[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:30

:))

Verder haat ik Rumag.

DuoPenotti

Berichten: 29716
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:12

Laurora schreef:
[ [url=m/CJDAWU.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D


:')

En dan nog zoveel kinderen...

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 06:53

Varekaj schreef:
Ik vraag me gewoon af waar ze het geld allemaal vandaan halen, als je bekijkt hoe duur alles geworden is intussen.

Het enige wat hier vandaag storend was, was de immens penetrante wietgeur deze namiddag. Konden de terrasdeur geeneens open laten, hele huis begon ernaar te stinken.


Dat vraag ik me ook af. Iedereen is bezig hoe duur het leven is geworden maar bij ons achter zijn nu allemaal sportkampen en kinderopvangen op de school wegens de vakantie en er van de tientallen kinderen die gebracht worden maar een enkele die op de fiets komt. Echt iedereen komt met de auto dus hoezo is de benzine dan te duur?

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:04

Ik denk dat het leven vooral voor de middenklasse/lagere klassen echt moeilijker te betalen is geworden. Ik neem aan dat die hun kinderen dan ook niet maar kampen stuurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:53

Ik denk dat zomerkamp e.d. vaak ook al (deels) betaald is. Tenminste, zo ging dat bij onze kampen e.d. wel, iets van een half jaar vooraf werd al (aan)betaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:54

En voor veel huishoudens moet de elektriciteitklap (hue hue) ook nog komen met het aflopen van contracten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:56

En voor dat soort dingen is budget bij de gemeente. Het is ook vaak niet duur.

Maar altijd maar met de auto gebracht worden? Wij hadden vroeger 2 auto’s maar echt niet dat wij met de auto gebracht werden naar school / de spelweek / huttendorp. Ik moest gewoon met de fiets.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:23

Ik ook. Alles wat met de fiets kon, gebeurde met de fiets.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:25

Hier parkeren ze massaal voor de garagepoorten in de straat om kinderen op te halen/te brengen, zelfs diegene die in diezelfde straat verderop wonen of op wandelafstand. Of ze parkeren dubbel zodat je niet weg kan, of gewoon auto met 4 knipperlichten aan midden van de straat om Bloemetje en Vlindertje rustig eruit te laten, tas uit de koffer nemen, kusje en knuffel...

Onze straat is trouwens geen interessante straat, doordat ze enkele richting is die maar 1 uitweg heeft moet je een aardige blok omrijden nadien om terug naar de doorgaande wegen te kunnen.
3/4 van de schoolkinderen hier wordt gehaald/gebracht met de auto. We hebben op 300m dan nog eens 2 scholen zitten. Heel gezellig hier tijdens schoolperiodes tussen 8u en 9u.

Gisteren in de supermarkt: kleine Bloem wou een aardbei. Mama geknield aan de koeler waar ze staan "welk bakje wil je liefje? Kan je kiezen liefje? Ga jij lekker fruitje eten popje en wil je proeven?" Na 2min heb ik snel een bakje mee gegrist want "Popje" kon niet kiezen en ging vrolijk alle aardbeien vastnemen en aflikken...
Kom ze achteraf aan de kassa weer tegen, stonden na mij in de rij. Drama want ze mocht geen glazen fles olie vasthouden, ze mocht even geen aardbei, ze mocht niet rondlopen van mama. Kind was 1,5 ofzo. Hele tijd "nee liefje dit kan niet, niet doen poppemie, hier blijven lieve schat".
Als er iets is wat moordneigingen opwekt }>

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:35

Ik werd vroeger ook nooit met de auto gebracht. Maar dit is anders geworden, misschien ook door het drukkere verkeer. Ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind, niet overal die kinderfietsjes. Ze kunnen voor geen meter fietsen en vind het altijd erg gevaarlijk. Ze blokkeren met moeders erbij ook een heel fietspad. Bakfiets vind ik dan wel een beter alternatief dan een auto hoor.

Haha dat is super irritant Varekaj. En het klinkt ook niet erg consequent voor het kind. Alleen maar vervelend..

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:36

Laurora schreef:
Mijn vriend en ik waren laatst bij een bruiloft, er was een stel met een heeeele jonge baby (2 week oud geloof ik) toen we aankwamen en ik de kleine wurm zag dacht ik: oliebol.
Maar die ouders hadden het zo goed voor elkaar! Elke keer dat het kindje ook maar zn mond opende werd er meteen een fles of speen in geduwd, of werd ie opgepakt en wat rondgedragen tot hij weer sliep of rustig was, ze zaten er echt bovenop.
We waren er van 1 tot 9 en het kindje heeft echt de hele dag geen kik gegeven! Ook niet tijdens de officiële delen.
Echt kudo's voor de ouders die zo hun best deden de bruiloft voor iedereen leuk te houden.


Hebben ze op dat moment idd goed aangepakt - maar als ze dit blijven doen, komen ze volgens mij wel in de problemen.
Wij zijn laatst gaan bbqen bij vrienden, en ik heb hun dochter van een half jaar oud ook amper gehoord. Mijn vriend zei naderhand nog "braaf kind he, ik heb haar niet gehoord". En ik had zoiets van "wanneer hadden we haar moeten horen"? Als het kind met haar ogen knipperde, werd ze bediend, vastgehouden of geëntertaind. Begrijp me niet verkeerd - ik ben blij dat ik geen gehuil of gekrijs moet aanhoren, maar ik heb eigenlijk geen moment een normaal gesprek kunnen voeren met mijn vriendin, omdat die héél de tijd bezig was met haar kind. Als in: elke seconde. Constant recht springen en naar binnen rennen om iets voor het kind te gaan halen, ermee rondlopen, ermee spelen, ... Na een uur had ik zoiets van "ik had denk ik liever thuis gebleven, dit is niet gezellig".
Ik ben met dezelfde vrienden uit eten gegaan. Ze hebben daar ruzie gemaakt omdat zij vond dat hij ook wel eens de buggy mocht wiegen. En ik dacht "kan je die buggy niet eens 10min. loslaten zodat je normaal en rustig met 2 handen kunt eten?" Nee, de héle tijd met 1 hand de buggy wiegen, ik kreeg een lamme arm van er naar te kijken. Ik snap dat het een baby is, en dat het zeker met een eerste kind allemaal super spannend is - maar je leert het kind letterlijk dat het maar een kik hoeft te geven om bedolven te worden onder aandacht.

Ik had er laatst een gesprek over, met een moeder van 2 tienerzonen. Zij ziet hetzelfde bij familie en vrienden. Zit je ergens gezellig met familie of vrienden, zitten de moeders allemaal naar hun gsm te staren om de camera in de babykamer in de gaten te houden. En bij de minste kik, hop, naar die babykamer stormen. Laat dat kind nou toch eens 10 min. huilen, dat maakt je heus geen slechte moeder/ouder hoor! Zij zei ook "toen ik een baby was, hadden mijn ouders niet eens een babyfoon. Die hoorden die korte huilbuien niet eens".

Natuurlijk wil ik geen huilende baby's horen. Maar die baby's worden groter, en als datzelfde ritme wordt aangehouden - jij huilt, ik reageer meteen - krijg je vreselijk aandachtszieke kinderen.
Ik ken er zo één - hij is 14 jaar nu, en gedraagt zich echt als een kleuter. Onderbreekt constant gesprekken, en echt in de trant van "mamamamamamamamamamamama". Hij valt niet alleen zijn moeder lastig, maar echt iedereen die er op dat moment is. Ik vind mijn naam wel oké, maar niet "VinaVinaVinaVinaVinaVinaVinaVina", ugh. En - het werkt. Nou ja, bij mij niet, ik zeg zonder hem aan te kijken "straks, ik ben aan het praten", maar bij "mama" werkt het vaak wel. Ze probeert hem heel even te negeren, maar houdt dat niet lang vol. Dus: hij heeft geleerd dat het werkt. Dat werkte bij ons niet hoor, wij haalden het niet eens in ons hoofd om gesprekken te onderbreken haha. Dat mocht alleen als er ergens brand was of als één van ons een bloedneus had oid. Verder hadden wij geleerd om de volwassenen niet te onderbreken. Heerlijke tijden, toen kinderen zo werden opgevoed :j

Varekaj ooh dat jij nog aardbeien durfde nemen haha, ik had mezelf er meteen vies van gemaakt :') Ik heb het eens gezien met broodjes, en ik kon mijn mond niet houden. "Nou, voor mij geen broodjes vandaag!!" Moeder was zeer beledigd. As if ik ondergekwijlde broodjes wil, kan je je kind geen manieren leren?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:45

Zodra ze bakjes begon af te tasten ben ik ertussen gedoken om er eentje te redden. Maar mijn geduld was ook wel op :+
Ik heb een hekel aan mensen die staan treuzelen en daarbij een half of heel schap versperren. Boodschappen doen moet voor mij zo snel en efficiënt mogelijk gaan.

Kind in onze familie is wel echt makkelijk. Zet ze in een stoeltje of wippertje of iets tussen de mensen, geef ze iets wat glimt om naar te kijken en ze is zoet. Je zal ze enkel horen als er wat is. De mama is intussen afgeleerd om er elke seconde bovenop te duiken nadat ze van beide grootouders én de crèche én andere jonge ouders uit haar vriendenkring daar opmerkingen over kreeg dat ze obsessief aan het worden was. Andere jonge ouders droppen hun kind als sinds baby constant bij familie als oppas, voor elke scheet, en laten steeds een ander checken als er visite is "want daar zijn opa en oma en tante en oom toch voor?" Da's dan weer een ander uiterste waarvan ik denk, hoe graag wou jij ook alweer dat kind?

Ikzelf ben altijd met schoolbusje opgehaald en zodra ik oud genoeg was, met de fiets. Ook naar hobby en dergelijke. Nooit problemen mee gehad, was ook doodnormaal.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:20

Captain schreef:
Ik denk dat het leven vooral voor de middenklasse/lagere klassen echt moeilijker te betalen is geworden. Ik neem aan dat die hun kinderen dan ook niet maar kampen stuurt.


In Alkmaar worden al die kampen gesubsidieerd. 30 euro voor een week.


LWDaisy schreef:
Natuurlijk wil ik geen huilende baby's horen. Maar die baby's worden groter, en als datzelfde ritme wordt aangehouden - jij huilt, ik reageer meteen - krijg je vreselijk aandachtszieke kinderen.
Ik


Baby's kun je niet verwennen met aandacht. Als je ze laat huilen krijgen ze 1 of ander stresshormoon binnen.

Als ze wat groter zijn wel, maar ik vind het niet fair dat je je vriendin zo afvalt omdat ze haar best doet voor haar kind. (Obviously klagen dat ze geen aandacht voor je heeft is logisch, maar een baby laten huilen krijg je nerveuze halfjes van)

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:38

Ik zou er eigenlijk niks van moeten vinden, geen verstand van.

Het is wel irritant als iemand afspreekt om bij te praten en dan alleen naar het kind kijkt. Missie gefaald denk ik dan :o

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:48

Ja, ik had oppas geregeld maar als ik het goed begrijp zijn deze vrienden expats en hebben ze geen familie in de buurt. Dan snap ik dat je je baby bij je houdt.

Dan kun je als buitenstaander keuzes maken.

- je blijft afspreken en je ergeren
- je breidt er een eind aan

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:53

Ook als expat kan je oppas regelen. In België genoeg erkende instanties die dat aanbieden bijvoorbeeld. Kleine kinderen slapen vooral. Als je er elke 2 seconden heen moet zijn ze ofwel al ouder, ofwel scheelt er wat.
En als laatste optie: papa kan ook tijd spenderen met kind als mama op stap gaat of eens opstaan en kijken als mama in gesprek zit. Tenzij het type van schoonbroer is: ik ben fysiek aanwezig als vader maar moeders mag rennen om te zorgen want dat is de vrouw haar taak. Maar dan ben ik geneigd om gewoon te zeggen, afspreken hoeft niet.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:06

ik erger me ook dood aan vaders die niks met de kids doen, en moeders er achter aan rennen..

zo had ik net met mijn vriend, en er was een familie bqq. Ik zag vaders alleen maar eten en drinken. En moeders maar achter de kinderen aan hobbelen om maar te zorgen dat ze niet in het water donderde of wat dan ook. Ik kreeg toen echt de gedachte dit is zo niks voor mij!

Zowizo hekel aan moeders heeft de taak om voor kinderen te letten... Vroeger toen vrouwen nog niet werken snap ik het wel. Maar tegenwoordig werkt moeder als vader dus vader kan ook na drukke dag gewoon op de kinderen letten.. Net als pappa dag, soms bij vaders als een last wordt gezien. .Dan denk ik rot toch op jij wou kids.

Ik zie gelukkig ook vaders die wel gek zijn op hun kinderen. En het niet als last/taak zien.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:21

plutolover schreef:
ik erger me ook dood aan vaders die niks met de kids doen, en moeders er achter aan rennen..

zo had ik net met mijn vriend, en er was een familie bqq. Ik zag vaders alleen maar eten en drinken. En moeders maar achter de kinderen aan hobbelen om maar te zorgen dat ze niet in het water donderde of wat dan ook. Ik kreeg toen echt de gedachte dit is zo niks voor mij!

Zowizo hekel aan moeders heeft de taak om voor kinderen te letten... Vroeger toen vrouwen nog niet werken snap ik het wel. Maar tegenwoordig werkt moeder als vader dus vader kan ook na drukke dag gewoon op de kinderen letten.. Net als pappa dag, soms bij vaders als een last wordt gezien. .Dan denk ik rot toch op jij wou kids.

Ik zie gelukkig ook vaders die wel gek zijn op hun kinderen. En het niet als last/taak zien.

Veel vrouwen doen dat toch echt zelf....

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:06

Lwdaisy ik denk dat deze baby nog te jong was om "verwend" te worden.
En om eerlijk te zijn boeit het me ook geen zier hoe ze het thuis doen, ik was vooral blij dat wij er niet mee hoefden te dealen op deze prachtige bruiloft (inclusief het bruidspaar, dat tevens bewust kinderloos is)
Ik begrijp wel dat je je ergert aan je vriendin. Als ik met een vriendin afspreek wil ik ook wel graag gewoon mn aandacht. Maar aan de andere kant denk ik ook: ach, voor hun is het 10x erger. Jij ziet het alleen maar als je er bent, zij moeten op zn minst nog 18 jaar met zo'n opgroeiend wurm dealen.
(ik heb bij tijden ook oprecht medelijden met ouders, wat doe je jezelf aan! := )

Mannen die hun vrouw alles laten doen zijn gewoon labbekakken.
Ik ken zoooveel mannen die voor de zwangerschap heilig beloofden toch echt wel 50% in het huishouden en met de kinderen te doen, maar als het er op neerkomt is het alsnog de vrouw die het meeste doet, om nog maar te zwijgen van de mental load.
(om even een voorbeeld te noemen: mijn super geëmancipeerde vader, die niks liever wou dan vader worden, heeft in zn 27 jaar aan papa zijn nog niet eens de helft gedaan wat mn moeder gedaan heeft. Wat niks afdoet aan mijn liefde voor hem, maar ik vind het achteraf wel erg sneu voor mn moeder. En nee, ze heeft daar niet bewust voor gekozen. Ze heeft hem gewoon geloofd toen hij zei de helft op zich te nemen, zoals veel mensen doen als hun partner iets beloofd)
Ik heb ook het gevoel dat heel veel mannen het hebben/krijgen van kinderen zwáár onderschatten vergeleken met vrouwen, zowel de zwangerschap en bevalling, als de zorg voor zo'n wurm. (hoewel ik ook wel pareltjes van vrouwen ken die dachten dat hun leven niks zou veranderen na de komst van een kind)
Ik zeg wel eens tegen mn moeder: "vader zijn lijkt me best leuk, maar moeder zijn absoluut niet"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:16

Tja maar als een vent dat zegt, moet je als vrouw ook gewoon de ruggengraat kweken om die inzet dan ook echt te eisen. Vind beide partijen dan schuldig aan. De man zou gewoon zijn plicht móeten doen, maar als ie dat verzaakt kan een vrouw best wat eisen imo. Even er vanuit gaande dat men samen graag dat kind wilde en niet vooral degene met rammelende eierstokken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:01

Alleen is het in het begin ook vooral voor de moeder (zeker bij borstvoeding) en omdat papa veel minder verlof krijgt dan de vrouw. Zij is 3 maanden thuis, hij 5 weken? Tegen dat zij terug moet gaan werken zit er vaak alweer een routine ingeroest. Je kan ruggengraat kweken wat je wil, als hij niet plooit kan je de kleine niet terugduwen.

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:01

5 weken? In Nederland is dat niet gangbaar geloof ik...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:06

Is nog maar van vorig jaar in België, voorheen was het een weekje dacht ik.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:28

hier zijn die regels nu zelfs nog verder uitgebreid. 5 weken voor de man en daarna krijgen ze gezamenlijk nog een bups ouderschapsverlof om in te vullen.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:30

Ik heb mezelf daar laatst niet zo populair mee gemaakt door daar mijn standpunt over te verkondigen. :D :D

In plaats van allerlei fokpremies en allerlei verlof ben ik van mening dat men vooral met verlof een hoop anders kan doen. Als men nou gewoon per x aantal jaar een x aantal dagen verlof krijgt om vrij in te zetten, voor zaken als ouderschapsverlof, voor reizen of voor mijn part katten knuffelen dan was het een stuk eerlijker verdeeld.