Partner wil geen 2e kind

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:39

linoleum schreef:
De mogelijkheden die je als kind had, hebben toch veel meer te maken met de financiële situatie van je ouders en veel minder met de hoeveelheid kinderen? Ik ken grote gezinnen die alles konden betalen en gezinnen met één kind die alsnog financieel net wel of net niet genoeg hadden.

Het gaat ook om rust in huis. Twee kinderen heb je de kans dat ze elkaar de hele tijd opfokken. Als eentje de introvert is die veel behoefte heeft aan me time op zijn/haar kamer en het andere kind kan zichzelf niet vermaken en komt de hele tijd lastig vallen. Ook bij gezinsuitstapjes is de dynamiek met twee kinderen vaak drukker als de persoonlijke behoeftes uit elkaar lopen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:41

elnienjo schreef:
linoleum schreef:
De mogelijkheden die je als kind had, hebben toch veel meer te maken met de financiële situatie van je ouders en veel minder met de hoeveelheid kinderen? Ik ken grote gezinnen die alles konden betalen en gezinnen met één kind die alsnog financieel net wel of net niet genoeg hadden.

Het gaat ook om rust in huis. Twee kinderen heb je de kans dat ze elkaar de hele tijd opfokken. Als eentje de introvert is die veel behoefte heeft aan me time op zijn/haar kamer en het andere kind kan zichzelf niet vermaken en komt de hele tijd lastig vallen. Ook bij gezinsuitstapjes is de dynamiek met twee kinderen vaak drukker als de persoonlijke behoeftes uit elkaar lopen.

Ja of niet. Het kan alle kanten op gaan. Persoonlijke ervaringen noemen kan, maar die hele tijd herhalen heeft geen zin. Het zegt namelijk niks over wat het eventueel gaat doen in gezin van TS als er wel een tweede, derde, vierde bij komt.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:43

Het glas is niet altijd halfleeg, ook niet halfvol. Het is gewoon, 50-50.

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:41

Zo blijkt maar weer, je hoeft geen tweede kind te nemen omdat je het bestaande kind een broertje of zusje gunt. Het kan vriezen of dooien of dat leuk uitpakt.

Volgens mij is de enige reden om een tweede kind te nemen, dat je daar als ouders voor de volle 100% voor gaat. Beide ouders! Je kan gewoon niet iemand anders opzadelen met een kind dat hij of zij niet wil en je kan een kind niet opzadelen met een ouder die jou eigenlijk niet wil. Ongeacht wat de reden van dat niet willen is.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:45

Gaat nu al paar pagina’s niet meer over TS der angst en probleem

Zij heeft er niks aan aan al die ervaringen
Ze moet gaan dwalen of dwalen met strubbeling in haar leven.


En om dan te gaan roepen zus is fijn ik had geen band is totaal niet relevant
Kind wil het liefst goede stabiele en liefdevolle relatie met haar beide ouders
Broertjes en zussenliefde is mooie bijgelegenheid

TS heb je wat een tips gehad
Laatst bijgewerkt door tita op 25-07-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:47

Toch wel wat relevant?
1 van haar redenen voor een 2e kindje is omdat het fijn voor het kindje is.
Het is nu wel duidelijk dat ze het daarvoor niet hoeft te doen. :)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:52

Hoezo niet doen??? Omdat paar mensen van bokt geen band met hun broer of zus hebben.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:55

tita schreef:
Hoezo niet doen??? Omdat paar mensen van bokt geen band met hun broer of zus hebben.


Wat DuoPenotti bedoelt is dat het kiezen voor een tweede kindje omwille van dat de eerste dan een broertje of zusje heeft en dat zo fijn is dus niet perse waar is. Er zijn genoeg mensen buiten bokt die geen fijne band hebben met familie. Dus kiezen voor een tweede want dat is zo fijn voor de eerste is onzin en dus geen steekhoudend argument. Althans, ik denk dat DuoPenotti dat bedoelt.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:59

tita schreef:
Hoezo niet doen??? Omdat paar mensen van bokt geen band met hun broer of zus hebben.


“Een paar mensen van bokt” :roll:

Want buiten bokt zijn alle broertjes en zusjes wel peis en vree?
En buiten bokt bestaan er ook geen enige kinderen en als dat wel zo is, zijn die allemaal vast heel erg ongelukkig, toch?

Een kind willen om broer/ zus een speelkameraad te voorzien is net zo’n niet-reden als een kind willen omdat je er dan als bejaarde niet alleen voor staat.
Je kan de toekomst niet voorspellen.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:05

De belangrijkste reden om voor kind te kiezen is voor jezelf ..,, of omdat God het zo wilt.

En zat mensen die wel fijne band hebben met hun zussen/broers

Het is een van de reden en ja als ik naar mijn eigen kinderen kijk is het tot nu toe leuk
Maar heeft geen zin om te melden

Ze zal eerst haar probleem moeten aanpakken
Kind kiest je samen of alleen maar zonder hem

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:13

Ik denk dat we God er wel buiten kunnen laten...

Het heeft juist zin om het te melden, want 1 van de redenen dat TS graag een tweede kind wil, is omdat ze denkt dat dit leuk is voor haar dochter en dat enigs kind zijn juist heel vervelend en eenzaam is.
Daarom is het juist goed als mensen ook een andere kant belichten, zodat TS kan zien dat het soms net zo vervelend en eenzaam is als je wel een broertje of een zusje hebt...

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:18

Tja, als ik het zo hoor zit het er nu in elk geval niet in. Het is natuurlijk fijn om de redenen te weten, want misschien zijn er dingen die je voor hem kunt veranderen. Maar als het erop neer komt dat hij het gewoon niet wilt nu, dan is dat zo.
Eigenlijk klink je zelf niet zo gelukkig ts, gaat het verder wel een beetje?
Ik ben trouwens totaal geen kinder expert, maar ik heb wel eens gehoord dat moeders door hormonen rondom een bepaalde leeftijd van de eerste opeens een allesoverweldigende behoefte aan een volgend kind krijgen en dat dat na een jaar of twee weer zakt. Nogmaals, ik weet niet of het echt zo is, maar misschien kan je dat voor jezelf checken of je je daarin herkent.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:31

Als je gevoel hebt dat je NOG keer moeder wil worden is een reden of leuk is voor kind echt een bijzaak. Het is een of ander oerinstinct wat vreselijk overweldigend kan zijn.

Denk echt dat TS niks aan jullie ervaringen hebben zij moet aan de slag met haar gevoelens


Ik wilde dolgraag 2e als mijn man niet had meegewerkt was ik weg gegaan terwijl ik al 39 was
Dus de kans was klein andere man te vinden
Maar ik zou me zo bedonderd voelen, zo bedrogen dat betekende alle woorden niks meer voor mij.

Een 3e wilde mijn man niet ik had wel gewild maar was goed zo.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:40

Amandavd schreef:
tita schreef:
Hoezo niet doen??? Omdat paar mensen van bokt geen band met hun broer of zus hebben.


Wat DuoPenotti bedoelt is dat het kiezen voor een tweede kindje omwille van dat de eerste dan een broertje of zusje heeft en dat zo fijn is dus niet perse waar is. Er zijn genoeg mensen buiten bokt die geen fijne band hebben met familie. Dus kiezen voor een tweede want dat is zo fijn voor de eerste is onzin en dus geen steekhoudend argument. Althans, ik denk dat DuoPenotti dat bedoelt.

Klopt dat bedoelde ik :)
Dank je wel.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:45

tita schreef:
Als je gevoel hebt dat je NOG keer moeder wil worden is een reden of leuk is voor kind echt een bijzaak. Het is een of ander oerinstinct wat vreselijk overweldigend kan zijn.

Denk echt dat TS niks aan jullie ervaringen hebben zij moet aan de slag met haar gevoelens


Ik wilde dolgraag 2e als mijn man niet had meegewerkt was ik weg gegaan terwijl ik al 39 was
Dus de kans was klein andere man te vinden
Maar ik zou me zo bedonderd voelen, zo bedrogen dat betekende alle woorden niks meer voor mij.

Een 3e wilde mijn man niet ik had wel gewild maar was goed zo.


En wederom is de natuur knetterhard dat die nood aan kinderen krijgen dus zo hoog ligt dat het idd niet uitmaakt met wie en de partner waar iemand zogenaamd zielsveel van houdt ineens niets meer betekent als het daar niet mee lukt.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:46

Zou dit topic niet beter gesloten kunnen worden? Volgens mij heeft TS genoeg antwoorden. En de huidige discussie gaat eigenlijk nergens meer over.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:47

Maar mensen veranderen helaas in sommige gevallen. Ook al wil je dat misschien op zo'n moment dan niet aannemen. Mensen krijgen andere ideeën en meningen door de jaren heen. Ik vindt bedrog dan wel heel zwaar klinken en ook vrij pijnlijk om te horen als partner lijkt mij.


Als iemand echt niet wilt kan je iemand niet dwingen tenzij je een behoorlijk hork bent in mijn ogen. Dan moet je toch behoorlijk dingen leren loslaten.


In het leven horen nu eenmaal soms mega grote teleurstellingen ook in mensen. Maar je moet iemand niet helemaal afvallen omdat iemands mening , kijk op de relatie of op kinderen veranderd.


Ik heb ook pas echt moeten leren dat je mensen helaas niet kunt veranderen en dit ook helemaal niet moet willen. Ik heb er veel meer rust door gekregen in mijn hoofd en denk nu oké so be it.


Zelf geen kinderwens ik ben een beetje huiverig voor de toekomst met alles wat er op deze planeet gebeurd. Wil daar geen kind meer op zetten we zijn al met zoveel! Mijn keuze zal ook gaan naar adopteren

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:49

tita schreef:
Als je gevoel hebt dat je NOG keer moeder wil worden is een reden of leuk is voor kind echt een bijzaak. Het is een of ander oerinstinct wat vreselijk overweldigend kan zijn.

Denk echt dat TS niks aan jullie ervaringen hebben zij moet aan de slag met haar gevoelens


Ik wilde dolgraag 2e als mijn man niet had meegewerkt was ik weg gegaan terwijl ik al 39 was
Dus de kans was klein andere man te vinden
Maar ik zou me zo bedonderd voelen, zo bedrogen dat betekende alle woorden niks meer voor mij.

Een 3e wilde mijn man niet ik had wel gewild maar was goed zo.

Je bent aan het preken voor je eigen parochie zonder te lezen wat anderen schrijven, of wat de ts zelf geschreven heeft, zo heeft een discussie totaal geen zin.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:53

Oud stagenootje had ook heeeele sterkte kinderwens. Had al jaren relatie maar haar partner had geen kinderwens. Uiteindelijk is ze bij hem weggegaan. Maar ook weer teruggekomen! Want ze begreep toen ook dat je niet 123 iemand anders gevonden hebt waar je zoveel van houdt en stabiel genoeg mee bent om aan een gezin te beginnen. Nu is ze vaste oppas voor haar neefjes en nichtjes wat ze geweldig vindt en heel gelukkig met haar vent.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:54

M_D_H schreef:
tita schreef:
Als je gevoel hebt dat je NOG keer moeder wil worden is een reden of leuk is voor kind echt een bijzaak. Het is een of ander oerinstinct wat vreselijk overweldigend kan zijn.

Denk echt dat TS niks aan jullie ervaringen hebben zij moet aan de slag met haar gevoelens


Ik wilde dolgraag 2e als mijn man niet had meegewerkt was ik weg gegaan terwijl ik al 39 was
Dus de kans was klein andere man te vinden
Maar ik zou me zo bedonderd voelen, zo bedrogen dat betekende alle woorden niks meer voor mij.

Een 3e wilde mijn man niet ik had wel gewild maar was goed zo.

Je bent aan het preken voor je eigen parochie zonder te lezen wat anderen schrijven, of wat de ts zelf geschreven heeft, zo heeft een discussie totaal geen zin.


Ga fietsen lees mijn aller eerste post maar

En zoals iemand al zei kan wel op slot gaat nergens over en dat heb ik paar x gezegd

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:56

Maar Tita, waarom is jouw ervaring dan wel de moeite van het vermelden waard en vind je de ervaringen van anderen niet ter zake doende?
Beetje krom.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:09

Ik heb ook eerst andere invulling gegeven

Wil alleen zeggen dat weg gaan ook een optie is.
Ipv bij elkaar blijven voor het kind

Want eerst wordt er gesuggereerd dat je je zeggingen moet tellen
Maar als de liefde voir 2e gewoon heel erg aanwezig is, is niet normaalste zaak om je man’s keuze te accepteren

Dus gaat er niet om dat ik 2e heb
Als ik geen 2e kon krijgen omdat mijn man niet zou willen, zou mijn keus geweest zijn hem te verlaten

En ik zou niet de enige zijn, en had mij geen slechte moeder gemaakt
Mijn gevoel was sterk en daarom snap ik de TS wel dat al haar emoties alle kanten op gaan
Dat ze twijfelt aan alles want alle vragen kun je terug stellen ……

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:14

Geen slechte moeder misschien. Partner daarentegen...

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:15

Needje schreef:
Geen slechte moeder misschien. Partner daarentegen...


Hoezo slechte partner zijn om voor je eigen geluk te kiezen

Waarom is de vrouw slechte partner en de man niet.
Waarom gaat de keuze van de man voor die van een vrouw?

En wat als je je hele leven kwalijk blijft nemen.,,,, is het dan de juiste keuze geweest

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:18

Nou imo ben jij alleen bij je vent dus omdat ie je een tweede kind gegeven heeft.