Beschrijf je partner alsof het een paard is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:49

foxy80 schreef:
Ik vraag me af of iedereen zijn tekst wel aan zijn partner durft te laten zien.

Mijn man vindt het iig een geweldig topic!


Ja hij heeft zich kapot gelachen!

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:01

Zal ik voor de lol dan ook mn ex te koop zetten:

Echt een project paard. Gemiddelde hengst die moeilijk communiceert. Is een sensibele binnevetter en kan zo maar ontploffen als hij zijn dag niet heeft. Zeer agressief met andere hengsten of ruinen, ziet overal een bedreiging in. Opletten met merries want deze hengst heeft een enorme fokdrang, presteert echter matig als hij er op springt. Wellicht beter geschikt als ruin.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:03

Geweldig!!!!

Mooie Friese sterhengst wel wat witte haren op het hoofd. schofthoogte 1,76. Geeft mooie nakomelingen.
Zeer rustig karakter, altijd fijn mee te werken. Mest netjes in dezelfde hoek. sociaal met andere paarden merries en hengsten. kan geruind worden. braaf bij de hoefsmid, maar een draak bij de tandarts. ook bij de dierenarts altijd braaf geweest. nog goed te rijden, houd niet van dressuur maar doet liever een buitenritje.
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 13-03-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 22:12

Ibbel schreef:
Huidige partner ga ik niet beschrijven (want toch niet te koop :P ), maar kan wel een bijrijdpaard van héél lang geleden beschrijven :+


Bijrijdpaard??? :wow:

GabberGill

Berichten: 5830
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:25

foxy80 schreef:
Ik vraag me af of iedereen zijn tekst wel aan zijn partner durft te laten zien.

Mijn man vindt het iig een geweldig topic!

Mijne keek met een frons. Zelfs mijn ex kreeg hem doorgestuurd. Ik kreeg de 2e frons

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:29

Hahaha die van mij lag in een scheur!

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:34

Oke de Ex

KWPN hengst, nog niet bewezen. oefent veel maar tot op heden nog geen nakomelingen. schofthoogte 1,78? Staat niet graag alleen op stal, wordt dan onrustig en gaat hinneken. buiten altijd zeer braaf. kan naast hengsten en ruinen zeer braaf zijn, wel wat hengsten gedrag. bij merries is hij niet te houden en laat zich graag zien. zit wel wat in de wintervacht op het moment.
Verder een lief paard!

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:54

Zeer trouwe Friese hengst, rank gebouwd, van middelbare leeftijd met hier en daar wat kale plekken. Geen nakomelingen, 1.83m, zeer geschikt voor de endurance ondanks lichte knieblessure. Sportief karakter en is het liefst 24/7 buiten.
Kan niet goed in de kudde, voelt zich daar wat ongemakkelijk. Beetje een einzelgänger.

Redelijk kieskeurig qua eten, houdt van het doorsnee voer, geen supplementen of andere rare fratsen.
Geen stalondeugden, laat scheren ook gerust toe. Braaf als je met hem op reis moet, maar kan onrustig of driftig worden van andere weggebruikers.

Elisa2

Berichten: 37434
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:40

Plop1997 schreef:
Zal ik voor de lol dan ook mn ex te koop zetten:

Echt een project paard. Gemiddelde hengst die moeilijk communiceert. Is een sensibele binnevetter en kan zo maar ontploffen als hij zijn dag niet heeft. Zeer agressief met andere hengsten of ruinen, ziet overal een bedreiging in. Opletten met merries want deze hengst heeft een enorme fokdrang, presteert echter matig als hij er op springt. Wellicht beter geschikt als ruin.


:')

Veel paarden verkocht hier met teveel fokdrang _O-

SjonnieZ

Berichten: 2361
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:17

Ja en de blijvertjes hebben vaak geen nageslacht <<)

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:38

Leuk topic!! :D

Mooie breed gebouwde hengst met veel front en een stevige rug, schoft nooit officieel gemeten maar zal rond de 183cm zijn. Eerste nakomeling wordt deze lente verwacht. Goed karakter, kan prima in de kudde maar staat wel hoger in de rang. Kan flegmatiek zijn, echter bij inzetten in het juiste discipline is het een echte doorzetter en zeer werkwillig. Soms wat eenkennig, zodra hij je eenmaal kent doet hij alles voor je. In verband met platvoeten moet hij wel iets vaker naar de hoefsmid en staat momenteel in rijkere conditie, het werk moet echt weer opgepakt worden.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:18

Ik lach me kapot, in ieder geval om de beschrijvingen van huidige partners :') . Ibbel, wat een naar einde van jouw "advertentie"...

Enthousiast sportpaard, schofthoogte ca 1,77m. Bewezen resultaten in endurance en paardenvoetbal, zal ongetwijfeld ook plezier hebben in springen en western. Enkel dressuur zal wellicht wat te saai zijn. Met de juiste benadering zelfs voor een karretje te spannen O:) .
Makkelijke eter met een voorliefde voor paardensnoepjes, houdt zijn stal redelijk schoon. Is in de kudde niet de hoogste in rang maar gaat met vrijwel alle andere paarden goed samen, kan ook probleemloos in de wei gelaten worden met merries. In het begin wat terughoudend, maar zodra hij je kent een echte grapjas. Pas op, hij neemt je graag in de maling! Vrijwel altijd goedgehumeurd en een echte knuffelkont. Mag hier oud worden <3 .

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:32

D'n huidige 8-)

Prachtige Zeeuws-gefokte hengst met een flinke dot Frans bloed aan vaders kant, 1,80m hoog, lichte valk.

Zeer koel in het hoofd, hij laat zich niet snel gek maken door bijvoorbeeld tractors of ander groot verkeer. Kan wel snel in de stress schieten door veranderingen in de omgeving of dagelijkse structuur, dit uit zich in chagrijnig gedrag en hij kan dan af en toe bijterig of snauwerig worden. Hij laat zich hierin goed bewerken en zal na een verbale waarschuwing niet doorgaan met dit gedrag.

Verder is hij in de omgang vrij makkelijk, maar hij kijkt in het begin de kat uit de boom en het duurt even voor hij je vertrouwt. Zal niet snel over grenzen heen gaan, en is hierin erg gevoelig. Wil alles graag zo goed mogelijk doen en heeft dus ook in het werk met de juiste ruiter een enorme will to please.

Hij is wel een brokkenpiloot en wordt wegens oude blessures enkel nog recreatief gereden, maar houdt wel van afwisseling en kan zeker nog een sprongetje maken, ook voor bosritten is hij nog zeer geschikt. In het verleden heeft hij het zeker niet onverdienstelijk gedaan in de cross.

In de omgang met andere paarden is hij vriendelijk en beleefd, kan wel hengstengedrag laten zien tegenover andere (onbekende) paarden op vreemd terrein, maar blijft braaf. Toont weinig tot geen interesse in andere merries.

Niet te koop.

xPabloBokt

Berichten: 9454
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:09

Hengst, 1,77m schofthoogte, 31 jaar. Ras onbekend, het is een mengsel van een aantal rassen. Donkere valk, ramsneus, rank gebouwd met droge ledematen. Makkelijk afgeleid, maar wel een harde werker en gemotiveerd. Gaat tot het gaatje als hij iets moeilijk vind en moet uitgedaagd worden. Als hij zich verveelt dan loopt hij vast en krijg je niks meer gedaan met hem.

Makkelijke eter, maar neiging tot schrokken en dus het advies om gebruik te maken van een zeer fijnmazig slowfeeder net :+

Hij is introvert, maar niet eenkennig. Vraagt dus om hoge moeilijkheidsgraad in oefeningen maar heeft ook veel rust nodig tussen trainingen door omdat je hem anders overvraagt.

Kan lange afstanden rijden gemakkelijk aan.

Niet voor de fok, alleen voor recreatieve doeleinden :Y)

thequeensmum
Berichten: 3558
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:26

ClaudiaHS schreef:
Ruin, 3 nakomelingen, 1 merrie, 2 hengsten.
Stokmaat 1.98.
Beetje een grasbuik.
Rugproblemen dus kan niet meer bereden worden :o
Maakt vaak een smeerbende van z'n stal.
Vrij rustig karakter.


Ruin?? Wat moet ik me hierbij voorstellen??

xPabloBokt

Berichten: 9454
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:31

Waarschijnlijk heeft de beste man een vasectomie gehad :D

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:31

Zeer betrouwbare lichte hengst met zwarte manen, beetje overconditie. Heeft 1 mooi veulen gebracht. Is zeer trouw aan zijn eigen merrie en veulen. Heeft 2 rechterhoeven. Grote eter, heeft moeite met rustig eten, wellicht is een slowfeeder een optie. Geniet van buitenritten, vroeger wedstrijdpaard geweest. Is met onderlinge wedstrijdjes irritant competitief. Niet te koop <3

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:33

Volbloed van 1.96 met extrovert en pittig karakter. Stronteigenwijs en gelukkig maar dat hij geruind is, want met een merrie met hetzelfde karakter zou oorverdovende nakomelingen veroorzaken. Voor het juiste baasje gaat hij door het vuur en is er een onvoorwaardelijke band mogelijk. Absoluut niet geschikt voor beginners of mensen die niet zeker in hun schoenen staan. Teugels ook weer niet té strak houden, want dan schiet-ie door het dak.

Door het hoge energiegehalte een makkelijke en grote eter, maar wel eentje met een gebruiksaanwijzing. De simpele dingen zoals gras en biks gaan goed, maar een slobbertje of luzernemixje kan beter geinjecteerd worden :+. Onderhoud is gemakkelijk, want meneer poept en plast altijd op hetzelfde plekje en als het zou kunnen, zou hij zn drollen zelf aan de kant gooien om het schoon te houden.

Hij klinkt als onverkoopbaar, en dat is hij ook :+. Op elk potje past een dekseltje toch _O- <3.

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:37

Hilarisch dit topic!
_O-

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 16:34

truus1957 schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ruin, 3 nakomelingen, 1 merrie, 2 hengsten.
Stokmaat 1.98.
Beetje een grasbuik.
Rugproblemen dus kan niet meer bereden worden :o
Maakt vaak een smeerbende van z'n stal.
Vrij rustig karakter.


Ruin?? Wat moet ik me hierbij voorstellen??


Het principe van "hakkie takkie weg zakkie" bij mensen.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:59

Al wat oudere hengst, het voskleurige begint plaats te maken voor wat grijs, weinig behang.
Geen nakomelingen. Sterk, brede schouders en nuchter. Niet bang voor groot verkeer, sterker nog, het liefst loopt hij naar trekkers toe. Niet snel onder de indruk en de rust zelve. Zou ook heel goed gebruikt kunnen worden voor werken met koeien. Heeft een voorkeur voor zoveel mogelijk buiten, behalve wanneer het hard waait of hoost, dan liever gezellig op stal. In de zomer beschermen met een UV-werende deken ivm lichte huid. Sociaal dier, kan zo bij iedere kudde gezet worden maar staat het liefst met z'n matties bij de waterbak, welke bij voorkeur gevuld is met een goudgeel vocht met schuimkraag.
Niet meer in sportconditie, grasbuikje maar nog wel regelmatig onder het zadel :D
Niet te koop :)

SjonnieZ

Berichten: 2361
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:52

Anna79 schreef:
Zeer betrouwbare lichte hengst met zwarte manen, beetje overconditie. Heeft 1 mooi veulen gebracht. Is zeer trouw aan zijn eigen merrie en veulen. Heeft 2 rechterhoeven. Grote eter, heeft moeite met rustig eten, wellicht is een slowfeeder een optie. Geniet van buitenritten, vroeger wedstrijdpaard geweest. Is met onderlinge wedstrijdjes irritant competitief. Niet te koop <3


2 rechterhoeven _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:30

Kinke schreef:
Al wat oudere hengst, het voskleurige begint plaats te maken voor wat grijs, weinig behang.
Geen nakomelingen. Sterk, brede schouders en nuchter. Niet bang voor groot verkeer, sterker nog, het liefst loopt hij naar trekkers toe. Niet snel onder de indruk en de rust zelve. Zou ook heel goed gebruikt kunnen worden voor werken met koeien. Heeft een voorkeur voor zoveel mogelijk buiten, behalve wanneer het hard waait of hoost, dan liever gezellig op stal. In de zomer beschermen met een UV-werende deken ivm lichte huid. Sociaal dier, kan zo bij iedere kudde gezet worden maar staat het liefst met z'n matties bij de waterbak, welke bij voorkeur gevuld is met een goudgeel vocht met schuimkraag.
Niet meer in sportconditie, grasbuikje maar nog wel regelmatig onder het zadel :D
Niet te koop :)


Had mijn hengst kunnen zijn :o

Nog wel regelmatig onder zadel, haha:D

Storm

Berichten: 20862
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:51

SjonnieZ schreef:
Anna79 schreef:
Zeer betrouwbare lichte hengst met zwarte manen, beetje overconditie. Heeft 1 mooi veulen gebracht. Is zeer trouw aan zijn eigen merrie en veulen. Heeft 2 rechterhoeven. Grote eter, heeft moeite met rustig eten, wellicht is een slowfeeder een optie. Geniet van buitenritten, vroeger wedstrijdpaard geweest. Is met onderlinge wedstrijdjes irritant competitief. Niet te koop <3


2 rechterhoeven _/-\o_


Ook 2 linkerhoeven neem ik aan...

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:03

Te koop:

Spaanse cruzado schimmel hengst 15 jaar.. Vacht is zwart, maar begint nu duidelijk witter te worden..

Nuchter karakter, braaf in de hand.. Soms wat eigenwijs, maar goed te corrigeren.. Gevoelig voor suikers, hier op letten in zijn dieet..

1 hengstveulen gefokt, deze is niet te koop, maar wel te bezichtigen..

Toont zich werkwillig onder het zadel en is gefocust op zijn ruiter tijdens het werk..

Sociaal naar andere paarden, maar kijkt eerst de kat uit de boom..

Prijs: N.o.t.k.

:')