Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:53

Siersma schreef:
Wij zijn volgende week weer een weekje in Drenthe dus een dagje Duitsland staat ook op de planning. Denk Münster aangezien we met de cabrio gaan die 30 jaar is dus mogen we overal heen zonder milieusticker( die kregen we vorig jaar dus niet)

Münster is leuk! Maar ik ben bevooroordeeld ;)

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:57

We zijn er jaren geleden eens geweest, in de winter toen. Vond het een mooie stad, heel gezellig ook

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:07

Die chips staan bij kaufland niet op de website, maar ik weet niet of dat betekent dat ze ook niet in de winkel liggen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:58

Siesjuh schreef:
Banyu schreef:
Hebben ze deze nog bij kaufland?


[ [url=m/p1cbjO.png]Afbeelding[/url] ]

Bij de Kaufland in Lengerich wel!
(Tenminste, 2 weken geleden :D )


Vanavond gevonden indd thanks!
Bij andere 2 wassie op of niet goed gekeken hihi

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:13

Banyu schreef:
Siesjuh schreef:
Bij de Kaufland in Lengerich wel!
(Tenminste, 2 weken geleden :D )


Vanavond gevonden indd thanks!
Bij andere 2 wassie op of niet goed gekeken hihi

Super! Ik had ze per toeval zien liggen en vroeg me af of het lekker was :') . Maar op kan goed hoor, hoeveel producten er op het moment missen is niet normaal

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 07:46

Wij gaan ook regelmatig naar duitsland om te winkelen. Boodschappen maar ook wel eens gezellig shoppen. Vaak gaan we naar Nordhorn, Meppen, Oldenburg (+krämer haha) of Leer. We wonen in friesland dus veel is al snel een heel stuk rijden.

Wat is nog meer een leuke plekje om heen te gaan? Max. 2 uren rijden vanaf Joure

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:14

xLiez schreef:
Wij gaan ook regelmatig naar duitsland om te winkelen. Boodschappen maar ook wel eens gezellig shoppen. Vaak gaan we naar Nordhorn, Meppen, Oldenburg (+krämer haha) of Leer. We wonen in friesland dus veel is al snel een heel stuk rijden.

Wat is nog meer een leuke plekje om heen te gaan? Max. 2 uren rijden vanaf Joure

Lingen is ook wel een leuke stad om te winkelen.

Eve_16
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:33

Kranenberg ligt 5 minuten vanaf mijn huis, en wij doen eigenlijk elke week sowieso boodschappen in Duitsland. Frisdrank, redbull maar ook diverse diepvriesproducten zijn goedkoper. Het brood en groente en fruit zijn wel wat duurder, dat halen we in Nederland. Kipfiletplakjes zijn ook goedkoper en de Rewe hier heeft echt een fantastische vleesafdeling met kwalitatief heel goed vlees die ook nog eens heel groot is. Oh, en de kwark en yoghurt! Met een veel meer uitgebreid assortiment dan in Nederland bij de gemiddelde supermarkt. Eieren zijn ook goedkoper, wel kijken welke je pakt (maar dat hou je altijd wel). Ook sigaretten halen we in Duitsland.

Op hetzelfde plein zit er nog een Penny, daar komen we eigenlijk niet en er tegenover een grote dierenwinkel waar ook het voer voor de honden veel goedkoper is. De Muller zit er ook en doet meestal niet echt onder voor de prijzen van de Kruidvat, op bepaalde producten na. Dat zijn vooral inderdaad ontharingsproducten of de standaard prijs van de make-up.

Nu is Kranenburg bijna Nederlands te noemen, 80% wat er aan volk loopt is Nederlands en komt of uit de omgeving of is gaan wonen in Kranenburg, maar het zal ook wel een beetje komen door de brandstofprijs. Wij hebben geen internationale tankpas maar anders hadden we uiteraard ook daar getankt..

Marlou91

Berichten: 446
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:39

Het vlees van de Rewe is inderdaad heel goed! Beter dan de gemiddelde slager.

Eieren zijn goedkoper, kaas ook. En van die houtkorrels voor in de kattenbak (wij gebruiken ze voor de konijnen), wasverzachter, drogisterij en frisdrank (maar dat is al vaak genoemd). Billendoekjes voor de kleine scheelt trouwens ook heel veel.

Ik ga vaak naar Straelen (bij Venlo de grens over). Niet echt een grote plaats om lekker te shoppen maar ze hebben er alle winkels waarvoor ik naar DLD ga.

Heb inderdaad ook wel het idee dat het verschil vroeger groter was. Maar de Muller is sowieso ook geen goedkope drogist (vergeleken met Rossman en DM eerder de duurste denk ik)

D_akota

Berichten: 671
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:06

Ik geef hem even een schopje.

Als ik boodschappen deed in Nederland, ging ik altijd naar de Jan Linders. Deze is nu weg bij ons. Daarom maar besloten om wat vaker de boodschappen in Duitsland te gaan halen. Dat deed ik al geregeld maar ga het nu vaker doen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:20

Duitsland is ook duurder geworden. Gelukkig is het dierenvoer nog steeds aantrekkelijker om daar te kopen en drogisterij spullen, maar verder is het net zo duur als hier (en bij Marktkauf betaal je helemaal hoge bedragen). Tanken scheelt wel standaard 20 tot 30 cent per liter, dus daarvoor gaan we sowieso regelmatig de grens over.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:06

Ik kom vooral bij de Rewe in Kranenburg voor de Sahne, Grieß en Milchreis pudding/ pap soorten. :9

Moest vandaag ook naar Kleve, kom er nooit op zaterdag en wist meteen weer waarom, zo druk!

D_akota

Berichten: 671
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:20

Ja, Kleve en kranenburg moet je echt mijden op zaterdag. Dan is het een invasie van Nederlanders. Heb die fout ook een keer gemaakt :=

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:19

Op vrijdagochtend zag ik in Kranenburg ook alleen maar Nederlandse kentekens een paar weken geleden :))

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:19

En hoe zit dat met Kleve op een vrijdag :)?

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:32

Op zaterdag moet je bijna elk dorp of stadje langs de grens vermijden, want de Duitsers zelf doen dan ook massaal hun boodschappen (op zondag zijn de winkels daar nog steeds gesloten).

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 00:06

Shenavallie schreef:
Duitsland is ook duurder geworden. Gelukkig is het dierenvoer nog steeds aantrekkelijker om daar te kopen en drogisterij spullen, maar verder is het net zo duur als hier (en bij Marktkauf betaal je helemaal hoge bedragen). Tanken scheelt wel standaard 20 tot 30 cent per liter, dus daarvoor gaan we sowieso regelmatig de grens over.


Viel mij ook tegen... zo had ik voorheen Deo dove compressed. In m'n beleving voor 1.45. Nu ging het richting de 3,-. Nog steeds iets beter dan 1+1 maar niet de moeite om een jaarvoorraad aan te schaffen vond ik. Tanekn was wel voordelig en een terrasje zeker. 2.80 voor 400 ml cola.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 10:15

Wij hebben gisteren weer een keertje boodschappen gedaan in Duitsland (Kleve). Vriend vindt het brood daar heel lekker, dus dat hebben we in elk geval meegenomen.
We hoefden niet te tanken, maar zagen dat het verschil met NL 30 cent was.

Voor het boodschappen doen hadden we nog even een hapje gegeten. We waren met z’n tweeën €25 kwijt in totaal, voor eten en drinken.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:53

Vandaag uit Keulen erg lekker brood meegenomen. Daar eerst brood gegeten en zodoende wist ik welke ik lekker vond..maar is een specifieke bakker. Welk brood halen jullie over de grens? Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Heb nu walnotenbrood mee.

caro29 schreef:
Ik haal veel lactose vrije producten oa kaas, kattenvoer en chocolade pasta. Ik ben wat dat betreft echt goedkoper uit. Ik ga vaak naar kaufland meppen en soms edeka in haren

Welke chocopasta is dat?

hagelslag schreef:
De high proteïne pudding bij de lidl is ook lactose vrij.
Neem ik vaak een tray van mee.
Ik heb een hele tijd geen yoghurt ofzo gegeten. Tot ik erachter kwam dat deze dus lactose vrij is

Lidl Duitsland of nl?

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:55

Ik weet niet meer hoe die chocopasta heet. Staat bij kaufland bij lactose en glutenvrije vak. Glazen pot met paarse deksel. Was toen €1,99. Ondertussen eet mijn zoon gewoon lactose

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:02

F_Orumster schreef:
Vandaag uit Keulen erg lekker brood meegenomen. Daar eerst brood gegeten en zodoende wist ik welke ik lekker vond..maar is een specifieke bakker. Welk brood halen jullie over de grens? Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Heb nu walnotenbrood mee.


Hij kiest veelal speltbrood, maar we hebben geen vaste winkel waar hij het haalt.