Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:05

Ik heb met precies een week ná het eindejaarsgesprek op mijn werk een nieuwe baan gevonden en vandaag het contract ondertekend. Het had eigenlijk een functioneringsgesprek moeten zijn, maar dit was een snelle "we zijn blij met je" en voor de rest een uitleg over hoe ze de werkwijze van het bedrijf willen veranderen volgend jaar. Op commissiebasis werken, tot aan 2 x geld krijgen als je je niet ziek meld aan toe. En na wekenlang tegen iedereen groot verkondigen dat iedereen meer geld zou krijgen "omdat het leven zo duur geworden is", erachter komen dat iedereen er welgeteld €70 netto op vooruit gaat. Druppel op een gloeiende plaat, ik weet dat behoorlijk wat collega's al in de problemen komen financieel.

Ik wil per 01.02.23 beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Zie alleen enórm op tegen mijn huidige baan opzeggen morgen... ik verwacht echt dat beide heren boos gaan worden. Dat ze moeilijk gaan doen wat de opzegtermijn betreft. En dat ik de laatste tijd bij dit bedrijf vervelend behandeld ga worden. -O-

Suzanne F.

Berichten: 49452
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:21

GamblersCup schreef:
Ik heb met precies een week ná het eindejaarsgesprek op mijn werk een nieuwe baan gevonden en vandaag het contract ondertekend. Het had eigenlijk een functioneringsgesprek moeten zijn, maar dit was een snelle "we zijn blij met je" en voor de rest een uitleg over hoe ze de werkwijze van het bedrijf willen veranderen volgend jaar. Op commissiebasis werken, tot aan 2 x geld krijgen als je je niet ziek meld aan toe. En na wekenlang tegen iedereen groot verkondigen dat iedereen meer geld zou krijgen "omdat het leven zo duur geworden is", erachter komen dat iedereen er welgeteld €70 netto op vooruit gaat. Druppel op een gloeiende plaat, ik weet dat behoorlijk wat collega's al in de problemen komen financieel.

Ik wil per 01.02.23 beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Zie alleen enórm op tegen mijn huidige baan opzeggen morgen... ik verwacht echt dat beide heren boos gaan worden. Dat ze moeilijk gaan doen wat de opzegtermijn betreft. En dat ik de laatste tijd bij dit bedrijf vervelend behandeld ga worden. -O-


Hm ja vervelend. Leuk is dit niet meestal inderdaad. Maar houd de eer aan jezelf. Heb je nog vakantiedagen staan die je op kunt nemen?

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:18

Ik heb nog heel wat vakantiedagen staan, maar die ga ik niet op mogen maken. Ze krijgen echt een groot probleem zodra ik opzeg (niet om arrogant te doen, maar dat hebben ze een beetje zelf veroorzaakt) want ik doe heel veel en heb heel wat verantwoording binnen het bedrijf, en maar 1 andere collega die ook Duits spreekt. Dus er is er maar 1 die het theoretisch over zou kunnen nemen, maar deze kan niet zelfstandig werken, vraagt elke dag 150 vragen aan mij, is jong en heeft de ervaring niet. Dus die mogen ze me uitbetalen. Al had ik liever vrij gehad. Maar dat zit er echt niet in ben ik bang.

Mer1980

Berichten: 18914
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:27

GamblersCup schreef:
Ik heb nog heel wat vakantiedagen staan, maar die ga ik niet op mogen maken. Ze krijgen echt een groot probleem zodra ik opzeg (niet om arrogant te doen, maar dat hebben ze een beetje zelf veroorzaakt) want ik doe heel veel en heb heel wat verantwoording binnen het bedrijf, en maar 1 andere collega die ook Duits spreekt. Dus er is er maar 1 die het theoretisch over zou kunnen nemen, maar deze kan niet zelfstandig werken, vraagt elke dag 150 vragen aan mij, is jong en heeft de ervaring niet. Dus die mogen ze me uitbetalen. Al had ik liever vrij gehad. Maar dat zit er echt niet in ben ik bang.


Meditatie app aan vanavond voor het slapen gaan. Diepe ademhalen, en morgen om deze tijd heb je het achter de rug. Mochten ze het jou onmogelijk maken om te kunnen werken in een normale sfeer kun je subtiel laten vallen een paar keer dat je tegen een burn-out aan zit te hikken.... ze kunnen je niet missen dus moeten ze je maar even lief behandelen voor de laatste bijna 2 maanden.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:37

Ik kan het gelukkig goed vinden met de dame die HR taken heeft. Mocht het zo ver komen kan ik het bij haar wel zo "laten vallen" dan weet ik zeker dat het aankomt.
Hoop dat ik me gigantisch vergis in hun reactie, maar ik ben er bang voor. Misschien opent het ze ook gelijk de ogen dat ze zich niet zo afhankelijk moeten maken van bepaalde personen en er vervolgens vanuit te gaan dat men wel blijft. Ik hoorde net van een collega met wie ik goed bevriend ben (hij is de enige die weet dat ik weg wilde en inmiddels een nieuwe baan gevonden heb) dat één van de betere jongens uit het magazijn ook weggaat. Die schijnt vandaag ontslag genomen te hebben. En dat is nummer twee uit het magazijn al. Dus een fijn humeur hebben ze al niet :oo

Maar inderdaad, morgen om deze tijd is het achter de rug.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:40

Ik zou sowieso even uit (laten) zoeken hoe dat zit met je vakantiedagen. Uitbetalen mag ook, maar volgens mij is zomaar laten vervallen niet of niet zomaar toegestaan. Je moet ze op kunnen maken of anders financieel gecompenseerd worden, meen ik.

Mer1980

Berichten: 18914
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:02

Succes vandaag GamblersCup!

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:11

Oh Sascha succes!
Wat ga je nu doen?

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:11

Dank jullie wel!

Alja, dat weet ik nog niet... :D De nieuwe baan is hoofd van het team buitendienstmedewerkers Benelux. Van loonadministratie, tot verantwoordelijk zijn voor hun omzet en daarbuiten nog de contactpersoon zijn voor de Nederlandse klanten van de Duitse directeur. MAAR... ik wilde ontslag nemen vanmorgen, maar mijn werkgever en manager wilden beide mijn ontslag niet accepteren. Ze waren compleet geshockeerd en kwamen meteen met allemaal redenen waarom ze me niet kwijt willen. Ze hebben me van alles aangeboden om maar te willen blijven, tot aan dat stomme bonus-gedoe veranderen aan toe. Voor mij dan, de rest moet er aan meedoen. Ik zou een tankpas krijgen, zodat ik geen cent meer aan diesel uit hoef te geven (ik tank voor ca. 500-600 euro per maand, waarvoor ik 200 netto krijg aan reiskostenvergoeding) en de nieuwe bonussen krijg ik sowieso volgend jaar, omdat ik er al vanaf het begin bij ben, keihard meegeholpen heb het bedrijf op te bouwen en ik "de hoofdradar" ben op de verkoopafdeling. Nou, mooie woorden toch! En ik ken ze lang genoeg, dat gaan ze allemaal in praktijk brengen zonder dat ze er nog een woord aan vuil maken. Maar een dingetje: ik heb het nieuwe contract al ondertekend... In het ergste geval moet ik er dag 1 heen en gelijk ontslag nemen, dan kan ik met twee weken weer terug. Volgens dat contract. Maar het heeft voor hun geen zin iemand in te werken voor twee weekjes, dus ik hoop dat er met ze te praten valt. Mijn werkgever stuurt er rustig een brief van zijn advocaat heen zei ie. Mijn manager zou die brief dan graag zelf naar ze toe brengen zei deze :')

Hun opdracht aan mij was: bedenk of je echt nog graag voor ons bedrijf wilt werken. De rest is niet belangrijk, jij moet het hier naar je zin hebben. Zo ja, dan regelen wij de rest. Zo'n ontzettend andere reactie als ik verwacht had!!

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:23

Onze inductie kookplaat heeft een bescherm mechanische, als je er geen pan op zet, gaat hij piepen en daarna uit.

Mn man zet hem aan. Maar vergeet de pan er op te doen, die zet hem op de pit er naast omdat hij denkt dat hij die pit aan had gezet.

Binnen één minuut piept dat ding en valt uit.

Heb ik hem in zn paniek laten uit zoeken. Ja. En hem stiekem een beetje uitgelachen... Ja :')

Die blik... Alleen die blik van hem. Dat was het waard... :')

Gelukkig kan hij er ook om lachen nu.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:42

GamblersCup schreef:
Dank jullie wel!

Alja, dat weet ik nog niet... :D De nieuwe baan is hoofd van het team buitendienstmedewerkers Benelux. Van loonadministratie, tot verantwoordelijk zijn voor hun omzet en daarbuiten nog de contactpersoon zijn voor de Nederlandse klanten van de Duitse directeur. MAAR... ik wilde ontslag nemen vanmorgen, maar mijn werkgever en manager wilden beide mijn ontslag niet accepteren. Ze waren compleet geshockeerd en kwamen meteen met allemaal redenen waarom ze me niet kwijt willen. Ze hebben me van alles aangeboden om maar te willen blijven, tot aan dat stomme bonus-gedoe veranderen aan toe. Voor mij dan, de rest moet er aan meedoen. Ik zou een tankpas krijgen, zodat ik geen cent meer aan diesel uit hoef te geven (ik tank voor ca. 500-600 euro per maand, waarvoor ik 200 netto krijg aan reiskostenvergoeding) en de nieuwe bonussen krijg ik sowieso volgend jaar, omdat ik er al vanaf het begin bij ben, keihard meegeholpen heb het bedrijf op te bouwen en ik "de hoofdradar" ben op de verkoopafdeling. Nou, mooie woorden toch! En ik ken ze lang genoeg, dat gaan ze allemaal in praktijk brengen zonder dat ze er nog een woord aan vuil maken. Maar een dingetje: ik heb het nieuwe contract al ondertekend... In het ergste geval moet ik er dag 1 heen en gelijk ontslag nemen, dan kan ik met twee weken weer terug. Volgens dat contract. Maar het heeft voor hun geen zin iemand in te werken voor twee weekjes, dus ik hoop dat er met ze te praten valt. Mijn werkgever stuurt er rustig een brief van zijn advocaat heen zei ie. Mijn manager zou die brief dan graag zelf naar ze toe brengen zei deze :')

Hun opdracht aan mij was: bedenk of je echt nog graag voor ons bedrijf wilt werken. De rest is niet belangrijk, jij moet het hier naar je zin hebben. Zo ja, dan regelen wij de rest. Zo'n ontzettend andere reactie als ik verwacht had!!


Wow! Niet verkeerd!
Erg eigenlijk dat je eerst letterlijk ontslag moet nemen voor ze laten blijken hoe erg je gewaardeerd wordt en wat er allemaal mogelijk is! Maar voor jou wel heel ideaal! Ben benieuwd hoe het af gaat lopen haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:18

Ik zou de boel nog wat meer uitspelen en er alles uit halen wat te halen valt. Kan je geen deeltje aandelen meekrijgen of delen in de winst ofzo :P

Mer1980

Berichten: 18914
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:07

GC: wauw, maar ehhh heb je een proeftijd in je contract? want ontslag nemen in (voor) je proeftijd mag zonder opgaaf van redenen.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:10

En ik zou mezelf ook echt afvragen of ik uberhaupt wel wil blijven... Je bent niet voor niks gaan solliciteren toch??

Als je elke x moet dreigen met ontslag nemen, voordat je opslag/bonus/oid krijgt, is de lol er snel af..

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:24

Mooi aanbod, maar ik zou inderdaad wel kijken wat ze er nog meer bij willen gooien.
Ik neem aan dat de nieuwe job ook een mooi aanbod is, zowel als takenpakket als financieel? Is het aanbod van je huidige firma veel beter dan de nieuwe job? als het niet zoveel scheelt zou ik er nog extra uit proberen te duwen hoor. Nee heb je, ja kan je krijgen, en doen ze lastig dan ga je gewoon naar de nieuwe job.
Iets extra zou bv een vaste opslag van X procent per jaar bovenop de wettelijke indexeringen kunnen zijn.
Stel dat de indexering standaard in januari is, dan regel je gewoon een percentage erbij ieder jaar in Juli bv.2-5 procent standaard erbij is altijd mooi meegenomen. (5 a 10 % per jaar is trouwens "normaal" of "aanvaardbaar" als je opslag gaat gaan vragen.)

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:56

Ik vind het dus niet chic dat dit alles pas mogelijk is na je ontslag. Dan hebben ze je dus structureel te weinig betaald met de gedachte dat je het toch wel pikt. Zou voor mij een reden zijn om juíst te vertrekken.

Roodvos

Berichten: 6723
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:38

Niwla schreef:
Ik vind het dus niet chic dat dit alles pas mogelijk is na je ontslag. Dan hebben ze je dus structureel te weinig betaald met de gedachte dat je het toch wel pikt. Zou voor mij een reden zijn om juíst te vertrekken.

Dit, en veel van het bovenstaande.

En niet onbelangrijk: wat zijn de doorgroeimogelijkheden bij de nieuwe vs de huidige werkgever?
En ook vanuit toekomstig perspectief en kansen kan het zinvol zijn te wisselen en ervaring op te doen bij een ander bedrijf/werkgever.

hagelslag
Berichten: 9183
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:41

Ik ben momenteel weer zo goed gehumeurd dat ik iets te vaak mensen voor de gek houd _O- _O-
En soms ook echt tot het vervelende aan toe.maar ik vind t wel leuk _O-

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:17

Schoonmoeder... Het spijt me ..
Elk jaar tuig ik mezelf nog meer op dan de kerstboom.

Meest toffe jurk uit de mottenballen... En bijna sjiek de lafrommel. (Zoals wij dat noemen)

Afbeelding
Dit jaar ga ik zo!
En heb ook nog een rendier tiara in de bestelling :')

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:56

Hahahha hilarisch toch!

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:41

loez schreef:
Hahahha hilarisch toch!


Ik hou er wel een beetje van :') dat is het belangrijkste

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:27

loez schreef:
Wow! Niet verkeerd!
Erg eigenlijk dat je eerst letterlijk ontslag moet nemen voor ze laten blijken hoe erg je gewaardeerd wordt en wat er allemaal mogelijk is! Maar voor jou wel heel ideaal! Ben benieuwd hoe het af gaat lopen haha

Dat vond ik eigenlijk ook, maar het is een nieuw bedrijf en ze moesten de ogen even geopend krijgen. Al doende leert men, ook mijn werkgever.

Varekaj schreef:
Ik zou de boel nog wat meer uitspelen en er alles uit halen wat te halen valt. Kan je geen deeltje aandelen meekrijgen of delen in de winst ofzo :P

:D :D Nee, ik wil er geen misbruik van maken. Hun ogen zijn geopend, ik vind mijn werk leuk (alleen alles eromheen even niet) en krijg nu al extra waardoor ik geld over ga houden, op redelijk normale tijden naar huis kan en me niet druk hoef te maken over te behalen doelen. Ik ben tevreden zo.

Mer1980 schreef:
GC: wauw, maar ehhh heb je een proeftijd in je contract? want ontslag nemen in (voor) je proeftijd mag zonder opgaaf van redenen.

Nee, dat mag niet. Contract is Duits en daar staat in dat er vóór begin van de proeftijd niet opgezegd kan worden. En dat is gewoon rechtsgeldig. Maar ik wil even met ze om de tafel (nou ja, telefonisch) om dat te bespreken, want het heeft voor hun ook geen zin als iemand op dag 1 gelijk ontslag in dient en met twee weken weer weg is. Inwerken kost tijd en geld en dat doen ze dan voor niets. Misschien willen ze dat wel zo aannemen.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:01

Sodera schreef:
En ik zou mezelf ook echt afvragen of ik uberhaupt wel wil blijven... Je bent niet voor niks gaan solliciteren toch??

Als je elke x moet dreigen met ontslag nemen, voordat je opslag/bonus/oid krijgt, is de lol er snel af..

Ik ben niet gaan solliciteren omdat ik mijn werk niet meer leuk vindt, maar omdat de dingen eromheen me niet aanstonden. Het geld, de doelen die behaald moeten worden om bonussen te krijgen, mijn werktijden. En deze drie zijn voor mij opgelost, heb ik geen last meer van. Mijn werk heb ik altijd leuk gevonden en de collega's ook. Als de problemen opgelost zijn is het voor mij weer een werkbare omgeving.

Duhelo schreef:
Mooi aanbod, maar ik zou inderdaad wel kijken wat ze er nog meer bij willen gooien.
Ik neem aan dat de nieuwe job ook een mooi aanbod is, zowel als takenpakket als financieel? Is het aanbod van je huidige firma veel beter dan de nieuwe job? als het niet zoveel scheelt zou ik er nog extra uit proberen te duwen hoor. Nee heb je, ja kan je krijgen, en doen ze lastig dan ga je gewoon naar de nieuwe job.
Iets extra zou bv een vaste opslag van X procent per jaar bovenop de wettelijke indexeringen kunnen zijn.
Stel dat de indexering standaard in januari is, dan regel je gewoon een percentage erbij ieder jaar in Juli bv.2-5 procent standaard erbij is altijd mooi meegenomen. (5 a 10 % per jaar is trouwens "normaal" of "aanvaardbaar" als je opslag gaat gaan vragen.)

De nieuwe job zou minder geld opleveren, maar met een auto van de zaak, waardoor ik de kosten van een eigen auto en de bijbehorende diesel niet meer heb. Was mee te leven. Meer konden ze nu niet doen, ivm andere mensen die daar al een tijd werken en die dan minder zouden verdienen dan "de nieuwe". En ook geen auto van de zaak hebben. Dat laatste wilden ze naar de collega's verantwoorden doordat ik management taken zou krijgen, en direct voor de directeur zou werken. Het verschil is ruim €500 netto in salaris, maar daarvoor hou ik dan nu wel de uur reistijd heen en een uur terug. Dat is dan de keuze die ik gemaakt heb. GELD! _O- (en geen proeftijd, weten waar je met je collega's aan toe bent, werk wat ik leuk vind).

Niwla schreef:
Ik vind het dus niet chic dat dit alles pas mogelijk is na je ontslag. Dan hebben ze je dus structureel te weinig betaald met de gedachte dat je het toch wel pikt. Zou voor mij een reden zijn om juíst te vertrekken.
Ligt net even anders. Ik verdien meer dan de meesten bij ons, maar dat mag ook wel met wat ik allemaal doe. Dit was een salaris waarmee ik makkelijk rond kon komen en nog wat kon sparen, inclusief 3 stallen op een pensionstal. Het is de dieselprijs en alle andere prijsverhogingen wat het mager maakt. Daar heeft iedereen last van, en dan vooral de éénverdieners vermoed ik. Bovendien wil ik geen stress krijgen over te behalen doelen om maar meer geld te krijgen. Hun ogen moesten even geopend worden, ze doen dit ook pas sinds 3 jaar en dit is de nieuwe manier hoe ze het aan willen gaan pakken. Als ze daardoor mensen verliezen, leren ze daar ook weer van. Of niet. Maar zolang ze mij niet kwijt willen en de situatie voor mij weer "leefbaar" maken, dan blijf ik graag omdat ik mijn werk leuk vindt. Of het eerlijk is naar andere collega's toe? Nee. Want mijn tankpas is een uitzondering, en ordinair een ca. €400/€500 netto salarisverhoging (uitbetaald in diesel dus) en daar mogen collega's niks over weten. Ben ik zo erg? Ja. Maar dit keer kies ik gewoon eens lekker voor mezelf heb ik besloten.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 12-12-22 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:07

Roodvos schreef:
Niwla schreef:
Ik vind het dus niet chic dat dit alles pas mogelijk is na je ontslag. Dan hebben ze je dus structureel te weinig betaald met de gedachte dat je het toch wel pikt. Zou voor mij een reden zijn om juíst te vertrekken.

Dit, en veel van het bovenstaande.

En niet onbelangrijk: wat zijn de doorgroeimogelijkheden bij de nieuwe vs de huidige werkgever?
En ook vanuit toekomstig perspectief en kansen kan het zinvol zijn te wisselen en ervaring op te doen bij een ander bedrijf/werkgever.


Doorgroeimogelijkheden vindt ik niet belangrijk. Ik heb een baan die uitdagend is en nooit hetzelfde, met enorm veel verantwoording. De nieuwe baan heeft doorgroeimogelijkheden. Maar eigenlijk wil ik gewoon een baan waarbij ik het naar mijn zin heb, wat afwisselend is en waar ik met plezier kan blijven werken tot mijn pensioen. Dat is bij beide een reële mogelijkheid. Als je 45 bent en geen carrièretijger dan zijn je eisen misschien anders dan iemand die aan het begin van z'n carrière staat.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:08

Ik ben benieuwd naar biechten, want het gaat teveel over mijn biecht inmiddels :')