Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:26

fleurtjeuh schreef:
Voor de mensen die de flamingo's in de tuin willen.
De flamingo en de ananas zijn schijnbaar 'de tekens' van swingers, dus pas op wat voor volk je dan aantrekt als je daar niet oo zit te wachten _O-

_O- Doe dus maar niet.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:29

Shenavallie schreef:
fleurtjeuh schreef:
Voor de mensen die de flamingo's in de tuin willen.
De flamingo en de ananas zijn schijnbaar 'de tekens' van swingers, dus pas op wat voor volk je dan aantrekt als je daar niet oo zit te wachten _O-

_O- Doe dus maar niet.


God, er had dus al lampje moeten gaan branden toen ex ineens allemaal kleding met flamingos of ananas kocht :')

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:43

Sorry, biecht weer ingeslikt. Te bang voor herkenning van de situatie.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 28-06-22 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:44

Castilja schreef:
Ik denk dat je het gewoon moet bespreken met je buurvrouw toch? Begrijpt ze vast; jullie hebben voorrang op de plek als bewoners van dat huis lijkt me?

Voorrang op de oprit van de buurvrouw? Dat zou raar zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:48

oomens schreef:
Castilja schreef:
Ik denk dat je het gewoon moet bespreken met je buurvrouw toch? Begrijpt ze vast; jullie hebben voorrang op de plek als bewoners van dat huis lijkt me?

Voorrang op de oprit van de buurvrouw? Dat zou raar zijn.


Nou inderdaad. Als het geen gedeelde oprit is maar eigendom van de buurvrouw dan hebben jullie gewoon pech. Je mag er staan als er niemand staat en anders heb je pech. Niks over te zeggen.
Als het echt gedeeld eigendom is dan is het anders. Maar dat heb ik echt nog nooit ergens gezien en lijkt me ook erg vreemd.
Mocht het jullie eigendom zijn dan kan je aan de buurvrouw vragen of ze haar dochter er niet meer laat parkeren.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:54

Nou ik vind het niet heel typisch hoor, als je ergens woont dat je voorrang hebt op iemand die als gast de auto neer zet :') Gewoon overleggen kan altijd, misschien reageert de buurvrouw wel heel begripvol. Weet jij veel.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:26

Hoe komen jullie erbij dat de oprit eigendom is van de buurvrouw?
Het is wel degelijke gedeelde grond, zo staat het ook geregistreerd.

Wellicht dat dit wat verduidelijking biedt.
(Dit is niet ons eigen huis op de foto)
Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:27

Maar dan heeft de dochter/visite van de buurvrouw er toch net zoveel recht op als jullie?

Snap echt niet hoe iemand zich daar zo druk over kan maken. Stukje wandelen van je auto naar huis is gezond. :P

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:29

Ik heb nergens gezegd dat wij er meer recht op hebben, maar het irriteer me wel.
Of moet je tegenwoordig in dit topic eerst een goedgekeurde reden hebben om iets op te biechten?
Want in dat geval kan ik ook wel een boekje open doen over een aantal posts hier.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:31

Ik dacht ook dat we elkaars biechten niet zouden oordelen of kleineren, daar wordt het topic niet gezelliger van.

Volgens mij heeft iedereen wel eens ervaringen en emoties die anderen van de pot gerukt vinden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:34

Godzijdank is bokt een vrij forum.

Maar zal niet meer reageren op mensen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 09:45

He Jezus, niet zo katten op elkaar. Natuurlijk mag je wel op elkaar reageren, dat gebeurt al vanaf het begin.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:49

MarlindeRooz schreef:
Godzijdank is bokt een vrij forum.

Maar zal niet meer reageren op mensen.


Nounou, dit is ook niet nodig.
Op elkaar reageren mag best, maar houd het wel bij de waarheid.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:52

Nou ik snap Jolien wel.
De dochter van de buurvrouw woont er toch niet?
Hoezo zou zij dan meer of net zo veel recht hebben op die parkeerplaats dan Jolien?
En dat niet alleen, want dochter vind schijnbaar dat ze recht heeft op iedereens parkeerplaats, aangezien ze de auto ook gerust bij de overburen op de oprit zet...

beegee
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:03

Oké gooi ik er een andere biecht doorheen. Ik zit sinds zaterdag thuis met Corona. En niet te zuinig ook, ben afgelopen dagen echt dood en doodziek geweest. Drie keer bijna bewusteloos geraakt, was er echt heel slecht aan toe. Maar. In de luttele momenten dat ik iets meer kon dan me ijlend afvragen wat de fak er nou gaande is, heb ik dus prioriteiten gesteld en ben ik tiktok filmpjes gaan kijken :'). Blijkbaar. Ofwel aan ‘t creperen, ofwel aan ‘t tiktoken :=. Nu ‘t leuke: ik kan me dat niet meer herinneren, maar ik heb wel dingen geliked. Dus nu ga ik door m’n like lijst heen en vind ik allemaal fantastische filmpjes waar ik me wederom om lig te bescheuren, maar dus voor de tweede keer omdat ik dit naar het schijnt een paar dagen terug ook al deed. En moet zeggen, mijn high on pijnstilling, low on wil om te leven-ass heeft ‘n goede smaak want het is precies wat ik ook zou liken als ik wel 100% ben. Slecht gaan is ook gaan!!! *\o/*

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:15

beegee schreef:
Oké gooi ik er een andere biecht doorheen. Ik zit sinds zaterdag thuis met Corona. En niet te zuinig ook, ben afgelopen dagen echt dood en doodziek geweest. Drie keer bijna bewusteloos geraakt, was er echt heel slecht aan toe. Maar. In de luttele momenten dat ik iets meer kon dan me ijlend afvragen wat de fak er nou gaande is, heb ik dus prioriteiten gesteld en ben ik tiktok filmpjes gaan kijken :'). Blijkbaar. Ofwel aan ‘t creperen, ofwel aan ‘t tiktoken :=. Nu ‘t leuke: ik kan me dat niet meer herinneren, maar ik heb wel dingen geliked. Dus nu ga ik door m’n like lijst heen en vind ik allemaal fantastische filmpjes waar ik me wederom om lig te bescheuren, maar dus voor de tweede keer omdat ik dit naar het schijnt een paar dagen terug ook al deed. En moet zeggen, mijn high on pijnstilling, low on wil om te leven-ass heeft ‘n goede smaak want het is precies wat ik ook zou liken als ik wel 100% ben. Slecht gaan is ook gaan!!! *\o/*

Ik zit hier nu dus keihard ter lachen omdat dit zo herkenbaar is.
Ik heb in oktober 2020 corona gekregen en mijn ziekste periode van 2 weken is op 3 herinneringen na uit mijn geheugen gegrift...
Maar ik heb de appjes nog :))
En die zijn hilarisch, want schijnbaar ben ik, als ik op sterven na dood ben, nog een grotere sarcastische bitch dan normaal en zelfs mijn man heeft in die periode heel wat te stellen met mij gehad, terwijl hij mijn sarcasme en bitcherigheid toch best goed aan kan :j

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:04

Eapy schreef:
Mijn biecht is dat ik gek word van mijn eigen pleaser-gedrag. Ik loop nu al een jaar bij een psycholoog voor iets heel anders, en dat gaat echt al veel beter. Ook mijn psycholoog zegt dat het goed gaat en dat ik heel veel zelf kan. Maar het idee dat ik mijn behandeling bij haar moet stoppen vind ik moeilijk omdat ik niet wil dat ze zich afgewezen voelt. Zo van ‘joe bedankt voor je levensveranderende inzichten, later’. Dus elke sessie probeer ik het allemaal íets instabieler te laten lijken dan het is, zodat het lijkt alsof ik haar nog nodig heb. Ik weet dat het irrationeel is, maar ze heeft me zo geholpen dat ik niet zomaar wil verdwijnen… of zo.

En nu ben ik al ver over de vergoedde sessies heen en durf ik niet te zeggen dat het eigenlijk wel goed gaat. Hoe zeg je dat tegen iemand? Ben ik heel raar?!


Beetje laat door alle game-geklets, maar ik wilde toch even reageren. Ik werk zelf in de GGZ en heb altijd geleerd: Het grootste compliment voor een hulpverlener is als een cliënt zegt dat hij/zij je niet meer nodig heeft. Het is dus geen afwijzing voor de psycholoog als je stopt, maar een compliment. Zij heeft haar werk uitstekend gedaan. Daarnaast houd je nu een plek bezet bij de psycholoog die je niet meer echt nodig hebt, terwijl er waarschijnlijk een wachtlijst vol mensen staat te springen om hulp.

Misschien helpt dit je om de situatie te relativeren en de knoop door te hakken? En als dat niet zo is, kun je je pleasende gedrag en de angst om anderen af te wijzen nog altijd met je psycholoog bespreken :D :+

Eapy

Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:08

BlondCowgirl schreef:
Eapy schreef:
Mijn biecht is dat ik gek word van mijn eigen pleaser-gedrag. Ik loop nu al een jaar bij een psycholoog voor iets heel anders, en dat gaat echt al veel beter. Ook mijn psycholoog zegt dat het goed gaat en dat ik heel veel zelf kan. Maar het idee dat ik mijn behandeling bij haar moet stoppen vind ik moeilijk omdat ik niet wil dat ze zich afgewezen voelt. Zo van ‘joe bedankt voor je levensveranderende inzichten, later’. Dus elke sessie probeer ik het allemaal íets instabieler te laten lijken dan het is, zodat het lijkt alsof ik haar nog nodig heb. Ik weet dat het irrationeel is, maar ze heeft me zo geholpen dat ik niet zomaar wil verdwijnen… of zo.

En nu ben ik al ver over de vergoedde sessies heen en durf ik niet te zeggen dat het eigenlijk wel goed gaat. Hoe zeg je dat tegen iemand? Ben ik heel raar?!


Beetje laat door alle game-geklets, maar ik wilde toch even reageren. Ik werk zelf in de GGZ en heb altijd geleerd: Het grootste compliment voor een hulpverlener is als een cliënt zegt dat hij/zij je niet meer nodig heeft. Het is dus geen afwijzing voor de psycholoog als je stopt, maar een compliment. Zij heeft haar werk uitstekend gedaan. Daarnaast houd je nu een plek bezet bij de psycholoog die je niet meer echt nodig hebt, terwijl er waarschijnlijk een wachtlijst vol mensen staat te springen om hulp.

Misschien helpt dit je om de situatie te relativeren en de knoop door te hakken? En als dat niet zo is, kun je je pleasende gedrag en de angst om anderen af te wijzen nog altijd met je psycholoog bespreken :D :+


Je hebt helemaal gelijk. Dankjewel!

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:58

We hebben weer een anonieme biecht! *\o/*

Anoniem:Toen ik op de middelbare school zat was er een soort leraar (ik noem hem even A) en ik vond hem echt mega knap en lief. Wij zaten vaak alleen in een lokaal. Ik maakte dan huiswerk of at mijn lunch. We hadden dan altijd goede gesprekken. Soms kwamen er ook wel een soort van flirterige opmerkingen, denk ik?

Op een dag zat ik dus bij A in het lokaal, alleen.

Hij vroeg of ik schorpioen was van sterrenbeeld dus ik zei dat ik boogschutter was. Zijn reactie was: schorpioen en boogschutter kunnen niet met elkaar overweg. Maar ik kan wel met jou overweg.
Oh en een andere "leraar" was het opgevallen dat er "iets speelde". En toen hij belde met A zei hij dat hij langs moest komen want zou ik (mijn naam) leuk vinden. Als grap zei hij toen dat ik bloosde van oor tot oor. Wat daarna dus ook gebeurde omdat hij dat zei.
Verder zei hij vaak dat ik er leuk uitzag.

Er nooit iets gebeurd tussen ons. Hij was geen echte leraar maar ik denk dat dat nooit goedgekeurd zou worden. Ik was geloof ik ook pas 17 (of net 18). Hij een paar jaar ouder.


We hebben na school contact gehouden via messenger. Maar de berichten werden gauw minder toen ik een vriend kreeg. Nu zit het op een punt dat ik hem nog wel eens vraag hoe het gaat maar hij dit niet leest. Ik wil gewoon graag vriendschappelijk nog eens praten, omdat ik het moeilijk vind om vrienden te maken en wij klikten zo ontzettend goed. Ik zie dat hij wel online is bijvoorbeeld maar de berichten blijven ongelezen (hoezo stalken??)


Mocht iemand nog tips hebben, graag!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:24

fleurtjeuh schreef:
We hebben weer een anonieme biecht! *\o/*

Anoniem:
[code][/code]

Mocht iemand nog tips hebben, graag!


Ja, laat hem met rust. Hij heeft wslk ingezien dat hij nèt langs een grens is gegaan die extreem grote gevolgen had kunnen hebben voor de rest van zijn leven als hij met jou daar over was gegaan. Ik vermoed zeer sterk dat hij dit achter zich wil laten.

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:28

fleurtjeuh schreef:
Anoniem:
Mocht iemand nog tips hebben, graag!



Ik snap dat het aan je knaagt. Maar ik denk dat hij niet voor niets geen reactie op jouw berichten geeft. Ik zou je adviseren het te laten rusten.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:37

fleurtjeuh schreef:
We hebben weer een anonieme biecht! *\o/*
Oh en een andere "leraar" was het opgevallen dat er "iets speelde". En toen hij belde met A zei hij dat hij langs moest komen want zou ik (mijn naam) leuk vinden. Als grap zei hij toen dat ik bloosde van oor tot oor. Wat daarna dus ook gebeurde omdat hij dat zei.
Verder zei hij vaak dat ik er leuk uitzag


Er nooit iets gebeurd tussen ons. Hij was geen echte leraar maar ik denk dat dat nooit goedgekeurd zou worden. Ik was geloof ik ook pas 17 (of net 18). Hij een paar jaar ouder.


We hebben na school contact gehouden via messenger. Maar de berichten werden gauw minder toen ik een vriend kreeg. Nu zit het op een punt dat ik hem nog wel eens vraag hoe het gaat maar hij dit niet leest. Ik wil gewoon graag vriendschappelijk nog eens praten, omdat ik het moeilijk vind om vrienden te maken en wij klikten zo ontzettend goed. Ik zie dat hij wel online is bijvoorbeeld maar de berichten blijven ongelezen (hoezo stalken??)


Mocht iemand nog tips hebben, graag!
[/i]


Jeetje, dus er waren twee docenten op een middelbare school die ver grensoverschrijdend gedrag vertoonden/tolereerden :wow:

Dat is mijn eerste shock.

Mijn tweede shock is de vraag wat je moet doen als hij niet reageert. En dat je graag contact wilt met iemand die niet helemaal zuiver is.

Mijn tip: laat het.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:28

Inderdaad. Geen antwoord is ook een antwoord.

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:41

fleurtjeuh schreef:
We hebben weer een anonieme biecht! *\o/*

Anoniem:Toen ik op de middelbare school zat was er een soort leraar (ik noem hem even A) en ik vond hem echt mega knap en lief. Wij zaten vaak alleen in een lokaal. Ik maakte dan huiswerk of at mijn lunch. We hadden dan altijd goede gesprekken. Soms kwamen er ook wel een soort van flirterige opmerkingen, denk ik?

Op een dag zat ik dus bij A in het lokaal, alleen.

Hij vroeg of ik schorpioen was van sterrenbeeld dus ik zei dat ik boogschutter was. Zijn reactie was: schorpioen en boogschutter kunnen niet met elkaar overweg. Maar ik kan wel met jou overweg.
Oh en een andere "leraar" was het opgevallen dat er "iets speelde". En toen hij belde met A zei hij dat hij langs moest komen want zou ik (mijn naam) leuk vinden. Als grap zei hij toen dat ik bloosde van oor tot oor. Wat daarna dus ook gebeurde omdat hij dat zei.
Verder zei hij vaak dat ik er leuk uitzag.

Er nooit iets gebeurd tussen ons. Hij was geen echte leraar maar ik denk dat dat nooit goedgekeurd zou worden. Ik was geloof ik ook pas 17 (of net 18). Hij een paar jaar ouder.


We hebben na school contact gehouden via messenger. Maar de berichten werden gauw minder toen ik een vriend kreeg. Nu zit het op een punt dat ik hem nog wel eens vraag hoe het gaat maar hij dit niet leest. Ik wil gewoon graag vriendschappelijk nog eens praten, omdat ik het moeilijk vind om vrienden te maken en wij klikten zo ontzettend goed. Ik zie dat hij wel online is bijvoorbeeld maar de berichten blijven ongelezen (hoezo stalken??)


Mocht iemand nog tips hebben, graag!



Vervolg!

Hij was geen leraar maar ik denk dat als ik hier te diep op in ga, dat het dan te herkenbaar wordt. Ook op welke school ik zat enzo. Hij deed zelf ook nog een studie. En ik heb ook wel de meest "heftige" momenten gepakt. Eigenlijk zaten we vooral te praten over games, films en series.

De laatste keer hadden we contact tijdens nieuw jaar. Volgens mij van 2020 naar 2021. Hij stuurde mij een GIFje en gelukkig Nieuwjaar erbij. Daarvoor hadden we af en toe contact omdat ik niet lekker in mijn vel zat en hij me echt wel heeft kunnen helpen.
Ook heb ik bij ons "afscheid" hem iets gegeven wat hij nog steeds bij zich droeg toen hij voor het laatst reageerde.

Er is verder niks gebeurd ik vroeg alleen hoe het met hem ging en met zijn studie. Maar dit is dus niet gelezen.

Biecht nr 2. Ondanks dat we nooit meer hebben geflirt toen ik een vriend kreeg, denk ik stiekem nog wel eens "wat als". Hij zit na al die jaren nog steeds soort van in mijn hoofd. Ik denk heus niet elke dag aan hem. Maar als ik dan langs mijn oude school kom, staar ik toch altijd even naar zijn lokaal :o

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:10

Dan alsnog... laat het, hij reageert niet meer.