[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41805
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:51

xPabloBokt schreef:
_San87_ schreef:
Dat we laat zijn met huizen kopen staat imo los van het twijfelen, dat heeft met de zieke markt te maken :)). Ik denk dat wanneer mensen met eind 20 een huis kunnen kopen, er heel wat twijfel al weg zou zijn wat kinderen betreft.


Ja dat laatste bedoel ik ook inderdaad, en wat Fly_high ook zegt. Omdat je met veel dingen later bent zullen bepaalde life-altering decisions ook wel opschuiven.

Ja, zeker waar.

DuoPenotti

Berichten: 30071
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:07

Maar het gevoel dat je ze ooit wel wilt hebben de meeste wel. Ook al kan het dan nog niet. Bij de 40 pas wat serieus erover nadenken is mijn inziens ook gewoon te laat.

Prairy
Berichten: 9174
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:14


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41805
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:33

Prairy schreef:
Och,Al Pacino heeft net nog een kind gekregen, op zijn 83e. De eerste kreeg hij pas op zijn 50e...

Snap niet dat er bij mannen ook niet gewoon een houdbaarheidsdatum op zit :r

https://www.nu.nl/achterklap/6268189/al ... regen.html

Dit vind ik echt veel te ver gaan. Met een beetje pech leert dat kind zijn vader nooit kennen.

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:34

Eén van de docenten bij mij op de uni kreeg op z'n 63ste z'n eerste kind met z'n 27 jaar jongere vriendin. :=

Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:49

Hebben die lui die roepen 'oh dat kan altijd nog' of 'oh, die wens komt nog wel' ineens nóg meer munitie :\

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:02

Femke_Tweety schreef:
Hebben die lui die roepen 'oh dat kan altijd nog' of 'oh, die wens komt nog wel' ineens nóg meer munitie :

Alsof ze al niet genoeg hadden :') Ik was eindelijk een beetje van de vraag af.

10 juni heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd *\o/* en NATUURLIJK was het antwoord "JAAAAA"! Binnen drie dagen stond de eerste al klaar met de opmerking wanneer we dan aan kinderen gingen beginnen :')

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:04

_San87_ schreef:
Als je in de 30 bent heb je toch wel een redelijk goed idee lijkt me :) ?


Dat lijkt mij wel, en jou ook - maar wij wisten het waarschijnlijk veel vroeger al :')

Ik ken wel een aantal mensen die het gewoon "nog niet goed weten". Die het idee van kinderen "wel leuk" vinden, maar voor wie het geen absolute wens/eis is. Die zich nu inbeelden dat ze dat later wel zekerder zullen weten - al dan niet ja of nee. Diezelfde mensen kunnen zich een leven zonder kinderen ook wel als "wel leuk" inbeelden.

Ik wist het zoals Fly_High ook al heel vroeg - ofwel, "altijd al" haha. Ik heb noooooit kinderen gewillen, daar was bij mijn geen twijfel over. Dat had niks te maken met "eerst een huis" of "een bepaalde partner" of "eerst lekker jong zijn" oid - gewoon kei hard "nee, nooit".
Maar ik kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen zo gaat, dat er mensen zijn die niet zo "anti" zijn, en die zoiets hebben van "mwah, we zien wel". De ene wilt dan uiteindelijk toch wel kinderen - een ander net niet.

Lijkt me wel moeilijk hoor. Je weet nooit welke kant iemand zal opgaan.
Zoals xPablobokt zegt: zij wist het al veel eerder, haar vriend "twijfelde" en is "nu pas" helemaal zeker van niet. Ik ben een jaar ouder dan haar vriend - ik wist het op die leeftijd al tijden haha. Maar echt - ik kan me wel voorstellen dat het soms moeilijk kan zijn. Dat je het gewoon niet zeker weet, en dat het je "wel leuk kan lijken", maar dat je later alsnog van gedachten kan veranderen.

Ik maakte eerder de vergelijking met een hond - ik bedoelde niet dat een hond en een kind hetzelfde zijn.
Ik bedoelde eerder de vergelijking met dat "iets" je "leuk kan lijken", en dat je daar op kan terugkomen wanneer je ouder wordt, ergens meer over nadenkt, ervaring opdoet, ...
De bokker die de vergelijking maakte met schrijver zijn zal denk ik hetzelfde bedoelen - in theorie lijkt het leuk, tot je verder nadenkt, en dan tot de conclusie komt "misschien toch maar niet". Of net wel, dat kan ook natuurlijk.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:06

LWDaisy schreef:
De bokker die de vergelijking maakte met schrijver zijn zal denk ik hetzelfde bedoelen - in theorie lijkt het leuk, tot je verder nadenkt, en dan tot de conclusie komt "misschien toch maar niet". Of net wel, dat kan ook natuurlijk.


Precies dat ja, bedankt voor de verduidelijking! Eerste ingeving: lijkt me best leuk. Maar dan bedenk je wat er allemaal bij komt kijken en dan denk je 'laat maar' :=

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:09

VuurVleugels schreef:
LWDaisy schreef:
De bokker die de vergelijking maakte met schrijver zijn zal denk ik hetzelfde bedoelen - in theorie lijkt het leuk, tot je verder nadenkt, en dan tot de conclusie komt "misschien toch maar niet". Of net wel, dat kan ook natuurlijk.


Precies dat ja. Eerste ingeving: lijkt me best leuk. Maar dan bedenk je wat er allemaal bij komt kijken en dan denk je 'laat maar' :=


Standaard gedachtengang als ik hier "even de muren een nieuw kleurtje wil geven" hahaha.
Allemaal leuk, tot ik me bedenk: alles eerst afplakken - oh, eerst de plinten dan nog maar even boenen, zodat de plakband goed blijft plakken - ugh, de katten gaan weer in de weg lopen - waar liggen de borstels ook weeral?

Never mind, ik kijk er nog wel wat langer tegenaan, nicotinewit is òòk een kleur :')

Amber_anne

Berichten: 6957
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:11

Snadrem schreef:
Femke_Tweety schreef:
Hebben die lui die roepen 'oh dat kan altijd nog' of 'oh, die wens komt nog wel' ineens nóg meer munitie :

Alsof ze al niet genoeg hadden :') Ik was eindelijk een beetje van de vraag af.

10 juni heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd *\o/* en NATUURLIJK was het antwoord "JAAAAA"! Binnen drie dagen stond de eerste al klaar met de opmerking wanneer we dan aan kinderen gingen beginnen :')


Gefeliciteerd :D

Fly_high

Berichten: 3321
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:33

Prairy schreef:
Och,Al Pacino heeft net nog een kind gekregen, op zijn 83e. De eerste kreeg hij pas op zijn 50e...

Snap niet dat er bij mannen ook niet gewoon een houdbaarheidsdatum op zit :r

https://www.nu.nl/achterklap/6268189/al ... regen.html


Heb ik ook gezien en heb er dezelfde mening over... Maar hey in tegenstelling tot je eerste beste Piet Jansen laat hij nog tenminste een hele nette erfenis achter voor die kinderen :+


Volgens mij vaker verteld maar mijn vader heeft nu dus ook een extra kind gekregen, lekker op zijn 55e :') Met zijn 20 (?) jaar jongere assistente :')

Hij is daarbij zachtjes gezegd geen super fitte 55 jarige en ook niet exact een droompapa (ik gruwel al enorm van de gedachte om mijn vader papa te moeten noemen :')

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:07

Pedro Pascal is je coole sletterige papa.

Fly_high

Berichten: 3321
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:46

I'll take that :=

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:52

Urbanus schreef:
Pedro Pascal is je coole sletterige papa.


Pedro is daddy

xPabloBokt

Berichten: 9492
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:39

Afbeelding

Het is dat mijn diva Fred al mijn avatar is anders nam ik deze.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:11

Niobe schreef:
Urbanus schreef:
Pedro Pascal is je coole sletterige papa.


Pedro is daddy


Daddy is a state of mind ♡

Jildau

Berichten: 9427
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 23:33

BopjeBo schreef:
Vrij opgroeien op een boerderij? Is hij een boer of agrariër soms, nou reken maar dat er dan waarschijnlijk wel koters moeten komen. Wil niet bagataliseren maar als er ergens een taboe op ligt in die sector is het wel op de keuze bewust kindervrij te zijn. Boerenbedrijf draait op de familie, schijnbaar dat er onmiskenbaar vanuit wordt gegaan dat er altijd kinderen moeten komen.


Waar slaat dit nou weer op? Wat een onwijs ouderwetse gedachtegang.. Denk je dat boeren zich ook nog met paard en wagen vervoeren? Ik stap nu in mijn bedstee.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 20-06-23 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Berichten: 6850
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 23:33

Is het erg als ik geen idee heb wie deze pipo is?

Fly_high

Berichten: 3321
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 23:37

De boerdate van Schuur of Pedro Pascal? :P

Eerste weet ik niet, tweede is een acteur die blijkbaar nu iets van internet hype is omdat redenen (?) geen idee ik word er te oud voor :')

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 00:25

Pedro is 1 van de weinige goede (als in hij komt heel sympathiek over en heeft nog geen slechte reputatie) kindvrije mannen in de tv wereld en super knap, dus ligt vrij goed in de markt bij social media verslaafden rond de 30/40 vooral.

Hij speelde oa in Game of Thrones, Narcos en The Last of Us

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41805
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 05:00

Vergeet The Mandalorian niet *\o/*!

Rivendell

Berichten: 6850
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 05:09

Zo knap vind ik hem niet op die foto

xPabloBokt

Berichten: 9492
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 07:29

Rivendell schreef:
Zo knap vind ik hem niet op die foto


Die foto komt uit The Unbearable Weight of Massive Talent en dat is gewoon een gekke film haha

c_alsemgeest

Berichten: 20712
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 07:53

Rivendell schreef:
Zo knap vind ik hem niet op die foto

Dat is ook het probleem met hem.
Als je hem eerst op foto's ziet vind je hem niet zo knap. Als je een aantal interviews van hem kijkt is hij opeens je lievelings slutty daddy :')
Die man is gewoon zo grappig en heeft ìets :+