiler voor de gevoelige magen, maar je ziet alleen een dooie muis, weinig bloed of iets.
Spoiler:
Afbeelding

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:24

_O- _O- _O-

Ik heb jullie mijn lugubere muis verhaal nog niet verteld.

Zal het in spoiler zetten :')
Komt geen bloederige zooi in voor.


Spoiler:
Ik zag een plukje pluis liggen aan de rand van mijn kleed en ik dacht dat het een pluk kattenhaar was.
Dus ik til de punt van het kleed op. Was het geen pluk kattenhaar, maar een pluk muizenhaar.....
Lag er een platte muis onder mijn kleed verstopt.
En toen bedacht ik mij dat ik een paar dagen daarvoor in het donker op een kattenspeeltje had gestaan op die plek. Althans ik dacht dat het de cat-it vis was, waar ik op had gestaan, want die lag daar in de buurt.
Het was dus een muis, die mijn kat onder het tapijt had verstopt.....
En toen kon ik de vloer en de onderkant van mijn kleed gaan schoonmaken :')

het ergste is, ik heb dus geen idee hoe lang die muis daar precies gelegen heeft, want ik kijk niet dagelijks onder het kleed. -O-

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:29

Troost je, als hij er meer dan een dag gelegen had was de geur van rotte muis je wel opgevallen. :') Dat is, ehrm, intens voor zo'n klein lijkje. :+

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:32

Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat je het snel genoeg door hebt als er iets doods al langer ligt. :')

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:19

julius_juut schreef:
Troost je, als hij er meer dan een dag gelegen had was de geur van rotte muis je wel opgevallen. :') Dat is, ehrm, intens voor zo'n klein lijkje. :+


Dit kan ik beamen. Hier ook fervente muizenjagers. Die het nog steeds niet snappen dat ik geen muizen in huis wil. Ben het dus wel gewend muizen op te ruimen/te vangen.

Paar weken geleden vond ik het toch flink stinken in m'n slaapkamer. Luchten, lakens vervangen, heel de kamer uitgemest en schoon gemaakt. Ik vond maar niet waar die geur vandaan kwam en het ergerde mij mateloos. Uiteindelijk de rottende muis gevonden achter de verwarming (die gelukkig uit stond, het was zo al niet te harden). Idd verbazingwekkend hoe zo'n klein beestje zo kan stinken :r .

Nogmaals een functiegesprek met de katten gehouden maar ze hebben er echt maling aan.

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:04

Ik heb dan wel geluk. Wij hebben 3 katten waarvan 1 heel fanatiek is als er eens een muis is. Maar hij vreet ze ook altijd helemaal op.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:51


Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:21

ah gossie