Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 19:20

Vandaag zijn we voor het eerst boodschappen wezen halen in Duitsland dit in combinatie met tanken. We zijn naar Kaufland geweest, niet helemaal mijn type winkel maar vooral schoonmaakmiddelen en verzorgings producten zijn een stuk goedkoper.

Waar, als je dit wel eens doet, in Duitsland kopen jullie je boodschappen? En wat is kopen jullie dan?

Is er nog een dag of tijdstip waarbij de benzineprijzen lager zijn, ik begrijp dat de prijzen daar erg wisselend zijn.

Lees graag jullie ervaringen.

prompter

Berichten: 11154
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:27

Ik woon veel te ver om er voor boodschappen heen te gaan, maar als ik er ben ga ik altijd naar de DM, daar koop ik vnl schoonmaakmiddelen, badschuim en dat soort dingen, veel goedkoper dan hier. Ik ben ook wel eens in een Penny markt geweest en was echt verbaasd over de lage prijzen voor fruit, voor een paar Euro hadden we een mand vol. Oh en voor dierenspullen naar de Fressnapf, meer keus en ook goedkoper dan in Nederland.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:29

Zijn de alledaagse boodschappen ook goedkoper? Dus echt de dagelijkse boodschappen?

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 19:42

maria500 schreef:
Zijn de alledaagse boodschappen ook goedkoper? Dus echt de dagelijkse boodschappen?


Ligt er een beetje aan. Sommige producten wel. Maar ik heb de kwaliteit nog niet van alles getest ;)

Paar voorbeelden
Goudse kaas 450g voor 3,39
Bananen 1,2 kg 1,31
Vleeswaren kipfilet 100g 1,29
aardbeien 500g 1,79
Knor knoflooksaus 1,19
Melk 1l 0,84
Colgate tandpasta 1,45
Bakpapier 1,15
80 tampons 2,35
Shampoo 1,45

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:43

Hier steevast bijna alles uit Dld.
Mijn paarden staan aan de grens, de supermarkt is 8km verderop.

Shampoo, haarverf, deo en reinigingsmiddelen schelen zoveel, alleen daarvoor kun je ernaartoe rijden..... :+

Bijvoorbeeld deo oderex, bij Rossman 1,48, bij de Kruidvat 8,49

Als je de app van Rossmann op je mobiel zet, dan heb je steevast, als je de coupon activeert, minimaal 10% korting op je hele aankoopbedrag.

Bij de super koop ik bij Edeka, Combi, Aldi en Lidl.

Bij de edeka afgelopen week 2l ca zero voor €1,11

Wc papier is ook voordelig!

En dan het tanken. Via de app clevertanken kun je alle tankstations over de grens vinden met de prijzen.

Ik winkel doorgaans in Itterbeek, Uelsen en Nordhorn

Edit: ik koop ook veel diepvries producten, die zijn kwalitatief niet met NL te vergelijken, echt veel beter.

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:48

Wij gaan vaak naar Gogch en kevelaer. Vooral naar de Aldi, lidl, kaufland en edeka. Ook is de kik favoriet.
In goch heb je veel winkeltjes waar je voor heel weinig hebbedingetjes kan kopen met name decoratie.
Voor verzorgingsproducten gaan we naar de Dm.
Ik kevelaer in de winkelstraat tegenover Camps zit een drogisterij waar je goedkoop merk parfum kan kopen.
En lunchen is ook een stuk goedkoper in Duitsland. Met 2e een groot broodje belegd met drinken voor nog geen 10 euro.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:51

Even opletten met Duitse deo, bijna alle merken zijn daar zonder aluminium, voor mij werkt dat dus gewoon niet dus dan is het weggegooid geld :=

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:59

Mijn ouders gaan regelmatig naar Duitsland voor boodschappen. En als je een feestje hebt is het ook wel interessant om daar je drank te halen. Maar goed wij zitten in de buurt van Nijmegen. Dus je bent zo de grens over hier. Ze nemen standaart badedas mee. Die is daar veel goedkoper :')

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:03

Ik koop er vooral dingen die ik niet of niet zo makkelijk in Nederland kan kopen, bijvoorbeeld rundertong, snoepdeeg of mix voor Kaiserschmarrn.

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:08

De benzineprijzen zijn hier meestal tussen 10 en 4 uur lager, dus buiten de spits.

Verder is wijn/bier lager in prijs, vleesbeleg, vis, maar meestal kopen wij in Nederland voor de andere boodschappen vanwege het bredere assortiment.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:08

Wij gaan hier altijd naar Duitsland voor benzine en doen dan ook vaak boodschappen bij de Combi, Lidl en Rossmann. Doen we al jaren, bevalt prima! Vandaag nog getankt voor €2,03,9.. Nog steeds vreselijk duur, maar altijd nog beter dan de €2,75,9 bij de Shell..

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:30

Voor wat betreft de tankprijzen die hou ik op deze site in de gaten: https://nl.tankbillig.info/10115_berlin ... esel/start .
Daarop kan je de plaats waar je heen gaat invullen. Het valt me op dat de prijzen hoger zijn op momenten dat veel mensen tanken (weekend/feestdagen en rond spits tijden). Ik ga meestal door de weeks na het eten en dan scheelt het echt wel aanzienlijk met de prijzen op zaterdag.

Qua boodschappen gaan wij alleen naar kaufland en trinkgut. Vooral voor fris, alcohol, wasmiddel en wat lekkere dingen die ze hier niet hebben. Groenten en fruit zijn daar ook vaak beter geprijsd valt me op.

belle_boef

Berichten: 10746
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:47

koenlover schreef:
Voor wat betreft de tankprijzen die hou ik op deze site in de gaten: https://nl.tankbillig.info/10115_berlin ... esel/start .
Daarop kan je de plaats waar je heen gaat invullen. Het valt me op dat de prijzen hoger zijn op momenten dat veel mensen tanken (weekend/feestdagen en rond spits tijden). Ik ga meestal door de weeks na het eten en dan scheelt het echt wel aanzienlijk met de prijzen op zaterdag.

Qua boodschappen gaan wij alleen naar kaufland en trinkgut. Vooral voor fris, alcohol, wasmiddel en wat lekkere dingen die ze hier niet hebben. Groenten en fruit zijn daar ook vaak beter geprijsd valt me op.


In Duitsland mogen de prijzen aan de pomp elk uur aangepast. In Nederland maar 1 keer per dag. Dat maakt dus dat het op drukke momenten duurder kan zijn.

Qua boodschappen ga ik geregeld de grens over. Of ik nou 15 km. Naar Duitsland rijd of 7 km in Nederland.
Beide we de Aldi. Het wisselt wat goedkoper is maar kaas valt op, sommige zuivel, kant en klaar maaltijden, broodjes en vlees zijn goedkoper en haal ik vaak daar.

Het zal ook wel per winkel schelen. Diesel is vaak dezelfde prijs. Soms duurder en soms paar cent goedkoper.

Maar ook daar is alles rap duurder geworden

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:58

Ik ben meestal duurder uit met boodschappen in Duitsland (Marktkauf). Alleen DM is nog wel redelijk goedkoper. De tijd dat Duitsland goedkoper was, is helaas niet meer zo.

KittyDylan

Berichten: 8891
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:00

Wij gaan in principe naar DM en Trinkgut. Heel vaak gaan we niet maar denk nu met het tanken wel vaker. Wonen zo'n 15 min. Van deze winkels.
Kopen vooral verzorgingsproducten en drinken (fris/alcohol)

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:02

Ik woon in Duitsland *\o/*
Doe mijn meeste boodschappen bij de Lidl en voor de wat speciale producten ga ik naar de K+K

Marktkauf of Kaufland kom ik zelden want die zijn te ver weg.

Natvoer voor de hond, seniorenvoer voor de kat en alles voor de cavia haal ik bij de Fressnapf. Brokken van de hond bij de Raiffeisen in het dorp.

En met enig regelmaat even bij de DM binnen wippen voor de persoonlijke hygiëne.

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:08

Ik woon in Duitsland en ga juist naar Nederland voor bepaalde boodschappen (hagelslag, pindakaas, krentenbollen). En om te tanken, want de diesel was hier 2 dagen goedkoper, maar nu alweer duurder dan in NL :-(

Wat goedkoper is in de supermarkt wisselt nogal. Bij Lidl heb je in Dld ook merkproducten (in NL tegenwoordig ook steeds meer).

Vooral alcohol is duidelijk goedkoper. En makkelijker te krijgen (sterke drank gewoon in de Lidl).

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:17

Vanaf hoeveel km is het rendabel om naar dld te rijden? Ik woon denk 40 min rijden van Straelen vandaan. (ongeveer 40 km)
Jammergenoeg zijn de winkels op zondag nooit open, mijn man werkt 6 dagen in de week dus alleen dan kunnen we erheen.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:33

Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn :+

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 22:42

@Fjordjes

Rekenvoorbeeldje


Brandstofprijs NL 2,269
Brandstofprijs D 1,916
Verschil 0,35 cent

Hoeveelheid liters je tankt
0,35 euro/l x 65l= 22,75 euro goedkoper dan in NL

80km afstand(2x40km) : 14 km/l verbruik = 5,7 liter

5,7l x 2,269 euro/l= 12,97 euro. Kosten om naar Duitsland te rijden.

Als je in deze situatie naar Duitsland rijdt dan bespaar je 10 euro op je brandstof.

Ik weet niet hoe groot je tankinhoud is en het verbruik van jouw auto

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:52

Ik ga eens om de 3-4 maanden naar Aken.
Vooral tandpasta, douche gel, shampoo, was producten, katteneten, huishoud producten, etc zijn daar goedkoper.
En dan profiteren van de typische producten die je alleen daar vindt +:)+

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:56

Mijn ouders boden laatst lief aan om spullen mee te nemen uit Duitsland want het was zo goedkoop. Uiteindelijk bleek er in het pak dweildoekjes minder doekjes te zitten waardoor deze eigenlijk niet goedkoper was en de shampoo en tandpasta was hier in de aanbieding goedkoper geweest.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:00

Wij doen soms boodschappen in Duitsland en gaan dan meestal naar Kaufland. Voor ons is het echt meer een uitstapje en leuk dat je een ander assortiment is. We kopen vaak in elk geval apfelschorle (appelsap met prik), amandelmelk, en verzorgingsspullen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:03

tirzasarah10 schreef:
Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn :+

Toom en Hagebau zijn redelijk betaalbare bouwmarkten. Zitten in het industriegebied van Meppen. Meppen zelf is best aardig: je hebt het overdekte MEP Center en als je over de Hasebrücke loopt ben je in het buiten gebied met winkels. Het is niet heel groot, maar je kunt er wel goed terecht.

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:19

Ik ga naar Kleve; Kaufland, Kik, Equiva.
Assortiment is anders, veel meer smaken/ soorten in veel producten en vooral kwa verzorging en wasmiddelen een heel stuk goedkoper.
En dan tanken als ik terug naar huis ga.

Zelfs de Mac heeft elke 2 maanden andere hamburgers, hier in Nl hooguit per seizoen en anders max 2 keer per jaar.

Ik vind het een heerlijk uitje, maar ik ben dan zo'n type die een hele dag zichzelf kan vermaken in een intermarche :+
Beetje jammer dat die nou net te ver zijn voor mij.