Morele vraag inzake oplichting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4768
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:22

iemand die zoveel vijanden heeft, weet echt niet waar hij aan moet kloppen dat hij beter in de gaten gehouden gaat worden hoor.....
Op internet is te lezen dat TS echt niet de eerste/enige is

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:22

IHN schreef:
chevax schreef:
Ik vind dat hij je heeft bedonderd. Melding maken bij de curator had ik nooit gedaan. Je wilt hem terugpakken voor €650 maar raakt hem nu onevenredig hard. En ja, hij heeft het zelf verknald. Maar ik zou toch zover niet zijn gegaan.


dabk voor je mening, Chevax. Hoe zou jij het opgelost hebben? Of gewoon laten gaan?


Nee, ik zou het niet laten gaan. Een oplossing heb ik ook niet, ik zeg alleen dat ik voor mezelf hier moeite mee zou hebben. Je weet ook nooit iemand omstandigheden m, de reden waarom iemand failliet is gegaan.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:22

Luxx, iemand vertrouwen is dan fout volgens jou?

daar ben ik het dus niet mee eens. Maar ik vermoed dat dat licht in ons verschillende wereldbeeld als ik jou hoor zeggen:ik vertrouw dan ook geen mens.
Ik vertrouw namelijk in de basis elk mens, nou ja.. dat wil ik graag.
Ik zou er ontzettend verdrietig en depressief van worden als ik moest leven in de overtuiging dat niemand te vertrouwen is. Maar door dat vertrouwen komt het dus ook hard bij me binnen als blijkt dat anderen daar misbruik van maken.

Ik kan je ergens volgen, hoor. En dus ook dat misschien mijn actie te hard is, maar niet om de reden die jij noemt. Stel:ik laat mijn fiets onafgesloten staan. Die word gejat. Dan kun je zeggen:dom dom en dat zou ik volledig met je eens zijn. Maar om dan te zeggen:het is je eigen schuld, dus neem je verlies, is mij dan een stap tever. Je vergeet daarmee dat anderen gewoon van je spullen af horen te blijven. Net als in dit geval de ander gewoon zijn afspraken had horen na te komen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:24

Petpa schreef:
Ik snap de tegenreactie vanuit boosheid.
Maar ik had die reactie zelf niet gegeven.
Je spreekt over een man zonder geweten, hij is failliet en heeft dus niets te verliezen.
Ik zou bang zijn voor een actie vanuit deze meneer, straks staat hij bij je op de stoep.


dat riep hij ook als 1e:ik weet je te vinden en heb ook nog wel wat vrienden die wel raad met je weten..

maar goed, daar ben ik dan weer niet zo bang voor.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:26

chevax schreef:



dabk voor je mening, Chevax. Hoe zou jij het opgelost hebben? Of gewoon laten gaan?[/quote]

Nee, ik zou het niet laten gaan. Een oplossing heb ik ook niet, ik zeg alleen dat ik voor mezelf hier moeite mee zou hebben. Je weet ook nooit iemand omstandigheden m, de reden waarom iemand failliet is gegaan.[/quote]

nee, da's waar. Dat was dus ook vooral waarom ik dacht:oliebol, had ik dit nu wel zo moeten doen?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:30

IHN schreef:
Luxx, iemand vertrouwen is dan fout volgens jou?

daar ben ik het dus niet mee eens. Maar ik vermoed dat dat licht in ons verschillende wereldbeeld als ik jou hoor zeggen:ik vertrouw dan ook geen mens.
Ik vertrouw namelijk in de basis elk mens, nou ja.. dat wil ik graag.
Ik zou er ontzettend verdrietig en depressief van worden als ik moest leven in de overtuiging dat niemand te vertrouwen is. Maar door dat vertrouwen komt het dus ook hard bij me binnen als blijkt dat anderen daar misbruik van maken.

Ik kan je ergens volgen, hoor. En dus ook dat misschien mijn actie te hard is, maar niet om de reden die jij noemt. Stel:ik laat mijn fiets onafgesloten staan. Die word gejat. Dan kun je zeggen:dom dom en dat zou ik volledig met je eens zijn. Maar om dan te zeggen:het is je eigen schuld, dus neem je verlies, is mij dan een stap tever. Je vergeet daarmee dat anderen gewoon van je spullen af horen te blijven. Net als in dit geval de ander gewoon zijn afspraken had horen na te komen.

Ik vind je erg naïef. Persoonlijk word ik er niet depressief en of verdrietig van, ik zou dat juist worden wanneer ik iedereen maar in de basis zou vertrouwen en dat dat vertrouwen keer op keer beschaamd zou worden. Dit voelt voor mij veiliger dan jouw instelling. Maar ieder zijn ding natuurlijk

Femke_Tweety

Berichten: 12011
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:31

Ik denk dat vertrouwen in de basis goed is.

Maar blind vertrouwen op een vreemde vind ik minder handig.
Ergens is de ideale lijn daarin, maar dat is een beetje zoekwerk.

Zo zou ik bijvoorbeeld zo'n klussers die ik totaal niet ken niet meteen vertrouwen. Is het iemand die me persoonlijk aangeraden is al iets meer.
Is het iemand die ik van eerdere klussen ken en die altijd correct was nog iets meer.


Ik vind het wel mooi dat je oprecht geïnteresseerd lijkt in de verschillende meningen, om vervolgens je eigen mening daar uit te kunnen gaan vormen.
Thumbs up for that.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:36

luxx, zit ook wat in. Ik heb heel lang niemand kunnen vertrouwen. Ben jaren heel depressief geweest ook. Vandaar dat ik bewust heb gekozen om mensen te willen vertrouwen. En daarna veel bevestigingen dat dat gewoon kan. Daardoor zit het nu gewoon in mijn systeem en elke x als ik er maar aan denk dat dat me weer afgenomen word, word ik weer depressief. Misschien vandaar zelfs mijn woede bedenk ik me net. Nieterns zozeer om de actie op zich, maar om de betekenis die ik eraan geef.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:39

Femke_Tweety schreef:
Ik denk dat vertrouwen in de basis goed is.

Maar blind vertrouwen op een vreemde vind ik minder handig.
Ergens is de ideale lijn daarin, maar dat is een beetje zoekwerk.

Zo zou ik bijvoorbeeld zo'n klussers die ik totaal niet ken niet meteen vertrouwen. Is het iemand die me persoonlijk aangeraden is al iets meer.
Is het iemand die ik van eerdere klussen ken en die altijd correct was nog iets meer.


Ik vind het wel mooi dat je oprecht geïnteresseerd lijkt in de verschillende meningen, om vervolgens je eigen mening daar uit te kunnen gaan vormen.
Thumbs up for that.



ja, ik dacht dat ik die balans gevonden had door eind vd dag te betalen whaha. Het was een leuke spontane vent, we hadden het zelfs nog over oplichters, daar sprak hij schande van. En echt overtuigend ook. Ik kan er ergens nog niet bij dat ik me zo kan vergissen, maar de feiten spreken voor zich. Maar ik moet idd harder worden wat dat aangaat. Dat ben ik wel met jullie eens.

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:40

Femke_Tweety schreef:
Hmm.


Dit zal unpopular opinion zijn, maar;

Ik vind dat het hier van twee kanten niet netjes gaat.
Wat hij fout doet is duidelijk.
Maar op het moment dat je met een vakman/bouwer/klusjesman (alles m/v/x voordat we dat krijgen) cash plus direct afrekenen afspreekt, is het in mijn omgeving 100% duidelijk dat het om zwart werk gaat.
(Hoe je daar dan ook tegenover staat)
Deze persoon ging er dus vanuit dat het zwart zou zijn.
En gezien zijn problemen snap ik dat, waarschijnlijk was hij blij met wat contant om te kunnen eten of whatever.

Daarom zal hij ook wèl interesse hebben gehad in werk bij een ander.

Hij voelt zich door jou bedondert.

En dat standpunt snap ik dus ook heel goed

(Zoals gezegd, ik weet niet beter dan een afspraak als cash en direct afrekenen automatisch inhoud dat het zwart is. Daar praat je verder niet over, dat is de 'ongeschreven regel'.


Maar goed, gezien de eerdere reacties zal mijn mening niet erg gewaardeerd worden in dit topic, ben ik bang.


Ook in het zwart moet je je werk afmaken :)
Verder vind ik niet echt een probleem met zwart, doet iedereen.

Ik vind TS haar streek ook wel misselijk, de problemen nog groter maken door het aan de curator door te geven.

Zelf begrijp ik niet waarom je betaalt als het niet af is. Ik betaal geen cent als het werk niet klaar is. Dat is ook vrij normaal in de bouwwereld. Niemand heeft me ook ooit gevraagd om te betalen als het nog niet af is.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:48

In het wereldje van klussen zou ik eind van de dag cash betalen ook direct als zwart zien.
Nee bij de bakker niet, maar bij klussen dan weer wel.
Maar wit of zwart ik zou nooit het gehele bedrag betalen als het niet af is.
Dan zou ik zeggen ik betaal je 300 voor wat je nu geleverd hebt en de rest als het af is.
Dan heb je toch meer kans dat ze weer terug komen.

Zou ik hem aangeven bij de curator, nee.
Maar vind ik dat jij je schuldig moet voelen dat wel gedaan te hebben, ook nee.

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:54

DuoPenotti schreef:
In het wereldje van klussen zou ik eind van de dag cash betalen ook direct als zwart zien.
Nee bij de bakker niet, maar bij klussen dan weer wel.
Maar wit of zwart ik zou nooit het gehele bedrag betalen als het niet af is.
Dan zou ik zeggen ik betaal je 300 voor wat je nu geleverd hebt en de rest als het af is.
Dan heb je toch meer kans dat ze weer terug komen.

Zou ik hem aangeven bij de curator, nee.
Maar vind ik dat jij je schuldig moet voelen dat wel gedaan te hebben, ook nee.


Precies dit.
Ik vind het overduidelijk zwart werken en zo gebeurt het heel veel.
Maar goed, als je daar geen ervaring mee hebt en je bent gewoon goedgelovig kan het natuurlijk dat je het anders/verkeerd hebt opgevat. Het is nou eenmaal gebeurd, uiteindelijk is hij degene die natuurlijk dingen doet die eigenlijk niet mogen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:57

DuoPenotti schreef:
In het wereldje van klussen zou ik eind van de dag cash betalen ook direct als zwart zien.
Nee bij de bakker niet, maar bij klussen dan weer wel.
Maar wit of zwart ik zou nooit het gehele bedrag betalen als het niet af is.
Dan zou ik zeggen ik betaal je 300 voor wat je nu geleverd hebt en de rest als het af is.
Dan heb je toch meer kans dat ze weer terug komen.

Zou ik hem aangeven bij de curator, nee.
Maar vind ik dat jij je schuldig moet voelen dat wel gedaan te hebben, ook nee.


dit vind ik wel een hele goeie inderdaad. Snap niet dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Gewoon de helft inderdaad. Echt, af en toe...

sas66
Berichten: 635
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:03

Ik heb wel respect voor TS dat ze zo open staat voor andere meningen. Misschien heeft ze de klusser wel een dienst bewezen. Als ik het zo lees probeert hij het ene gat met het andere te dichten. Als hij failliet is verklaard kan hij misschien gebruik maken van de schuldhulpverlening, schoon schip maken en er hopelijk met 3 jaar vanaf zijn (weet niet precies hoe eea werkt). Tevens vind ik dat er ook wel door sommige bokkers aan victim blaming wordt gedaan: eigen schuld, had je maar dit en had je maar dat..... Wel gemakkelijk om achteraft te weten wat je had moeten doen.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:05

IHN schreef:
dit vind ik wel een hele goeie inderdaad. Snap niet dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Gewoon de helft inderdaad. Echt, af en toe...

je hele leven is een leerschool, deze ook.
Dus ook daar jezelf niet verwijten.
Dit flikken ze jou nooit meer op deze manier :D

karijn

Berichten: 5412
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:11

Tja, zwart of niet. Je hebt geen rekening gekregen. Je gaf al aan dat je dit vantevoren even had moeten checken. Lesson learned voor een eventuele toekomstige klus. Had je vantevoren gevraagd om een rekening, dan had je waarschijnlijk er wel eentje gekregen maar eentje die niet in zijn boeken dus komt te staan gezien de financiële status van zijn bedrijf. En dus eentje waarop jij je niet kan beroepen voor garantie...

Zelfs in deze tijden vallen dit soort jongens om. Eenmanszaak, weten wij veel waarom hij failliet is? Misschien heeft hij wel een gokverslaving en heeft al zijn zuurverdiende centen daaraan opgemaakt. Een hypotheekverstrekker of energiebedrijf heeft daar echt maling aan, hoor. Rekeningen moeten betaald worden en ze pakken je op persoonlijk vlak. Dag huis, dag spullen.

Blijkbaar is het ook geen beste tegelzetter op basis van recensies. Maar laten we wel wezen, als er ook maar 1 tegeltje iets scheef zit, dan kunnen veel mensen erover vallen en de boel wat meer opblazen op internet om een slechte recensie te geven. Maar laten we ervan uit gaan dat dit geen beste tegelzetter is.

Was jij niet degene geweest die de curator had gemaild, dan had iemand anders na jou het misschien wel gedaan.

Cést passé....

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:13

Weet je, het morele stuk: Als de beste man nu goed werk geleverd had en je zou dan gaan zeuren dan zou ik het idoterie vinden. Maar hij heeft niet de dienst geleverd waarvoor je hem betaald hebt.

Dat gezegd zijnde, voor je stappen overweegt: Cash is niet perse zwart. Maar cash zónder factuur is dat wel. Jij hebt geen factuur, had die niet toen je betaalde, zodra je dan betaald ben je zwart aan het laten werken en ik durf te gokken dat officiële instanties daar ook van uit gaan. Dus wil je jezelf in je vingers snijden terwijl je hem achterna gaat? Of werkt dit in NL echt zo anders?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:15

Goh, ik vind het heel begrijpelijk dat je de curator op de hoogte hebt gebracht.
Hier wordt niets betaald dat niet af is, zwart of wit staat er buiten.
En cash is inderdaad geen reden om zwart te werken. In mijn bedrijf wordt ook veel cash betaald, maar toch echt wit.
Juist goed dat de beste man eens tegen de verkeerde aanloopt, zeker gezien zijn verleden

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 13:20

Ayasha, ik ga hem sws niet verder achterna, hoor. Dan zijn er wel ergere dingen gebeurd waar ik ook niks mee gedaan heb (zoals een 2e hands auto bij een bovag garage kopen met nwe apk en binnen een week geem remdruk meer te hebben op snelweg, en vervolgens te horen van anwb:your lucky day, want je wiellagers rollen er zo uit, dus grote kans dat je wielen er anders afgedonderd waren). 1x advocaat ingeschakeld, dat is geschikt (advocaat:ga je hier echt mee akkoord? Je kunt meer krijgen, veel meer. Punt is:ik hoef niet meer. Ik wilhet fair). Ik heb helemaal gwen zin in rechtszaken etc. Zonde van tijd en energie.

Marije_jiplover

Berichten: 25346
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:27

Ik zou er zelf bij dergelijke afspraken vanuit gaan dat het zwart is.
En ik zou dus niet (alles) betalen als nog niet alles af is.

Dus in die zin vind ik het wel een beetje naïef.

Maar ik vind aan de andere kant niet dat je je schuldig hoeft te voelen.

Wanneer deze man netjes teruggekomen was om het werk zoals afgesproken af te maken, had je nooit verder gaan zoeken en had je het dus ook nooit geweten. Dan had je hooguit raar opgekeken dat je geen factuur meer had ontvangen, maar als het werk verder goed was geweest had je dat waarschijnlijk niet meer kunnen schelen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 13:31

Marije_jiplover schreef:
Ik zou er zelf bij dergelijke afspraken vanuit gaan dat het zwart is.
En ik zou dus niet (alles) betalen als nog niet alles af is.

Dus in die zin vind ik het wel een beetje naïef.

Maar ik vind aan de andere kant niet dat je je schuldig hoeft te voelen.

Wanneer deze man netjes teruggekomen was om het werk zoals afgesproken af te maken, had je nooit verder gaan zoeken en had je het dus ook nooit geweten. Dan had je hooguit raar opgekeken dat je geen factuur meer had ontvangen, maar als het werk verder goed was geweest had je dat waarschijnlijk niet meer kunnen schelen.


nee klipt. beetje jammer wel aangezien ik het af kan trekken hier, maar dan had ik idd wel echt gedacht van:dom geweest, pech gehad.

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:32

Ayasha schreef:
Weet je, het morele stuk: Als de beste man nu goed werk geleverd had en je zou dan gaan zeuren dan zou ik het idoterie vinden. Maar hij heeft niet de dienst geleverd waarvoor je hem betaald hebt.

Dat gezegd zijnde, voor je stappen overweegt: Cash is niet perse zwart. Maar cash zónder factuur is dat wel. Jij hebt geen factuur, had die niet toen je betaalde, zodra je dan betaald ben je zwart aan het laten werken en ik durf te gokken dat officiële instanties daar ook van uit gaan. Dus wil je jezelf in je vingers snijden terwijl je hem achterna gaat? Of werkt dit in NL echt zo anders?


Dat hangt er een beetje vanaf. Als TS zwart op wit heeft dat ze meerdere keren om de rekening heeft gevraagd dan zal dat wel meevallen. Anders zal het lastig worden om aan te tonen dat ze zo naïef is geweest.


En verder, ik heb er niet zoveel moeite mee wat je gedaan hebt. Of ik hetzelfde zou hebben gedaan? Waarschijnlijk zou ik het niet durven. Maar ik heb wel gruwelijk de pest aan dit soort beunhazen ja.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 13:39

secricible schreef:
Ayasha schreef:
Weet je, het morele stuk: Als de beste man nu goed werk geleverd had en je zou dan gaan zeuren dan zou ik het idoterie vinden. Maar hij heeft niet de dienst geleverd waarvoor je hem betaald hebt.

Dat gezegd zijnde, voor je stappen overweegt: Cash is niet perse zwart. Maar cash zónder factuur is dat wel. Jij hebt geen factuur, had die niet toen je betaalde, zodra je dan betaald ben je zwart aan het laten werken en ik durf te gokken dat officiële instanties daar ook van uit gaan. Dus wil je jezelf in je vingers snijden terwijl je hem achterna gaat? Of werkt dit in NL echt zo anders?


Dat hangt er een beetje vanaf. Als TS zwart op wit heeft dat ze meerdere keren om de rekening heeft gevraagd dan zal dat wel meevallen. Anders zal het lastig worden om aan te tonen dat ze zo naïef is geweest.


En verder, ik heb er niet zoveel moeite mee wat je gedaan hebt. Of ik hetzelfde zou hebben gedaan? Waarschijnlijk zou ik het niet durven. Maar ik heb wel gruwelijk de pest aan dit soort beunhazen ja.


dat heb ik wel zwart op wit, ja. Nou ja. Op de app. Maar goed. Ik heb het sws afgesloten na mijn actie. Hem geapt dat zijn curator op de hoogte is, bedreigingen teruggekregen en dat mijn vrienden ook maar op moesten passen en hem geblokkeerd.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:47

Dat soort mensen heb ik een hele fijne tip voor: mij niet bedonderen, dan komt alles goed.

Hij heeft dit namelijk al 100 keer geflikt bij mensen voor jouw.
Die durven of willen er niets mee omdat ze lekker naief denken dat het vanzelf verbeterd en op die manier beloon je slecht gedrag.
Ik zou mij geen moment schuldig voelen, het is een keus om anderen te betrekken bij jouw sh*t. Die maakt hij blijkbaar heel makkelijk want hij gaat vrolijk bij je vrienden verder als je hem de kans geeft.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:56

luxx schreef:
Ik begrijp dat het niet leuk is om te horen maar dan moet je toch ook de hand in eigen boezem steken. Zoals je zelf ook zegt was dat dom, en dat zou ik dan ook mezelf hard aanrekenen, dat ik wel erg dom geweest was. Je spreekt af dat iemand een dienst voor jou doet, die dienst wordt betaald wanneer die dienst gedaan is en geen minuut eerder. Je zegt ook dat je achteraf gevonden hebt dat hij failliet is met zijn bedrijf, dat had je ook uit kunnen zoeken vóórdat hij bij je kwam werken, was blijkbaar niet erg moeilijk om te vinden. Je hebt nu een dure les gekregen om mensen niet op hun blauwe ogen te vertrouwen, blijkbaar had je die nodig en ik hoop voor je dat je die nu ook voor eens en voor altijd geleerd hebt ....

Er zijn nog genoeg mensen die inderdaad niet van het slechte van de mens uitgaan of denken dat ze tot zo iets in staat zijn. Is dat dan een slechte eigenschap nee vind ik niet. Het kan eerder vervelend uitpakken.
Maar het kan helaas tegenwoordig niet meer, er lopen te veel rond die de boel verzieken.
De mensen met te veel vertrouwen zullen vaak wel een paar keer hun neus moeten stoten om op voorhand eerst wat dingen te ondernemen zoals even googlen naar recensies bijvoorbeeld.
Het feit blijft dat deze man op voorhand al bezig is met praktijken die niet kloppen.