[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:37

Het leek wel of door de enorme elektrische klap zijn rechterarm gebroken is, die bungelt er maar wat bij. Zeker als ze boven hem van alles bovenop hem gooien. Er valt geen vel van hem af, maar er loopt kwijl uit zijn mond in een lange sliert.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:40

Pfoe ja, die leeft precies nog. Heftig!

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:41

Kunnen ook naschokken zijn, tenslotte is de spanning niet van de kabel af.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:45

Hij tilt ook zijn hoofd op.
Hopelijk is het idd de spanning.

Maar echt heel naar filmje.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:45

Die man is hartstikke dood na die eerste schokken, die zo'n beetje recht over zn hart gaan.

Hij beweegt doordat ze aan het draad zitten aan het einde en hij deinst wat mee door de wind en de schokken (hij maakt nog steeds contact met de aarde)

Zn heup staat op een gegeven moment ook nog in de brand.

Siggislief

Berichten: 14029
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:55

DuoPenotti schreef:
Hij tilt ook zijn hoofd op.
Hopelijk is het idd de spanning.

Maar echt heel naar filmje.


Dat zag ik dus ook, 2 x hoofd optillen.

Wel heel erg naar.

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:32

Die leeft niet meer hoor. Van zo'n shock ben je direct helemaal verbrand van binnenuit.

levensgevaarlijk ook om dit op deze manier te doen...Hoe verzin je het.

Anomien

Berichten: 7404
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:58

Merlen schreef:
Hij was iets op het dak aan het doen en de kabel hangt er vlak naast.

Vorige link deed het niet.Ik hoop deze wel.
https://viraal.video/2024/03/17/in-derd ... ets-erger/


Dit vond ik wel heftig te zien. Ik hoop dat die man snel is gestorven voordat hij wist wat hem overkwam. Vreselijk.

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:12

Waarschijnlijk op slag dood geweest. Je spieren worden ook aangestuurd door elektriciteit vanuit je hersenen, dus ik kan me voorstellen dat de elektriciteit hier zorgt voor de spierschokken. Ik denk dat dat is wat er aan de hand is.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:34

Die is denk ik meteen dood geweest. Bij de eerste schok dat het mes de draad raakt al gok ik. Of in ieder geval verlamd. En dan valt hij voorover in de draad en dan is het zeker klaar. Hij gaat zelfs gewoon branden, wat naar om te zien.
Hoe kunnen die mensen hem later wel aanraken? Of hebben ze de stroom eraf gehaald? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:57

Dat kan ik wel uitleggen. Stroom heeft 3 punten, positief, negatief, en aarde. Om elektriciteit te laten werken moet er een circuit zijn, een aanvoer en afvoer.
In het geval van de elektriciteitsdraad lopen daar een aanvoer en afvoer doorheen, die kabel begint ergens (de centrale) en eindigt bij huizen. In beide gevallen is de elektriciteit die binnenkomt en weer afgevoerd wordt gelijk.

Als dat circuit door iets wat kan geleiden onderbroken wordt (mensen zijn daar vrij goed in, we bestaan voor 70% uit water), ontstaat er een lek. Aanvoer en afvoer zijn dan niet meer gelijk, de aanvoer gaat naar het lek, en er wordt dus niets meer afgevoerd.
Een lek lossen we op door de elektriciteit in de aarde te laten lopen.
Op het moment dat de man contact maakt het het huis, lekt de stroom weg naar de aarde, en is het voltage dus nu op 0. En dus kunnen ze hem aanraken.

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:45

Afbeelding

Teletekst nieuws klinkt als een van gos los aflevering

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:05

Avalanche schreef:
Dat kan ik wel uitleggen. Stroom heeft 3 punten, positief, negatief, en aarde. Om elektriciteit te laten werken moet er een circuit zijn, een aanvoer en afvoer.
In het geval van de elektriciteitsdraad lopen daar een aanvoer en afvoer doorheen, die kabel begint ergens (de centrale) en eindigt bij huizen. In beide gevallen is de elektriciteit die binnenkomt en weer afgevoerd wordt gelijk.

Als dat circuit door iets wat kan geleiden onderbroken wordt (mensen zijn daar vrij goed in, we bestaan voor 70% uit water), ontstaat er een lek. Aanvoer en afvoer zijn dan niet meer gelijk, de aanvoer gaat naar het lek, en er wordt dus niets meer afgevoerd.
Een lek lossen we op door de elektriciteit in de aarde te laten lopen.
Op het moment dat de man contact maakt het het huis, lekt de stroom weg naar de aarde, en is het voltage dus nu op 0. En dus kunnen ze hem aanraken.


Dus zolang hij het huis aanraakt is er geen gevaar? Maar toen hij voor eerst de draad aanraakte zat hij ook op het huis toch?

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:16

Suzanne F. schreef:
Avalanche schreef:
Dat kan ik wel uitleggen. Stroom heeft 3 punten, positief, negatief, en aarde. Om elektriciteit te laten werken moet er een circuit zijn, een aanvoer en afvoer.
In het geval van de elektriciteitsdraad lopen daar een aanvoer en afvoer doorheen, die kabel begint ergens (de centrale) en eindigt bij huizen. In beide gevallen is de elektriciteit die binnenkomt en weer afgevoerd wordt gelijk.

Als dat circuit door iets wat kan geleiden onderbroken wordt (mensen zijn daar vrij goed in, we bestaan voor 70% uit water), ontstaat er een lek. Aanvoer en afvoer zijn dan niet meer gelijk, de aanvoer gaat naar het lek, en er wordt dus niets meer afgevoerd.
Een lek lossen we op door de elektriciteit in de aarde te laten lopen.
Op het moment dat de man contact maakt het het huis, lekt de stroom weg naar de aarde, en is het voltage dus nu op 0. En dus kunnen ze hem aanraken.


Dus zolang hij het huis aanraakt is er geen gevaar? Maar toen hij voor eerst de draad aanraakte zat hij ook op het huis toch?

Klopt, maar ik vermoed dat hij rubberen zolen had en rubber geleidt geen stroom, dus de stroom kan niet weg.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:27

Ik denk dat ze hem niet echt aangeraakt hebben.
Maar met dikke doeken of stokken ook bij de benen niet alleen bij het hoofd.
Als dat dik genoeg is gebeurt er niets

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:25

Die man leefde waarschijnlijk heel snel niet meer, zijn lijf was na de eerste klap al een het smeulen en helemaal slap. De beweging zijn van het proberen los te halen van de kabel(s)

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:30

Avalanche schreef:
Dat kan ik wel uitleggen. Stroom heeft 3 punten, positief, negatief, en aarde. Om elektriciteit te laten werken moet er een circuit zijn, een aanvoer en afvoer.
In het geval van de elektriciteitsdraad lopen daar een aanvoer en afvoer doorheen, die kabel begint ergens (de centrale) en eindigt bij huizen. In beide gevallen is de elektriciteit die binnenkomt en weer afgevoerd wordt gelijk.

Als dat circuit door iets wat kan geleiden onderbroken wordt (mensen zijn daar vrij goed in, we bestaan voor 70% uit water), ontstaat er een lek. Aanvoer en afvoer zijn dan niet meer gelijk, de aanvoer gaat naar het lek, en er wordt dus niets meer afgevoerd.
Een lek lossen we op door de elektriciteit in de aarde te laten lopen.
Op het moment dat de man contact maakt het het huis, lekt de stroom weg naar de aarde, en is het voltage dus nu op 0. En dus kunnen ze hem aanraken.


Hier ga je de fout in. Je kan hem niet zomaar aanraken. Het was niet voor niets dat ze eerst isolerende dekens over hem heen moesten gooien om hem weg te trekken.
Iemand die vastzit aan elektrische spanning mag je NOOIT aanraken.(bij een bepaalde spanning verkrampen je spieren en kan je niet meer loslaten.) Je moet dan of de stroomvoorziening onderbreken of hem eraf proberen te slaan met iets wat niet geleidend is. (bijvoorbeeld hout)

Probeer maar uit met schrikdraad. Raak je paard maar aan als hij het schrikdraad raakt en jij krijgt een ontzettende klap. (of andersom. Dat jij het aanraakt en de stroom doorgeeft aan je paard)


Die man is bij de eerste vonk waarschijnlijk al hartstikke dood. Mensen kunnen niet zoveel hebben op stroom gebied. hoger dan 30mA kan al dodelijk zijn. (om die reden werken we tegenwoordig met aardlekschakelaars in groepenkasten)

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:45

In het filmpje duwen ze de draad ook met een stok weg toch? Ik zou het niet durven hoor, hoe droog dat stuk hout ook is.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:22

Als iemand aan de stroom hangt wordt de stroom ook niet onderbroken, alleen anders geleid. Je mag zo'n persoon inderdaad nooit aanraken want dan hang je zelf aan de stroom.

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:21

Ik ga het aardlek verhaal nog eens opzoeken, nu twijfel ik.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:16

Je verhaal klopt tot in een bepaalde mate wel.
Maar dat gaat meestal uit van een westers land, niet India(?)

Wat hier gebeurd is zou in Nederland nooit kunnen.
Wij hebben te veel dingen om de veiligheid te garanderen.

haffiefreak

Berichten: 1669
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:46


Luxorvalkje
Berichten: 1942
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:58

Erg he.

Ik heb geen idee wat redelijk zou zijn om hier wat tegen te doen. Voor de kinderen en ouders is niets genoeg, want je kunt het niet terug draaien. Het komt in mindere mate voor, maar stel dat iemand echt zijn leven betert, wil je dan dat het altijd bekend wordt?

In sommige staten in de USA is het verplicht om te melden dat je in het sex offender register staat.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:01

Luxorvalkje schreef:
Ik heb geen idee wat redelijk zou zijn om hier wat tegen te doen. Voor de kinderen en ouders is niets genoeg, want je kunt het niet terug draaien. Het komt in mindere mate voor, maar stel dat iemand echt zijn leven betert, wil je dan dat het altijd bekend wordt?


Leven beteren, na zoiets gedaan te hebben wil ik misschien soort van geloven.
Maar ja ik vind wel dat er een meld plicht of zoiets op je VOG terecht mag komen.
Ik vind dat een dergelijk persoon nooit meer met een kind in aanraking mag komen. Dat hij in Nederland Persona non grata is geworden is niet omdat meneer zich zo netjes heeft gedragen.

Nee voor deze gun ik wel wat er in België is gebeurd. -:(-

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:13

Olle schreef:
Ik vind dat een dergelijk persoon nooit meer met een kind in aanraking mag komen.

TBS. Zo iemand is een gevaar voor de maatschappij.

Olle schreef:
Nee voor deze gun ik wel wat er in België is gebeurd. -:(-


Dat moet je niet willen in een beschaafd land. Verkrachting is verkrachting, en zeker als je dat sanctioneert, is er iemand die het doet. Dat is niet goed voor mensen, en het gaat ook niet helpen om iemand de ernst van wat hij heeft gedaan in te laten zien. Plus dat ik enige beschaving ook wel belangrijk vind. Dit soort monsterlijke dingen moet je niet willen.
Wat er had moeten gebeuren is levenslang TBS.