[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:19

Welkom!
Na wederom 500 pagina's gevuld te hebben met alle pracht en praal rondom ons bewust kindvrij bestaan, is hier alweer editie nummer 4! *\%/*


Afbeelding


Ook voor de niet zo kind vrije moeders die niet terug deinzen van de termen:
Schootgoblin, parasiet, vleesvlinder... en ons verhaal met humor en een klein beetje sarcasme kunnen lezen, wees welkom! <<)

Vorige topic:
[LZP] [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Een "kleine" reminder:
:list:
Citaat:
Voor wie is dit topic?
- Voor iedereen die erachter is dat ouderschap niet aan hen besteed is.
- Voor mensen die er nog niet over uit zijn en eens benieuwd zijn naar de (vaak onderbelichte) optie "geen kinderen"
- Voor dames die kijken naar sterilisatie-opties (specifiek op jonge leeftijd of als niet-moeder), intussen zijn er hier een aantal ervaringsdeskundigen die je zeker verder kunnen helpen.
- Voor alle anderen die zich aangesproken voelen door de topictitel :Y)

Voor wie is dit topic - in principe - niet bedoeld?
- Mensen die liever wel een kind hadden gewild maar bij wie dit niet lukt. Waarschijnlijk is dit niet het topic wat je zoekt. (Wat niet wegneemt dat je zeker mee mag kletsen over de positieve kanten van het kindvrije bestaan, als dit je helpt!)
- Mensen die menen dat het hun taak is om de kindvrije populatie ervan te overtuigen dat ze eeeecht niet weten wat ze missen, dat je er zoooo veel voor terugkrijgt, etc etc :z We hebben het allemaal al een keer gehoord. Of de ergste: je verandert nog wel van gedachten! Nee. :
- Ouders die besluiten dat dit dé perfecte plek is voor bevallingsverhalen, snotneusperikelen en luierkannonades. Ga maar ergens anders heen.
- Mensen die wat al te snel op de tenen getrapt zijn. Voor sommigen is dit topic een 'safe space' om iets harder te zijn in hun mening over kinderen dan normaal. Over het algemeen zijn we allemaal heel aardig. Neem het met een korrel zout :Y) als het je echt te ver gaat mag je er zeker iets van zeggen en we gaan een interessante discussie niet uit de weg, maar maak een opmerking niet erger dan dat-ie is.

Verder:
- Er posten een aantal moeders hier mee, onder strikte voorwaarden. Geen oninteressante kinderpraat, please.
- Nogmaals: er worden soms wat harde opmerkingen gemaakt - waarschijnlijk bedoelt deze persoon het niet écht zo hard. Chill.
- De groep is redelijk fluïde, als het je leuk lijkt om mee te praten, post vooral gezellig mee! Ook als je eerder in kinder-zwijmel topic te vinden was en daar nu vanaf bent gestapt, of als je ons een tijdje uit het oog bent verloren. Iedereen is welkom om frustraties te uiten over irritante schoonouders, vriendinnen die over niks anders meer kunnen praten en collega's die bij elke snottebel al het werk op jouw bureau dumpen - want "de kinderen!"

Merk trouwens op dat de tag HK bij dit topic staat, wat betekent dat we soms offtopic gaan. Meestal gaat dit goed! In principe kun je elke vrijetijdsbesteding namelijk offtopic maken door erachter te zetten "dat had me met kinderen nooit gelukt!" :j

Vraag: Wat is het verschil tussen kinderloos en kindvrij? Het zijn maar twee woorden, maar vaak wordt het woord "kinderloos" gebruikt om aan te duiden dat het onvrijwillig is. Het woord 'kindvrij' is in het leven geroepen om vrijwillige/bewuste kinderloosheid hiervan te onderscheiden.



Afbeelding

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:24

YES!
Ik ben pas net uit bed. Met een kind had dit nooit gekund :Y) deze tip las ik zojuist in de OP

Dankjewel voor het maken van het nieuwe topic!!

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:24

*\o/*

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:27

ik ben in het bezit van zo'n goblin dus ik kruip meteen onder mijn steen maar lees nog steeds graag mee!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:07

Yay, het volgende topic *\%/* . Ff n stipjespost hoor!

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:09

HALLO

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:14

Whoop whoop!

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:16

Ben weer van de partij. *\%/*

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:22

Danique_G schreef:
YES!
Ik ben pas net uit bed. Met een kind had dit nooit gekund :Y) deze tip las ik zojuist in de OP

Dankjewel voor het maken van het nieuwe topic!!


Ik had de honden uitgelaten om half 10 en erna doorgeslapen tot vriendlief om 2 uur vroeg of ik wat wilde drinken. Perfecte zondag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:30

smurffie schreef:
Danique_G schreef:
YES!
Ik ben pas net uit bed. Met een kind had dit nooit gekund :Y) deze tip las ik zojuist in de OP

Dankjewel voor het maken van het nieuwe topic!!


Ik had de honden uitgelaten om half 10 en erna doorgeslapen tot vriendlief om 2 uur vroeg of ik wat wilde drinken. Perfecte zondag.

Haha! Hier ook zoiets. Om een uur of zeven moest vriendje naar t toilet, hij heeft toen de honden uitgelaten en daarna hebben we nog tot een uur of elf in bed gelegen :)).

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:31

Maar dus wel voor het middaguur wel even uit bed geweest.
Respect :wow:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:33

Danique_G schreef:
Maar dus wel voor het middaguur wel even uit bed geweest.
Respect :wow:

Ik kan niet goed slapen als het buiten licht is, ondanks de verduisterende gordijnen. Mijn biologische klok weigert dat :)).

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:41

Wow nooit geweten dat hier een topic voor is, ik doe graag mee. Al m'n vriendinnen hebben kleine kinderen en dat vind ik soms best jammer. Ik ben nog steeds van in de late uurtjes stappen en gekke dingen doen, mis daar soms wel eens een vriendin bij (nu doe ik deze dingen met m'n vriend en dat is natuurlijk ook hartstikke leuk, maar met een vriendin is dat toch anders).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:45

Ik was in Burgers zoo... als enige zonder zeikend aanhangsel die niet mee wilde lopen. Ow wat fijn *\o/*

Van die ouders tegen kind met krijs aanval: "als je niet normaal kan doen gaan we naar huis". Nee dat doe je niet, loos dreigement.. dus kind krijst lekker door :')

Maar je krijgt er zoveel voor terug he *\o/*

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:46

Stille meelezer meldt zich maar eens :)) geweldig dit topic.

Ik vind kinderen vreselijk, maar kan wel oprecht blij zijn voor anderen die het wel graag willen. Men mag fokken wat ze willen, zolang ik daar geen last van heb. Daar gaat het echter nogal eens mis. :')

De mensen die me proberen te bekeren worden steeds minder, wellicht ook door het feit dat ik tegenwoordig geen filter meer heb in het uitspreken van mijn mening over kinderen. :')

Ondertussen blijf ik hier met een grote glimlach meelezen :D

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:49

idinn schreef:
Ik was in Burgers zoo... als enige zonder zeikend aanhangsel die niet mee wilde lopen. Ow wat fijn *\o/*

Van die ouders tegen kind met krijs aanval: "als je niet normaal kan doen gaan we naar huis". Nee dat doe je niet, loos dreigement.. dus kind krijst lekker door :')

Maar je krijgt er zoveel voor terug he *\o/*


Men zou dat gewoon echt een keer moeten doen. Gewoon naar huis gaan. Dan doen ze dat echt niet zomaar weer. Ja, is vervelend, maar dan is het ook klaar.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:52

Ik ben ook een stille meelezer, heb sporadisch gereageerd in het vorige topic.
Ik kan kinderen van een ander handelen, als er geen gekrijs etc bij komt.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:59

Century schreef:
idinn schreef:
Ik was in Burgers zoo... als enige zonder zeikend aanhangsel die niet mee wilde lopen. Ow wat fijn *\o/*

Van die ouders tegen kind met krijs aanval: "als je niet normaal kan doen gaan we naar huis". Nee dat doe je niet, loos dreigement.. dus kind krijst lekker door :')

Maar je krijgt er zoveel voor terug he *\o/*


Men zou dat gewoon echt een keer moeten doen. Gewoon naar huis gaan. Dan doen ze dat echt niet zomaar weer. Ja, is vervelend, maar dan is het ook klaar.


Mijn moeder deed dat dus wel echt.. En dat hielp ook echt inderdaad. :D

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:13

Lees weer lekker mee!!

Was deze week in de Efteling, krijsende kleuters liggend op de vloer en jankend koters in bolderkarren. Heb mezelf weer even heel gelukkig geprezen *\o/*

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:15

Yesss nieuw topic!! :D
Ben er weer bij!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:18

Wauw een nieuw deel alweer! Kom graag wat actiever mee posten, jullie zijn echt briljant _/-\o_ vertel mijn vriend vaak over wat hier voorbij komt en daar lachen we dan samen om :')

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:23

Ik heb het één keer gezien, een moeder met haar 8 (?) jarige dochter op het station. Druk, vol. Moeders heeft een zware fiets vast, en het kind loopt te klieren. Weglopen, rondrennen etc. D'r moeder had al 5x gezegd dat ze bij haar moest blijven, en het mormel bleef maar kloten. Dus moeder dreigt "als je nou niet hierkomt en normaal doet gaat we naar huis". Kind blijft vervelen, en die moeder bedenkt zich geen seconde, draait om en begint met fiets en al naar de lift te lopen.
Uiteraard was het toen janken en brullen en sorry sorry mama, maar mama liep door en ze zijn vertrokken.
Vond ik best stoer van d'r

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:24

Ik lees ook weer mee.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:31

Toevallig vanochtend met mijn vriend erover gehad dat we misschien tóch geen kind willen samen... := We wilden heel graag een kind samen maar eerlijk is eerlijk, als ik ben uitgestudeerd ben ik 32 en hij 40... Om dan nog de luiers in te duiken zien we beiden eigenlijk steeds minder zitten! Natuurlijk nog wel eens de romantische gedachten samen, maar stiekem lijkt het me ook wel lekker om na mijn studie gewoon te gaan werken en zelf te bepalen waar ik mijn tijd aan besteed, ipv de eerste 7 jaar sowieso NOOIT een moment voor mezelf te hebben, en daarna sporadisch. Ik wil gewoon gaan leven!

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:49

Ja!!! Stille meelezer uit het vorige topic meldt zich maar weer eens. Dat morele kompas heeft me dan toch maar weer in de goede richting gewezen :') O:) .

Groot voordeel aan inmiddels 41 zijn, mensen hebben het opgegeven om te verwachten dat er nog iets gaat gebeuren. Mijn eierstokken zijn permanent op wereldreis geloof ik. Ik ben met de jaren alles behalve milder geworden wanneer het om kinderen gaat. Inmiddels ben ik verhuisd en heb ik een heerlijk en vooral mooi huis. Mensen zijn niet welkom met kinderen onder de 12.dat vond mijn broertje niet grappig…