Deurwaarder voor vorige bewoner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 13:00

Geen idee of mijn vraag hier goed staat, maar anders maar verplaatsen :o

Wij wonen sinds vijf jaar op ons huidige adres.
De vorige bewoner heeft op dit adres een bedrijf gehad . Zijn bedrijf staat als permanent gesloten op nu ons adres .
Maar dit is tevens ook het enige adres waar dit bedrijf op te vinden is.
Het bedrijf stond al als wanbetaler bekend , we hebben ook diverse aanmaningen en dergelijke in de wanden van de stal :7 teruggevonden .
Maar nu , dus minimaal vijf jaar na dato, krijgen wij nog steeds post met onder andere dreigingen van deurwaarders in de brievenbus en ook schuldeisers die aan de deur komen.
Ik word daar toch niet helemaal rustig van.
Voornamelijk door het idee dat mensen misschien ooit eens voor eigen rechter gaan spelen.
Wij kunnen niet achterhalen waar de vorige bewoner zich nu ophoudt.
Is er een manier om dit bedrijf en zijn bedrijfsnaam op internet van ons adres te halen ?

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:03

Je kan beginnen met te checken of het bedrijf uitgeschreven is bij de Kamer van Koophandel. Zo nee, even advies aan de KvK vragen hoe hier mee om te gaan.

Nymphe

Berichten: 507
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:04

Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:06

of bij de gemeente informeren of de vorige bewoners goed zijn uitgeschreven en evt een nieuw adres hebben opgegeven?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:07

Je kunt de deurwaarder bellen en dit met hem/haar bespreken. Zij zijn er ook bij gebaat de schuldenaar te vinden.

Lijsken
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:10


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30243
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:14

Checken bij de gemeente of je inderdaad de enige persoon bent die ingeschreven staat op jouw adres en als dat niet zo is onderzoek laten doen naar de werkelijke verblijfplaats omdat hij feitelijk niet meer bij jullie woont. Dan wordt hij uitgeschreven en ben je ook van deurwaarders af.

En even checken bij de KvK of hij ook daadwerkelijk uitgeschreven is. Dat kan heel gemakkelijk op https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregist ... =1&start=0

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:32

Ik verplaats dit topic naar LZP daar past het beter

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:43

Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:47

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?


Hier ook ervaring mee, 9 van de 10 keer staat de naam van het incasso bureau op de envelope (soms met telefoonnummer) en kan je googlen naar een nummer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:49

Soms is de brief van anderen openen het enige wat je kunt doen. -O-

Wij hebben dit gehad gekoppeld aan een telefoonnummer. Bedrijven en deurwaardes die de sigarettenautomaat terug wilden. Of de deurwaarder die flink wat geld wilde hebben. Eigenaar van de shoarmazaak was spoorloos en wij kregennin ons nieuwbouwhuis zijn telefoonnummer toebedeeld.

Bedrijven en deurwaarders bellenen bij de gemeente en kvk na laten kijken of hij weg is op jullie adres. En desnoods brieven terugsturen met de markering onbekend/verhuisd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:52

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?


Ik heb in een soortgelijke situatie advies gevraagd bij de politie en zij zeiden dat je absoluut de brieven mag openen. Als iemand al zo lang niet meer daar woont heeft hij tijd zat gehad om zijn zaken te regelen en met alleen retour afzender sturen kom je er niet vanaf.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:55

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?


Ik trek die brieven ook zonder pardon open want 9 van de 10 keer kijk ik niet naar het adres op de voorkant, zo heb ik ook al post van de buren opengemaakt en van de oude bewoners. Zelfs van de vorige huiseigenaar die al een aantal jaar wormenvoer is. Die bedrijven geef ik even door aan de zoon of ik bel zelf als het om reclame of iets van klantenpas e.d. gaat. Met een situatiebeschrijving zijn ze meestal allemaal heel behulpzaam.
Laatst bijgewerkt door KimD op 24-10-22 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:06

Ik heb een tijd in een woning gewoond waar de vorige bewoners op een zondagochtend om 07:00 door de politie van het bed zijn gelicht inclusief politie honden en vervolgens nooit meer terug gekeerd zijn. Gevolg: Een brievenbus vol aan aanmaningen, brieven van banken, DUO, gasleveranciers, etc. We hebben daarna ook nog een aantal keer wat ongure personen aan de deur gehad, bleek later dat ze mogelijk een plantage op zolder hadden gehad wat de woningbouw verzwegen heeft.

Ik heb in eerste instantie de brieven toen 'uitgezocht', gekeken welke bedrijven het waren, opgebeld, adres doorgegeven, aangegeven dat de geadresseerde verhuisd is en dat ik bij deze aan mijn informatie plicht had voldaan en geen brieven meer wenste te ontvangen. 90% van de brieven hielden toen op, rest heb ik retour afzender gestuurd en de lading die erna kwam ging de papierbak in.

Sowieso mogen deurwaarders niet zomaar naar binnen, als degene die daar woonachtig is (of zelfs aanwezig is) zich kan legitimeren als een ander persoon dan waar ze naar op zoek zijn. De check van KVK zou wel een goede zijn, daarnaast kun je (als het adres online nog zo staat) een aanvraag doen bij Google dit te laten verwijderen. Kost vaak wel wat moeite/effort, maar zou moeten kunnen :)

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:08

KimD schreef:
[

Ik trek die brieven ook zonder pardon open want 9 van de 10 keer kijken ik niet naar het adres op de voorkant, zo heb ik ook al post van de buren opengemaakt en van de oude bewoners. Zelfs van de vorige huiseigenaar die al een aantal jaar wormenvoer is. Die bedrijven geef ik even door aan de zoon of ik bel zelf als het om reclame of iets van klantenpas e.d. gaat. Met een situatiebeschrijving zijn ze meestal allemaal heel behulpzaam.

Ik keek daar idd vroeger ook niet naar, tegenwoordig wel omdat mijn kinderen ook post krijgen haha.

Maar echt jaren en jaren geleden. Net samen ons eerste huis gekocht.
Post van de belastingdienst. Nooit naar de naam op de envelop gekeken en gewoon open gemaakt.
Kreeg een hart verzakking of we even ruim FL 25.000 wilde betalen. Slik lichtelijk paniek tot bij mij het kwartje viel. Successierecht, dat betaal je toch als je een erfenis krijgt. Kijkt naar naam op envelop. Oeps was voor de kinderen van de vorige bewoners. Kinderen woonde daar enkel niet, en huis was voordat wij het kochten een huurhuis.
Gelukkig konden de buren de kinderen wel en hebben het (met onze excuses voor het openmaken van de post) gezorgd dat het bij hun kwam. Gelukkig waren ze niet boos erom, ze keken er zelf eigenlijk ook nooit naar.

TS ik zou idd eerst even contact opnemen met de gemeente of ze nog op jullie adres staan ingeschreven. En ook even contact opnemen met de KvK

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:11

Eigenlijk is het van de zotte dat jij als nieuwe eigenaar tijd erin moet stoppen om de deurwaarder of verzender van de post moet uitleggen dat be beste meneer niet meer op dit adres staat ingeschreven.
Ik heb het ook jaren gehad. Maakte de post gewoon open en pleegde dan een belletje naar het betreffende bedrijf. Maar ik heb nooit een poging gedaan om dan te achterhalen waar de vorige bewoner naartoe is gegaan. Als zo’n deurwaarder zou willen weten waar de vorige eigenaar is gebleven, mogen ze van mij zelf op onderzoek uit.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:21

Hier vanochtend nog een belletje gepleegd wegens aanmaningen en incassobureaus voor een persoon die hier nooit gewoond heeft. Idd brief open gemaakt. Er staat op indien niet voor u bestemd, ongeopend retourneren, maar hee, ik ben geen postbezorger! De groeten!

Nymphe

Berichten: 507
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:39

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?

[***] schreef:
Ik heb in een soortgelijke situatie advies gevraagd bij de politie en zij zeiden dat je absoluut de brieven mag openen. Als iemand al zo lang niet meer daar woont heeft hij tijd zat gehad om zijn zaken te regelen en met alleen retour afzender sturen kom je er niet vanaf.


Precies dit inderdaad, ik heb een paar jaar in dat huis gewoond. In het begin deed ik retour afzender met dat diegene daar niet meer woonde maar dat hielp helemaal niks. Als je steeds deurwaarders aan de deur hebt dan ga je gewoon brieven openen en bellen. Ze woonden daar al jaren niet meer. Die bedrijven zijn ook blij dat je ze een rit bespaart.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:41

Wellicht kun je google benaderen om de gegevens van het bedrijf te verwijderen. Google maar even hoe dat moet. Is in ieder geval fijn dat dat dan niet meer op internet te vinden is.

3heathcliff5
Berichten: 462
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:03

oomens schreef:
Nymphe schreef:
Toen ik nog in een studentenhuis woonde kregen we ook regelmatig zulke brieven voor oudbewoners. Ik belde dan gewoon het nummer wat in de brief stond en legde de situatie uit. Dan hielden die brieven ook op.

Dat nummer was vanaf de buitenkant van de envelop leesbaar? Of bedoel je te zeggen dat je het briefgeheim hebt geschonden?

Welk briefgeheim? Brief is op het correcte adres bezorgd en oude bewoner is nalatig met adreswijziging doorgeven. Ik heb zelfs even overwogen om de brieven van alle schuldeisers te lamineren en er een kwartetspel van te maken voor op feestjes en partijen bij mij thuis. Maar het spel zou dan door de jaren heen erg uitgebreid geworden zijn. ‘Mag ik in de categorie creditcardschulden, schulden hoger dan €6000 van je? ‘Tuurlijk, mag ik dan in de categorie nieuwe bankpassen het pasje juniorenrekening van jou?

Ik ben geen postduif. Als de oude bewoners dat soort zaken niet belangrijk genoeg vinden om een adreswijziging door te geven, dan ga ik hun post al helemaal niet belangrijk vinden. Retour afzender werkt niet bij schuldeisers en als je er telefonisch melding van wilt maken heb je toch echt de geopende brief met dossiernummer nodig.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:06

karijn schreef:
Als zo’n deurwaarder zou willen weten waar de vorige eigenaar is gebleven, mogen ze van mij zelf op onderzoek uit.

Als degene nog op jouw adres ingeschreven staat zul je alsnog post blijven ontvangen want dat is dat het officiële (laatst) bekende adres.
Je kan dus als nieuwe bewoner online inzien wie er ingeschreven staat op jouw adres en een verzoek doen voor uitschrijving van degene die daar niet wonen.

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:10

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met onze vorige bewoners. Zij hadden een bedrijf met duizenden euro’s schuld, maar zijn plots vertrokken. Ik heb bij de KvK een formulier in moeten vullen en toen werd er intern een onderzoek ingesteld (dit formulier: https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... ortmelding). Vervolgens is er aan allerlei instanties doorgegeven (waaronder de belastingdienst) dat de eigenaren van het betreffende bedrijf niet meer op dit adres wonen. Sindsdien hebben wij geen aanmaningen etc. meer ontvangen en nu ontvangen we slechts nog een enkele keer post. De KvK en de belastingdienst hebben ons wel op het hart gedrukt post van de vorige bewoners absoluut niet te openen en altijd retour afzender te sturen. De exacte reden weet ik niet meer, maar het had geloof ik iets met privacy te maken.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 15:38

Dank jullie wel voor alle reacties tot nu toe.
Ik ga zeker contact opnemen met KVK en even kijken wat er mogelijk is

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:02

Hier het zelfde probleem alleen bij ons was het de eigenaar van het huis dat wij huurde die de aanmaningen kreeg. Ik heb op alle ramen A4-tjes gehangen met de uitleg dat ik een huurcontract heb en niet de persoon ben die zij zochten. Maar heb op de dag dat ik beviel van mijn eerste kind toen ik gelukkig in het ziekenhuis was..... ook een groep boze moterrijders aan de deurgehad.....

Gelukkig is mijn buurvrouw naar buiten gegaan om uitleg te geven en de boel te sussen..... maar ik was blij toen in na een paar maanden het huis uit kon en me eigen (koop)huis had

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:14

Als je zeker weet dat hij niet meer op je adres ingeschreven staat bij de gemeente hoef je niets te doen. Hier komen de brieven ook van de vorige bewoners, ook deurwaarder dreigementen, maar alles gaat gewoon bij het oud papier. Wij weten dat wij als enigen hier staan ingeschreven bij de gemeente, en voor een deurwaarder daadwerkelijk aan de deur staat moeten ze eerst kijken in de gemeentelijke gegevens of die persoon inderdaad nog op dat adres woont.