[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:42

Gaby schreef:
Ik vlieg in november naar Australie. Heeft vliegen in businessklas zin als het gaat om het vermijden van kinderen? Of zitten die daar ook? -O-


Blijkbaar zaten ze op onze heen vlucht met tui ook in de Deluxe class.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:53

Prairy schreef:
Gaby schreef:
Ik vlieg in november naar Australie. Heeft vliegen in businessklas zin als het gaat om het vermijden van kinderen? Of zitten die daar ook? -O-


Blijkbaar zaten ze op onze heen vlucht met tui ook in de Deluxe class.

fiets no ;( . 21 uur aaneengesloten (of uberhaupt 2 vluchten van 10 uur) met jankend petsperm en ik ben bang dat er slachtoffers vallen -O- . Of dat op zijn minst ik ook keihard ga janken.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 00:00

Statisch gezien is de kans natuurlijk wel kleiner dat er meerdere zitten als in economy of comfort... Nog afgezien van betere stoelen, service etc :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 00:28

En op zulke lange vluchten is de kans ook al kleiner.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:26

Varekaj schreef:
Kind is dan 20 of 21 maand ofzo.


Anderhalf is het kind dan, 1,5 jaar.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:50

Wij hebben nu aantal keren baby's meegenomen en die waren heel zoet. Onder een jaar oud en naar Amerika, of naar Curaçao. En dat zijn geen korte vluchten.... Maarrrr dit waren kinders die thuis ook prima tegen wisselingen in hun schema konden. Eentje die al een onrustige nacht heeft omdat ie ipv om 19:00 uur om 19:30 in bed ligt, of bij 1 vreemde auto door de straat al wakker schrikt, moet je niet meenemen op vliegvakantie. Maar goed. Veel ouders hebben dat inzicht niet 'want dat doet ie anders nooit' :p

Oh, of business of comfort class zou helpen? Wij zaten juist in deze classes met de kids :o

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:57

Tancreda4 schreef:
met de kids :o


:')

Ik vind lange vliegreizen met kinderen/baby's in de buurt wel meevallen, een keertje zelfs letterlijk in de stoel ernaast gezeten en had er 0 last van. Ze kunnen wat janken met opstijgen maar dat wil ik soms ook :=

Heb slechtere ervaringen met sommige volwassenen, met name 200 kilo types die hun fupa zo'n beetje bij jou op schoot leggen >;)

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:00

Fly_high schreef:
Tancreda4 schreef:
met de kids :o


:')



Sorry :))

Oeh ja mijn nachtmerrie is een te dik iemand die je dus de hele vlucht lang aanraakt.... Of iemand die heel erg stinkt.

Ooit kwam er een vent naast me zitten stinkend naar drank en sigaretten, zo onwijs ranzig. Bleek hij verkeerd te zitten en verhuisde 4 stoelen naar achteren. Damn wat was ik blij. Wat dat was ook een lange vlucht en ik ging bij die eerste minuten al bijna over m'n nek...

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:54

Ik heb eens naast iemand gezeten die zo fors was dat ze 2 stoelen moest boeken, dus toen had ik ook anderhalve stoel, het kan ook goed uitpakken :D
Laatst bijgewerkt door Qimm op 02-02-23 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:55

Ik had op de heen vlucht een lichte alcoholist, ook niet heel fijn om te ruiken.

Mijn man is breed (niet dik) en ik zit meestal in het midden zodat hij met zn lange lijf bij het gangpad kan zitten. Een breed of dikke man aan de andere kant is dan niet heel fijn inderdaad.

Maar nog altijd niet zo irritant als koters om je heen die lopen te janken of nog erger, schoppen.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:02

Janken kan ik nog wel hebben, kunnen de meeste niet wat aan doen zeker de kleine baby's niet... al had ik dan ook liever gehad dat ze naar center parcs waren gegaan dan bij mij in het vliegtuig :+

Maar waar ik me wel aan irriteer... onopgevoede krengen die de stewerdessen omver rennen of tegen je stoel lopen te schoppen. Heb dat 1 keer gehad, en toen de ouders heel netjes maar duidelijk aangesproken. Vlinder werd daarna zoet gehouden met een ipad en veel snoep, maar goed, had er toen geen last meer van :')

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:07

Doe je beter dan ik, toen ik mijn Vlinder vriendelijk verzocht mijn toch al niet pijnvrije rug met rust te laten kreeg ik een boze moeder over me heen dat ik dat niet kon verwachten van een kind.

Nee joe, ik heb wel pijn door jouw kruisgespuis terwijl jij die lelijke plamuur op je kop nog wat meer laagjes geeft. Geen probleem hoor!

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:12

Daarom pakte ik het ook meteen bij de bron, de ouders.
Maar ik denk dat er ook een stukje in ligt door mijn beroep dat ik makkelijk met moeilijke figuren kan communiceren :+

Raineri
Berichten: 6248
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:33

Ik was afgelopen weekend in naturalis. Man man man, ik was zo geïrriteerd soms. Dat kinderen echt zich ergens tussen wringen of echt PAL voor je gaan staan dat je niets meer ziet terwijl ze er prima naast kunnen staan. Heb er echt wat van gezegd en gezegd dat ik het niet oké vind dat ze zich zo voordringt. Die moeder keek me echt geïrriteerd aan. Door de drukte zag ik niet goed wie bij wie hoorde maar kom op, waarom moet ik jouw kind opvoeden?

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:45

Afgelopen vlucht ging wel prima (usa)
Vlucht daarvoor (engeland) was drama.

Helaas ook meegemaakt dat een corpulent persoon naast me zat (verlenging stoelriem was nodig).
Vliegtuig was helaas vol. Maar als diegene zijn handen op zijn buik legde, dan rustte zijn elleboog op mijn t*et.
Achter mij een tiener die enorm zat te schelden en sikkeneuren. Mijn stoel mocht niet naar achteren, want dan kon zij niet eten en haar scherm niet goed zien.

Ergste was naar Cuba met tui. Die vlogen een driehoek Ams-cuba-mexico-ams.
Kind had eigen stoel was een jaar of vier / vijf.
Het is maar een paar uur van cuba naar cancun in mexico. Maar ze liep al te dreinen. Wilde niet zitten op haar stoel, toen bij papa,mama,opa,oom,oma etc op schoot en na een paar minuten al weer dreinen. van mexico naar amsterdam ging de keel echt open en ze heeft van de 11 uur bijna acht uur op stoelen gestaan, door het gangpad lopen stampen en onderwijl de hele tijd huilen en krijsen.
De gruwel.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:07

Ik heb al zo'n 20 jaar niet gevlogen, hoe breed zijn stoelen eigenlijk? Ik ben plussize, 185 cm en 'gezegend' met een angststoornis, en ik wil absoluut geen mensen tot last zijn.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:09

Mijn maat 46 billen passen nog prima en de riem kan makkelijk dicht zonder dat ik helemaal op het allerlangst moet. Ik ben alleen zelf niet zo lang (1,70m)

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:13

Qimm schreef:
Mijn maat 46 billen passen nog prima en de riem kan makkelijk dicht zonder dat ik helemaal op het allerlangst moet. Ik ben alleen zelf niet zo lang (1,70m)

Ik heb maat 46-48 onder maat 50 boven (Ja, ik ben al aan het afvallen).
Ik wil sowieso businessklas vliegen met extra beenruimte indien mogelijk. Maar ik zal dus niet uit de stoel puilen ofzo? Goed om te weten.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:20

Het zal misschien wat knusser zijn, maar ik verwacht dat je gewoon past vooral businessclass. (vliegen is voor de gewone burger toch niet perse de meest comfortabele bezigheid) Je hoeft je overigens voor mij niet te verantwoorden over je maat hoor, je bent niemand uitleg of wat dan ook verschuldigd :D Maar goed bezig 8-) !

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:22

Ik durf er niks over te zeggen, ik heb zelf amper billen.. maar ruim is het niet, mijn knieën zitten altijd vol in de rugleuning van degene voor me.

Hiervoor probeer ik altijd een stoel bij de nooduitgang te krijgen :o

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:25

Achter mij zat een flinke Curaçaose dame met haar eveneens niet kleine zoon, zij hadden 3 stoelen met zijn tweeën maar dat was denk ik vooral omdat zij geblesseerd was aan haar schouder. Business Class verwacht ik echt wel dat je prima kunt zitten, ligt ook aan welke maatschappij misschien.

Oja en mbt je vliegangst, download nu alvast (bijv in Spotify) een aantal meditaties, er zijn er ook specifiek voor vliegangst. Zorg dat je de playlist (losse nummers kun je niet downloaden) Download want anders kun je er in het vliegtuig nog niet naar luisteren. Kijk even welke je prettig vind, en begin daar nu al mee. Dan programmeer je je brein nu namelijk al om rustig te worden en dat heeft in het vliegtuig dan ook sneller effect.

Sterkte, ik vind het ook maar niks om te vliegen, het is in de loop der jaren wel ietsje minder geworden (ik grijp dus minder vaak per ongeluk het been van mijn al dan niet bekende buurman of vrouw :+)

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:33

Business class seats zijn ruimer, niet alleen qua beenruimte maar ook een bijna niet te zien stukje in de breedte :+
Maar je zou altijd ook nog voor een stoel in het gangpad kunnen kiezen, dan heb je aan die kant extra ruimte.

Soms zijn de Business tickets zo duur (zoals bv bij Emirates) dat je met 2 economie goedkoper uit bent. Daar zou ik ook naar kijken als ik jou was.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:14

Maar dan heb je toch nog steeds dat je billen in 1 stoel moeten passen, want het midden stuk gaat niet altijd (ver genoeg) omhoog.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:36

Gaby schreef:
Qimm schreef:
Mijn maat 46 billen passen nog prima en de riem kan makkelijk dicht zonder dat ik helemaal op het allerlangst moet. Ik ben alleen zelf niet zo lang (1,70m)

Ik heb maat 46-48 onder maat 50 boven (Ja, ik ben al aan het afvallen).
Ik wil sowieso businessklas vliegen met extra beenruimte indien mogelijk. Maar ik zal dus niet uit de stoel puilen ofzo? Goed om te weten.


Vliegtuigstoelen zijn standaard 42-43cm breed, ik zou zeggen meet het voor jezelf ergens af, op de bank ofzo, en kijk hoe het bevalt en of je je er prettig bij zou voelen :) Business is 50 zegt het internet.

Kledingmaten vind ik altijd zo nietszeggend als je ook nog lang bent eerlijk gezegd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:13

Wij hopen steeds dat niemand naast ons komt zitten en anders steekt vriend zijn lange benen bij de mijne. Hij is bijna 2m en we merken dat voor lange vluchten de stoelen aan de nooduitgang heel populair zijn. Al hebben we tot nu toe meestal wel meevallers gehad op dat vlak.