Trouwen in 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:57

Oeps MareVeer, bedankt voor de waarschuwing, goede tip om op te letten.

Wow Stal_Fiore hele mooie locatie ook!

Noeps lekker op je gympen als het beter zit en helemaal als je de heide opgaat.

Captain wat een mooie kaart! Dat is iets waar wij ook echt naar moeten gaan kijken.

Menino, wat een heerlijk verhaal! Mijn vriend heeft mij zonder ring, maar met doosje, ten huwelijk gevraagd. Die had goed door dat ik aan 1 ring genoeg heb. Dus we zoeken samen mooie trouwringen uit.

Wij zijn inmiddels al een beetje aan het rondkijken voor een DJ, en de fotograaf. Ik wil graag de ceremonie ook op video hebben. Maar dat hoeft niet bijzonder te zijn. En wat ik tot nu toe gezien heb vind ik er ook eigenlijk echt te duur voor. Dus even denken hoe ik dat wil doen.

Doe doen/ hebben jullie het gedaan met de ceremoniemeester? Ergens wil ik mijn peettante vragen. Die kan goed dingen regelen en ik vertrouw haar ook wel te luisteren naar mijn wensen :j

Captain

Berichten: 21396
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 19:01

Ik heb trouwens (nu ik je tekst zo lees over 1 ring) mijn verlovingsring achter gelaten bij de juwelier, en die gaat een hanger maken van de diamant.
Onze ringen zijn namelijk zwart met goud en een witgouden ring past daar niet bij.
Plus dat ik hem amper om heb omdat de diamant er zo boven ligt dus altijd bang dat ik ergens achter blijf haken, zeker bij de paarden.

Dus dan maar een ketting, draag ik hem toch altijd bij me. <3

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:29

Dat is wel een heel mooi idee Captain!

Ik heb van mijn ouders toen ik 21 werd een ring gekregen, wit en geel goud. Dus de trouwring moet er wel een beetje bij passen. Want mijn oorbellen zijn ook zo :')

We hebben al 1 mooie set gezien, gaan wel nog bij een ander kijken just to be sure.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:57

@love2sk8, eigenlijk gewoon gegoogled, ken je google docs? via daar kan je zo'n formulier heel makkelijk aanmaken en dat kan je ook erg makkelijk linken aan excel dan. Als je er niet uitkomt, stuur me gerust een pb, dan zoek ik het weer even op voor je!

@stal_fiore, ah een website is inderdaad ook handig! wel nog wat werk ook om in elkaar te steken?

@noeps, wat een mooie foto is dat!! zo spontaan! en haha je sneakers passen er inderdaad leuk onder!

oh captain, dat is ook een mooie kaart! leuk idee ook!

@menino, haha beetje minder conventioneel, maar daarom niet minder leuk :D nu kan je er samen naar uitkijken!

@tucktuck, mhm ja, zo'n echte videograaf is echt heel prijzig :/ wij konden gratis de optie kiezen dat de ceremonie in het stadhuis wordt opgenomen en zelfs gelivestreamd :') aangezien het gratis was, hebben we het er maar bij genomen. Mss eens navragen of bij jullie gemeentehuis/stadhuis zoiets mogelijk is?
Wij doen dus geen extra ceremonie meer op het feest, dus ik heb geen ceremoniemeester.

ik ben echt dol op mijn verlovingsring, dus wij kiezen nu eigenlijk onze trouwringen zodat ze erbij passen :')
ik had voor mijn verlovingsring ook wel nog nooit een ring gedragen.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:14

Wij twijfelen nog om iets anders te doen dan traditionele ringen. Een vriendin kan hand poke tatoeëren en misschien dat ik wel ter plekke onze ringen laat tatoeëren :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:11

Praatte vorig jaar af en toe al mee in het 2022 topic maar als 2023 bruid meld ik mij ook maar eens hier :)!

September 2021 vroeg mijn vriend mij ten huwelijk op Elba eiland in Italië, en op 9 september gaan we trouwen! We zijn lekker lang verloofd, o.a. omdat we veel zelf gaan organiseren en doen. Leuk om hier te lezen dat anderen dat ook doen.

We trouwen op een natuurcamping die we geheel afhuren voor het weekend. Op vrijdag verzorgt de campingeigenaar een maaltijd met familie en getuigen, zaterdag ceremonie eind vd middag, BBQ en feest tot de late uurtjes.
Officieel trouwen we de maandag ervoor voor de gemeente.

Gelukkig hebben we veel familie en vrienden die ons kunnen helpen! Zo mogen we van mijn schoonvader veel feesttenten en stoelen en tafels lenen, gaat mijn broer draaien, kookt een schoonbroer en verzorgen mijn schoonmoeder en beste vriendin de ceremonie. Met het opbouwen helpen veel vrienden en natuurlijk onze ceremoniemeester(s)! Echt heel leuk dat iedereen zo enthusiast mee wilt helpen <3 Er komen ongeveer 120 gasten.

Verder vinden wij beiden duurzaamheid erg belangrijk en zal al het eten vega(n) zijn en gaan we b.v. zelf slingers maken uit oude lakens. Mijn trouwjurk is ook 'preloved'. Nog opzoek naar inspi voor de 'backdrop' tijdens de ceremonie en details op tafels enzo.

Onze trouwlocatie is best een end rijden van onze woonplaats waardoor het logistiek nog een uitdaging is. Ik zoek b.v. een MUAH maar wil ook graag ook een proefkapsel doen. Daar zal ik dan dus voor heen en weer moeten, en ik ken daar ook niemand!
Mocht er iemand tips hebben omgeving Eindhoven/Weert let me know :)! Ik schrok ontzettend van de prijzen dus overweeg ook om mn make up zelf te doen...

Leuk om hier ideën te delen en inspiratie op te doen! ^&+

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:48

Ik lees al een tijdje mee, maar zal me dan nu toch ook eens melden in dit topic. Wij zijn sinds 8 maart 2022 verloofd, heel romantisch gevraagd boven op de berg tijdens wintersport.
Wij gaan op 1 september dit jaar trouwen en zijn inmiddels druk met de voorbereidingen.
Haar en make-up vond ik vaak ook erg duur, maar daar heb ik nu onze oud kapster met een salon aan huis voor gevonden, die het voor een redelijke prijs doet en erg leuk vind om te doen ook. Daarnaast vonden wij ruim 2000 euro voor een videograaf ook erg veel geld, gezien we al veel besteden aan een goede fotograaf. Daarom hebben wij via een forum een student van de filmacademie gevonden die hier graag ervaring mee op wil doen en voor 500 euro van 12 uur tot 22 uur komt filmen. Ideale oplossing vonden wij!

Erg leuk om hier mee te lezen hoe iedereen het doet en hoe verschillend dat ook is. We zoeken nu met name nog een manier om de RSVP aan de kaart toe te voegen, dus bijv. door ceremoniemeesters te laten appen of toch met een QR code/formulier online of iets dergelijks. En daarnaast gaan we over 2 weken lekker taarten proeven, nu al zin in!

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:25

Qua ringen hebben wij er voor gekozen deze te laten maken van oud goud. Van mijn moeder heb ik haar trouwring gekregen. Ze past hem niet meer en mijn vader is de zijnd al na een week kwijtgeraakt destijds dus het had voor hen beide geen toegevoegde waarde meer m te houden en vonden het beide een mooi idee. Mijn trouwring wordt zodanig gemaakt dat het samen met mijn verlovingsring een geheel wordt, dus de ringen gaan bij elkaar passen. Die van mijn verloofde wordt ook anders dan standaard, iets dat bij hem past. Nu is alles dus geregeld :D

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:35

@jenara, valt mee qua werk. Wij hebben hem bij Zankyou gemaakt.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:46

Straks even de trouwjurk passen met schoenen eronder. En dan even kijken wat er mooi onder past :D

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:12

Gisteren de eerste pas van mn jurk gehad. Zo blij met mn jurk!

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:15

Leuk! Stal_Fiore!

Ik had vanmiddag weer mijn jurk aan, vond het toch gek. Had nu niet zo'n Wauw gevoel ofzo. Maar was ook er niet echt mee bezig in de spiegel, moest gewoon even schoenen passen eronder

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:50

Soms is een 'ja dit klopt' gevoel ook prima! Niet iedereen staat te springen in de spiegel zoals bij say yes to the dress haha. Zolang je jezelf voelt, en je je mooi voelt dan is het goed denk ik <3

Wij hebben vandaag een paar sneak peeks ontvangen van de fotografen! Zó happy ermee, kan niet wachten op de rest :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:43

Wat een prachtige foto’s! En wat straalt de liefde er vanaf!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:38

Wauw super mooi zeg!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:59

Jenara schreef:
Sidera schreef:
Super mooi en leuk allemaal zeg! Hoe kwam je aan dat lege weiland?
Wij willen echt vergelijkbaar veel gasten maar lage kosten :P Dus inspiratie is zeer welkom.
Vind in ieder geval de jurk al helemaal top.


Dankje! Ik begin er echt naar uit te kijken :D
...

[ [url=m/WiMbHP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TZiqOO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor de toelichting.
Ik denk dat wij het best wel in jullie stijl willen gaan doen :D zelfs ook een QR code op de uitnodiging!
Heb al wel bedrijven gevonden voor tafels stoelen en bestek en daar kan je het weer vies mee terug geven, dat leek me wel super handig.

Bedankt voor de uitgebreide tips

@laughterline, wauw die foto met de bergen is tof ook

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:32

Wat een schitterende foto's Laugtherline!

Jenara, toffe kaart en handig die QR code!

Wij hebben inmiddels ook een band geregeld en al iemand gevonden voor de taart(en), dus dat gaat lekker. Nu zijn we bezig met de huwelijksreis. Gezien we daar "stukjes" van cadeau willen vragen, willen we daar toch redelijk op tijd ook een goed beeld van hebben.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:25

Dank jullie wel! <3 Echt súper blij met de foto's die we gezien hebben. Ik dacht ze stuurt 3-5 sneak peeks maar we kregen d'r een stuk of 20 :D Nu wachten op de rest, ook zo benieuwd naar de foto's met m'n paard!

Veel plezier en succes verder iedereen met alle voorbereidingen, ik blijf het topic volgen :j

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:18

Wij hebben net een globale prijslijst gekregen van een locatie die ons wel aanspreekt en die zou passen binnen ons budget yay! We gaan volgende week zondag daar live gaan kijken

en @laughterline, kan me voorstellen dat het wachten dan wel lang duurt voor de rest van de foto's gevoelsmatig

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:01

@escada Ik mag mijn jurk 1/4 weer aan.
Vroeg me dus inderdaad ook al af of je dan weer datzelfde wow gevoel zou hebben

@laughterline, mooie foto's!
Kan me voorstellen dat het wachten dan lang duurt.

@sidera, fijn dat de locatie binnen jullie budget valt!

Wij hebben zo goed als alles al geregeld.
Nog wat kleine dingetjes finetunen en ik moet de bedankjes nog regelen.

Volgende week naar de notaris en dan even rustig aan nog tot kort voor de bruiloft haha.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:56

@Kelly_Taco

Heb jij toevallig een fjord gehad die Taco heette?
Ik was destijds dan van je topics

Heel veel succes met de laatste loodjes

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:58

Wij gaan binnenkort ook weer naar de notaris. Ik ben er nog niet uit waar we/ik verstandig aan doen.
Ik heb een koophuis en geen studieschuld. Mijn aanstaande is bij mij ingetrokken en heeft wel studieschuld.
Als vrouw heb ik hard gestudeerd en gewerkt om de boel nu zo goed op orde te hebben. Dat wil ik niet zomaar 'opgeven'.
Maar je wil straks natuurlijk ook samen wat opbouwen. Mijn aanstaande betaald al wel wat mee aan de hypotheek maar dat zet ik apart voor investeringen in het huis.

Dan heb je nog de keuze voor het wel of geen testament opmaken.

Het opstellen van huwelijkse voorwaarden kost ook heel wat zag ik op internet

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:57

@phylos, lastige! Ik dacht dat het zo was dat al je vermogen en studieschuld tot dat moment blijven van wie het al was, en alles wat je erna opbouwt van je samen is. Ik weet dit niet zeker hoor, maar volgens mij was dat zo bij mijn geregistreerd partnerschap.

Dat huis is meer het debacle. Ik zou zelf denk ik vanaf nu kosten 50/50 doen en dan kijken wat je nu al hebt afgelost (dat gedeelte van eigendom kan dan sws van jou zijn bij ooit scheiden) en de restant door de helft.

Lijkt mij het eerlijkst, dan kan the aanstaande ook vermogen gaan opbouwen. Maar ben benieuwd wat de notaris voorstelt. Vrienden van me houden het huis echt bij 1 partner en daar betaalt de inwonende partner dus alleen de helft van de rente (niet totale hypotheek) en een symbolisch bedrag voor “servicekosten”. Dat kan ook.




Edit; ja online lees ik dit over beperkte gemeenschap van goederen

In beginsel blijven bezittingen maar ook schulden van degene die het bezit of de schuld al had voorafgaand aan het huwelijk privé van de betreffende echtgeno(o)t(e).

Edit 2: vind dit wel een goed artikel van de abn erover

https://www.abnamro.nl/nl/prive/speciaa ... oning.html

Captain

Berichten: 21396
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 09:21

Ik moet dat ook allemaal nog uitzoeken wat we precies willen.. :=

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:31

Sidera schreef:
@Kelly_Taco

Heb jij toevallig een fjord gehad die Taco heette?
Ik was destijds dan van je topics

Heel veel succes met de laatste loodjes

Haha ja klopt!
Taco is nog steeds van mij maar staat al heel wat jaar bij hele fijne mensen in Duitsland die de volledige zorg hebben.