Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:01

Aan de ene kant vind ik dat ik weer moet gaan tinderen. Maar ik ben elke keer binnen 5 minuten op de app al helemaal klaar want jémig... Kwaliteit in mannen is ook wel ver te zoeken zeg :=

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:03

Winged schreef:
Aan de ene kant vind ik dat ik weer moet gaan tinderen. Maar ik ben elke keer binnen 5 minuten op de app al helemaal klaar want jémig... Kwaliteit in mannen is ook wel ver te zoeken zeg :=


Ik moet zeggen dat ik zelf Hinge beter vind qua kwaliteit van mannen. Lijkt iets meer diepte te zitten dan op tinder. Tho ik heb daar nog geen date vandaan weten te plukken.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:46

Misschien toch eens Hinge proberen dan _O-

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:54

Ik was helemaal klaar met al die apps en swipete toen mijn vriend. Denkende: "een militair hoef ik niet, maar vast een goed lijf en daar ga ik de rest van de zomer plezier van hebben." Liep toch even anders. :+

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:45

Ik heb de laatste tijd dat mannen aan me vragen, tijdens de date, of ik veel dates heb gehad. Ik vind dat zo'n bijzonder iets. Waarom vragen ze dat? En als ik dan zeg "ja, ik heb veel eerste dates, maar geen tweede. Daarbij zie ik eerste dates als een kennismaking en geen echte date date, omdat je met online daten het stukje vibechecken mist wat je vroeger voorheen al deed, omdat je iemand in het voorbijgaan leerde kennen en dan op date vroeg." Dat ze dan nog gaan lopen mauwen dat het onaantrekkelijk is dat ik veel eerste dates heb.

Ik ben er bloed eerlijk over. Liegen zit sowieso niet in mij, ik kan dat niet :'). Dus ik zit een beetje te puzzelen hoe ik in het vervolg op dat soort vragen kan reageren.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:49

Peelie schreef:
Ik heb de laatste tijd dat mannen aan me vragen, tijdens de date, of ik veel dates heb gehad. Ik vind dat zo'n bijzonder iets. Waarom vragen ze dat? En als ik dan zeg "ja, ik heb veel eerste dates, maar geen tweede. Daarbij zie ik eerste dates als een kennismaking en geen echte date date, omdat je met online daten het stukje vibechecken mist wat je vroeger voorheen al deed, omdat je iemand in het voorbijgaan leerde kennen en dan op date vroeg." Dat ze dan nog gaan lopen mauwen dat het onaantrekkelijk is dat ik veel eerste dates heb.

Ik ben er bloed eerlijk over. Liegen zit sowieso niet in mij, ik kan dat niet :'). Dus ik zit een beetje te puzzelen hoe ik in het vervolg op dat soort vragen kan reageren.


Nou ja, als ze daar al een probleem mee hebben dan zou het al niks voor mij zijn. Als ze al moeilijk doen over eerste dates, wat dan over bodycount? Of hoeveel mensen je in het leven hebt gezoend?
Mij niet gezien als ze daar al moeilijk over doen :o Dan is het voor mij sowieso geen match.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:50

Haha, ik blijf het toch zeggen, Bumble en Hinge! Tinder zitten alleen nog de tokkies en de debielen *D En de boomers, misschien.

Peelie, wat een rare types toch steeds! Wat is hun redenering dan dat ze dat onaantrekkelijk vinden? Hebben ze liever iemand die de lat zo laag heeft liggen dat iedere eerste date direct tot een miserabele vijfjarige relatie leidt?

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:55

BaileyMix schreef:
Haha, ik blijf het toch zeggen, Bumble en Hinge! Tinder zitten alleen nog de tokkies en de debielen *D En de boomers, misschien.

Peelie, wat een rare types toch steeds! Wat is hun redenering dan dat ze dat onaantrekkelijk vinden? Hebben ze liever iemand die de lat zo laag heeft liggen dat iedere eerste date direct tot een miserabele vijfjarige relatie leidt?


Bumble vond ik zo waardeloos. :')


Peelie schreef:
Ik heb de laatste tijd dat mannen aan me vragen, tijdens de date, of ik veel dates heb gehad. Ik vind dat zo'n bijzonder iets. Waarom vragen ze dat? En als ik dan zeg "ja, ik heb veel eerste dates, maar geen tweede. Daarbij zie ik eerste dates als een kennismaking en geen echte date date, omdat je met online daten het stukje vibechecken mist wat je vroeger voorheen al deed, omdat je iemand in het voorbijgaan leerde kennen en dan op date vroeg." Dat ze dan nog gaan lopen mauwen dat het onaantrekkelijk is dat ik veel eerste dates heb.

Ik ben er bloed eerlijk over. Liegen zit sowieso niet in mij, ik kan dat niet :'). Dus ik zit een beetje te puzzelen hoe ik in het vervolg op dat soort vragen kan reageren.


Alsof het aan jou iets verandert hoeveel dates je hebt gehad. Ik zou er ook snel klaar mee zijn als ze daar moeilijk over doen. :=

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:57

Je merkt ook dat mensen conclusies trekken uit aantal relaties, hoe lang ze waren, hoe serieus, hoe lang je vrijgezel bent enzzzzzzz Ik ben gewoon nieuwsgierig als ik zoiets vraag maar vaak hangt er dus een waarde oordeel aan.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:35

Ik vond Bumble erg leuk, maar heb m'n vent op tinder gevonden. Nou zijn wij niet het schoolvoorbeeld van een gemakkelijke relatie, maar het kan dus wel

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:24

Nouja. Ik vind het dus een enorme afknapper als mensen het aan mij vragen en mijn antwoord vervolgens een afknapper vinden ja.

Ik vraag me vooral af waarom mannen dat soort dingen vragen als de kans heel groot is dat het antwoord ze niet bevalt. Ik date 30+ jaar. We hebben allemaal een verleden. We zijn geen heilige maagden meer.

Ik snap het gewoon niet zo goed :')

En de mannen die dat soort vragen stellen en het antwoord bevalt ze niet, daar komt van mij uit iig nooit een 2e date. Exact om die rede.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:29

Denk dat de intentie waarom je date belangrijker is. Serieus, of hook-up? Dat interesseert mij veel meer.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:38

Happn heb ik verwijderd. Klopt helemaal niks van die app.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:43

Winged schreef:
Denk dat de intentie waarom je date belangrijker is. Serieus, of hook-up? Dat interesseert mij veel meer.

Daar ben ik sowieso glashelder over tegenwoordig. En alsnik ook maar het idee heb dat zijn intenties niet aansluiten bij de mijne, dan ga ik al nieteens op date met hem.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:04

Ergens snap ik de vraag wel. Klinkt heel naar misschien, maar als ik een serieuze relatie zoek en een man vertelt dat hij afgelopen jaar van situationship naar situationship is gegaan vind ik dat wel een beetje ontmoedigend overkomen, ofzo.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:09

Ik vind het op zich ook niet een hele gekke vraag, net als een waardeoordeel hangen aan relatiegeschiedenis. Het is natuurlijk een generalisatie maar ik had toen ik single was ook geen zin meer in mannen die nog nooit een serieuze relatie hadden gehad.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:12

Ik vraag wel (meestal niet op eerste date) naar het aantal serieuze relaties en hoe lang iemand vrijgezel is :o Als iemand van serieuze relatie naar serieuze relatie gaat, weinig vrijgezel is... Ja, ik trek daar wel bepaalde conclusies uit of zo iemand is waar ik mee samen wil/kan zijn.

Maar juist hoeveel eerste dates iemand heeft, ik snap niet welke informatie iemand daaruit denkt te destilleren?

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:14

Misschien denkt iemand dat eerste dates = casual hook ups?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:29

Met hook-ups heb ik dan weer zero issues.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:44

Urbanus schreef:
Ergens snap ik de vraag wel. Klinkt heel naar misschien, maar als ik een serieuze relatie zoek en een man vertelt dat hij afgelopen jaar van situationship naar situationship is gegaan vind ik dat wel een beetje ontmoedigend overkomen, ofzo.

Toch is de vraag naar daten, niet situationships. En als je iemand daar op de man af naar vraagt, denk ik dat er niet zo veel zijn die daar serieus antwoord op geven.

Tenzij daten gelijk staat aan situationships. Imo niet... wabt een eerste date en daarna elkaar niet meer zien of spreken is geen situationship. Haha. Als je langere tijd met iemand date, dan is het ook niet automatisch een situationship. Dat word het imo pas als je langer dan 3 maanden date en er is nog geen stempel op gedrukt. Maargoed. Dat zal heel persoonlijk zijn.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:32

Peelie schreef:
Winged schreef:
Denk dat de intentie waarom je date belangrijker is. Serieus, of hook-up? Dat interesseert mij veel meer.

Daar ben ik sowieso glashelder over tegenwoordig. En alsnik ook maar het idee heb dat zijn intenties niet aansluiten bij de mijne, dan ga ik al nieteens op date met hem.

Ik ga sowieso wel eerst intenties peilen. Mijn tijd is ook belangrijk en die besteed ik niet aan mensen met wie het niet matcht in de basis.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:24

Urbanus schreef:
Ergens snap ik de vraag wel. Klinkt heel naar misschien, maar als ik een serieuze relatie zoek en een man vertelt dat hij afgelopen jaar van situationship naar situationship is gegaan vind ik dat wel een beetje ontmoedigend overkomen, ofzo.


Het zegt niet alles. Ik date jongere gasten die al langere samenwoon relaties hadden. Ik dacht oh die kunnen er serieus instappen. Maar ook dat zegt geen moer.

Ik denk dat er gewoon een goede match en chemie moet zijn om serieus te kunnen zijn.

Veel dates kan zeggen dat je kieskeurig bent maar is daar iets mis mee? Of misschien word je niet snel verliefd. Etc. Het kan zoveel zeggen of dus niks.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:50

Peelie schreef:
Ik heb de laatste tijd dat mannen aan me vragen, tijdens de date, of ik veel dates heb gehad. Ik vind dat zo'n bijzonder iets. Waarom vragen ze dat? En als ik dan zeg "ja, ik heb veel eerste dates, maar geen tweede. Daarbij zie ik eerste dates als een kennismaking en geen echte date date, omdat je met online daten het stukje vibechecken mist wat je vroeger voorheen al deed, omdat je iemand in het voorbijgaan leerde kennen en dan op date vroeg." Dat ze dan nog gaan lopen mauwen dat het onaantrekkelijk is dat ik veel eerste dates heb.

Ik ben er bloed eerlijk over. Liegen zit sowieso niet in mij, ik kan dat niet :'). Dus ik zit een beetje te puzzelen hoe ik in het vervolg op dat soort vragen kan reageren.

Oh ik stel die vraag ook gerust als het gesprek toevallig over daten in het algemeen gaat. Vooral omdat ik het leuk vind om te weten hoe zij het daten ervaren. Het is af en toe toch best wel een circus. En als iemand zegt dat het er veel zijn geweest dan ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom. Ik hecht geen waardeoordeel aan aantallen, wel aan de redenering. Het kan wat zeggen over je persoonlijkheid, je intenties (of nogmaals bevestiging daarvan), onze compatibiliteit, etc. En heel eerlijk, als het heel veel eerste dates zonder vervolg zijn dan ga ik er ook van uit dat er veel mannen hebben bedankt voor een vervolg of tijdens de date hebben besloten niet meer hun best te doen en vraag ik me af of ik iets mis. Daten is een aparte skill en het kan zijn dat iemand geleerd heeft om zich een bepaalde manier te presenteren die niet recht doet aan de waarheid. Maar ook dit is puur op basis van mijn eigen ervaringen.

Het is goed dat je niet wilt liegen maar er zit een verschil tussen liegen en de absolute volledige waarheid vertellen. En het hangt er natuurlijk van af hoe leuk je hem vindt. Je kunt een beetje ontwijkend antwoorden en wat vagere termen gebruiken en je gaf zelf net ook al een voorzetje. Je zou iets kunnen zeggen als "Ach wat is veel, ik heb er op mijn leeftijd natuurlijk wel een aantal voorbij zien komen maar de juiste tot nu toe kennelijk niet" Of zeg "wij ... op onze leeftijd..." om de focus van alleen jezelf af te halen en ook hem erin te betrekken. gelijk duidelijk maken dat we niet aan dubbele standaarden doen. Zijn antwoord daarop zou jou ook weer veel informatie kunnen geven.
En misschien zal er af en toe eentje tussen zitten die niet akkoord gaat met zo'n type antwoord en doorvraagt maar mijn eigen ervaring is dat de meeste mensen dat niet doen. Of omdat ze het gewoon een logisch antwoord vinden of omdat ze het interpreteren als iets waar je verder eerst niet dieper op in wilt gaan of omdat ze niet 'that person' (een zeur) willen zijn.
Vind je diegene wel heel leuk dan kun je natuurlijk ook een beetje flirterig antwoorden met een vraag en hem afleiden. Iets in de trant van "Oh? Jij vraagt je af of jij bijzonder bent? Maak je maar geen zorgen, dat ben je wel hoor ;) " en ja het is cheesy as fiets maar tijdens het flirten kom je er wel mee weg. Het egootje gestreeld, some serotonin for the ol' monkey brain dus hij blij en als je een beetje slim bent vervolg je direct met een vraag in een andere richting zodat hij niet doorheeft dat je eigenlijk totaal geen antwoord hebt gegeven.

Natuurlijk moet je wel een beter antwoord geven als jullie serieuzer worden maar tegen die tijd moet het al niet meer uitmaken omdat een hoop onzekerheid van beide kanten dan weg is.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:02

Dankje Rawr. Daar kan ik wat mee.

Een aantal jaar terug was ik niet zo kieskeurig met wie ik op date ging, maar ik had ook totaal geen interesse in een relatie. Toen was het doel heel anders.

Tegenwoordig, zeg het afgelopen jaar, ben ik wel serieus gaan daten en zijn de aantallen helemaal niet zo hoog.

En over wel of geen vervolg. Ik ben zelf vooral de gene die er geen vervolg aan geef. Ik zit nu in een beetje een rare fase van mannen tegen komen die ik voorheen over mij heen had laten lopen en soms zit er een tussen waar ik dat niet bij heb. Als er dan een de revue passeert waarvan ik denk dat hij wel goed voor mij is en er is iets van een klik, dan geeft ik graag vervolg voor een 2e, 3e, Xe date.

Maargoed, al met al, over de 4 jaar dat ik nu single ben alles bij elkaar opgeteld heb ik veel dates gehad ja. Maar sinds het afgelopen jaar valt hett heel erg mee.

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:00

Ach en ook al ben je een serial dater.. wat dan nog? Zolang je er zelf geen probleem mee hebt.. mensen die je niet accepteren zoals je bent en wil zijn. Dan niet hoor.

Denk zelf alleen wel altijd, als dingen niet willen lukken heb je er zelf vaak ook ongemerkt aandeel in. M’n zusje is ook vrijgezel. Zat te klagen ja kijk al die mannen met een ontbloot bovenlijf, sneu en die klik ik gelijk weg. Nou laat jou profiel eens zien. 1e foto, laag uitgesneden hemdje en tieten bij elkaar gedrukt. Ja ehhh |o hoezo gek dat mannen met een bepaalde insteek het gesprek beginnen. _O- als je het van de andere kant verwacht moet je zelf ook kritisch zijn.