Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:06

Eind goed al goed... het item is alsnog opgehaald en leuk kontakt gehad.

fleurtjeuh
Berichten: 10325
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:55

Ik heb zojuist een mountainbike op marktplaats gezet.
Eerste vraag is welke maat frame het is, met daarbij dat het daar en daar op het frame zou moeten staan.......

Het is letterlijk de 3e foto in de advertentie, van die specifieke sticker met de maataanduiding......

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:27

Dat lezen is een vak is is wel duidelijk, maar plaatjes kijken dus tegenwoordig ook al :)

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:30

Begrijp ik nou goed dat als je bij het plaatsen van een advertentie de mogelijk versturen aanklikt, dat je dan automatisch de mogelijkheid kopersbescherming aanbied?

Als ik de advertentie op ophalen zet, dan verdwijnt de kopersbescherming maar op het moment dat ik ophalen of verzenden aanklik, verschijnt automatisch de kopersbescherming.

Alja

Berichten: 25607
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:31

Je moet dat bij de advertentie aanmaken al aanvinken als je dat doet of niet
Het is echt heel sneaky en volgens mij later niet meer te veranderen

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:35

Vroeger had ik altijd een keuze. Die had ik vandaag niet. De kopersbescherming ging weg bij de optie ophalen en kwam terug bij de mogelijkheid tot verzenden. Daar was bij het aanmaken van de advertentie niets aan te veranderen.....

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:50


maessie

Berichten: 5751
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:20

De kopersbescherming kun je bij het aanmaken van de advertentie uitzetten. Achteraf lukt dit niet meer helaas.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:21

Dankjewel voor de link.


Zoals ik het nu begrijp, kon ik eerst bij het plaatsen van de advertentie kopersbescherming aan- of uitzetten. Nu is dat een stapje verder komen te staan, op het moment dat je een betaalverzoek aanmaakt, geef je aan of je wel of geen kopersbescherming aanbied.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:29

Hebben jullie wel eens gehad dat iemand op een advertentie reageerde met: Ik neem het product graag van je over. Ik wil niet betalen maar ruilen. Dit is een link naar mijn advertenties, samen komen we er wel uit. (ik bood een paardenproduct aan en zij had allerlei advertenties met klokken en schoenen waar ik niet op zat te wachten)

En hoe ziet zo iemand dat dan voor zich? Allebei tegelijk opsturen?

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:45

Dat lijkt me ook een kwestie van vertrouwen en tegelijk opsturen. Als er niets voor je bijzit houdt het al snel op óf ze moet gewoon betalen.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:58

petra8 schreef:
Hebben jullie wel eens gehad dat iemand op een advertentie reageerde met: Ik neem het product graag van je over. Ik wil niet betalen maar ruilen. Dit is een link naar mijn advertenties, samen komen we er wel uit. (ik bood een paardenproduct aan en zij had allerlei advertenties met klokken en schoenen waar ik niet op zat te wachten)

En hoe ziet zo iemand dat dan voor zich? Allebei tegelijk opsturen?


Ik heb wel eens geruild (maar dan via een facebook groep) en dan betalen we gewoon allebei t zelfde bedrag aan elkaar via paypal goods and services. Op die manier heb je kopersbescherming.

maessie

Berichten: 5751
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:55

petra8 schreef:
Dankjewel voor de link.


Zoals ik het nu begrijp, kon ik eerst bij het plaatsen van de advertentie kopersbescherming aan- of uitzetten. Nu is dat een stapje verder komen te staan, op het moment dat je een betaalverzoek aanmaakt, geef je aan of je wel of geen kopersbescherming aanbied.


Dit is nog steeds zo, en als je het uitzet vragen ze het bij het aanmaken van een betaalverzoek nog een keer :j

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:25

mvdende schreef:
Hier óók weer een....

Doe een bod met daarbij "morgen ochtend ophalen"

Krijg terug "akkoord"

Vervolgens vraag ik naar het adres en Krijg ik alleen woonplaats en straat, zonder huisnummer.

Als ik dan Vervolgens doorvragen naar het huisnummer is het ineens 18 ophalen.

Nou, nee! Bod was met in de ochtend ophalen, niet in de avond. Hopelijk kan het alsnog morgen ochtend en anders zoekt hij maar een andere koper.

Ik moet namelijk bijna 2,5 uur ervoor reizen en moet morgen ochtend daar in de buurt zijn, dus kan het wél morgen ochtend ophalen, maar anders houd het op.

Bedoelden ze niet op nr 18 ophalen??

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:57

Je kunt de kopersbescherming wel uitzetten: als je op advertentie bewerken klikt kun je hem uitzetten.

Nog even een update over de wagen: ik heb contant opgenomen en hem opgehaald!

foxy80

Berichten: 7880
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:37

petra8 schreef:
Hebben jullie wel eens gehad dat iemand op een advertentie reageerde met: Ik neem het product graag van je over. Ik wil niet betalen maar ruilen. Dit is een link naar mijn advertenties, samen komen we er wel uit. (ik bood een paardenproduct aan en zij had allerlei advertenties met klokken en schoenen waar ik niet op zat te wachten)

En hoe ziet zo iemand dat dan voor zich? Allebei tegelijk opsturen?


Ik zou antwoorden dat ik alleen tegen geld ruil :j

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 01:08

Ik heb wel eens een aanbod gehad van een beginnende (!) fotografe, of ik een illustratie wilde maken in ruil voor een fotoshoot met mijn huisdier, want die laatste zou dat wel kunnen waarderen.

Nou, ten eerste kost een illustatie van mij van een huisdier gerust 6 tot 12 uur.
Ten tweede, hoewel ik heel graag een fotoshoot had gehad van mijn katje, kon ik betere foto's maken met mijn oude Galaxy telefoon dan dat zij kon met haar pro camera.
Ten 3e, mijn huisdier, een kat, zou een heel eigen mening hebben over dat soort geneuzel...

Soms staan mensen gewoon niet met beide voeten binnen onze ozonlaag ofzo...

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:16

foxy80 schreef:
Ik vind dit ook niet vreemd. Maar als je je niet veilig voelt om met dit bedrag in je tas rond te lopen, neem je gewoon iemand extra mee. Ik heb telkens mijn paard cash betaald, drie keer. Dat ging ook niet over 3 tientjes.

Of je zal er net staan en de ING app weigert koppig dienst (heb ik ook al eens gehad, zeer genant!). Bij overmaken hangt je op dat moment heel erg van de technologie af, dat vind ik net eng.


Mijn ouders hebben exact hetzelfde meegemaakt, zij hebben een paar weken geleden een mobilhome gekocht - en de bank-app weigerde pertinent dienst. Update uitgevoerd, 2u gewacht tot alle functies het weer zouden doen - en nog steeds niks,nada,noppes. Ze zijn een dag later moeten terug rijden, en dat alles was best zenuwslopend.

StalNollie

Berichten: 9131
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:20

Xyris schreef:
Ik heb wel eens een aanbod gehad van een beginnende (!) fotografe, of ik een illustratie wilde maken in ruil voor een fotoshoot met mijn huisdier, want die laatste zou dat wel kunnen waarderen.

Nou, ten eerste kost een illustatie van mij van een huisdier gerust 6 tot 12 uur.
Ten tweede, hoewel ik heel graag een fotoshoot had gehad van mijn katje, kon ik betere foto's maken met mijn oude Galaxy telefoon dan dat zij kon met haar pro camera.
Ten 3e, mijn huisdier, een kat, zou een heel eigen mening hebben over dat soort geneuzel...

Soms staan mensen gewoon niet met beide voeten binnen onze ozonlaag ofzo...


Niet geschoten altijd mis... Vind het niet zo'n hele rare vraag. En kun je toch netjes antwoord op geven.

mvdende

Berichten: 5714
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:32

Iemand al eens ervaring gehad met de kopersbescherming?

Postnl is het pakket kwijtgeraakt, maar wil tot eind volgende week wachten of het nog boven water komt.

Online payment platform (marktplaats) wil wachten tot het pakket boven water is! Wat dus waarschijnlijk nooit gaat gebeuren....

En ik? Ik wil mijn geld terug! Ik betaal niet voor niets €12 aan "kopersbescherming"

Morgen postnl maar weer bellen.

Maar Iemand wel al een geld terug gekregen via dat kopersbescherming?

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 06:49

Ja werkt prima, je krijgt je geld terug, maar ze wachten eerst af en doen soort van onderzoek geloof ik, net als Vinted eigenlijk

upendo

Berichten: 22284
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:37

Vraag ik me meteen af.. Hoe zit dat dan voor de verkoper? Die is dan dus pakket en geld kwijt? Dan heeft Vinted het een stuk beter voor elkaar, die betalen zowel koper als verkoper uit..

mvdende

Berichten: 5714
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:45

upendo schreef:
Vraag ik me meteen af.. Hoe zit dat dan voor de verkoper? Die is dan dus pakket en geld kwijt? Dan heeft Vinted het een stuk beter voor elkaar, die betalen zowel koper als verkoper uit..


Weet ik niet. Maar mijn verkoper is hier ook steeds over aan het vragen. Zou netjes zijn van Marktplaats/OPP als ze óók de verkoper uitkeren. Maar dan vind ik óók dat de verkoper mee zou moeten betalen aan kopersbescherming. Nu betaal je dat alleen als koper. Zou wel een beetje wrang zijn dat jij als verkoper dan het gehele bedrag vergoed krijgt, terwijl je er geen cent aan meebetaalt hebt aan die kopersbescherming.

Ik verwacht dus eigenlijk ook dat de verkoper in deze pech heeft.

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:11

Dat is dus precies de reden dat ik niet aan kopersbescherming doe.

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:30

Je bent als verkoper verantwoordelijk voor het pakket. Dus volgensmij krijg je niks als het kwijtraakt.