[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5993
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:50

Ik merk dat ik bij het ouder worden af en toe wel wat twijfel voel. Meer de 'fear of missing out' dan dat ik echt rammelende eierstokken voel.
Herkent iemand dat?

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:52

Century schreef:
Ik merk dat ik bij het ouder worden af en toe wel wat twijfel voel. Meer de 'fear of missing out' dan dat ik echt rammelende eierstokken voel.
Herkent iemand dat?


Ja dat heb ik dus ook. Goed, ik ben 28 dus ik 'heb nog even' om maar met de woorden van al die ouders te praten, maar ik heb echt zin in gewoon een leven voor mezelf met mijn partner. Maar ja, mis je dan niet van alles... Dat speelt ook bij mij heel erg.

Vjestagirl

Berichten: 26662
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:53

Century schreef:
Ik merk dat ik bij het ouder worden af en toe wel wat twijfel voel. Meer de 'fear of missing out' dan dat ik echt rammelende eierstokken voel.
Herkent iemand dat?


Oh ja, best wel. Soms twijfel ik heel hard "wil ik dit echt missen". Maar overall ben ik zo ontzettend gelukkig zonder koters, dat ik nog steeds echt niet denk dat het beter wordt met.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:58

Voor iedereen die twijfelt mag die 4 van mij wel een keer een dagje(en liefst een nachtje want dan heb je wel "the full experience" 8-) lenen.

Edit: nee koters van een ander zul je nooit ervaren wat t echt is. Ik zal geen argumenten gaan geven voor kinderen in dit topic maar totaal niet te vergelijken. Ik heb nog steeds een hekel aan kinderen van anderen. Die van mij wil ik nooit meer kwijt en een dagje/nachtje zonder is lekker maar mis ze verschikkelijk.

Vjestagirl

Berichten: 26662
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:01

corinep schreef:
Voor iedereen die twijfelt mag die 4 van mij wel een keer een dagje(en liefst een nachtje want dan heb je wel "the full experience" 8-) lenen.


Hahahaha ontzettend bedankt voor het aanbod, maar vier vind ik toch wat te veel van het goede voor mijn gemoedsrust (en voor mijn vleesvlindertje). Ik heb regelmatig op die ene van vrienden gepast, en dat vond ik altijd al best veel werk :')

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:04

Afbeelding

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:05

Ik lees ook weer mee! *\o/*

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:08

Vjestagirl schreef:
corinep schreef:
Voor iedereen die twijfelt mag die 4 van mij wel een keer een dagje(en liefst een nachtje want dan heb je wel "the full experience" 8-) lenen.


Hahahaha ontzettend bedankt voor het aanbod, maar vier vind ik toch wat te veel van het goede voor mijn gemoedsrust (en voor mijn vleesvlindertje). Ik heb regelmatig op die ene van vrienden gepast, en dat vond ik altijd al best veel werk :')


Haha maar het doel was toch ook om je twijfels weg te nemen en t niet te doen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:25

Century schreef:
Ik merk dat ik bij het ouder worden af en toe wel wat twijfel voel. Meer de 'fear of missing out' dan dat ik echt rammelende eierstokken voel.
Herkent iemand dat?

Soms. Al voel ik dan geen rammelende eierstokken.

Ik denk dat het normaal is om dat gevoel te hebben. Je wordt van jong af aan toch een soort richting ingeduwd, vriendje, trouwen, huisje, kindjes maken, zeg maar. Wil je dat vervolgens niet, blijft dat deel nurture nog wel eens opborrelen.

F_Orumster

Berichten: 15324
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:46

Ik sluit ook weer aan.

Toen ik moest kiezen voor relatiebreuk of ex zijn zin geven heb ik wel een tijdje gepuzzeld inderdaad of het niet aan mij lag en het wel zou komen als het eenmaal daar was. Gelukkig ging mijn ratio het weer overnemen en al in de eerste week na de verhuizing tengevolge van de break voelde het al opgelucht en was de hele kwestie uit mn hoofd. Van piekeren naar loslaten in een klap. Heerlijk. Nooit meer een dag onrustig gevoeld.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:49

Deel vier alweer :):)

Las nog iets over elke zondag je schoonfamilie op bezoek… daar zou ik ook voor passen :n

Vriend is vrijdag bij de HA geweest voor verwijzing voor zijn sterilisatie. Zo blij mee dat hij daar in door pakt. Hij wil nog minder samen kinderen dan ik, dat maakt het leven wel echt een stuk makkelijker :D

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:51

Ik lees ook weer mee.

Inmiddels ook 42 jaar oud en al ruim 7 jaar geen baarmoeder meer hebben helpt ook om vervelende vragen te voorkomen :')
Al moet ik zeggen dat de operatie geen aanrader is hoor, het is dat het bij mij noodzakelijk was, anders is sterilisatie toch een handiger optie :D

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:00

Ik ben er ook weer. *\o/*
Ik had vroeger wel een kinderwens, heb die ivm medische en psychische redenen in de koelkast geschoven maar heb oprecht even moeten rouwen toen mijn eierstokken eruit gingen en die koelkast daarmee op slot ging en de sleutel weggegooid werd.
Ik zeg ook altijd dat als mijn gezondheid anders geweest was ik zeer wsl wel kinderen had gehad.
Maar ik zie ook veel voordelen van het kindervrij zijn: ongestoord uitbrakken en bijslapen op slechte dagen bijvoorbeeld. _/-\o_

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:02

_San87_ schreef:
Century schreef:
Ik merk dat ik bij het ouder worden af en toe wel wat twijfel voel. Meer de 'fear of missing out' dan dat ik echt rammelende eierstokken voel.
Herkent iemand dat?

Soms. Al voel ik dan geen rammelende eierstokken.

Ik denk dat het normaal is om dat gevoel te hebben. Je wordt van jong af aan toch een soort richting ingeduwd, vriendje, trouwen, huisje, kindjes maken, zeg maar. Wil je dat vervolgens niet, blijft dat deel nurture nog wel eens opborrelen.


Ik heb ook zo'n een tijdje zo'n gevoel gehad van 'ga ik geen spijt krijgen', maar inderdaad, dat is gewoon waar de maatschappij je heen wil duwen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die kinderen krijgen omdat het zo hoort en niet eens nadenken of ze het wel écht willen.

Schreef iemand hier ook niet eens dat het verlangen naar seks echt een oerdrift is, maar dat het verlangen naar voortplanting dat niet is? Het kan alleen niet wetenschappelijk onderbouwd worden omdat een dergelijk onderzoek nooit door een ethische commissie goedgekeurd zal worden.

Edit: ik ben al een tijd vrijgezel en dat vinden sommige mensen ook raar. Alsof een man (en kinderen) het enige in het leven is waar het om gaat. Maar ik heb een leuke baan met een goed salaris, een lieve familie en veel goede vrienden, genoeg hobby's. Dus als die man op m'n pad komt is ie welkom, maar I don't settle for less zegmaar.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 30-01-22 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:03

Topic gevonden! *\o/*
Hier ooit wel een kinderwens gehad, maar dat bleek vooral door de hormonen van de pil te komen :?
Echt heel aparte bijwerking: Je neemt de pil tegen zwangerschap en daardoor beginnen je hormonen juist te werken :')
Gestopt met de pil en het was gelukkig ook weer weg.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:05

Cayenne schreef:
Topic gevonden! *\o/*
Hier ooit wel een kinderwens gehad, maar dat bleek vooral door de hormonen van de pil te komen :?
Echt heel aparte bijwerking: Je neemt de pil tegen zwangerschap en daardoor beginnen je hormonen juist te werken :')
Gestopt met de pil en het was gelukkig ook weer weg.


Jij hebt Mango, die staat gelijk aan 5 kleuters geloof ik

Vjestagirl

Berichten: 26662
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:09

Mango <3

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:15

@Forumster, dat weet ik nog zo goed! En dan heb je dus vrouwen met klapperende eierstokken, maar onderschat sommige mannen niet. Die kunnen ook enorm tintelende teelballen hebben. En dan zijn die kinderen er en dan zijn het de mannen die vinden dat (vooral vrouwen) iedereen hun kinderen leuk en lief moet vinden. Ik heb zo’n broertje…. Het is de kinderen voor en na, niets kan nog, alles draait om de kinderen inclusief de agenda’s van alles en iedereen (dus ook die van mij).

En het ergste is dat ik dus moet bekennen dat ik de kinderen van mijn broertje echt niet leuk vind. De ene is een ontzettende zeur en de andere is karakterloos :roll: .

Na de laatste kerst heb ik mijn vader alvast op de hoogte gesteld dat ik kerst niet meer met de hele familie vier.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:17

Ik meld me ook weer!
Hier nooit een verlangen naar kinderen gehad en eigenlijk is de ‘afkeer’ alleen maar gegroeid door de jaren. Ook erg blij dat mijn partner en net zo over denkt.
Vooral heel blij kind-vrij!


Afbeelding

Binck8
Berichten: 429
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:20

Vleesvlinder?

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:21

Nou, laat ik ook maar eens meelezen! Mijn vriend en ik hebben geen kinderwens en vinden kinderen verschrikkelijk :')

Net nog een buitenritje gemaakt, zo jammer dat paarden kinderen aantrekken en dat ze dan altijd naar je toe komen rennen. Net ook nog een vader die dacht dat het een goed idee was om zijn kind op te tillen en over de klep van de trailer te laten kijken: kijk paardje! Rot op, beest krijgt een hartverzakking zo.

Vjestagirl

Berichten: 26662
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:21

Binck8 schreef:
Vleesvlinder?


Als je een cis vrouw bent heb je een vleesvlindertje tussen je benen ;)

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:30

Ik heb zelf ook nog eens Add dus ik mag blij zijn dat ik m'n kont niet vergeet :') laat staan een kind. Als ik nu slecht slaap dan kan ik bijna geen prikkels verdragen laat staan met zo'n kruisgespuis.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:41

Heel soms voel ik me wel een beetje een weirdo. Maar het merendeel van de tijd ben ik daar helemaal ok mee :D

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik redelijk bang was altijd alleen te blijven/achter te blijven en dat is ook weer gezakt. Met het idee - dat zien we tegen die tijd wel :j

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:42

Yeah nieuw topic! *\o/*

Ik ben lichamelijk nog steeds niet in orde dus post niet veel momenteel.
Woensdag uitstrijkje :roll: