Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:43

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Goed lezen is wel een vak he.. Hoe kom jij erbij dat het de 4e is? Het is mijn 1e booster ;)


Mijn excuses; de 3de dan. Die had je beter kunnen halen toen dát opportuun was :)*
Nú dezelfde verouderde welke zinloos is en dan alleen de potentieel schadelijke neveneffecten van over blijven.


Mis twee heel belangrijk woorden in je reactie : Ik vind .........., maakt net het verschil, aangezien jij net als anderen hier de wijsheid niet in pacht hebt.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:11

och jeetje, ik heb op 1 april (geen grap) de herhaalprik al gehaald (dat was de 4e prik).... ik ben nu zeker af.... -O-

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:33

In Portugal was de BA.5 peak eerder gestart maar inmiddels weer op zijn retour.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 08-07-22 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:34

Hier lijkt het ook af te vlakken.

prompter

Berichten: 11157
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:35

Gelukkig wel, al hadden wij op het werk wel een paar zieken erdoor.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:36

Wij hadden recent wel meerdere geinfecteerden (inclusief de CEO) maar geen zieken. Dat is ook nog lastig omdat quarantaine eigenlijk niet meer hoeft zonder symptomen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:37

Nou het is af en toe ook best apart dat er mensen thuis zitten die gewoon nergens last van hebben maar omdat ze positief testen dus niets mogen. Zit je dan.
Echt een probleem bij veel bedrijven.

BigOne
Berichten: 38321
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:41

Needje schreef:
Nou het is af en toe ook best apart dat er mensen thuis zitten die gewoon nergens last van hebben maar omdat ze positief testen dus niets mogen. Zit je dan.
Echt een probleem bij veel bedrijven.

En dat is nu juist het vervelende van Corona , diegene die niet ziek is laten werken kan gewoon zorgen voor wel echte zieken.
Op dit moment toch weer honderden in het ziekenhuis, ic minder gelukkig maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:45

Needje schreef:
Nou het is af en toe ook best apart dat er mensen thuis zitten die gewoon nergens last van hebben maar omdat ze positief testen dus niets mogen. Zit je dan.
Echt een probleem bij veel bedrijven.


Ik hoop ook echt dat dat gaat veranderen.. bij klachten thuis blijven ok, maar zonder klachten :n

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:48

Op mijn werk is zonder klachten gewoon doorwerken.

Maar volgens mij heb je dan wel klachten want als je nergens last van hebt laat je je ook niet testen lijkt mij.

Op 1 van mijn banen werken we nu in volledig pak door een besmetting. Meer om beide te beschermen want er ontstaat een groot probleem als iedereen uitvalt. En dat moeten we een beetje zien te voorkomen. Maar als iedereen het zou hebben is het niet erg om de zorg door te zetten.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:51

De meeste mensen testen vooral voor of na vakantie of bij vage klachten inderdaad.
Onze CEO dus omdat ze een wat rauwe keel had bij thuiskomst wat ze aan de air-co had toegeschreven.
De hele familie was positief en de droge keel de volgende dag weer weg. Ofwel, ze hebben ook allemaal positief in het vliegtuig gezeten.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:03

Relaxed schreef:
Ik hoop ook echt dat dat gaat veranderen.. bij klachten thuis blijven ok, maar zonder klachten :n


Je hebt liever dat er daarna meer mensen alsnog thuis komen te zitten met klachten? Want dat helpt? Ik snap hier de rekensom niet helemaal denk ik. Zal ook komen omdat ik niet zoveel mensen ken die thuis moeten blijven vanwege quarantaine zonder klachten maar er wel heel veel mensen ziek thuis zitten / hebben gezeten. Meer ziekte lijkt me dan gewoon helemaal niet te helpen, in geen enkel opzicht.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:05

Relaxed schreef:
Needje schreef:
Nou het is af en toe ook best apart dat er mensen thuis zitten die gewoon nergens last van hebben maar omdat ze positief testen dus niets mogen. Zit je dan.
Echt een probleem bij veel bedrijven.


Ik hoop ook echt dat dat gaat veranderen.. bij klachten thuis blijven ok, maar zonder klachten :n


Ik hoop dat we er zo snel mogelijk gewoon net als met de griep mee omgaan. Van een echte griep kun je ook echt heel ziek worden.
Gewoon uitkijken met kwetsbaren en als je ziek bent thuisblijven.

Maar in dat laatste moet er wel veel veranderen, want ondanks dat ik in de zorg werk zien ze je zolang het geen corona is, ook wanneer je ziekig bent, het liefst werken.
Want dan moeten dergelijke ziekmeldingen wel geaccepteerd worden.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:19

dat is niet alleen in de zorg hoor, ik kom uit het onderwijs en daar was het ook altijd een hoop gemopper als je je ziek moest melden en erg belastend voor je collega's die dan jouw klassen over moesten nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:37

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:
Ik hoop ook echt dat dat gaat veranderen.. bij klachten thuis blijven ok, maar zonder klachten :n


Je hebt liever dat er daarna meer mensen alsnog thuis komen te zitten met klachten? Want dat helpt? Ik snap hier de rekensom niet helemaal denk ik. Zal ook komen omdat ik niet zoveel mensen ken die thuis moeten blijven vanwege quarantaine zonder klachten maar er wel heel veel mensen ziek thuis zitten / hebben gezeten. Meer ziekte lijkt me dan gewoon helemaal niet te helpen, in geen enkel opzicht.


Volgens mij is er helemaal geen zekerheid dat je zonder klachten überhaupt iemand besmet, maar nu doen we als een soort paniek maar random testen en dan thuis zitten zonder klachten. Daar hebben de bedrijven vervolgens enorm veel last van. Ook zou je het per branche nog eens kunnen bekijken.. Een vrachtwagenchauffeur die de hele dag alleen zit zou imo zelfs met milde klachten gewoon kunnen werken lijkt me.

Ik hoop dat het allemaal iets minder panisch gaat worden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:43

Morrie schreef:
dat is niet alleen in de zorg hoor, ik kom uit het onderwijs en daar was het ook altijd een hoop gemopper als je je ziek moest melden en erg belastend voor je collega's die dan jouw klassen over moesten nemen


Klopt hoor, ik zie dit in alle sectoren terug. Maar juist in de zorg met kwetsbare mensen zou je verwachten dat hier begrip voor is.
Ziek melden zorgt hier voor zoveel rompslomp en gedoe dat gewoon gaan werken mij minder energie kost. Die drempel is gewoon hoog.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:10

Relaxed schreef:
Volgens mij is er helemaal geen zekerheid dat je zonder klachten überhaupt iemand besmet, maar nu doen we als een soort paniek maar random testen en dan thuis zitten zonder klachten.


Ik heb echt geen idee waar er nog random getest wordt, volgens mij namelijk helemaal nergens.
Maar het is natuurlijk ook wel onzin om te zeggen dat je zonder klachten niemand besmet. Echt, we hebben 2 jaar lang prima gezien hoe mensen anderen kunnen besmetten voor er klachten zijn - en dat anderen er dan wel klachten van krijgen.

Citaat:
Daar hebben de bedrijven vervolgens enorm veel last van.


Ik betwijfel het. Ik vraag me af of dat uberhaupt klopt - volgens mij testen de meeste mensen slechts als ze klachten hebben, en een aanzienlijk deel van die mensen is op dat moment al ziek, of wordt in de dagen daarna. De meeste gelukkig niet levensbedreigend, maar wel op bed liggen, koorts, hoofdpijn en overige malaise ziek. Het soort ziek waarmee je niet kunt werken en je dus wel degelijk een tijdje uit de running bent.

Laat je dan mensen werken die wel besmettelijk zijn en die daarmee ook andere mensen aansteken heb je niet 1 werknemer thuiszitten, maar vooral meer. Ik snap dus werkelijk niet wat je voor effect denkt te bereiken met het aansteken van meer mensen.

Dit gaat niet om opvattingen, maar puur om de rekensom zelf.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:42


Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:16

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:
Volgens mij is er helemaal geen zekerheid dat je zonder klachten überhaupt iemand besmet, maar nu doen we als een soort paniek maar random testen en dan thuis zitten zonder klachten.


Ik heb echt geen idee waar er nog random getest wordt, volgens mij namelijk helemaal nergens.
Maar het is natuurlijk ook wel onzin om te zeggen dat je zonder klachten niemand besmet. Echt, we hebben 2 jaar lang prima gezien hoe mensen anderen kunnen besmetten voor er klachten zijn - en dat anderen er dan wel klachten van krijgen.

Citaat:
Daar hebben de bedrijven vervolgens enorm veel last van.


Ik betwijfel het. Ik vraag me af of dat uberhaupt klopt - volgens mij testen de meeste mensen slechts als ze klachten hebben, en een aanzienlijk deel van die mensen is op dat moment al ziek, of wordt in de dagen daarna. De meeste gelukkig niet levensbedreigend, maar wel op bed liggen, koorts, hoofdpijn en overige malaise ziek. Het soort ziek waarmee je niet kunt werken en je dus wel degelijk een tijdje uit de running bent.

Laat je dan mensen werken die wel besmettelijk zijn en die daarmee ook andere mensen aansteken heb je niet 1 werknemer thuiszitten, maar vooral meer. Ik snap dus werkelijk niet wat je voor effect denkt te bereiken met het aansteken van meer mensen.

Dit gaat niet om opvattingen, maar puur om de rekensom zelf.


Nou klachten kunnen mild zijn. We werken ook al jaren gewoon met verkoudheid en een hoestje. Maar met milde klachten van Corona zit je nu thuis.
Maar van de 30 bij mij op de afdeling zijn er misschien 3 geweest die echt even ziek waren. En iedereen heeft het nu gehad. Dus ja. Het scheelt wel of je 30 man ‘ziek’ thuis hebt of 3. (Gemiddeld 3 dagen koorts en toen weer opgeknapt)

BigOne
Berichten: 38321
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:24

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:
Volgens mij is er helemaal geen zekerheid dat je zonder klachten überhaupt iemand besmet, maar nu doen we als een soort paniek maar random testen en dan thuis zitten zonder klachten.


Ik heb echt geen idee waar er nog random getest wordt, volgens mij namelijk helemaal nergens.
Maar het is natuurlijk ook wel onzin om te zeggen dat je zonder klachten niemand besmet. Echt, we hebben 2 jaar lang prima gezien hoe mensen anderen kunnen besmetten voor er klachten zijn - en dat anderen er dan wel klachten van krijgen.

Citaat:
Daar hebben de bedrijven vervolgens enorm veel last van.


Ik betwijfel het. Ik vraag me af of dat uberhaupt klopt - volgens mij testen de meeste mensen slechts als ze klachten hebben, en een aanzienlijk deel van die mensen is op dat moment al ziek, of wordt in de dagen daarna. De meeste gelukkig niet levensbedreigend, maar wel op bed liggen, koorts, hoofdpijn en overige malaise ziek. Het soort ziek waarmee je niet kunt werken en je dus wel degelijk een tijdje uit de running bent.

Laat je dan mensen werken die wel besmettelijk zijn en die daarmee ook andere mensen aansteken heb je niet 1 werknemer thuiszitten, maar vooral meer. Ik snap dus werkelijk niet wat je voor effect denkt te bereiken met het aansteken van meer mensen.

Dit gaat niet om opvattingen, maar puur om de rekensom zelf.


Ik weet niet onder welke steen jij ligt, maar er zijn legio mensen die testen zonder klachten. Bijvoorbeeld als ze naar een festival zijn geweest of van vakantie komen, of omdat ze een seintje hebben gekregen van iemand die besmet is. Niet naar de GGD, wel met thuistesten. En die mensen blijven dan vervolgens thuis als die test positief blijkt. Daar hebben bedrijven wel degelijk last van en het komt dus ook steeds meer voor dat die bedrijven eigenlijk de mensen verplichten om wel gewoon te komen.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:30

Toen ik positief testen was ik een paar dagen daarvoor bij 2 concerten geweest. En ik heb van zo goed als iedereen die ik meldde dat ik positief getest was daarna een foto gehad van hun negatieve test. Dus er wordt nog wel getest zonder klachten.

En laatst tijdens een medewerkersbijeenkomst (niet die waar ik was) ook 1 iemand de dag later positief. Dus zo goed als de hele groep heeft daarna een zelftest gedaan.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:53

bigone schreef:
loriene schreef:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... XE-dgCKcWA

Het wordt toch echt steeds lachwekkender :')

Hoezo ? Hele stuk wel gelezen en wat dacht je van Q koorts?



Doe even normaal.
Dit geloof je toch niet?
Nog meer om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:06

loriene schreef:
Nog meer om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.


Welja joh, ga hier ook nog even de boeren in de slachtofferrol stoppen. Hou even op! De Q-koorts heeft enorm veel slachtoffers gemaakt. Het stifstofverhaal is niet zo zwart-wit als de boeren ons nu allemaal willen doen geloven met hun demonstraties.

En ja, ik ben melkveehoudster geweest, ik kom niet uit de klimaathoek of zo.

Het is helemaal niet zo vreemd dat luchtkwaliteit van invloed kan zijn. De eerste golf hield ook enorm huis in het gebied waar veel varkenshouderijen waren. En ja, daar werd carnaval gevierd, maar dat gebeurde in heel Brabant. Ik vind het een interessant onderzoek.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:28

In Rotterdam was op een bepaald moment ook de incidentie duidelijk hoger, heel eerlijk lijkt me dat totaal logisch.
Je moet er ook bij bedenken dat ongeveer 50% in de eerdere golven symptoomloos was (inmiddels nog veel meer). Als je dan in een omgeving woont met slechte lucht waar ook het aantal astma patienten veel hoger is dan zal waarschijnlijk een groter deel van die symptoomloze groep in zo‘n omgeving wél symptomem krijgen en die gaan dan vervolgens testen, dan gaat daar dus je incidentie omhoog.
Daar komt dan nog bij dat je in een ongezonde ongeving sowieso bevattelijker bent om een virusje mee te pikken.