[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:29

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:
Ja maar zo is het met kinderen ook toch? Ik verbaas me soms over hoe verbaasd mensen zijn dat het takke-zwaar is.

Klopt, daar verbaas ik me heel vaak over. :j
Voor mij als Chronisch zieke een van de redenen dat ik geen kinderen wil.
Ik kan heel ruig zeggen ik had als kind niet direct een kinderwens, maar heb deze daarna ook zeker nooit toegelaten. Want hoe kan ik als ik dagen heb dat ik amper op eigen benen kan staan een kind om me heen hebben? Die de aandacht geven die het nodig heeft?

En ja dat je een huilbaby krijgt geloof ik best dat het zwaar is, maar ook wel heel bekend dat dit kan.
En lastige koters...ja geloof ik best als je er geen aandacht aan geeft, geen opvoeding alleen voeding voor de tv.
En ja die zijn er meer dan genoeg.
Totaal overprikkeld van school, waar 5 dagen in de week na school afgesproken word met andere kindjes, dan vlug wat eten er in en dan nog naar sport of voor de tv of game
Waar is daar nog ergens rust?


Jep en dan zie je (niet op dit forum) weer een topic dat het zo zwaar is en dat je geen tijd voor jezelf hebt. Zoveel mensen lijken nog mee te gaan met 'het hoort', in plaats van er echt over te denken wat het betekent, lijkt het.

Ik heb een flinke depressie gehad en ik wil 36 uur werken, daarnaast sporten en een sociaal leven hebben, dus ik weet echt niet waar ik een gezin zou moeten inpassen.

Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:32

Captain schreef:
Tiggs schreef:
Ja maar zo is het met kinderen ook toch? Ik verbaas me soms over hoe verbaasd mensen zijn dat het takke-zwaar is.


Ik denk dat je je van tevoren echt niet kunt bedenken wat voor invloed een kind heeft.
Denk bijvoorbeeld al aan de hormonen en wat die allemaal met je doen tijdens de zwangerschap en na de bevalling.. Ik geloof best dat het echt veel zwaarder is dan wat je van tevoren kan bedenken.


Natuurlijk kan je het niet helemaal bedenken, maar ik geloof echt wel dat mensen zich er iets bewuster van kunnen zijn.

Ik vind 'jij hebt geen kinderen, dus weet niet hoe het is' ook altijd een beetje een makkelijke reactie. Dat jíj (de betreffende moeder) niet wist hoe het zou zijn en het hebt onderschat, wil toch niet zeggen dat een ander zich er geen realistischer voorstelling van heeft en daarom besluit om het niet te doen?

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:46

Dan maar makkelijk, het is wel zo.

DuoPenotti

Berichten: 30314
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:48

Nee dat is niet zo
Ik weet heel goed dat het zwaar kan zijn en dat ik daarom niet aan kinderen moet beginnen.
Ik ken ouders die voordat ze kinderen kregen al van die miepen waren dat het leven zwaar/duur/ enz is... 3 keer raden hoe het ze nu vergaat.
Dan ben je toch een poffertje als je denkt dat het leven dan hetzelfde blijft en niet zwaarder

Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?

Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:00

Idem. Ik weet dat ik niet functioneer als ik steeds maximaal 2 uur achter elkaar slaap, als ik geen tijd voor mezelf heb ect.

Echt niet erg dat iemand het onderschat, maar geef dat gewoon toe.

Mars

Berichten: 33310
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:07

DuoPenotti schreef:
Nee dat is niet zo
Ik weet heel goed dat het zwaar kan zijn en dat ik daarom niet aan kinderen moet beginnen.
Ik ken ouders die voordat ze kinderen kregen al van die miepen waren dat het leven zwaar/duur/ enz is... 3 keer raden hoe het ze nu vergaat.
Dan ben je toch een poffertje als je denkt dat het leven dan hetzelfde blijft en niet zwaarder

Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?


Of in een knipperlicht relatie en dan denken dat het helpt om een kind te nemen :+ Tuurlijk meid, slaapgebrek, gejank en een uitgescheurde vleestulp zullen de situatie vast verbeteren :=

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:16

DuoPenotti schreef:
Nee dat is niet zo
Ik weet heel goed dat het zwaar kan zijn en dat ik daarom niet aan kinderen moet beginnen.
Ik ken ouders die voordat ze kinderen kregen al van die miepen waren dat het leven zwaar/duur/ enz is... 3 keer raden hoe het ze nu vergaat.
Dan ben je toch een poffertje als je denkt dat het leven dan hetzelfde blijft en niet zwaarder

Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?


Laat ik het anders zeggen, ik vind dat het wel zo is.

Tancreda4

Berichten: 24153
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:22

Dapper besluit captain! Doorgaan koste wat het kost is ook niets, en als je dan bedankt dat je nog een jaar of 10 (of meer) samen in een huis moet leven is dit de enige goede keuze om te maken als het moet klikt. Het is niet dat jullie er niet de moeite voor hebben gedaan en energie erin hebben gestopt. Nagedacht van te voren, hulp gevraagd bij problemen. Maar als het niet werkt, houdt 't op. Fijn dat die naar de fokker terug kan.

Voor wat betreft mensen met kleine Kinderen en dan' gezellig' een pup erbij... Snap ik echt niet. Je leven ligt al zo overhoop door kinderen, kinderen kosten onnoemelijk veel tijd. Mensen onderschatten dat het opvoeden van een hond ook veel tijd en moeite kost, iets dat er met (kleine vooral) kindeten amper is. Sneu voor de hond uiteindelijk.

Britta31

Berichten: 13197
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 23:02

Ons hondje kwam pas toen de jongste 5 was.Dan begrijpen ze ook dat ze de hond niet lastig moeten vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 23:34

Tancreda4 schreef:
Dapper besluit captain! Doorgaan koste wat het kost is ook niets, en als je dan bedankt dat je nog een jaar of 10 (of meer) samen in een huis moet leven is dit de enige goede keuze om te maken als het moet klikt. Het is niet dat jullie er niet de moeite voor hebben gedaan en energie erin hebben gestopt. Nagedacht van te voren, hulp gevraagd bij problemen. Maar als het niet werkt, houdt 't op. Fijn dat die naar de fokker terug kan.

Voor wat betreft mensen met kleine Kinderen en dan' gezellig' een pup erbij... Snap ik echt niet. Je leven ligt al zo overhoop door kinderen, kinderen kosten onnoemelijk veel tijd. Mensen onderschatten dat het opvoeden van een hond ook veel tijd en moeite kost, iets dat er met (kleine vooral) kindeten amper is. Sneu voor de hond uiteindelijk.
Wij kregen onze hond toen ik 4 was en mijn zusje 1. Geloof dat noch wij noch Boxie eronder geleden hebben. :') In onze omgeving was het ook heel normaal dat mensen jonge kinderen en (jonge) honden hadden. Ik vind het altijd verbazingwekkend als dingen die over de hele wereld geaccepteerd zijn en gewoon kunnen, in Nederland ineens een probleem zijn.

Niobe

Berichten: 8003
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 23:42

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders al Sint Bernards en de rest van mijn leven hebben we honden gehad. Mijn eerste woordje was “woef” :')

Ik ben ook van dieren zijn voor het leven, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Dan is iedereen beter af als er een beter passend huis voor het dier gevonden wordt. Ik denk dat de hond bij Captain ook niet dolgelukkig is. Niet omdat zij slecht is voor de hond ofzo, want dat geloof ik niet, maar omdat het gewoon geen goede match is. Lijkt me beter als de hond ergens naartoe gaat waar het kan donderstralen met andere honden ofzo.

LWDaisy

Berichten: 4813
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 07:35

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee dat is niet zo
Ik weet heel goed dat het zwaar kan zijn en dat ik daarom niet aan kinderen moet beginnen.
Ik ken ouders die voordat ze kinderen kregen al van die miepen waren dat het leven zwaar/duur/ enz is... 3 keer raden hoe het ze nu vergaat.
Dan ben je toch een poffertje als je denkt dat het leven dan hetzelfde blijft en niet zwaarder

Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?


Laat ik het anders zeggen, ik vind dat het wel zo is.


De kinderlozen kunnen misschien niet helemaal bevatten wàt er allemaal bij komt kijken, maar ik geloof wél dat we de inschatting kunnen maken dat het super zwaar is, en oa daardoor niets voor ons is. Ik moet maar gewoon even terugdenken aan wat voor een irritant kind ik was, en dat is al genoeg om "nope" te zeggen :')

Vrienden van mijn broer zijn sinds vorig jaar ook mama&papa. "Ja, het was toch zwaarder dan we dachten".
En dan denk ik ook wel: "dat had je toch kunnen raden?" Of dat nou een huilbaby is, of de pampers of de pap nou ontzettend veel kosten, of de baby nou regelmatig ziek is, of je nou maar 2u slaap per nacht krijgt, ... Ik (kinderloze ik) kan zo meerdere redenen bedenken waarom het zwaar zou zijn.

Idem mijn vrienden. Een baby van een jaar oud, een hyperactieve jachthond. Ja, da's uiteraard heavy.
Halen ze vrolijk nog een pup in huis - zij klaagde binnen de 2 dagen al steen en been, en zou de pup liefst van al terug brengen want "het is toch druk en zwaar hoor". JA DUH, hoezo wìst je dat niet op voorhand? Zelfs zonder de baby is een pup in huis druk en zwaar :')

We kunnen misschien niet alles bedenken - maar wel genoeg om te beseffen hoe ontzettend zwaar het is.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 07:54

LWDaisy schreef:
We kunnen misschien niet alles bedenken - maar wel genoeg om te beseffen hoe ontzettend zwaar het is.


Ja eens, dat is de nuance.

Hoewel ik het dus niet zwaar vind, anders zou ik er geen 2 hebben.

Tancreda4

Berichten: 24153
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:11

DuoPenotti schreef:
Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?


Ik heb serieus bij stellen die hun 2e aankondigde gedacht 'moet ik nu feliciteren en blij doen of niet?' Omdat ik alle ellende zag en hoorde en ik mij niet kon voorstellen dat de 2e gewenst was. Maar dat was dus wel altijd het geval.

Ik ga er dan maar vanuit dat ik een uitlaatklep ben voor alle ellende en min puntje, om te spuien en het dragelijk te maken, en omdat ze dat wellicht niet bij andere ouders en roze wolkjes kunnen spuwen. Maar dat ik daarmee maar een klein deel hoor.

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:14

Ja maar hallo, één kind kan natuurlijk echt niet he :n

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:29

1 braaf en makkelijk kind is evenmin een garantie dat de 2e (of meer) dat ook gaan zijn.

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:13

Soms is de tweede wel makkelijker, het blijft een gok :')

Maar goed, zij moeten leven met hun keuze, dus ik feliciteer altijd maar een end weg. Als zij er blij mee zijn, wat maakt het dan uit van ik denk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41939
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:19

DuoPenotti schreef:
Nee dat is niet zo
Ik weet heel goed dat het zwaar kan zijn en dat ik daarom niet aan kinderen moet beginnen.
Ik ken ouders die voordat ze kinderen kregen al van die miepen waren dat het leven zwaar/duur/ enz is... 3 keer raden hoe het ze nu vergaat.
Dan ben je toch een poffertje als je denkt dat het leven dan hetzelfde blijft en niet zwaarder

Hebben ze 1 kind waar ze steen en been over klagen, fokken ze er een tweede bij...echt... hoe dan?

Ik moest hier echt zo hard om lachen :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:33

"Zwaarder dan we dachten" betekent ook niet meteen dat mensen dachten dat het niet zwaar zou zijn of dat hun leven hetzelfde zou blijven. Ik vind het hebben van een eigen paard in sommige opzichten ook zwaarder dan ik had verwacht (en andere dingen vind ik dan weer heel erg meevallen), maar dat betekent niet dat ik dacht dat het alleen maar regenboogjes, zonneschijn en eenhoorntjes zou zijn. :') Alleen welke dingen je zwaar vallen en op welke manier, dat kun je pas echt zeker weten als je het ervaart.

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:53

Ik vind ook dat iets zwaarder dan gedacht kan zijn en dat je dieren bij geen klik beter een nieuw huisje kunt geven dan door blijven modderen.
Dat doen we ook bij een paard, waarom niet bij een hond?

Wij zijn nu een puppy van een paar maanden aan het fosteren. Super lief ding, maar wat een drukte :') .
Onze hond is ook actief, maar kan normaal hele dagen slapen alleen nu met zo'n klein speels ding erbij racen ze de hele dag door de kamer en moeten we echt rustmomenten in de bench inplannen.
Het wordt wel steeds beter en de puppy hypertjes gaan er vanzelf steeds meer af, maar ik weet wel weer waarom ik vooralsnog in ons rijtjeshuis liever geen twee honden heb :D .

Hierbij een foto van de kleine draak die nog een eigen huisje zoekt <3

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:00

Omg, die oren! <3 Als we een jaar verder waren geweest, had ik het misschien serieus overwogen, maar momenteel even niet verstandig. :))

Tancreda4

Berichten: 24153
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:02

Ohmygod, die oren!!! <3 <3 <3

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:07

Mkango schreef:
"Zwaarder dan we dachten" betekent ook niet meteen dat mensen dachten dat het niet zwaar zou zijn of dat hun leven hetzelfde zou blijven. Ik vind het hebben van een eigen paard in sommige opzichten ook zwaarder dan ik had verwacht (en andere dingen vind ik dan weer heel erg meevallen), maar dat betekent niet dat ik dacht dat het alleen maar regenboogjes, zonneschijn en eenhoorntjes zou zijn. :') Alleen welke dingen je zwaar vallen en op welke manier, dat kun je pas echt zeker weten als je het ervaart.


Senk you!

Kinderen zijn een zegen:

https://vm.tiktok.com/ZMYbLQ72r/

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:24

@Urbanus _O- _O- _O- _O- _O- die is briljant.

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:26

Gelukkig is die bank van leer. :')