Help, ik zoek een jurk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:52

capopjekop schreef:
Ik weet niet of er een vergelijkbare winkel bij jou in de buurt zit maar ik heb mijn jurk voor de bruiloft van m'n broertje bij van Tilburg gekocht. Je kunt daar gratis shoppen met een personal shopper. Vooraf geef je wat wensen en je maten door en dan hangen er al een aantal jurken voor je klaar. En ter plekke zoekt ze uiteraard ook nog verder. Ik ben uiteindelijk bij een jurk uitgekomen die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben, maar die echt heel mooi stond.

En je zou mss ook kunnen kijken bij zalon van zalando. Die zoeken een paar outfits voor je uit aan de hand van je maten en wensen


bovenstaande hebben wij ook gedaan met de schoonzussen /schoonmoeder voor de bruiloft van mijn schoonbroertje. Was een superleuke ervaring.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:04

Hier https://topvintage.nl/ hebben ze mooie kleding en net even anders dan wat gemiddeld in een doorsnee kledingwinkel hangt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:07


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:10

Zonnetje81 schreef:
Ik ben fan van bonprix! Betaalbare mode.


Yep ik ook! En echt niet alles van polyester!

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:13

Eilish schreef:
Ik heb laatst een jurk bij Honneloeloe gekocht, dat past misschien bij wat je zoekt, https://www.honneloeloe.nl/.


Ik zou hierheen gaan, dan kun je gewoon allerlei stijlen proberen. Ik vind dat ze ook een vriendelijk budget hebben. Fijne mensen ook. :)

tengeltje11
Berichten: 7149
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:40


Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:08

Even op Honneloeloe gekeken, dat ziet er goed uit! mocht ik ooit iets nodig hebben ga ik daar eens kijken!

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:14

Peek en Cloppenburg heeft een fijne feestcollectie, daar zou je goed kunnen kijken.

Waar ik altijd heel fijn slaag is Voorwinden in 's Gravendeel. Vanaf Ouddorp is dat een uurtje rijden, maar ze zijn echt van alle markten thuis, veel verschillende stijlen, helpen je echt héél fijn en kunnen kleding indien gewenst ook vermaken.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:21

Zalando?
Wehkamp?
Aboutyou?

Er zijn legio sites te vinden.

Maar wellicht kan het helpen om ook op Pinterest bijvoorbeeld inspiratie op te doen.

Lang is wel mooi maar je moet je afvragen of jij dan de enige bent in lang.
Daarnaast kan de jurk te lang zijn en moet je hem laten innemen.
Of te kort.
Dan is middellang wellicht geschikter. Of gewoon op de knie. Niks mis mee.

Maar…. Gewoon naar een grote winkel gaan lijkt mij in jouw geval de betere optie. Dan kan je verschillende jurken passen en een stijl vinden die jij mooi vindt.
Bastiaansen Modestad in Bavel bijvoorbeeld. Geen idee of dat in jouw buurt is.
Van Tilburg werd genoemd.
Voorwinden in ‘s-Gravendeel bij Dordrecht.
Batavia, Roermond, Rosada.
De Bijenkorf.

Je kan ook eens bij een bepaald merk eerst online kijken. Ralph Lauren bijvoorbeeld. Niet goedkoop maar vaak tweedehands op Vinted goed te vinden. Het loont om in geval van een bruiloft van je zus te kijken naar de betere merken.

Ik heb jaren geleden een cocktailjurk bij Ralph of MacGregor gekocht. Ik draag hem nog steeds. Ook zakelijk leuk te combineren met een leren jasje of spijkerjasje.
Een tijdloos model.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:34

Fabienne Chapot heeft echt superleuke jurken. Ook voor bruiloften. En zijn nu in de sale :j.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:56

Je kunt ook kijken bij Otrium. Heb je onwijs veel merken met korting. Een soort online outlet.
Heb ik ook vorig jaar een leuk jurkje gescoord voor de bruiloft van mijn beste vriendin.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:06

Kijk eens naar een infinity dress. Je kan kiezen uit lang en wat korter. En op honderden manieren kun je hem aanpassen naar wens.


Afbeelding

Ook leuk om bijvoorbeeld overdag hem zo te knopen dat je een mouwtje hebt en dan pas je hem savonds aan naar halter of strapless bijvoorbeeld.

Ik volg hun op insta en heb nog geen 1 voorbeeld gezien wat ik niet leuk vond voor een bruiloft

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:15

Prince schreef:
Fabienne Chapot heeft echt superleuke jurken. Ook voor bruiloften. En zijn nu in de sale :j.


Superleuke jurken! Zit ook in Bataviastad

Verder vind ik Ladress mooie spullen hebben. Persoonlijk vind ik het wel duur. Er zijn wel regelmatig sample-verkopen (in alle maten)
En Topvintage. Maten zijn daar meestal erg goed. Leveren snel en retour sturen is makkelijk. Krijgt je geld snel terug.

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 03:12

Ik ga een poging doen via de telefoon om op iedereen te reageren. Excuses als ik per ongeluk iemand oversla!

goldyc
Ik ga eens een kijkje nemen op deze website.

kelly
Ook deze site staat op mijn lijstje!

Luffb
Ik ben wel iemand die graag jurkjes draagt. Maar voornamelijk het kaliber van guts&gutso, myjewellry etc. Dus de simpele zomerjurkjes als ik het zo kan noemen. Ik heb er alleen vaak nooit tijd voor. :')
Maar dat is denk ik sowieso geen slecht idee om te doen.

eloya
Voor een bruiloft vind ik Bonprix, Wehkamp en c&a te simpel. Hier kon ik niet vinden wat ik leuk vind.

koekie73
Gaat op mijn lijstje erbij!

capopjekop
Hele slimme tips, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik ben alleen wel vrij kieskeurig en wil niemand belasten met mijn kieskeurigheid. :Y)

biks2
Van platte schoenen heb je er genoeg gelukkig. Mijn zus wilde graag dat ik op hakken ging. Maar dat word dan een enkeltje SEH vermoed ik. Mijn onhandigheid is daar niet geschikt voor. _O-

marleen88
Gaat op het lijstje erbij

mars
De stof is inderdaad belangrijk. Vooral gezien het nog wel eens warm kan zijn en ik een hoop moet regelen. En het bruidspaar in het gareel moet houden.

maanlicht
Nee, er is geen dresscode. Gelukkig niet. Daar houden ze zich in onze omgeving anders toch niet aan. Stelletje boeren soms. :=

kayley95
Boohop, shein en dergelijke sites vind ik persoonlijk niet geschikt voor een bruiloft.

winged
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een jumpsuit mens ben.

marlu
Otrium nog niet aan gedacht. Gaat zeker op mijn lijstje erbij!

eleeke
Mijn budget is in principe tot ongeveer €200,- daar moet vast wel iets leuks voor te vinden zijn.

Overige bokkers
Alle sites gaan zeker op mijn lijstje. Hier heb ik onder andere het topic voor geopend. Jullie hebben sites en tips waar ik zelf nooit opgekomen was. Dat stelt mij, maar vooral de bruid in spé gerust. Die raakte al lichtelijk in paniek. _O-

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 06:17

En Ba&sh? Die heeft nu ook sale en valt daarmee in je budget: https://ba-sh.com/nl/nl/eventjurken/?ut ... akQAvD_BwE
Wat meer boho, weet niet of je het chique genoeg vindt..

Hier ook groot fan van Fabienne Chapot, is echt een mooi merk dat ook lang mooi blijft (en evt voor een goede prijs door te verkopen is, als je dat zou willen).

Succes met je keuze en alvast een hele toffe bruiloft gewenst!

Jokonootje

Berichten: 4856
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:06

kijk ook eens bij jurkjes.com leuke jurken en goede service.

Zelf shop ik vaak bij topvintage.nl maar goed daar moet je van houden van wat meer retro jurkjes

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 15:13

Het is al even geleden. Maar ik denk dat ik dan toch een jurk heb gevonden! Mijn zus heeft al een paar keer een rolberoerte gehad dat dit zo last minute is :')

Ik twijfel alleen nog over de kleur. De groene spreekt mij tot nu toe het meeste aan. Ik heb mijzelf tot eind van de week gegeven om deze te bestellen of langs te gaan bij Peek & Cloppenburg :+
Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:28

Werd hierboven ook al genoemd, maar honneloeloe is echt een aanrader. Ben daar inmiddels al 2x keer geweest voor kerstjurken (gala style). Ze hebben daar ook echt diversiteit aan maten, kleuren en pasvormen, dus iedereen kan er terecht. En bovendien goede kwaliteit voor een eerlijke prijs, en hele vriendelijke mensen die graag meedenken!

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:38

Die van P&K is leuk! Kleur is zo persoonlijk.

Weet je al welke schoenen je aan wilt? Dan zou ik kijken waar die mooi bij passen.

Vind die groene wel heel mooi!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:45

DreamGuide schreef:
Werd hierboven ook al genoemd, maar honneloeloe is echt een aanrader. Ben daar inmiddels al 2x keer geweest voor kerstjurken (gala style). Ze hebben daar ook echt diversiteit aan maten, kleuren en pasvormen, dus iedereen kan er terecht. En bovendien goede kwaliteit voor een eerlijke prijs, en hele vriendelijke mensen die graag meedenken!


ik wilde Honneloeloe inderdaad ook noemen! En TS als je inderdaad nog in Ouddorp woont zoals je profiel zegt, is dit goed aan te rijden. Honneloeloe is gevestigd in Leiden :)

Ik heb daar een hele mooie bruidsmeisjesjurk vandaan gehaald voor de bruiloft die ik toen had.

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 15:57

MarliesV schreef:
Die van P&K is leuk! Kleur is zo persoonlijk.

Weet je al welke schoenen je aan wilt? Dan zou ik kijken waar die mooi bij passen.

Vind die groene wel heel mooi!


Ik wil denk ik voor sneakers of laarsjes gaan. Gezien ik geen hakken persoon ben en daarop echt mijn enkels ga breken met mijn onhandigheid :+


Snippergroen schreef:
DreamGuide schreef:
Werd hierboven ook al genoemd, maar honneloeloe is echt een aanrader. Ben daar inmiddels al 2x keer geweest voor kerstjurken (gala style). Ze hebben daar ook echt diversiteit aan maten, kleuren en pasvormen, dus iedereen kan er terecht. En bovendien goede kwaliteit voor een eerlijke prijs, en hele vriendelijke mensen die graag meedenken!


ik wilde Honneloeloe inderdaad ook noemen! En TS als je inderdaad nog in Ouddorp woont zoals je profiel zegt, is dit goed aan te rijden. Honneloeloe is gevestigd in Leiden :)

Ik heb daar een hele mooie bruidsmeisjesjurk vandaan gehaald voor de bruiloft die ik toen had.


Honneloeloe heb ik de hele site uitgebreid uitgeplozen. Maar ik kon niets vinden wat ik mooi vond. Vanaf Ouddorp is het inderdaad niet zo ver rijden.

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:09

Reformation heeft ook hele mooie jurken! Wel iets prijziger.

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:30

Heb niet het hele topic gelezen, maar Guts en Gusto heeft een speciale “wedding guests” collectie!

Tipje van een trouwfotograaf: ga voor rustige of pastelkleuren. Rood en roze of andere felle kleuren zijn enorm overheersend op de foto’s :o

Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:36

van hierboven zou ik zeggen de groene, de roze of de blauwe (ook afhankelijk van je kleur haar/ogen wat dan het mooiste staat).....
(ook voor de fotograaf idd ;-) )

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:08

Hee wat leuk :) Ik ben afgelopen juni op mijn eigen verjaardag te gast geweest op de trouwerij van een goede vriendin/stalgenootje. Ik ben geen jurken type maar uiteindelijk geslaagd bij Bonprix :) Ik zocht een jurkje waar ik me fijn in voelde en dat is geslaagd. Deze heb ik hier in het dorp nog wel wat laten aanpassen en kleiner maken. Hakken en jasje had ik al. Via Van Haren nog leuke gympen erbij aangeschaft.
Nette prijs, veel keus en goede kwaliteit. Mijn nadeel is echter dat veel net te groot was en ik me er niet fijn in voelde, dit jurkje zat goed maar is net iets smaller gemaakt en toen zat ie perfect :D

Hoop dat je kan slagen, veel succes!