Partner wil geen 2e kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:19

Ondanks dat weg gaan een realistische keuze is, als je wens die zo sterk is en die niet vervuld wordt, is het natuurlijk te idioot voor woorden dat er vragen komen waarom "het belang van de man boven dat van de vrouw gaat."

Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om een nee die zwaarder weegt dan de ja.

Je hebt het simpelweg niet over een muis die 2 jaar leeft, maar over kinderen waar je, als het goed is, de rest van je leven mee bezig bent. Wat mij betreft moet in deze situatie het antwoord altijd van allebei JA zijn. 1 nee is meer dan voldoende om het hele plan niet door te laten gaan.

Dat die nee consequenties kan hebben voor de relatie is zeker zo. Maar dat mag geen reden zijn om dan "tegen heug en meug" een kind te krijgen.

Ik ben dol op mijn 2 kinderen. Zou mijn vriend nu zeggen dat hij graag een kind had gewild (ik ben gescheiden en mijn huidige vriend heeft geen kinderen) dan is dat geen optie. Niet met mij in ieder geval. Dat heeft niets met mijn gevoel voor hem te maken, maar meer dat ik het bij tijd en wijle zo al zwaar zat vind, zelfs al heb ik best makkelijke kinderen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:36

tita schreef:
Ik heb ook eerst andere invulling gegeven

Wil alleen zeggen dat weg gaan ook een optie is.
Ipv bij elkaar blijven voor het kind

Want eerst wordt er gesuggereerd dat je je zeggingen moet tellen
Maar als de liefde voir 2e gewoon heel erg aanwezig is, is niet normaalste zaak om je man’s keuze te accepteren

Dus gaat er niet om dat ik 2e heb
Als ik geen 2e kon krijgen omdat mijn man niet zou willen, zou mijn keus geweest zijn hem te verlaten

En ik zou niet de enige zijn, en had mij geen slechte moeder gemaakt
Mijn gevoel was sterk en daarom snap ik de TS wel dat al haar emoties alle kanten op gaan
Dat ze twijfelt aan alles want alle vragen kun je terug stellen ……

Ik zou wel vinden dat dat iemand een slechte moeder maakt want dan gaat je eigen egoïsme voor het belang van het kind dat er al is.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:39

elnienjo schreef:
tita schreef:
Ik heb ook eerst andere invulling gegeven

Wil alleen zeggen dat weg gaan ook een optie is.
Ipv bij elkaar blijven voor het kind

Want eerst wordt er gesuggereerd dat je je zeggingen moet tellen
Maar als de liefde voir 2e gewoon heel erg aanwezig is, is niet normaalste zaak om je man’s keuze te accepteren

Dus gaat er niet om dat ik 2e heb
Als ik geen 2e kon krijgen omdat mijn man niet zou willen, zou mijn keus geweest zijn hem te verlaten

En ik zou niet de enige zijn, en had mij geen slechte moeder gemaakt
Mijn gevoel was sterk en daarom snap ik de TS wel dat al haar emoties alle kanten op gaan
Dat ze twijfelt aan alles want alle vragen kun je terug stellen ……

Ik zou wel vinden dat dat iemand een slechte moeder maakt want dan gaat je eigen egoïsme voor het belang van het kind dat er al is.


Natuurlijk niet. Als de andere keuze is dat je in een ongelukkige relatie blijft, dan is dat zeker niet in het belang van het kind.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:45

elnienjo schreef:
Ik zou wel vinden dat dat iemand een slechte moeder maakt want dan gaat je eigen egoïsme voor het belang van het kind dat er al is.


Beetje ongenuanceerd.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:49

Urbanus schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou wel vinden dat dat iemand een slechte moeder maakt want dan gaat je eigen egoïsme voor het belang van het kind dat er al is.


Beetje ongenuanceerd.

Nee hoor, als de enige reden om je relatie te verbreken is dat je geen tweede kind krijgt vind ik dat egoïsme. Een kind gun je een normaal gezinsleven IPV moeten pendelen tussen de ouders en wellicht nog opgezadeld worden met een tweede leg.

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:50

Noppes schreef:
Natuurlijk niet. Als de andere keuze is dat je in een ongelukkige relatie blijft, dan is dat zeker niet in het belang van het kind.


In en ongelukkige relatie moet je sowieso niet willen blijven en al helemaal geen kinderen willen! :+

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:55

Needje schreef:
Noppes schreef:
Natuurlijk niet. Als de andere keuze is dat je in een ongelukkige relatie blijft, dan is dat zeker niet in het belang van het kind.


In en ongelukkige relatie moet je sowieso niet willen blijven en al helemaal geen kinderen willen! :+


Ik doel er nu op dat een relatie ongelukkig kan worden door het verschil van inzicht.

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:58

elnienjo schreef:
Urbanus schreef:


Beetje ongenuanceerd.

Nee hoor, als de enige reden om je relatie te verbreken is dat je geen tweede kind krijgt vind ik dat egoïsme. Een kind gun je een normaal gezinsleven IPV moeten pendelen tussen de ouders en wellicht nog opgezadeld worden met een tweede leg.

Ik ben opgegroeid met ruzieënde ouders.
Hun scheiding was voor mij de grootste verademing van mijn leven.
Ik had liever mijn leven lang gependeld tussen de 2 ouders dan hoe het nu gelopen is.

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:12

Needje schreef:
Ik vind een nee mbt kids "nemen" wel even iets zwaarder wegen als een ja Tita.
Die ja kan je nl nooit meer terugdraaien.
Dus nee, ik draai het niet om. Haar vent heeft blijkbaar genoeg aan haar (en hun eerste kind)



Ik heb mijn eerste vriend wel verlaten omdat hij een kinderwens had en ik niet. (10jaar samen dus geen bevlieging koophuis )
En NEE kun je namelijk ook nooit meer terug draaien.

Sintara

Berichten: 7428
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:17

Nou, als iemand zich bedenkt kan een nee een ja worden. Maar eenmaal een ja (en bingo) doe je het kind toch niet zomaar weg..

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:20

tita schreef:
Ik heb mijn eerste vriend wel verlaten omdat hij een kinderwens had en ik niet. (10jaar samen dus geen bevlieging koophuis )
En NEE kun je namelijk ook nooit meer terug draaien.


De een moet weg omdat ie wil, en de ander moest weg als ie niet wilde... Verwarrend.

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:20

Ik neem aan dat iedereen met me eens is, dat dit topic op dit moment alleen maar verliezers kent.

Vind het persoonlijk ook een ding dat de partner van TS niet naar relatietherapie wil.
Er heerst namelijk een negatief beeld over relatietherapie, wellicht is de liefde van TS wel heel groot voor partner en zou het fijn zijn als de partner haar kan helpen met verwerken.

Want doen alsof je neus bloedt en verder gaan alsof er niks gebeurd is dat kan niet en gaat opbreken.

In een relatie blijven voor je kind, puur je kind gaat ook fout.
Relatie houdt alleen stand met respect en vertrouwen en die 2 dingen ontbreken nu beetje vind ik en dat is mijn mening.

Want al is het antwoord nee, vind ik niet dat zij dat alleen moet verwerken, en zoiets kan lang duren.
Ik denk dat de TS zich momenteel behoorlijk eenzaam voelt in het verwerken en accepteren van zijn Keuze en dat is k#t
Laatst bijgewerkt door tita op 25-07-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:25

Needje schreef:
tita schreef:
Ik heb mijn eerste vriend wel verlaten omdat hij een kinderwens had en ik niet. (10jaar samen dus geen bevlieging koophuis )
En NEE kun je namelijk ook nooit meer terug draaien.


De een moet weg omdat ie wil, en de ander moest weg als ie niet wilde... Verwarrend.


Waarom jij kan alleen maar op de man spelen en alles omdraaien, zelf geen kinderen gok ik want je empathie is ver beneden peil

Mijn eerste vriend had extreme kinderwens na 8 jaar relatie wie ben ik….. moet ik dan zeggen joh….ik ben 24 we kijken over 10 jaar wel

Egoïsme is dat en dit geval houden van was loslaten……
En voor je verder gaat stoken en roddelen ik heb mijn man nooit voor keuze gesteld voor 2e….. maar ik wist wel hoe ik erin stond.

En ik blijf niet in een relatie waar ik ongelukkig ben, er is er maar 1 die voor jou kan zorgen en dan ben jezelf

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:29

Kunnen jullie hier misschien een nieuw topic over openen?

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:32

Ik zeg alleen dat het verwarrend voor me is. Dat je eerst dus geen wens had en vervolgens bij andere partner weg wilde als er niet nog een kwam. Zou ook niet weten hoe ik dat niet "op de man kan spelen".
Eh je maakt het nu zelf ook op de man door mij te verwijten van geen empathie te hebben. :D
Want nogmaals, dat heb ik genoeg. Maar omdat ik ergens anders over denk dan jij maakt het niet dat ik geen empathie heb en jij wel ;)

Met je post ervoor ben ik het wel eens. Ik vind het ook vervelend voor TS dat r man het niet wil helpen.

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:33

Urbanus schreef:
Kunnen jullie hier misschien een nieuw topic over openen?


Misschien moet jij gewoon niet reageren ipv alleen maar zeiken op anderen die niet zeggen wat jij wil horen.

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:36

Waarom gaat/zal een relatie kapot lopen als beide partners niet op het zelfde gevoel zitten wat betreft kinderen of het aantal kinderen? Ik ken meerdere relaties waarbij één van de 2 kinderen wilde en de andere uiteindelijk toch niet, waarbij het gevoel van twijfel altijd is gebleven of waarbij dat gevoel van twijfel is omgeslagen in het niet willen hebben van een kind of zelfs meerdere. Ook op de langere termijn als de leeftijd bij de vrouw dan voorbij is voor het hebben van kinderen ( op een verantwoorde wijze dan) heeft het geen problemen gegeven. Zij hebben geen relatiatherapie gevolgd, dus ja het kan, relaties kunnen dit overleven.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:42

Needje schreef:
Urbanus schreef:
Kunnen jullie hier misschien een nieuw topic over openen?


Misschien moet jij gewoon niet reageren ipv alleen maar zeiken op anderen die niet zeggen wat jij wil horen.

Zo, jeetje, jij bent wel lekker bezig of niet?

De sfeer wordt in ieder geval niet beter zo, dus in mijn optiek kunnen jullie ook gewoon beter een nieuw topic openen...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:03

Needje schreef:
Urbanus schreef:
Kunnen jullie hier misschien een nieuw topic over openen?


Misschien moet jij gewoon niet reageren ipv alleen maar zeiken op anderen die niet zeggen wat jij wil horen.


Haha wat? Aangevallen much :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:48

Hoe gaat het TS?

Anoniem

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:52

Ik ben ook vooral benieuwd hoe het nu met TS gaat.

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:22

Wat een ontzettend lastige situatie TS.

Als eerste kan ik alleen maar zeggen dat als mijn vriend zijn gedachten over kinderen ineens van ja naar nee veranderd ik het daar heel moeilijk mee zou hebben en waarschijnlijk einde relatie betekenen. We weten al 12 jaar van elkaar (en hebben het hier regelmatig over) dat we graag kinderen willen als ons dit ooit gegund wordt. Het liefst 2.

Ik vind dat je er ontzettend realistisch in staat. Zoals je zelf al zegt, je kan je man niet dwingen om toch voor een 2e kindje te gaan, en andersom kan hij dan ook niet van jou verwachten dat je je droom opgeeft. Weggaan bij je man zal je niet direct je 2e kind geven, maar wie weet wat de toekomst brengt.

Ik ben opgegroeid met 2 zussen. Met de ene deed ik alles samen en de ander had ik alles behalve een goede band mee. Nadat mijn vader enige tijd geleden ziek werd en overleed zijn we weer naar elkaar toe gegroeid. Ik zou ze voor geen goud willen missen!

Voor een aantal discussies hier, lees aub je bericht nog een keer voordat je op plaatsen drukt. Je kan je mening geven en meer niet, de keuze blijft voor de ts.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:54

Noppes, daar lijkt het inderdaad op dat vooral de anti-kinder mensen hier zijn mening komen verkondigen.

Hoe gaat het nu met TS?

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:05

Sintara schreef:
Nou, als iemand zich bedenkt kan een nee een ja worden. Maar eenmaal een ja (en bingo) doe je het kind toch niet zomaar weg..

Tot op zekere hoogte. Vanaf een bepaalde leeftijd is ook dat niet meer terug te draaien, en een nieuwe relatie genoeg opbouwen en de stabiliteit creeren die nodig is om een kind op een goede manier op te laten groeien kost ook tijd.

Dat gezegd hebbende, als de een wel een kind wil en de ander niet, kan dat wel een deal breaker zijn. Je kan daar niet een compromis sluiten, dus ik begrijp TS ergens wel.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:09

Ik denk dat het ook een stuk makkelijker gezegd is, als er nog geen kinderen zijn.
Dat je dan je geluk elders gaat zoeken als de partner toch ineens geen kinderen wil.

Maar als er al een kind is.... en 1 kind voelt niet als genoeg.
Als je dan je partner verlaat dan heb je in veel gevallen daarna nog maar een half kind :(:)
Dan zit je dus een beetje klem want dan gaat dat gezapige doorsnee gezinnetje nooit meer lukken.

En is dat potentiële 2e kind het dan waard, om je eerste kind (en jezelf en je man) zo'n gebroken gezin aan te doen...als je verder wel een fijn leventje hebt samen.