Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14802
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:29

purny schreef:
Er is gewoon nog steeds geen back up plan mocht er weer een pandemie komen. Of als het virus daadwerkelijk zo erg wordt als eerst.
En dat snap ik dus ook niet. Wederom heeft het kabinet geen plannen klaar liggen hoe ze om moeten gaan met een nieuwe crisis.

Ik weet niet of ze met plannen bezig zijn, ik weet niet of ze plannen hebben klaar liggen. Ik denk niet dat wij -gewone burgers- daar inzicht in hebben.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:50

rien10 schreef:
purny schreef:
Er is gewoon nog steeds geen back up plan mocht er weer een pandemie komen. Of als het virus daadwerkelijk zo erg wordt als eerst.
En dat snap ik dus ook niet. Wederom heeft het kabinet geen plannen klaar liggen hoe ze om moeten gaan met een nieuwe crisis.

Ik weet niet of ze met plannen bezig zijn, ik weet niet of ze plannen hebben klaar liggen. Ik denk niet dat wij -gewone burgers- daar inzicht in hebben.


https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10467613/goede-voorbereiding-op-nieuwe-pandemie-van-groot-belang
Volgens dit artikel zijn wij daar niet op voorbereid.

En ook in dit artikel blijkt maar weer dat Nederland niet goed is voorbereid. Helaas een premium artikel
https://www.ad.nl/binnenland/nederland-niet-goed-voorbereid-op-mogelijke-coronagolf-in-najaar-urgentie-ontbreekt~a8a93841/

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:59

Het zonder wettelijke of medische basis ruimen van nertsen iemand? Was de meerderheid nog blij mee ook.
Dát is nu het zorgwekkende en de glijdende schaal perfect geïllustreerd.

Kijk, míj raakt het allemaal niet. Ben bejaard, gezond (blijkbaar onbevattelijk voor covid) en woon op mijn eigen hypotheekloze boerderij in het binnenland onder de zon.
Ben je jong(er) en woon je in geurbaniseerd gebied echter... dénk even na voor je met de propaganda meeholt. Bereid je vast voor.
Idem de kwestbaren en ouderen hier om de jongeren te beschermen :)*
Of niet en voel je veilig met je sansevierias +:)+

Terug naar nu hier zonder maskerplicht binnen.
De Feria Internacional de los Países in Fuengirola gaat deze week weer plaatsvinden na 2 jaar schorsing. Casetas uit 32 landen en bezoekers uit nog meer.
Gaat en druk worden en een heel interessant sociaal fenemoeen mbt maskers en welke goepen wanneer komen.
Is vier middagen/nachten en is een hele uitdaging om te plannen met minimale kilometers* en verzorging van de paarden.
´Verdorie´ook nog 3 films uitgekomen welke ik graag wil zien met de extra complicatie dat ik die in de originele taal wil zien; niet nagesynchroniseerd.
Niets keuzes, keuzes, keuze ;) ; ik wil de cake én eten én hebben voor het weer GriepVid seizoen wordt *D

* vanwege beperking risicoverspreiding uiteraard; niets met brandstofprijzen te maken ;)

Ik lees dat jullie goed weer krijgen. Vitamine D :)*
Hier nu zonnig maar regenachtig voor de rest van de week. Ik ga het nuttige (voorraad groen en vit.D) met het aangename (onder de zon lekker stoer doen met de masjien) combineren; Carpe diem én- groen _O-

Jullie allemaal, met of zonder de snoet in het zand, ook veel plezier gewenst :j

Voor het geval dat deze bijdrage me weer een ban oplevert; überlol and goede gezondheid wensen voor de hele zomer :j

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:03

Volgens mij heeft 90% van de nederlandse bevolking vit D tekort.
Daar ga je het niet mee redden met die paar mooie dagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:14

HC nertsenfarms moesten in NL ik meen in 2023 toch al sluiten, veel waren al aan het afbouwen. Ik vind dat niet onder een glijdende schaal vallen, maar vooruitlopen op dat wat al gepland was. Sowieso mag kritischer gekeken worden naar intensieve dier houderij. Het ruimen van nertsen kan ik wel begrijpen, in de fase van de pandemie waarin we toen zaten.

Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:42

Popstra schreef:
Morrie schreef:
Ik blijf mensen vermijden en houd m’n ffp2 masker op buiten m’n huis. Er komt niemand bij mij binnen, behalve hoogst noodzakelijke werklieden en ik ga nergens op bezoek. Ben er helemaal aan gewend na 2 jaar. Prima zo.
Ik ga wel een weekje weg in juni, met eigen caravan en privé sanitair. Daar spreek ik ook niemand. Even een ander uitzicht dan mijn balkonnetje. Boodschappen laat ik van tevoren thuis bezorgen en neem ik mee.

Toch is het niet gezond zo geïsoleerd te leven. Vooral geestelijk niet.

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Ik heb ook heel weinig behoefte aan veel sociale contacten en heb absoluut niet geleden onder de lockdown.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:11

Wij zijn ook geen kampioenen met sociale contacten, voor corona kregen we al nooit bezoek en gingen we hooguit naar de (klein)kinderen van mijn man af en toe.
Wat ik wel graag deed (voor corona), was winkelen, dat doe ik nu al 2 jaar online en de laatste tijd steeds minder. Alles is duurder geworden, dus ik heb gewoon geen geld meer voor nieuwe kleding en dat soort dingen.

In feite is er voor mij geen verschil tussen de lockdown zoals wij hem hadden en nu, alleen het idee dat ik wel overal heen zou kunnen, als ik zou willen, is het verschil en dat maakt het minder benauwend.

Ben al heel blij dat ik niet meer hoef te werken, iedere dag naar een schoolgebouw waar meer dan 2000 pubers rondrennen zou nu een nachtmerrie voor me zijn.

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:24

Alvaron schreef:
[quote= “Popstra”]
Toch is het niet gezond zo geïsoleerd te leven. Vooral geestelijk niet.

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Ik heb ook heel weinig behoefte aan veel sociale contacten en heb absoluut niet geleden onder de lockdown.[/quote]


Ik bepaal helemaal niks he!? Moet iedereen idd zelf weten. Zeg alleen dat een totaal isolement niet gezond is. Eenzaam zijn is niet gezond. Hoe hard je ook roept dat je geen contacten nodig hebt, er komt altijd een keer een situatie dat je blij bent met mensen om je heen. Iedereen word een keer hulp behoevend.
Als je door eenzaamheid geestelijk achteruit gaat dan ga je dit lichamelijk uiteindelijk ook.
Al kom je dagelijks maar even op straat en groet je de mensen die je voorbij gaan. Je hoeft niet de deur plat te lopen overal. Je mag er gewoon ,zijn,

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:35

Mee eens dat iedereen het voor zichzelf mag en moet bepalen. Maar dat werkt dus ook twee kanten op. Mensen dus niet meer opleggen dat er maar een max aantal mensen visite mag komen, dat ze 1,5 m afstand moeten houden of bijv. na 21:00 niet meer naar buiten mogen.
Stop met het dwingen om contacten te beperken, maar laat aan mensen zelf over wat zij willen.

Ik vind het geen enkel probleem dat mensen mondkapjes dragen, 2 meter afstand van mij willen houden enz. Maar andersom wil ik ook dat er van mij geaccepteerd wordt dat ik me niet meer aan maatregelen ga houden die mij teveel beperken. Ik laat me wel vaccineren als dat noodzakelijk is en daarmee vind ik het wel prima verder.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:55

SusanH schreef:
HC nertsenfarms moesten in NL ik meen in 2023 toch al sluiten, veel waren al aan het afbouwen. Ik vind dat niet onder een glijdende schaal vallen, maar vooruitlopen op dat wat al gepland was. Sowieso mag kritischer gekeken worden naar intensieve dier houderij. Het ruimen van nertsen kan ik wel begrijpen, in de fase van de pandemie waarin we toen zaten.


Nee, dat mogen we echt niet zo wegzetten.
Wat in Denemarken gebeurd is, is ronduit schandalig.
Echter woon ik daar niet dus wellicht lopen daar correcte onderzoeken en sancties zonder dat ik daar wat van weet.

DuoPenotti

Berichten: 30107
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:01

Sizzle schreef:
SusanH schreef:
HC nertsenfarms moesten in NL ik meen in 2023 toch al sluiten, veel waren al aan het afbouwen. Ik vind dat niet onder een glijdende schaal vallen, maar vooruitlopen op dat wat al gepland was. Sowieso mag kritischer gekeken worden naar intensieve dier houderij. Het ruimen van nertsen kan ik wel begrijpen, in de fase van de pandemie waarin we toen zaten.


Nee, dat mogen we echt niet zo wegzetten.
Wat in Denemarken gebeurd is, is ronduit schandalig.
Echter woon ik daar niet dus wellicht lopen daar correcte onderzoeken en sancties zonder dat ik daar wat van weet.

In Denemarken is als ik het goed zeg zelfs een minister afgetreden door het laten ruimen van de nertsen door corona.
Daar was overigens ook geen verbod ingesteld in 2024. Dat kende alleen Nederland, was ook niet Europees.

Daar bleek bij onderzoek dat de corona die de nertsen hadden gekregen een hele milde variant was.
Eigenlijk een variant zoals we nu hebben....
Er zijn toen zelfs geleerde geweest die zeiden, spreid deze variant juist maar rond, want dan bouwen mensen antistoffen op en worden ze minder ziek als er een zwaardere variant komt.
Maar de angst was te groot, links te machtig en alles werd geruimd.
Met schadevergoeding tot gevolg, want het was tegen de wet...

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:02

Vayo schreef:
Ik vind het geen enkel probleem dat mensen mondkapjes dragen, 2 meter afstand van mij willen houden enz. Maar andersom wil ik ook dat er van mij geaccepteerd wordt dat ik me niet meer aan maatregelen ga houden die mij teveel beperken. Ik laat me wel vaccineren als dat noodzakelijk is en daarmee vind ik het wel prima verder.


Als er een algemeen belang is waardoor het nodig is om je daar wel aan te houden, vind ik dat je dat gewoon hoort te doen. De meeste keuzes maak je namelijk niet alleen voor jezelf, maar hebben ook impact op anderen. Ik hoop dat de afwegingen goed gemaakt worden, zeker ook in de toekomst, en dat er niet te snel wordt teruggevallen op botte verboden. Maar dat egoisme waarin alleen je eigen belang en ervaring telt, ongeacht wat de gevolgen voor anderen zijn.. nee, daar ga ik echt niet veel begrip voor hebben, ook niet in de toekomst.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:26

Sizzle schreef:
SusanH schreef:
HC nertsenfarms moesten in NL ik meen in 2023 toch al sluiten, veel waren al aan het afbouwen. Ik vind dat niet onder een glijdende schaal vallen, maar vooruitlopen op dat wat al gepland was. Sowieso mag kritischer gekeken worden naar intensieve dier houderij. Het ruimen van nertsen kan ik wel begrijpen, in de fase van de pandemie waarin we toen zaten.


Nee, dat mogen we echt niet zo wegzetten.
Wat in Denemarken gebeurd is, is ronduit schandalig.
Echter woon ik daar niet dus wellicht lopen daar correcte onderzoeken en sancties zonder dat ik daar wat van weet.


Dat het schandalig is, maakt het nog geen glijdende schaal. Want daar heeft het namelijk niks mee te maken.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:47

Dat klopt ook inderdaad. Het was een impuls (mis)daad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:40

De situatie in Denemarken ken ik niet.

friezenfan2

Berichten: 2645
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:51

Er is een nieuw seizoen van Filemon en de comploten. En hij is terug bij de man van blackbox. Bizar dat mensen zo anders kunnen denken. Vandaag,nu, de eerste aflevering

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:41

purny schreef:
Volgens mij heeft 90% van de nederlandse bevolking vit D tekort.
Daar ga je het niet mee redden met die paar mooie dagen.



Denk ik ook wel! Het Nederlandse weer is daarvoor ook echt te slecht. Weinig zon in ieder geval.

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:32

En als de zon eens schijnt word er bijna op het hysterische af gewaarschuwd voor huid kanker en kun je je gratis in smeren op terassen.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:55

Popstra schreef:
En als de zon eens schijnt word er bijna op het hysterische af gewaarschuwd voor huid kanker en kun je je gratis in smeren op terassen.



Nou ik heb een enorm lichte huid en kan ook slecht tegen de zon. Ik heb zeker meer kans op huidkanker op te lopen dus ik ben er heel voorzichtig mee.

Ik verbrand echt al binnen 5 min...

En mensen onderschatten het zwaar. De zon is uiteraard gezond tot op een bepaalde hoogte.

BigOne
Berichten: 38486
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:17

Popstra schreef:
En als de zon eens schijnt word er bijna op het hysterische af gewaarschuwd voor huid kanker en kun je je gratis in smeren op terassen.

Jij kunt waarschijnlijk vrolijk een uur zon pakken zonder gevolgen. Echt een opmerking waar je waarschijnlijk van jezelf uit gaat.
Voor mij is namelijk een uur in de zon een garantie op tweede graads verbranding. Als kind mee in het ziekenhuis gelegen dus zonnecrème is standaard, zelfs in de winter.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:22

Het is niet de zon maar de UV straling.
Zo is bv voor morgen al gewaarschuwd voor zonkracht 5. Ondanks dat er amper zon te zien zal zijn of warm is. Dus smeren!

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:33

Ik heb mooi mijn vakantie in juni gepland terwijl september/oktober me beter uit zou komen. Ik vertrouw het voor geen cent met coronapas en die ijskast enzo. Meestal zet je iets in de ijskast om het langer houdbaar te maken :)*

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:41

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
Volgens mij heeft 90% van de nederlandse bevolking vit D tekort.
Daar ga je het niet mee redden met die paar mooie dagen.



Denk ik ook wel! Het Nederlandse weer is daarvoor ook echt te slecht. Weinig zon in ieder geval.


Ik heb chronisch vitamine D tekort. Slik elke dag een capsule hiervoor

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:08

bigone schreef:
Popstra schreef:
En als de zon eens schijnt word er bijna op het hysterische af gewaarschuwd voor huid kanker en kun je je gratis in smeren op terassen.

Jij kunt waarschijnlijk vrolijk een uur zon pakken zonder gevolgen. Echt een opmerking waar je waarschijnlijk van jezelf uit gaat.
Voor mij is namelijk een uur in de zon een garantie op tweede graads verbranding. Als kind mee in het ziekenhuis gelegen dus zonnecrème is standaard, zelfs in de winter.

Het gaat mij er om mensen die snel verbranden e.d zelf wel kunnen bedenken wat ze er tegen moeten doen. Daar hoeft toch niet jaarlijks betutteling vanuit de overheid ons op te wijzen als eens 3 dagen de zon eindelijk schijnt!?

Of we een stel kleuters zijn die niet zelf kunnen denken.

Net als die spotjes nu dat je verwarming op 19 graden moet om zo min mogelijk gas uit Rusland te importeren. Was het eerst energie besparing voor het milieu word je nu wijs gemaakt wij de oorlogskas van Putin spekken door ons gas verbruik. Hoe bedoel je schuld aan praten!?

BigOne
Berichten: 38486
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:23

Ach maak je toch niet zo druk, in Australië zijn dagelijks op de stranden speciale mannetjes met sproeiapparaten te vinden. Die sproeien iedereen die dat wil van top tot teen in. Betutteling? Nee heel verstandig.