38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:25

Hee wat vervelend dat je het zo ervaart! In een tent in Zuid-Frankrijk zijn het in de zomer altijd zulke temperaturen en kunnen kinderen ook slapen en heeft iedereen een heerlijke vakantie. Het is even wennen en anders dan de 20 graden ja.

Ik denk overigens ook dat het in de andere stacaravans min of meer dezelfde temperatuur zal zijn inderdaad.

Ik denk dat jij en de kinderen het meeste baat hebben om dit als echte vakantie zomer beleving te zien. Jullie zijn niet met Nederlands weer op vakantie, maar met Frans weer. Bonne vacance!

Edit: en dat van die koelkast doet me ook aan de kampeertijd in Frankrijk herinneren. Wij deden dan altijd een fles water in de vriezer en die half laten bevriezen en daarna daarna dan weer in de koelkast. Dan is het wel lekker koel!
Laatst bijgewerkt door Ladyson op 12-08-22 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:26

Steppe schreef:
Heel vervelend dit maar als het een week hoost van de regen en je daardoor niks kan kan je dit ook niet verhalen op de verhuurder.
Les voor de volgende keer om te vragen naar een caravan onder de bomen.


Onder bomen is het ook niet altijd feest :P
Wij hebben eens een week gestaan onder boom met een uilenjong die hele nachten zat te brullen. Ook geen pretje := maar goed ook dat hoort erbij, en idd als het weken regent is er ook niks aan.

Met kamperen heb je nu eenmaal sneller last van weersomstandigheden, dieren, insecten en zulks. De een houdt ervan, de ander niet. Wij vonden het vroeger heerlijk maar nu moet ik er ook niet meer aan denken.

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 23:32

Echt bedankt iedereen. Door jullie adviezen kan ik nu wel weer even anders denken. Het is inderdaad niet anders, het is nu eenmaal enorm warm, en de anderen zullen het ook warm hebben.

Het is nu al wel iets koeler, 30 graden binnen. Hopelijk koelt het verder af, maar we gaan de goede kant op. De kinderen zijn in slaap gevallen gelukkig.

Die airco lokt wel Oscar :D

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:35

Hier ben ik ook bang voor als wij over anderhalve week op vakantie gaan.....
In het verleden boekten we altijd een all inclusive ***** hotel met airco in het land van mijn man.

Nu gaan we naar een houten chaletje op een vakantiepark. En ik kan zo slecht tegen warmte, zweet heel veel. Maar ja, alles voor je kind. Als die het maar naar de zin heeft. Herinneringen maakt.

Ik begrijp je helemaal, maar ik vrees dat het door bikkelen wordt tot je weer naar huis mag.

Succes en hopelijk toch ook een beetje plezier :)

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:37

Fijn dat je kinderen slapen. Mijn slaapkamer is nu ook nog te heet..
Misschien kan je morgen iets spannen voor een schaduwvlak, bijv. een laken ofzo.

Fijne vakantie !
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 12-08-22 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:38

Ik snap je wel, het was gewoon even een domper! Maar het komt goed, beetje creatief zijn en je niet drukker maken dan nodig.

Morgen maar het water op zoeken of naar de bioscoop. In de bios kun je altijd lekker afkoelen :D

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:41

Ik heb een kussensloop met koelelementen die ik mee naar bed neem als het echt niet te doen is (slaap op zolder). Is echt heerlijk!
Flesjes bevroren water of een bevroren kruik werken ook.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:43

Pff wat balen, toen het pas 1 dag 39 graden was zat ik ook op de camping, toen was het zowel in als buiten de caravan gewoon niet grappig, was idd koeldoek in mijn nek (die gebruik ik op dagen als vandaag ook trouwens) en in de schaduw voor de ventilator zitten. Balen dat jij nu net die stacaravan zonder beschutting treft!

Wat slapen betreft het is al genoemd zag ik, maar als ik echt echt niet kan slapen van de hitte ga ik inderdaad onder een nat badlaken liggen en dat helpt eigenlijk altijd wel. Niet perse heel lekker maar beter dan niets doen. :=

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:44

Fles koud water vullen en die meenemen naar bed als koude kruik. Koude fles áchter de ventilator en niet er voor, werkt veel beter. Of allebei, ervoor en erachter. Koelmatje voor de hond halen bij de action morgen en daar met je hoofd op gaan liggen. Even doorbijten, over 2 dagen regent het ;) Alles lekker open zetten vannacht, ventilator bij een open raam. Vooral heel vaak tegen jezelf zeggen dat je het koud hebt :')

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:09

Storm schreef:
Echt bedankt iedereen. Door jullie adviezen kan ik nu wel weer even anders denken. Het is inderdaad niet anders, het is nu eenmaal enorm warm, en de anderen zullen het ook warm hebben.

Het is nu al wel iets koeler, 30 graden binnen. Hopelijk koelt het verder af, maar we gaan de goede kant op. De kinderen zijn in slaap gevallen gelukkig.

Die airco lokt wel Oscar :D


Dat is idd wel al fijn! Hier nog 34 dus misschien trek ik naar de hangmat buiten. Maar die warme temperaturen is gewoon ook echt wennen. 1e dag en de 2e is rot, daarna ga je gewoon down with the flow!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:11

Als je midden in de zomer een accommodatie boekt zonder airco loop je dit risico. Les voor volgend jaar om een hotel met airco te kiezen als je geen trek hebt in de eventuele hitte te zitten.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:18

Heb je geen bevroren koelelement? Ik stop die in een washandje en leg in m'n bed, koelt lekker af. Heb je misschien zilverfolie bij? Daarmee de ramen afplakken helpt ook.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:32

Als ik jou was, zou ik ergens even een mobiel aircootje op de kop tikken. Zou marktplaats even bekijken en facebook marketplace en als daar niet iets passends op staat zou ik naar hornbach rijden en daar een simpele kopen. Altijd fijn ook voor thuis eventueel en anders weer verkopen. Heb je iig nog een fijne vakantie met wat slaap.

Zoolgangster

Berichten: 9658
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:42

Alwiene schreef:
Pff wat balen, toen het pas 1 dag 39 graden was zat ik ook op de camping, toen was het zowel in als buiten de caravan gewoon niet grappig, was idd koeldoek in mijn nek (die gebruik ik op dagen als vandaag ook trouwens) en in de schaduw voor de ventilator zitten. Balen dat jij nu net die stacaravan zonder beschutting treft!

Wat slapen betreft het is al genoemd zag ik, maar als ik echt echt niet kan slapen van de hitte ga ik inderdaad onder een nat badlaken liggen en dat helpt eigenlijk altijd wel. Niet perse heel lekker maar beter dan niets doen. :=



Ik lees het topic nu pas, na een avondje sterren en meteoren kijken. Ik zou water op het dak van de caravan gooien, of tuinslang erop, gewoon nat maken die caravan, ik weet zeker dat dat al enorm zou schelen.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:53

Ik heb 5 jaar in een sta caravan gewoond die nooit in de schaduw stond…
Sproeier op het dak of stromend water. Ventilator naast het bed.
Mobiele Airco erin.
Maar echt koel is het lastig te krijgen.
Wij sliepen wel met regelmaat buiten, deet smeren en tukken maar :Y)

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 01:31


pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 01:38

Suliko schreef:
@pluisje88, ik snap je punt maar om het af te sluiten met het advies een all in te boeken als TS aangeeft hier al hard voor gespaard te hebben is wel een beetje gemeen.


Nou dat weet ik niet. Een stacaravan in huren in de zomervakantie is heel erg duur. Denk niet dat er mega verschil in zit met een hotel in Spanje of Turkije hoor qua kosten..


truus1957 schreef:
Echt heel sneu, snap ook niet de minne opmerking van pluisje88. Die heeft het inlevingsvermogen van een tafelpoot ( sorry tafelpoot ).


Pluisje kampeert gewoon al 28 jaar. Als je naar een camping gaat dan heb je kans op extreme hitte, droogte, heel veel regen of kou. Kamperen is niu eenmaal niet zo comfortabel en luxe als thuis. Daarom ga je toch ook naar een camping? Een stacaravan komt zelfs nog het meest in de buurt van een echt huis dus biedt nog relatief veel comfort. En het is nu eenmaal een feit dat niet iedereen geschikt is om op deze manier op vakantie te gaan. Je hebt nou eenmaal hotel mensen of camping mensen. Dat heeft niks te maken met geld, zwakte, gemeen zijn van mij of onaardig willen doen. Iedereen heeft nou eenmaal z’n persoonlijke voorkeur.

Maar ik vind de vraag van ts wel erg naïef. In mijn woonkamer in Nederland is het nu ook gewoon 29 graden. Het is gewoon pokkewarm. Daar kan niemand iets aan doen.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:09

O wat een hitte ineens he.
Ik trek t ook altijd slecht.

Ik zou kijken of je ergens aan grote tarp kunt kopen of lenen.
Zorgen dat je zelf wat schaduw creëert

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:42

TS had hier wellicht niet aan gedacht en is gewoon teleurgesteld, dan kun je even niet rationeel denken en ga je kijken of je de schuld op een ander kan afschuiven. Heel menselijk. TS, ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen. Voor nu, zoveel mogelijk de koelte opzoeken, handdoeken, flesjes water invriezen (mag wellicht bij de receptie als je eigen vriezer het niet trekt?) en jezelf proberen er niet te druk over te maken. Daar is het te warm voor ;).

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:51

pluisje88 schreef:
Suliko schreef:
@pluisje88, ik snap je punt maar om het af te sluiten met het advies een all in te boeken als TS aangeeft hier al hard voor gespaard te hebben is wel een beetje gemeen.


Nou dat weet ik niet. Een stacaravan in huren in de zomervakantie is heel erg duur. Denk niet dat er mega verschil in zit met een hotel in Spanje of Turkije hoor qua kosten..


Dat denk ik wel. Onze stacaravan in Nederland in de zomervakantie dit jaar was ongeveer 1000/2000€ goedkoper dan onze hotelvakanties in het voorseizoen in Mallorca/Canarische eilanden of Turkije :=

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:53

Dat ligt er ook maar net aan. Prijzen variëren heel erg, afhankelijk van locatie etc. Maar goed daar gaat het niet om, een camping heeft weer een andere charme dan een all in vakantie. Verstand op nul zetten overdag leuke dingen doen en 's nachts als een zeester in bed gaan liggen met alle genoemde tips. Succes en hopelijk nog een fijne vakantie!

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:54

Heel eerlijk vind ik het wel een beetje naïef om een stacaravan te huren midden in de zomer zonder airco. Meer dan avonds alles open zetten en ventileren kun je volgens mij niet doen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:56

'Vroegahh' zat er toch nooit een airco in die dingen? Gewoon pech dat het zo extreem heet is en dat je net deze week die caravan hebt. Dat is toch niet naief. Die dingen huur je toch juist in de zomervakantie. Wanneer anders. De airco zou een enorme luxe zijn en misschien spaart ts volgend jaar voor een caravan met airco. Maar daar heb je nu niks meer aan.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:00

Wij wonen in chalet nu tijdelijk. Het kan best snel warm worden inderdaad. Maar voordeel is dat het 's nachts ook vrij snel afkoelt, als je alles even opengooit.

Maar er komt toch een airco in :')

Eleionomae

Berichten: 19600
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:02

Hebben ze een grote vriezer waar je een paar flessen water in mag leggen? Als die bevroren zijn en je zet ze voor je ventilator, blaas je in ieder geval koele lucht de ruimte in :)