Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:29

Veel conserven zijn goedkoper (en lonen zich door de houdbaarheid ook om in te slaan), zoals kidneybonen in blik en gegrilde paprika in glas. Houdbare melk. Echte boter. Geraspte kaas (kun je ook invriezen). Drinken, als je ruimte hebt om de statiegeldflessen te bewaren. Koekjes. Vlees (als je anders ook supermarktkwaliteit gewend bent). Diepvriespizza en nog wel het een en ander aan diepvriesdingen. Pasta.
Ik zou een keer een lijstje maken met wat je veel koopt en wat je daar nu voor betaald en voor welke eenheid. En dan (laten) vergelijken. Of met bijvoorbeeld de app van de AH in je handen door de Duitse supermarkt lopen. Veel verse groente/fruit en zuivel is juist duurder in Duitsland.
Het grootste prijsverschil vind je bij de drogist, die prijzen kun je online vergelijken op dm.de bijvoorbeeld. Rossmann heeft dacht ik ook prijzen online.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 07:40

Groente en fruit is er inderdaad behoorlijk duurder dan in Nederland.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:16

Ja goed idee. We gaan volgende week zaterdag. Ik zal deze week van de belangrijkste dingen eens de prijzen opschrijven van nu. Statie geld lijkt me wat onhandig omdat we weinig ruimte hebben om zulke dingen groot op te slaan.

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:36

Ik ga straks de dierenwinkel uittesten. Zit niet ver van kaufland. Zag iig katten zand en animonda in de aanbieding en stukken goedkoper dan NL. Dan alleen nog even zoeken naar graanvrij brok. Daarna even ronde kaufland

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:34

Wij waren er vrijdag weer.
Ben wel geschrokken in hoe verre daar (Bochholt, Aldi/Kaufland/Lidl) de prijzen zijn aangetrokken.
Grof gezegd, scheelden mijn boodschappen- dus de alledaagse - maar 10 Euro. Shampoo enz zijn nog steeds veel goedkoper.
Het is omdat ik zelf van Duitse afkomst ben en dus graag brood en bepaalde dingen koop, die ik hier niet krijg... maar als ik de spritkosten en tijd erbij reken (110 km enkel vanaf hier), voor 't geld moet ik t niet doen, haha

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:43

Ik vind de supermarkten in DLD ook alleen maar goedkoper in houdbare producten zoals blikken/potten/zakjes. En dat eten wij al niet of zelden...

Hier vrijwel altijd verse groenten en vlees van de boer. Daar hoef je echt niet voor naar DLD de groenten zijn beperkter en duurder..

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:14

caro29 schreef:
Ik ga straks de dierenwinkel uittesten. Zit niet ver van kaufland. Zag iig katten zand en animonda in de aanbieding en stukken goedkoper dan NL. Dan alleen nog even zoeken naar graanvrij brok. Daarna even ronde kaufland


Zou je willen laten weten wat je kwijt was voor de animonda ten opzichte van NL? Ik hoop ergens eind deze wek of volgende week tijd te hebben om te gaan.

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:47

€1,19 per blikje. Bij zooplus koop je 6 in een pak 200gr blikjes en dan zijn ze per stuk €1,36.
Volgens de folder was er 20% korting op animonda maar dat zag ik in de winkel niet
Afbeelding

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:53

Meelezers breekt even in ;) De animonda carni was vorige week in de aanbieding, ik geloof tot en met de 10e. Daar was idd op de 1.19 20% korting, daar ging de fressnapf korting ook nog overheen (de 200 grams blikken idd, voor mijn kieskeurige dame was dit een mooie prijs om verschillende smaken uit te proberen) . Als je in Nederland wil kopen zou je ook bij bitiba kunnen bestellen, die is iets goedkoper dan zooplus ;)

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:14

Bij Fressnapf moet je ook altijd uitkijken dat de online aanbiedingen niet per se hetzelfde zijn als de aanbiedingen in de fysieke winkel. Maar net als bij DM (drogist) kun je het bij Fressnapf ook online bestellen en naar jouw Fressnapf winkel laten sturen (met bestellen jouw naam + adres van die winkel als leveradres). Dan weet je in ieder geval zeker dat je kunt ophalen wat je wilde hebben.

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:46

sasja0705 schreef:
Wij waren er vrijdag weer.
Ben wel geschrokken in hoe verre daar (Bochholt, Aldi/Kaufland/Lidl) de prijzen zijn aangetrokken.
Grof gezegd, scheelden mijn boodschappen- dus de alledaagse - maar 10 Euro. Shampoo enz zijn nog steeds veel goedkoper.
Het is omdat ik zelf van Duitse afkomst ben en dus graag brood en bepaalde dingen koop, die ik hier niet krijg... maar als ik de spritkosten en tijd erbij reken (110 km enkel vanaf hier), voor 't geld moet ik t niet doen, haha



Het gaat daar inderdaad keihard omhoog. Blikken/potten groente zijn echt heel hard duurder geworden, verse groente ook.

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:06

Meen je. Ik heb gisteren in de folder gekeken in de veronderstelling dat het ook vandaag was -O-

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 22:59

Faelynn schreef:
caro29 schreef:
Ik ga straks de dierenwinkel uittesten. Zit niet ver van kaufland. Zag iig katten zand en animonda in de aanbieding en stukken goedkoper dan NL. Dan alleen nog even zoeken naar graanvrij brok. Daarna even ronde kaufland


Zou je willen laten weten wat je kwijt was voor de animonda ten opzichte van NL? Ik hoop ergens eind deze wek of volgende week tijd te hebben om te gaan.


En wat de Whiskas kip brokjes in saus blikken kosten?

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:37

Ik vind juist de groente en fruit helemaal niet duurder als in Nederland, maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik daar alleen bij de Jumbo of AH kom vanwege het assortiment. Maar ik betaal hier echt geen 3€ voor een kleine bloemkool.
Daarnaast is een Kaufland en een Rewe ook niet te vergelijken met een Lidl of een Aldi. Rewe is echt een dure winkel waar je voor hetzelfde product soms 1-1,50€ meer betaald dan in bijvoorbeeld de Edeka of de Kaufland. Drogisterij producten kun je het beste bij de DM of Rossmann halen en niet in de supermarkt. Daar zit ook zo een dikke 50 cent bovenop.
Ik koop in NL alleen bepaalde producten als koffie, koffiemelk, thee en karvan cevitam, maar ik doe graag prijzen vergelijken. En voor dezelfde (soort) A merk producten ben ik in NL toch echt veel meer kwijt dan in DL.
Daarnaast is het natuurlijk ook anders als je eens in de zoveel tijd de grens over duikt of er woont, je pikt meer aanbiedingen mee als je wekelijks gaat ipv maandelijks. Je moet gewoon opletten met wat je koopt, maar alles is overal gewoon takke duur geworden :(

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:06

Ah ja ik haal de groentes en fruit bij de Lidl in NL zijn al jaren de beste en goedkoopste!

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:10

Ja dat hoor ik ook vaak, maar het loont zich gewoon niet om alle winkels af te gaan :D .
Ik ben wel mega verliefd op het gesneden groente assortiment in NL, wat scheelt dat een tijd en werk :')

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:16

onpaard schreef:
Faelynn schreef:
Zou je willen laten weten wat je kwijt was voor de animonda ten opzichte van NL? Ik hoop ergens eind deze wek of volgende week tijd te hebben om te gaan.
En wat de Whiskas kip brokjes in saus blikken kosten?

Dat kun je ook zelf opzoeken op de website van Fressnapf, hieronder even makkelijk gemaakt:

Whiskas kip blik

Animonda

Edit: misschien kunnen we linkjes naar Fressnapf, DM en dergelijke (dus alles waar je daadwerkelijk de prijzen in kunt zien) in de OP laten zetten?

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:14

Net boodschappen gedaan in Duitsland maar ik vond het bijna niet meer rendabel :n
Voor mij voorlopig de laatste keer.

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 09:14

Bedankt Christina, dat is ook goedkoper dan in Nl.

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:35

Thanks. De prijzen staan idd op de app.

Ik heb gisteren wel goed ingeslagen. Grote potten Nutella €2,75, lactose vrije kaas €1,99, geraspte kaas €1,59 en meer lekkere dingen. Ik ben goed geslaagd en voor mij was het wel voordeliger

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 11:10

Om goedkoper uit te zijn moet je inderdaad wel de prijzen een beetje kennen. Aan de andere kant vind ik het ook leuk om producten te kopen die ik niet ken.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:12

Spenk schreef:
Ah ja ik haal de groentes en fruit bij de Lidl in NL zijn al jaren de beste en goedkoopste!

Hier ook! :j

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:13

Renee1991 schreef:
Net boodschappen gedaan in Duitsland maar ik vond het bijna niet meer rendabel :n
Voor mij voorlopig de laatste keer.

Dat vond ik dus ook. Alleen dierenvoer is nog goedkoper en dat neem ik dan wel steeds mee als ik er toch ben. Maar zelfs de budgetwinkels worden aanzienlijk duurder.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:38

Daar ging ik ook voor, maar zowel de brokken voor mijn hond als voor die van m'n ouders hadden ze niet.. Dus ook daarin helaas niet geslaagd.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:48

Ah, dat is balen!