Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:19

BaileyMix schreef:
Ik biecht op dat ik de zomer beu ben en hoop op noodweer :o Ik heb te veel stress in de zomer. Enorme fomo en zomerdepressie, stress voor de natuur... Overal luide mensen. Laat het alsjeblieft een weekje gaan stortregenen :')

+1

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:39

Mijn biecht is dat ik een ontzettende bitch kan zijn als ik gedronken heb. Ik heb gisteravond weer van alles gezegd waar ik nu spijt van heb -O-

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:40

DuoPenotti schreef:
Idd Suzanne van wie moet dat?
Ik denk ook dat social media daar een flink aandeel in heeft.
En vervolgens lezen hoeveel jongere een burnout hebben en schulden.


Dat laatste gebeurt ook als je geen last van fomo hebt en niet meedoet aan alle sociale en leuke dingen hoor _O-

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:45

Biechtje:

Ik heb dinsdag een date gehad, gewoon met t idee wie zien wel hoe t loopt, en t matchte zo ontzettend leuk dat ik morgen weer kom en blijf slapen _O-

Z'n moeder had dus ook al door dat hij met een meid aan het praten was op de manier hoe hij glimlachte naar z'n telefoon, en stiekem vind ik dit dus oprecht heel leuk :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 07:12

Ik heb dit jaar meer last van fomo omdat na Corona ik maar al te goed besef dat het wel eens voor lange tijd gedaan kan zijn :+ en er zijn ook zoveel leuke dingen te doen nu! Mijn agenda zit propvol maar ik vind het alleen maar leuk.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:25

Ik gebruik vrijwel geen SM, maar heb er ook last van. Maar dat komt ook omdat mensen continu vragen wat je gedaan hebt. Ben je nog lekker naar het strand geweest, terrasje gepakt, ijs gehaald en noem maar op. Eh nee... Ligt niet eens aan de warmte, maar met dit weer vragen veel meer mensen het. Ook degene die weten waarom niet, met dit weer vergeten ze het ofzo :+

Ik ben ondertussen niet meer zo subtiel tegen zulke mensen :') en stiekem vind ik het soms enorm grappig als ze schrikken van mijn antwoord

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 08:32

IndianSu schreef:
Mijn biecht is dat ik een ontzettende bitch kan zijn als ik gedronken heb. Ik heb gisteravond weer van alles gezegd waar ik nu spijt van heb -O-


Oh nee, ik juich dit toe, geen spijt van hebben!

Maar ik vind de zomer heerlijk. Maar ook omdat Alkmaar echt zo leuk is. Bijna elk weekend theaterfestival, zomerconcerten, strand op fietsafstand, m'n favoriete cafés als tweede huiskamer.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:33

Suzanne F. schreef:
BaileyMix schreef:
Alles :') Het is lekker weer, dus je móet dingen doen! Festivals, zwemmen, strand, terrasjes, JE MOET! Ga maar op straat lopen want de zon schijnt, alle meubels naar buiten, DOE LEUK, SCHEER JE BENEN *\%/*


Echt? Volgens mij is dit echt een jongerending en wordt dit voornamelijk getriggerd door social media.
Wil je dat echt zelf of is dat een beeld wat geschetst wordt door wat je ziet en hoort?


Ik herken dit ook! Niet door social media, maar vanuit mezelf. Want als het dan eindelijk eens lekker weer is in Nederland en je zeker weet dat het niet gaat regenen, dan moet ik ook perse naar buiten, want nu kan het nog... zeker op mijn vrije dagen.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:37

Ik herken die innerlijke druk ook.
Het is in NL toch een beetje de ongeschreven regel dat als het droog en zonnig is je ervan moet genieten.
En als je er niet van geniet heb je een mooie dag verspild, want na een paar mooie dagen komt altijd een hoop regen :')
En regen is stom, dat is ook de ongeschreven regel.
(Maar ik hou dus van het Nederlandse weer in al haar facetten <3)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:04

Tip: verhuis naar een stad een half uur rijden verderop. En je wordt niet meer uitgenodigd voor spontane feestjes en borrels. -O-

Ik mis mijn vorige stadje.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:48

verootjoo schreef:
Ik herken die innerlijke druk ook.
Het is in NL toch een beetje de ongeschreven regel dat als het droog en zonnig is je ervan moet genieten.
En als je er niet van geniet heb je een mooie dag verspild, want na een paar mooie dagen komt altijd een hoop regen :')
En regen is stom, dat is ook de ongeschreven regel.
(Maar ik hou dus van het Nederlandse weer in al haar facetten <3)


Precies! En dan ben je een huismus, woon je in het zonnige Spanje waar je dus gewoon 330 dagen per jaar zou moeten ´genieten´. Dat gevoel had ik in het begin heel erg. Op een gegeven moment besef je dat je thuis eigenlijk alles hebt wat je nodig hebt. Maar als ik dan al die vrolijke foto´s op terrasjes en op het water zie, geniet ik wel volop mee!

Ik zit al vier weken thuis, stomme diarree waar ik niet vanaf kom en trage artsen die niet echt meewerken in het waarom en hoe. En weet je, dat laatste vind ik vervelend, maar ik mis eigenlijk heel weinig. Gelukkig geen baan waar ik gemist word en een super echtgenoot die voor de boodschappen zorgt.

Maar dus geen FOMO, ondanks het thuis zitten.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:07

Mijn biecht is dat ik pissig ben over hoe een collega gereageerd heeft op een bericht van mij, en dat ik nu dus dusdanig klaar met haar ben dat ik haar heel kinderachtig zit te vervloeken := ze vertelde laatst hoe erg ze uitkeek naar Lowlands, dus nu hoop ik dat het het hele weekend regent, haar tent lekt, en haar favoriete artiest op het laatst moment cancelt. Stom mens! :evaw:
Ik hoef gelukkig nog maar 1 dag met haar samen te werken, dan gaat ze op vakantie en in de tussentijd start ik met een nieuwe baan.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:25

Summerfly schreef:
Mijn biecht is dat ik pissig ben over hoe een collega gereageerd heeft op een bericht van mij, en dat ik nu dus dusdanig klaar met haar ben dat ik haar heel kinderachtig zit te vervloeken := ze vertelde laatst hoe erg ze uitkeek naar Lowlands, dus nu hoop ik dat het het hele weekend regent, haar tent lekt, en haar favoriete artiest op het laatst moment cancelt. Stom mens! :evaw:
Ik hoef gelukkig nog maar 1 dag met haar samen te werken, dan gaat ze op vakantie en in de tussentijd start ik met een nieuwe baan.


Heerlijk dit. :')

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:37

Ik deed een poging tot bijlezen... Maar bleef haken op het lees-verhaal en realiseerde me een biecht...

Ik heb de afgelopen week (ik had vakantie, normaal lees ik eigenlijk nooit) de hele serie Romana en Ragebol weer gelezen. Ik doe dit tevens elk jaar in de zomer...
Ik wil nog steeds Romana zijn en ben nog altijd stiekem verliefd op Simon op basis van de illustratie van Melanie Broekhoven in het laatste boek :o

prompter

Berichten: 11156
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:08

Maar dat is toch heerlijk Janine :))! Als het kon werd ik vandaag nog lid van dat clubje dat altijd als stripverhaal in de Pony club stond :D. Nooit het kind in jezelf verliezen :)

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:16

Ik kocht in Nederland ook nog weleens een Penny, héérlijk! En als ik behoefte heb aan wat luchtigs lezen waar ik snel doorheen ben, lees ik ook altijd kinderboeken.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:16

Oh ja de Penny lees ik ook nog weleens <3

Yltje
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:16

Urbanus schreef:
IndianSu schreef:
Mijn biecht is dat ik een ontzettende bitch kan zijn als ik gedronken heb. Ik heb gisteravond weer van alles gezegd waar ik nu spijt van heb -O-


Oh nee, ik juich dit toe, geen spijt van hebben!

Maar ik vind de zomer heerlijk. Maar ook omdat Alkmaar echt zo leuk is. Bijna elk weekend theaterfestival, zomerconcerten, strand op fietsafstand, m'n favoriete cafés als tweede huiskamer.


Ik moet toch eens vaker naar Alkmaar als ik dit zo lees :+ woon op 15 minuten en werkte tot afgelopen vrijdag gewoon in Alkmaar maar buiten zelden eens de stad in kom ik er nooit :Y)

Biebz

Berichten: 5517
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:19

Ik heb afgelopen maand de hele Bianca serie weer gelezen <3

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:21

prompter schreef:
Maar dat is toch heerlijk Janine :))! Als het kon werd ik vandaag nog lid van dat clubje dat altijd als stripverhaal in de Pony club stond :D. Nooit het kind in jezelf verliezen :)

Oh ja met die IJslanders

Lena Verburg kan / kon ook zo prachtig tekenen

Sherivey
Berichten: 8680
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:30

Janine1990 schreef:
Ik deed een poging tot bijlezen... Maar bleef haken op het lees-verhaal en realiseerde me een biecht...

Ik heb de afgelopen week (ik had vakantie, normaal lees ik eigenlijk nooit) de hele serie Romana en Ragebol weer gelezen. Ik doe dit tevens elk jaar in de zomer...
Ik wil nog steeds Romana zijn en ben nog altijd stiekem verliefd op Simon op basis van de illustratie van Melanie Broekhoven in het laatste boek :o

Ik heb laatst een Hoe Overleef Ik boek gelezen :o

Bianca is ook heerlijk weglezen.

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:32

Sherivey schreef:
Ik heb laatst een Hoe Overleef Ik boek gelezen :o


Daar komt weer een nieuw boek van *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:52

]Gent is ook zo heerlijk in de zomer :love:

Er zijn ook gewoon zoveel leuke dingen te doen. Ik voel me niet verplicht maar wil wel graag zoveel mogelijk concerten, festivals, feesten, zomerbars, pop up restaurants etc proberen haha.

Sherivey
Berichten: 8680
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:27

Marjo schreef:
Sherivey schreef:
Ik heb laatst een Hoe Overleef Ik boek gelezen :o


Daar komt weer een nieuw boek van *\o/*

Jaaa ik las het :D

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:37

Ik luister vaak naar jeugd- en kinderboeken als ik niet kan slapen :D Werkt zo goed!