Secret Santa 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:56

Hier lijkt onze dochter net als dr moeder een kleine puzzel fanaat.

Wel met nog wat grotere stukken :P

Afbeelding


Dus met deze post wil ik zeggen dat als Santa niets weet en ze een kinder puzzel tegen komt deze welkom is :P


Maar zoals altijd. Dit zijn ideeën en geen wensen :)

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:13

In de vorige edities praatte ik niet zoveel mee. Af en toe wel een inhoudelijk bericht en er valt ondertussen ook zeker al genoeg te vinden. Maar om wel aan de voorwaarden van het aantal berichten te voldoen praat ik nu dus veel meer mee. Maar we zitten nog maar in oktober dus dat zijn nog veel berichten tot aan de pakketverzending :') _O- .

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:29

Ik twijfelde heel erg om mee te doen juist voor die 3 berichten per week.

Ja oké iedereen wilt een leuk pakket maar als ik 3x per week wat moet delen tsja je kan ook gewoon iets erin doen wat degene niet heeft genoemd.


Muziek luister ik echt vanalles van Nederlandstalig tor mijn favoriet Nightwish.
Ook alestorm vind ik te gek.
Op mijn werk in de trimsalon staat gewoon qmusic aan

Hiraeth

Berichten: 3227
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:38

Maar zijn hier meer mensen met kinderen die wel iets voor de kleine mensen in hun Secret Santa willen hebben? Ik weet bijvoorbeeld al wel dat als ik Urbanus zou hebben ik het niet zou riskeren, want die heeft een veel te uitgesproken smaak over wat ze wel/niet mooi vind voor de mini-Urbanusjes. :D

(Ik ben overigens zeer kindloos, maar ik heb wel een kat die van lekkere dingen houdt. :D)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:13

Lees iets of haken. Zo creatief ben ik niet haha. Heb vroeger wel breien van mijn oma geleerd maar zal het niet als hobby doen. Heb inmiddels wel de derde auto van Max Verstappen bij elkaar gespaard!

Al eerder gezegd dat ik series kijk maar kijk nu Jeff Dahmer. Mijn hemel wat spannend. Mijn zoontje is gek op pinguïns miss leuk om te weten. Ik gek op leeuwen!

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:23

Urbanus schreef:
candalisa schreef:
Maar het is toch de bedoeling dat je wat over jezelf verteld dat je lootje je een beetje leert kennen en zo ook leuke hints kan verzinnen enz? Je kan op persoon filteren dus je hoeft niet alle pagina’s te scrollen.


Nou liever niet hoor, mensen hoeven echt niet alles van me te weten om iets leuks te verzinnen denk ik. Ik heb in ieder geval geen behoefte om zo open te zijn op bokt.


Ben het wel met Urbanus eens. Het gaat ook om het gebaar en de moeite die je neemt voor een ander. Hoe meer je "open" laat hoe meer vrijheid je Secret Santa heeft denk ik dan.

Ik vind 3 berichten per week ook best veel en sluit mij aan bij degene die daar ook een opmerking over geplaats hebben. Ik wil ook geen eisenlijstje neerleggen en heb wel het gevoel dat ik dat met die 3 (inhoudelijke) berichten per week moet doen.

Alle onderwerpen komen uitgebreid voorbij, sommige wel vaker, ik denk dat als de lootjes verdeeld zijn er ook wel meer inhoudelijke berichten geplaatst worden. Is het dan nu erg vervelend dat er een aantal wat minder actief zijn?

Hiraeth, hier twee kleine kinderen en ik zou het wel leuk vinden als er ook wat voor hen bij zou zitten. Heeft mijn secret santa nou helemaal niets met kinderen snap ik ook dat je dat niet doet en is dat ook prima. Ik laat mij graag verassen in wat er in mijn pakket zit. Dat is ook de reden dat ik mee doe :)

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:39

Denk dat bij mij dit juist het eerste jaar is dat ik zonder enige moeite actief genoeg ben. Of mijn berichten ook echt inhoud geven betwijfel ik, heb de helft van de tijd ook een beetje het gevoel dat ik precies hetzelfde herhaal als wat ik vorige edities ook al gezegd heb.

Als er veel dingen genoemd worden heb ik trouwens daar geen ‘boodschappenlijstje’ gevoel bij hoor, leuk om wat over iemand te leren en dan juist ook buiten de genoemde dingen iets te vinden wat bij diegene past.

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Tancreda4 schreef:
Sterkte en beterschap Sam!

Ahhh wat een super leuk kadootje voor in 't secret santa pakket is dat <3

Ik las ergens iets over haken.... Ik heb mijzelf een haakfreubel kado gedaan, met de gedachte "het ligt bij de Kids afdeling, er staat bij dat 't stap voor stap instructie is... Dat kan ik!!"........ Nou niet dus. Ik had mij iets heel anders voorgesteld bij stap voor stap. Dit zit er bij:
[ [url=m/YYgsmj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor een echte haak Newbe is dit echt abracadabra en heb ik het weer opgegeven :')


Nou dit dus, ik kan er echt geen wijs uit worden, zou zo graag die dingen haken maar helaas.

AB hoe is het gegaan?

Ik vind het juist wel fijn als mijn lootje veel post, dan heb je toch meer idee van waar diegene van houd.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Misschien dat het beheer daar over in beraad gaat.

Als iemand alleen in dit topic actief is en verder niet op bokt zou ik daarvan best wel een beetje balen :o

Alleen ff rond deze tijd online zijn en het rest van het jaar afwezig...hmm nee zou mij niet passen.


3 berichten hier zonder dat het teveel op een kippenhok lijkt is dan misschien niet geheel in balans maar als die persoon verder op bokt/andere topics actief is kan ik prima leven met 1 a 2 berichten in dit topic.



Zal vast lastig zijn om er een goede balans en regels voor te krijgen waar ook nog iedereen het mee eens is. :j

Morgen naar Ikea toe..... Als ik ergens een pleurie hekel aan heb dan is dat die winkel. Maar helaas, m'n kast en boekenplank komt er weg en ik moet nog een boekenplank erbij hebben :+

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:02

Hallo allemaal!
Weer terug van vakantie dus kan weer mee kletsen.

Ik heb een zoontje van bijna 2 en vind het best leuk om wat voor hem erin te hebben. Trekkers vind die helemaal fantastisch, en een blij kind daar word mama ook blij van.

Die 3 berichten per week vind ik ook vrij veel. Soms gevoel alsof ik iets “moet” plaatsen om aan de berichten te komen.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:12

Puzzels zijn hier een top, is erg leuk om te doen.

Sam_I_Am, beterschap :(:)
Banjer, wat een schatje <3
Lavitabella, gefeliciteerd Y)(^)

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:12

Er waren in het verleden bokkers die niets posten en dan is het ook niet leuk als je die persoon getrokken had.

En wel leuk, niet leuk is vaak niet dat je niet wat anders mag geven, maar je doet hier wel ideeen op.
Een paar jaar geleden ging het over Zwitsal geurtjes bijvoorbeeld, nu zie ik Dodeles sokken ofzo voorbij komen. Het kan dus zijn dat je het niet kent en denkt, he, dat is toch wel leuk. En dat kan om te geven of om te krijgen zijn.

Urbanus

Berichten: 44955
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:17

Hiraeth schreef:
Maar zijn hier meer mensen met kinderen die wel iets voor de kleine mensen in hun Secret Santa willen hebben? Ik weet bijvoorbeeld al wel dat als ik Urbanus zou hebben ik het niet zou riskeren, want die heeft een veel te uitgesproken smaak over wat ze wel/niet mooi vind voor de mini-Urbanusjes. :D


_O-

It's funny 'cause it's true!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:18

Ik heb geen kinderen als je mijn 2 katten en hond niet meetelt overigens

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:19

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Ik kan hier heel kort over zijn en dat ga ik ook doen: De 3 berichten staan niet ter discussie!

Ik wel best elke vrijdag een onderwerp of vraag droppen waar jullie over kunnen praten, als jullie dit graag willen, maar daar op in haken is dan weer geen verplichting.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:19

Urbanus schreef:
Hiraeth schreef:
Maar zijn hier meer mensen met kinderen die wel iets voor de kleine mensen in hun Secret Santa willen hebben? Ik weet bijvoorbeeld al wel dat als ik Urbanus zou hebben ik het niet zou riskeren, want die heeft een veel te uitgesproken smaak over wat ze wel/niet mooi vind voor de mini-Urbanusjes. :D


_O-

It's funny 'cause it's true!

Ik zie nu Sheldon voor mij :')

Urbanus

Berichten: 44955
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:23

Misschien kun je elke 4 dagen een bladzijde uit je dagboek delen zodat wij dat kunnen bespreken als groep en samen kunnen helen.


M_D_H schreef:
Ik zie nu Sheldon voor mij :')


-O-

Laat ik het zo zeggen:

Vroeger op school viel ik op qua kleding en nu zit mijn dochter bij de zoon van een oud klasgenootje in de klas en zij wist gewoon dat het mijn kind was aan haar kleertjes _O-

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:28

M_D_H schreef:
Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Ik kan hier heel kort over zijn en dat ga ik ook doen: De 3 berichten staan niet ter discussie!

Ik wel best elke vrijdag een onderwerp of vraag droppen waar jullie over kunnen praten, als jullie dit graag willen, maar daar op in haken is dan weer geen verplichting.



Ik zou dit wel fijn vinden!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:28

Urbanus schreef:
Misschien kun je elke 4 dagen een bladzijde uit je dagboek delen zodat wij dat kunnen bespreken als groep en samen kunnen helen.


M_D_H schreef:
Ik zie nu Sheldon voor mij :')


-O-

Laat ik het zo zeggen:

Vroeger op school viel ik op qua kleding en nu zit mijn dochter bij de zoon van een oud klasgenootje in de klas en zij wist gewoon dat het mijn kind was aan haar kleertjes _O-


:')


Sorry, ik schrijf geen dagboeken, mijn leven is daar veels te saai voor :') _O-

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:31

Streekproducten lees ik veel over! Leuk!

Hebben we het onderwerp tweedehand al gehad?

Ik vind tweedehands helemaal prima namelijk haha

Zaadjes van bloemen ofzo is ook echt heel erg leuk! Of bloembolletjes. Of voor mijn minigroente tuintje. Mijn kleuren buiten qua bloemen zijn paars en roze en binnen maakt het niet uit :), al eten mijn katten wel vaak van de planten, dus liefst niet giftig

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:34

mariekeoo schreef:
Streekproducten lees ik veel over! Leuk!

Hebben we het onderwerp tweedehand al gehad?

Ik vind tweedehands helemaal prima namelijk haha

Heb je je spellen allemaal al uitgeprobeerd?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:35

germie schreef:
mariekeoo schreef:
Streekproducten lees ik veel over! Leuk!

Hebben we het onderwerp tweedehand al gehad?

Ik vind tweedehands helemaal prima namelijk haha

Heb je je spellen allemaal al uitgeprobeerd?


90% ongeveer! Zitten echt hele leuke tussen. Mijn ouders hadden ook veel nostalgie :)

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:37

Streekproducten vind ik ook leuk

Volgens mij zit ik nu op 3 berichten tot volgende week xD

Geintjuhh of toch niet...

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:38

Ik ben trouwens van 10/10 tm 23/10 op vakantie dus die week weet ik niet of ik wat ga plaatsen.
Las palmas vind ik dan net even wat belangrijker met mijn vriend haha

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:42

marleen_88 schreef:
Ik heb geen talenknobbel helaas.

Zitten hier nog meer liefhebbers van droge worst en oude kaas? :9


Met kaas maak je mij niet blij