Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:24

Popstra schreef:
Net als die spotjes nu dat je verwarming op 19 graden moet om zo min mogelijk gas uit Rusland te importeren. Was het eerst energie besparing voor het milieu word je nu wijs gemaakt wij de oorlogskas van Putin spekken door ons gas verbruik. Hoe bedoel je schuld aan praten!?

Zou het niet gewoon allebei zijn? Dat het altijd al een goed idee was om zuinig te zijn met energie en dat daar nu alleen nog een extra argument bij is gekomen?

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:34

Popstra schreef:
Of we een stel kleuters zijn die niet zelf kunnen denken.


Geloof me, als het om smeren tegen UV gaat lijkt dat er idd op.

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:41

Er zijn nogal veel mensen die niet insmeren want ze willen bruin worden of verbranden niet. Er zijn er toch heel veel die geen idee hebben van de gevaren. Dus alleen maar goed, voorkomen is beter dan genezen. Huidkanker is niet leuk en zelfs de ziekenhuis bezoeken voor controles elk jaar zou ik met alle liefde kunnen overslaan.
Voor vitamine d hoef je niet de hele dag onbeschermd in de zon te gaan. Juist zo lang onbeschermd is gevaarlijker. En dat beseffen veel mensen niet, dus waarom niet waarschuwen?

Vind je de bob reclames ook betuttelend?

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:03

Sommige mensen zijn zeker een bepaalde begeleiding nodig bij dat soort dingen.

Maar die trekken vaak hun eigen conclusies al en weten het toch al beter

Ik verbrand al bij 13 graden en zon en ik vindt in de zon zitten bij 20 graden al niet eens lekker mee. Ik kan niks met zowel hevige warmte als hevige kou.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:49

bigone schreef:
Ach maak je toch niet zo druk, in Australië zijn dagelijks op de stranden speciale mannetjes met sproeiapparaten te vinden. Die sproeien iedereen die dat wil van top tot teen in. Betutteling? Nee heel verstandig.

Ja dat is ook echt een puike vergelijking, Australie & Nederland :') :')

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:01

Ik laat mijn vriend zich ook altijd insmeren, ook al heeft hij een Indisch huidje. Die UV straling is gewoon slecht voor je en de zon is de afgelopen jaren merkbaar krachtiger geworden, ook in Nederland. Ik heb zelf een huid op standje Beacon of Gondor als ik de hele winter binnen gezeten heb, dus minder dan factor 50+ volstaat bij mij niet of ik ben binnen een half uur keihard verbrand. Klasgenoot van mij zat afgelopen week al met een vervellend voorhoofd in de collegezaal, dus je kunt mij niet wijs maken dat het hier niet nodig is.

Huidkanker is serieus. Een klasgenoot van mij is eraan overleden zes jaar geleden. Mij niet gezien, even tien minuten uittrekken om me in te smeren is me niet te veel gevraagd.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:53

ik heb vroeger van m'n geboorte tot m'n 20ste (40+ jaar geleden) ieder jaar een maand in Italië liggen bakken in de zon, zonder insmeren, ja met olijfolie, want dan werd je bruiner. Niemand had ooit van huidkanker gehoord.
Nu kan ik niet meer tegen warmte, en mijn echtgenoot is panisch voor ieder puistje en vlekje dus ik kom niet meer in de zon. Het enige dat ik insmeer als ik even naar buiten moet, zijn mijn wenkbrauwen, want die zijn nep (getatoeëerd).

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:58

Alle berichten over zonneschade terzijde... ja, er zijn genoeg mensen die kleuters zijn, en waarover je je kunt verbazen dat ze zich zonder kleerscheuren door t volwassen leven weten te krijgen.. :+

Ik ben heel benieuwd wat er het najaar gebeurd met Covid, maar de komende tijd gaan wij iig proberen lekker te genieten overal van :j Extra waarderen wat even niet ging enzo..

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:16

Cer schreef:
Alle berichten over zonneschade terzijde... ja, er zijn genoeg mensen die kleuters zijn, en waarover je je kunt verbazen dat ze zich zonder kleerscheuren door t volwassen leven weten te krijgen.. :+

Ik ben heel benieuwd wat er het najaar gebeurd met Covid, maar de komende tijd gaan wij iig proberen lekker te genieten overal van :j Extra waarderen wat even niet ging enzo..


En vaak worden dat soort mensen ook het oudste :+


Ik ben ook wel benieuwd naar het najaar. Al komt corona nu pas een beetje echt goed binnen op mijn werk. Heel veel besmettingen de laatste week. Gelukkig echt milde klachten. Er zijn in de afgelopen 2 jaar wel een aantal cliënten overleden aan corona... dus ik ben blij dat het nu een lichtere variant is hoor. Moet er niet aan denken dat iedereen letterlijk omvalt.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 08:41

Voor het geval het iemand interesseert staan hier documenten met aanbevelingen aan de Zwitserse overheid (alleen in DE, FR, IT).
De pdfs staan onderaan onder het kopje dokumente.

Vooral de schoolsluitingen en bejaardenopsluitingen worden als ongewenste maatregelen benoemd. Verder ook kritiek op de trage digitalisering. En nog vele andere punten.

https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/da ... #downloads

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:34

De quarantaine politiek in Shanghai gaat ook ´ons´ in de EU weer extra geld kosten: Hónderden containerschepen worden niet gelost/geladen.
Afgezien van wederom kleine tot grote hikjes/adempauzes in te toeleveringsketens, gaat het effect hebben op de containerprijzen en dat raakt heel wat meer.

Aan de andere kant, hier aan de kust; zálig zonder maskers. Vriendin geschokt dat ik er geen meenam maar dat is aan haar kant simpel een voorbeeldje van het maskersyndroom door gewenning/afstomping.
Uiteraard ook nog steeds verbazend veel van die slimmerds die in hun eentje in de auto met masker op zitten. Jep, maskersyndroom.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:10

oomens schreef:
Popstra schreef:
Net als die spotjes nu dat je verwarming op 19 graden moet om zo min mogelijk gas uit Rusland te importeren. Was het eerst energie besparing voor het milieu word je nu wijs gemaakt wij de oorlogskas van Putin spekken door ons gas verbruik. Hoe bedoel je schuld aan praten!?

Zou het niet gewoon allebei zijn? Dat het altijd al een goed idee was om zuinig te zijn met energie en dat daar nu alleen nog een extra argument bij is gekomen?


De grotere agenda is iedereen overal en voor alles alleen op electriciteit. Heeft niets met groen of rusland te maken. Waarmee wel kan je zelf bedenken. Of niet en dan is uitleg ook zinloos.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:14

Huertecilla schreef:
Waarmee wel kan je zelf bedenken. Of niet en dan is uitleg ook zinloos.

….whut… :')

Dit is echt de meest absurde zin van de laatste tijd .. (en ik zie zinnen van gelijke strekking overal over de socials.. the sheeple.. :+ )

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:20

Huertecilla schreef:
Uiteraard ook nog steeds verbazend veel van die slimmerds die in hun eentje in de auto met masker op zitten. Jep, maskersyndroom.

Hier in NL zijn dat bv de thuiszorgmedewerkers, van wie ik weet dat ze nog steeds erg voorzichtig zijn. En hun maskers ophouden als ze van de ene naar de andere cliënt rijden. Klinkt logisch en niet onverstandig....

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:51

Ik heb ze als zorgmedewerker ook nog op. Ik zit in de flex en werk op heel veel verschillende groepen. Op veel groepen is momenteel corona dus dan zijn de maskers , handschoenen en pakken nog verplicht.

Bij deze doelgroep is voorkomen nog altijd beter. Ze snappen er niks van waarom ze opeens binnen moeten blijven en niet naar dagbesteding komen. Zijn ook veel cliënten met probleemgedrag zoals agressie die wil je niet teveel uit hun vaste ritme halen.


Gelukkig vallen de klachten mee als ze het krijgen. Al is dat ook wel lastig te zeggen omdat heel veel niet kunnen praten

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:13

Kendra schreef:
En hun maskers ophouden als ze van de ene naar de andere cliënt rijden. Klinkt logisch en niet onverstandig....


Nee, in je uppie in de auto rijden met masker op klinkt niet logisch, sorry. Zie ook het verstandige niet.

Sterker nog, hoe langer ze dat ding ophouden, hoe minder het de clienten beschermt :)*
Functioneel ónverstandig dus. Imo.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:12

Dat komt ook omdat de druk enorm hoog ligt en weinig tijd dus dan uit snelheid mondkapje maar ophouden in de auto zodat ze snel doorkunnen.

Hier lopen ze er ook tegen aan met pakken aan en uit doen het kost tijd wat er eigenlijk niet is het is best lastig allemaal

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:32

Zebrastreep schreef:
Dat komt ook omdat de druk enorm hoog ligt en weinig tijd dus dan uit snelheid mondkapje maar ophouden in de auto zodat ze snel doorkunnen.


...en door verzadiging dat mondkapje niet meer bijzonder zinvol wordt. Kortom, afgezien van ´Bosozoku´... ;)

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:38

IMANDRA schreef:
bigone schreef:
Volgens mij weten we nog niet 75 % van wat het virus aan kan richten bij sommige mensen.


Maar nee dat vaccin is veel enger :j

Best jammer dat er zo’n dubbele standaard is wat dat betreft.


Ja dat vaccin is veel enger. En erger. Hersenbloedingen, hartaanvallen etc. veroorzaken de dood, longcovid niet. Ga eens tellen hoeveel plotselinge doden er zijn onder relatief jonge mensen, allemaal gespoten. Mensen die zomaar een hersenbloeding krijgen een week na vaccinatie. Heb zelf corona gehad, was 2 dagen wat min en dat was het. Mijn immuunsysteem heeft zijn werk gedaan. Maar goed, eigenlijk zinloos om hier wat te schrijven, jullie zijn toch blind voor de werkelijkheid. Kleine opmerking: door de griep blijven vaak ook mensen over met relatief ernstige restklachten, maar daar heeft niemand het verder over.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:39

Boras schreef:
Mijn broer heeft long covid. Ik weet even niet meer of hij besmet raakte met covid voor of na zijn vaccinatie(s). Of er tussenin. Voor trouwens zeker niet.


Dit zegt voldoende...

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:44

hahahatsjoe schreef:
Ja dat vaccin is veel enger. En erger. Hersenbloedingen, hartaanvallen etc. veroorzaken de dood, longcovid niet. Ga eens tellen hoeveel plotselinge doden er zijn onder relatief jonge mensen, allemaal gespoten. Mensen die zomaar een hersenbloeding krijgen een week na vaccinatie. Heb zelf corona gehad, was 2 dagen wat min en dat was het. Mijn immuunsysteem heeft zijn werk gedaan. Maar goed, eigenlijk zinloos om hier wat te schrijven, jullie zijn toch blind voor de werkelijkheid. Kleine opmerking: door de griep blijven vaak ook mensen over met relatief ernstige restklachten, maar daar heeft niemand het verder over.


Je hebt het duidelijk over ´jouw werkelijkheid´ want wat jij beweert is nergens wetenschappelijk aangetoond of bewezen. Wel door de strot geduwd door typisch als Baudet en Engel die er duidelijk zelf beter van worden.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:46

Heeft geen zin Monique, in het land van de blinden is eenoog koning.

Electra63

Berichten: 17887
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:10

MoniqueT schreef:
hahahatsjoe schreef:
Ja dat vaccin is veel enger. En erger. Hersenbloedingen, hartaanvallen etc. veroorzaken de dood, longcovid niet. Ga eens tellen hoeveel plotselinge doden er zijn onder relatief jonge mensen, allemaal gespoten. Mensen die zomaar een hersenbloeding krijgen een week na vaccinatie. Heb zelf corona gehad, was 2 dagen wat min en dat was het. Mijn immuunsysteem heeft zijn werk gedaan. Maar goed, eigenlijk zinloos om hier wat te schrijven, jullie zijn toch blind voor de werkelijkheid. Kleine opmerking: door de griep blijven vaak ook mensen over met relatief ernstige restklachten, maar daar heeft niemand het verder over.


Je hebt het duidelijk over ´jouw werkelijkheid´ want wat jij beweert is nergens wetenschappelijk aangetoond of bewezen. Wel door de strot geduwd door typisch als Baudet en Engel die er duidelijk zelf beter van worden.



Hahahatsjoe vertelt wel vaker leugentjes ;)

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:18

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
Maar nee dat vaccin is veel enger :j

Best jammer dat er zo’n dubbele standaard is wat dat betreft.


Ja dat vaccin is veel enger. En erger. Hersenbloedingen, hartaanvallen etc. veroorzaken de dood, longcovid niet. Ga eens tellen hoeveel plotselinge doden er zijn onder relatief jonge mensen, allemaal gespoten. Mensen die zomaar een hersenbloeding krijgen een week na vaccinatie. Heb zelf corona gehad, was 2 dagen wat min en dat was het. Mijn immuunsysteem heeft zijn werk gedaan. Maar goed, eigenlijk zinloos om hier wat te schrijven, jullie zijn toch blind voor de werkelijkheid. Kleine opmerking: door de griep blijven vaak ook mensen over met relatief ernstige restklachten, maar daar heeft niemand het verder over.


Yes, ga maar aan mijn oma vertellen dat long-covid zo onschuldig is. Mijn oma die de initiële COVID-infectie heeft afgeweerd, maar een paar dagen geleden hoogstwaarschijnlijk is overleden aan de gevolgen van long-covid/schade veroorzaakt door covid.

Sowieso lekker dubbel. Enerzijds impliceer je dat long-covid allemaal niet zo erg en niet zo ernstig is, maar dan zeg je dat de restklachten van griep ook ernstig kunnen zijn (dus die van COVID 'ook'). Wat is het nou? Kunnen (long-covid) bijwerkingen relatief ernstig zijn of niet?

Wie is er nu blind voor de werkelijkheid?

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:24

Karl66 schreef:
Het is gewoon geen glijdende schaal. Het zou een glijdende schaal zijn als de tijdelijke maatregelen om een pandemie te bestrijden daarna structurele maatregelen zouden worden, zelfs als dat voor de pandemie niet meer nodig zou zijn. Nu waren het gewoon tijdelijke maatregelen om een pandemie te bestrijden, die daarna weer opgeheven zijn. Dit heeft helemaal niks met een glijdende schaal te maken, maar alles met goed bestuur. Je kan namelijk als overheid niet je schouders ophalen, je kop in het zand steken en niets doen als er een pandemie gaande is.

Het is gewoon angst zaaien wat je doet en dan ook nog eens angst zaaien wat nergens op gebaseerd is.


Goed bestuur ? Onder welke steen heb jij gelegen ? Hierbij verwijs ik naar alles wat via de WOB-documenten boven tafel gekomen is. Grappig dat het meeste wat de wappies aankondigden aan het begin van de pandemie waarheid geworden is... Wat HC zegt is geen angst zaaien. Eerst alle maatregelen laten vallen maar Ernst Kuipers heeft al een paar keer gezegd dat we in het najaar weer van alles kunnen verwachten... En de coronawet is weer verlengd. Wisten jullie trouwens al dat er voor het eerst deeltjes van hetzelfde materiaal als waar mondkapjes van gemaakt zijn in de longen van levende mensen zijn aangetroffen... Op uw gezondheid dan maar.