Deurwaarder voor vorige bewoner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 11:51

Ik heb de gemeente gebeld en hij staat niet persoonlijk op dit adres ingeschreven.
De politie gemaild en zij gaan contact met mij opnemen.
Bij KvK staat een ander adres bij zijn bedrijf.
Dus nu blijft Google over om te zorgen dat de bedrijfsnaam op ons adres niet meer te vinden is en als eerste naar boven komt.
En dan hopen dat meneer te vinden is en hem duidelijk gemaakt kan worden dat hij zijn oude adres niet opgeeft als factuuradres.
8)7

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:56

Brieven retour afzender blijven sturen en/of bellen/mailen.

Ik heb hier ook eens een deurwaarder aan de deur gehad voor een oud bewoner, die heeft gewoon aangenomen dat ik diegene niet was, vroeg of ik een idee had waar hij diegene wel kon vinden en ik heb er daarna nooit meer een brief of deurwaarder voor aan de deur gehad. Ik denk overigens niet dat ze diegene hebben gevonden, ik woon in in een ex huurhuis en die huurder schijnt met de Noorderzon vertrokken te zijn naar eigen land. De andere bedrijven die namen ook genoeg met een retour afzender, persoon woont hier niet.

Verder is het mooi dat hij op geen enkele wijze op jullie adres meer ingeschreven staat inclusief de KVK. Meteen een heel duidelijk en goed bewijs, kunnen ze lekker daar gaan zeuren. :)

3heathcliff5
Berichten: 462
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:03

Ook incassobureaus stellen ‘concept’ dagvaardingen op als onderdeel van hun hondsbrutale intimidatie praktijken. Dat ziet er inderdaad officieel uit, maar het blijft een waardeloos stukje A4. Dan denk je alleen maar dat je met een deurwaarder te maken hebt gehad. De misverstanden die bestaan over de verschillen tussen een deurwaarder en een incassobureau zijn juist onderdeel van het verdienmodel van incassobureaus. Een deurwaarder laat deze praktijken echt wel uit z’n hoofd, vanwege de verstrekkende gevolgen die dit soort gedragingen kunnen hebben.

De politie heeft betere dingen te doen dan brieven openen van vorige bewoners. Het is simpelweg niet strafbaar om in dit soort gevallen post te openen dat op het juiste adres is bezorgd. Daar zit ‘m de crux namelijk. De post is op het juiste adres bezorgd. Dusss… bakje popcorn erbij, brieven gewoon openen en ff bellen. In het geval van TS de deurwaarder en incassobureaus doorverwijzen naar het KvK voor het meest recente adres. Waarbij je de deurwaarder zelfs kan waarschuwen voor een officiële klacht wanneer de brievenbus- en voordeurterreur niet stopt en je het incassobureau straal kan negeren wanneer zij door blijven gaan. Ik hoop dat Google de vermelding ook snel kan verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:52

3heathcliff5 schreef:
Ook incassobureaus stellen ‘concept’ dagvaardingen op als onderdeel van hun hondsbrutale intimidatie praktijken. Dat ziet er inderdaad officieel uit, maar het blijft een waardeloos stukje A4. Dan denk je alleen maar dat je met een deurwaarder te maken hebt gehad. De misverstanden die bestaan over de verschillen tussen een deurwaarder en een incassobureau zijn juist onderdeel van het verdienmodel van incassobureaus. Een deurwaarder laat deze praktijken echt wel uit z’n hoofd, vanwege de verstrekkende gevolgen die dit soort gedragingen kunnen hebben.

De politie heeft betere dingen te doen dan brieven openen van vorige bewoners. Het is simpelweg niet strafbaar om in dit soort gevallen post te openen dat op het juiste adres is bezorgd. Daar zit ‘m de crux namelijk. De post is op het juiste adres bezorgd. Dusss… bakje popcorn erbij, brieven gewoon openen en ff bellen. In het geval van TS de deurwaarder en incassobureaus doorverwijzen naar het KvK voor het meest recente adres. Waarbij je de deurwaarder zelfs kan waarschuwen voor een officiële klacht wanneer de brievenbus- en voordeurterreur niet stopt en je het incassobureau straal kan negeren wanneer zij door blijven gaan. Ik hoop dat Google de vermelding ook snel kan verwijderen.


Een deurwaarder identificeert zichzelf als het goed is. Ik heb een beetje het idee dat mijn ervaring aan de kant geschoven wordt, maar het ging niet om verwarring. Het was één van de keren ook erg simpel te herkennen want hij kwam een gerechtelijke brief brengen en dat doet een incassobureau niet.
Dat ging zelfs zo ver dat toen ik aangaf dat die persoon er niet woonde dat er een voet tussen de deur gezet werd en hij probeerde te kijken of er nog iemand aanwezig is.
Niet iedere deurwaarder of incassobureau houdt zich netjes aan de regels en er bleken meer mensen soortgelijke ervaringen te hebben.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30243
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Deurwaarder voor vorige bewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:16

Je kan zomaar incassoboer worden, en een incassoboer kan ook zomaar dagvaardingen maken. Dat is heus niet ingewikkeld, het ziet er al snel heftig uit met een paar mitsdienen en vorderingen en opslagen achter elkaar. Ze kunnen het ook nog door een deurwaarder uit laten brengen, als het bedrag maar onder de 25.000 euro is.

Maar er zitten een hoop cowboys tussen die gewoon maar wat doen. Een incassobureau dat voor een alimentatievordering zegt dat er een dagvaarding gemaakt moet worden, zeggen dat er no cure no pay gewerkt wordt maar voor die dagvaarding wordt dan wel 900 euro gerekend. "Ja mevrouw, onze deurwaarder zei dat dat zo moest". Echt niet. Een deurwaarder kan wel een grosse lezen, en die executeert gewoon die grosse.

De cowboys komen aan de deur met de een betonnen voetje, Intrum Justitia heeft wat dat betreft inderdaad geen beste naam, een gerechtsdeurwaarder zal dat niet zo heel snel doen, die neemt dan gewoon de politie mee. Heb je een dreiger aan de deur, dan kan je beter zelf de politie bellen.

3heathcliff5
Berichten: 462
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:46

[***] schreef:
Een deurwaarder identificeert zichzelf als het goed is. Ik heb een beetje het idee dat mijn ervaring aan de kant geschoven wordt, maar het ging niet om verwarring. Het was één van de keren ook erg simpel te herkennen want hij kwam een gerechtelijke brief brengen en dat doet een incassobureau niet.
Dat ging zelfs zo ver dat toen ik aangaf dat die persoon er niet woonde dat er een voet tussen de deur gezet werd en hij probeerde te kijken of er nog iemand aanwezig is.
Niet iedere deurwaarder of incassobureau houdt zich netjes aan de regels en er bleken meer mensen soortgelijke ervaringen te hebben.


Een collectant en colporteur legitimeren zich ook voor deur, dus dat zegt niet zoveel. Voor jou is dit een ervaring aan de deur, voor mij werkgerelateerde kennis. Incassobureaus doen zich meer dan eens voor alsof zij dezelfde bevoegdheden hebben als gerechtsdeurwaarders. Die verwarring brengen ze verbaal, met ‘concept’ dagvaardingen of zelfs door het gebruik van briefpapier van een heuse deurwaarder waar zij mee samenwerken. Dat laatste mag niet en heeft door de jaren heen al diverse deurwaarderskantoren grote problemen gegeven. En inderdaad, ook deurwaarderskantoren zoeken wel eens de grenzen van het toelaatbare op. Maar op het gebied van aan de deur komen, weigeren adresonderzoek te doen en blijven drammen met voet tussen de deur, is de frequentie daarin echt nihil te noemen.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:51

_Anneruth schreef:
Voor iedereen die andermans post gewoon opentrekt.. dat mag echt niet ;-). https://www.nederlandsegrondrechten.nl/ ... artikel-13


Tja, heel jammer maar als ik het niet gedaan had dan had ik nu nog post en deurwaarders gekregen.
Ik heb toendertijd zelfs het advies van juridisch loket gekregen om die brieven te openen aangezien op sommige brieven geen afzender stond.
Open gemaakt en alle bedrijven gebeld om uit te leggen dat vorige bewoner er echt niet meer woonde.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:00

Ik heb het jaren geleden gehad. Huurwoning en vorige bewoner was eruit gezet. Ik kreeg stapels incasso en andere brieven. Brieven van deurwaarders of incasso bureaus met de mededeling dat er binnen zoveel tijd betaald moest worden omdat ze anders langs zouden komen voor inbeslagname. Bij sommige brieven stond dat ze desnoods de deur open zouden breken om zichzelf toegang te kunnen verschaffen. Ik werd er bloednerveus van. Was zelfs zo erg dat ik geen tv/internet kon nemen omdat adres bekend stond als wanbetaler. Eerst brieven terug gestuurd met adres door gestreept en de mededeling dat persoon niet bekend was op adres. Hielp niet. Brieven bleven komen.
Bij de gemeente bleek vorige bewoner nog op mijn adres ingeschreven te staan. Kon er niet afgehaald worden, dat moest hij zelf doen of we moest na onderzoek blijken dat hij er niet meer woonde.
O derzoek van de gemeente hield in dat ze brieven naar mijn adres gingen sturen met als geadresseerde de vorige bewoner. Ik moest die brieven dan retour afzender sturen. Daarna konden ze hem pas uitschrijven. Kvk ook gebeld en daar uitgeschreven.
Toen op advies van jurist een brief op de deur geplakt dat dhr...... hier al sinds "datum" niet meer woonde en dat ze dit na konden vragen bij de gemeentelijke basisadministratie. En daarbij de mededeling dat ik politie inschakel wanneer ze zonder mijn toestemming en aanwezigheid m'n huis betreden EN dat alle gemaakte schade op hun verhaald zouden worden.
Verder alle bedrijven opgebeld en het uitgelegd. Sommige geloofde het niet. Die doorverwezen naar gemeentelijke administratie. Het schijnt zo te zijn dat ze, voor een huisbezoek, eerst de gemeente moeten checken of hij daar nog woont.
Heeft echt maanden geduurd en toen was ik er vanaf.