Secret Santa 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:58

Leuk die vragen zo MHD! Denk dat dat ook wel bijdraagt aan relevantere berichten. :D

AB,gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Mijn all time favoriete kleur is blauw. Mijn thuiskantoortje is ook met een mooie lichtblauwe muur <3 Vond blauw alleen niet mooi in de woonkamer, dus daar hebben we gingergold op de muur. In de woning vind ik aardtinten en zwart/wit chique kleuren. :)

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:00

Kleuren!!!!!

Okergeel ♡ en tegenwoordig eigenlijk wit, groen, zwart, okergeel. :D

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:03

Ik ben ook wel fan van elke week een vraag :D

Qua kleuren, hier in huis is alles een beetje in natuurtinten. In het huis was al veel hout aanwezig, dus hebben we daarop ingehaakt. Wij hebben vnml Bruin, groen, grijs en een beetje cremewit in huis.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:24

Kleuren... Op de muren heb ik groen, staat chique vind ik. Beetje botanische stijl. Maar goud an sich vind ik dan weer niet heuuuul mooi. Ik denk dat ik wil zeggen dat mijn SS geen rekening hoeft te houden met kleuren. :D
Elke week een vraag vind ik heel goed!!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:25

Ik hou zelf vooral van donkere kleuren. Mijn kamer is eigenlijk vooral zwart, wit en bordeaux rood :)

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:49

Kleuren in ons huis zijn redelijk neutraal met hier en daar wat gekleurd speelgoed
In de kerstboom zo bont mogelijk
Bij de paarden veel blauw

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:51

Smaragdgroen, net zoals mijn nieuwe deken. <3

En koraalroze in de zomer!

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:59

In mijn huis is alles voorzien van een grijsteint zeg maar, grijze bank, grijze vloer, gebroken wit aan boekenkasten en tv-kast. Tafel ook grijzig. Op de vensterbank blauw glas (diverse dieren zoals vissen, kwallen, zeehonden, enz). Qua kleding draag ik veel, van bruin tot donkergroen tot blauw tot een roze droogpak (ja, was de eerste er mee in Nederland). Ik heb alleen eigenlijk geen kleding in het rood.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:03

Gefeliciteerd AB!

Haken is niet aan mij besteed, diamond painting maak ik ook niet af, dochter is er wel gek op.

Qua kleuren, lastig, ik hou van paars, roze en glitters maar ook basic kleuren zijn oké.

Een opruimkabouter zou welkom zijn, ben net de keuken aan het opruimen en dingen wegdoen maar ik ben nog geen Marie Kondo helaas.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:10

Ik heb ooit haakpennen gekocht om te leren haken als tijdsverdrijf tijdens een opname, maar heb er letterlijk nooit iets mee gemaakt. :=

Qua kleuren hou ik van groentinten. Maar vooral specifiek diep, donker, smaragd groen. Ook bordeaux/wijnrood. Qua kledij draag ik vooral zwart, wit of grijs. Af en toe gecombineerd met een vrolijkere kleur zoals pastelpaars, olijfgroen,... Ik hou dus van meer sobere, natuurtinten.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:25

Ik hou enorm veel van groen. Mijn muur is celadon. :D Ik heb weinig met pasteltinten, paars en roze. Eigenlijk gewoon sfeervolle natuurtinten staan me heel erg aan, haha. Past een beetje bij, wat mijn moeder dan liefkozende, 'retro' smaak noemt. :p

Tweedehands is dus ook zeker welkom. Ik ben dol op dingen met karakter en ik vind veel dingen die niet schattig zijn dus super schattig. :D

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:38

Wbt kleuren houd ik vooral van natuurlijke kleuren. In huis is dat voornamelijk groen met hier en daar blauw.
Verder vind ik de herfstkleuren altijd erg mooi (okergeel, bordeauxrood, die roestachtige oranje)

Felle kleuren ben ik wat minder van, of het moet in een 'gek' object zijn. Roze keukengerei vind ik dan wel weer heel leuk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:45

Mijn echte lievelingskleuren zijn trouwens rood en paars :D al heb ik voor onder de Bob Marshalls een neonroze skito pad :D (zie foto)


Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:58

Foei toch, ik had beloofd een hobbybericht te plaatsen maar dit is erbij ingeschoten.
Ik heb veel creatieve hobby's: tekenen, kleuren, schilderen, haken, breien en naaien.
Diamont painting vind ik daarentegen echt niet leuk.
Verder vind ik Jan van Haasteren puzzels heel leuk en luister ik graag boeken. Ook ben ik dol op voorleesboeken voor op school.
Ik heb een jurkentic, ik heb geen enkele broek in de kast, met uitzondering van een slobber- en sportbroek. Maar mijn santa hoeft geen jurk voor mij te kopen hoor ;)
Sinds dit jaar heb ik een moestuin waar ik graag in werk.
Momenteel doe ik niks met paarden maar uiteindelijk hoop ik die hobby weer te kunnen oppakken.

Mijn lievelingskleuren zijn vooral warme kleuren, met een voorkeur voor rood.
Maar in ons interieur komt helemaal geen rood voor, met uitzondering van kerst.
Ons interieur bestaat vooral uit warmgeel, mosgroen en houtkleur.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:40

Ik ben dol op roze, maar dan wel zachtroze voor in huis. Ook hebben wij mat zwarte accessoires en een antraciet bankstel. Met groen, blauw, geel en rood (en de bijbehorende tinten) heb ik niets en past niet bij ons interieur.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:58

Megane schreef:
Wbt kleuren houd ik vooral van natuurlijke kleuren. In huis is dat voornamelijk groen met hier en daar blauw.
Verder vind ik de herfstkleuren altijd erg mooi (okergeel, bordeauxrood, die roestachtige oranje)



Hier sluit ik me bij aan, in huis hebben we een groene muur, veel hout(tinten), een groene bank met okergele kussentjes en groene eetkamer stoelen.

Boven hebben we een half kantoor nu, verder alles voor later moment om leefbaar te maken. Ik wil daar straks wel een muur met allerlei fotolijstjes maken, dit wil ik dan zwart/wit/grijs/houttint denk ik, dus dat is ook nog welkom in allerlei maten en vormen.

We hebben trouwens ook een serre die nog aangekleed moet worden, want die is nog heel erg saai. Hier wil ik wel wat kleur in aanbrengen (heb nu zo'n Mexicaans gekleurd kleed op de tafel liggen). Verder is het nog kaal, staat een tafel, een ikea-vakkenkast en een laag dressoir met de magnetron erin (en momenteel met verhuizing/verbouwing is dit ook onze opslagplek voor vooral spullen die we even tijdelijk ergens kwijt moeten). Omdat alles van glas is, is ophangen van spullen hier vrij lastig, maar als iemand daar iets voor weet, is dat van harte welkom. Verlichting bestaat nu ook nog uit een led-buis, heel saai en ongezellig.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:10

In huis antraciet en hout, met als accentkleur rood.
Kleding, van alles.
Dieren, bruin gestipt (bruin sjabrakbonte merrie en bruine Dalmatier).
Lievelingskleur, paars.

LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:13

Urbanus schreef:
Ohh die heb ik al 100 keer in m'n mandje gestopt en toen toch maar niet :') laat even weten hoe hij bevalt!

Als iemand graag iets voor z'n kind wil, als dat specifiek op het lijstje staat, zou het wel aardig zijn om daar moeite voor te doen denk ik.

Tenminste, ik probeer een zo mooi mogelijk pakket voor iemand te maken, los van wat ik er van vind.


Ik zou het wel proberen hoor! Maar als er niet expliciet vermeld wordt "dit of dat" zou ik het wel moeilijk vinden iets geschikts uit te kiezen, vrees ik.

Edit: kleuren. Moeilijk haha. Mijn muren in de woonkamer zijn beige met grijze bergen (mijn vriend haat me er nog steeds om, ik heb ze geschilderd toen hij niet thuis was) en gewoon grijs. Mijn keuken is grijs met "tropisch oranje" :') Slaapkamer is wit en groen. De gang is.. ja, wat is het eigenlijk haha. Oorspronkelijk hing er behang in houtmotief, vond ik heel mooi Helaas is 1 deel daarvan gesneuveld wegens vocht; ik heb dat deel vervangen door wit/grijze palmbladeren. De rest van de gang is wit, met nog 1 deel van het oude behang :+ Ik schilder het wel eens in de winter haha. Onze badkamer is zo wit dat je een zonnebril om moet als je daar het licht aansteekt. Vreselijk :') Onze dressing wordt wit, idem voor het washok.

Santa, let dus maar niet op kleuren. Alles past hier haha. Ik heb een roodbruine eettafel, grijze stoelen, een grijsbruine bank, een zwart grijze krabtoren, 2 beige krabpalen, een witte schouw met eiken balken, een zwarte poef, een wit computertafeltje, 2 lichtbruine kasten, ... Wat het ook is, ik gooi het er wel tussen :')
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 05-10-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:18

Hoe denken jullie over plantjes/stekjes in je pakket ?

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:20

Charaz schreef:
Hoe denken jullie over plantjes/stekjes in je pakket ?


Altijd leuk! :j

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:23

Charaz schreef:
Hoe denken jullie over plantjes/stekjes in je pakket ?


Heel leuk. Al heb ik al genoeg pannenkoekenplanten, die stekken lekker door hier. :')

LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:27

Charaz schreef:
Hoe denken jullie over plantjes/stekjes in je pakket ?


Nep: ja, graag! Maar niet zo dat je van ver ziet dat ze nep zijn :')

Echt: helaas niet, mijn katten vreten alle planten op die ze tegenkomen - behalve kattengras :')

Ik heb deze "plantjes" in huis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandjes zoals op de voorlaatste foto vind ik he-le-maal geweldig. Ik mag ze van mezelf niet meer kopen, maar als ik ze krijg is dat natuurlijk een heel andere zaak :')

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:41

Mijn favo kleur is paars :D Naar voor in het huis hebben we voornamelijk natuurtinten. Groen, bruin en hier en daar wat gouden accenten. Al is het grootste deel van het huis nog wel aan wat kluswerk toe :=

Stekjes hoef ik niet per se. Ik vind planten wel leuk, maar heb nu niet de ruimte om er meer meer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:54

Charaz schreef:
Hoe denken jullie over plantjes/stekjes in je pakket ?


Leuk! Wij hebben veel planten, maar er kan altijd meer bij. :D nepplantjes ook trouwens, die gebruik ik voor mijn slakken of voor hoekjes die echt héél donker zijn.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:05

Ik zal me ook nog even wat uitgebreider voorstellen. Ik heb een super last-minute beslissing genomen om mee te doen en heb nog geen tijd gehad me echt voor te stellen.

Ik ben Christel, 32 jaar al en werkzaam als programmeur voor een heel groot IT bedrijf. Ik woon in Amsterdam met mijn 2 katten, Muppet & Oscar. Muppet is zwart-wit en Oscar is wit-zwart.
Ik hou van lezen maar heb er nooit tijd voor, hou van muziek met een voorliefde voor live muziek en heb een hekel aan die inspirerende zinnetjes. Ik heb ooit wiskunde gestudeerd en hou van logische puzzels zoals sudoku's en japanse beeldzoekers.
Ik doe sinds een jaar of 3 aan wielrennen (op mijn dooie gemak) en sinds een jaar of 2 ook aan hardlopen (of ja, hard is debatable) en heb dit jaar mijn eerste korte afstand triathlons gedaan. Een paar leuke hardloopsokken of een medaillerekje
Spoiler:
(Je krijgt een medaille als je finisht, je hoeft niet goed of snel te zijn)
ofzo zou ik goed kunnen gebruiken.