Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:55

Tja, verkooptechnisch was die niet handig bezig :)

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:00

Ehhh nee....
En menselijk ook niet _O-
Die vent was zelf ook oud dus t was voor hem vast ook de tijd om onder de graszoden te gaan...

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:51

Product verkocht met prijskaartje er nog aan onder de noemer nieuw. Geen vragen gesteld over de daadwerkelijke leeftijd van het product door uiteindelijke koper. Andere geïnteresseerden hadden die vraag wél gesteld en zijn afgehaakt vanwege leeftijd. 8 jaar en een gebruiksduur van 10 jaar, dus nog 2 jaar te gebruiken. Vraagprijs €7,5 per stuk, terwijl de huidige winkelwaarde/ nieuwprijs tussen de €24 en €30 per stuk ligt. Dus minimaal 70% korting op de nieuwprijs (en dan is de kans héél héél groot dat je óók materiaal geleverd krijgt van minimaal 2-5 jaar oud.)

(Zoals ik dus toen ik het materiaal eind 2017 bij de fabrikant had besteld en gewoon blijkbaar materiaal gekregen heb uit 2015, had ik beter op moeten letten!)

Vorige week zondag op een "rommelmarkt' / 2e hands markt gestaan mèt leeftijd materiaal op een bijbehorende envelop vermeld en meerdere stuks verkocht voor €7,5 per stuk. Dus zeker wel vraag naar.

Daarnaast zie ik zelden op marktplaats bij dit materiaal een leeftijd vermeld staan!

Koper is nu niet blij.... maar ik ga het spul echt niet terug nemen.

Ik vind dat koper zelf onderzoek had moeten doen naar leeftijd product (mij een berichtje sturen)

Véél reacties gehad binnen 24 uur dat het op marktplaats stond, maar ik heb de rest afgehouden en netjes de 1e serieus geïnteresseerde de keus tot koop gegeven, de koper dus.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:07

Eerlijk? Ik vind het ook niet heel netjes dat je de houdbaarheidsdatum/leeftijd dus bewust niet hebt benoemd.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:09

Waarom zet je de leeftijd er niet bij, terwijl je dat op de markt dus wel hebt gedaan? Ik snap de koper wel. Als er nieuw bij staat, verwacht ik ook niet dat het al 8 jaar ligt.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:11

Niet netjes van je als er een houdbaarheid opzit.

Had dat gewoon in de advertentie gezet dan kan iemand zelf kiezen of hij het dan wel of niet wil.
Zoals op de markt ook kon.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:41

Op marktplaats word leeftijd bij dit materiaal er letterlijk NOOIT op gezet! Waarom zou ik het dan wel doen?

Sterker nog, ik heb al héél wat advertenties gezien van verkopers die materiaal vér over de houdbaarheidsdatum proberen te verkopen. En dat lukt ze vaak goed, gezien dat er vaak op dat spul geboden wordt.

Tis algemeen bekend dat je als koper zelf navraagt wat de leeftijd is.

En daarnaast, als een prijs zó duidelijk afwijkt van de nieuwprijs, mag je zelf óók wel indenken dat dat al ouder materiaal is....

En het is niet over datum hé.. het is nog prima bruikbaar spul, alleen niet meer de volle 10 jaar. Een officiële winkel mag het geloof ik tot 5 jaar oud verkopen en doet dat ook.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:49

Ben ik de enige die nu nieuwsgierig is over wat voor een produkt het nu gaat ? :D

Maar ja,ik heb bvb een "splinternieuwe" in 2018 zadel gekocht.
Die was echt zo ver nieuw, want nog nooit op een paard...
Gekocht... en vastgesteld dat ie zadel daadwerkelijk uit 2013.
Stoort mij niet, maar zou zo kunnen dat er een ander wel een probleem mee heeft.
Nu is er geen "houdbaarheidsdatum " aan maar het is wel dus een verschil tussen "nieuw" en "nieuw"

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:59

sasja0705 schreef:
Ben ik de enige die nu nieuwsgierig is over wat voor een produkt het nu gaat ? :D

Maar ja,ik heb bvb een "splinternieuwe" in 2018 zadel gekocht.
Die was echt zo ver nieuw, want nog nooit op een paard...
Gekocht... en vastgesteld dat ie zadel daadwerkelijk uit 2013.
Stoort mij niet, maar zou zo kunnen dat er een ander wel een probleem mee heeft.
Nu is er geen "houdbaarheidsdatum " aan maar het is wel dus een verschil tussen "nieuw" en "nieuw"


Gaat over CAMP Tricams. Een soort "nuts" / stopperblokjes voor tijdens het klimmen.

Vanwege de dyneema (soort nylon) wat eraan zit, is de officiële leeftijd 10 jaar voor gebruik. Nu is dit een officiële leeftijd en lang niet iedereen houdt zich daaraan.

Bij klimgordels en touw geld die leeftijd óók en is het echt belangrijk dat je er niet mee klimt na die 10 jaar, omdat je vaak in je klimgordel en het touw valt, dus de kans aanwezig is dat bij een flinke val er iets breekt wat niet hoort te breken.

Bij de Tricams is het niet geheel de bedoeling om erin te vallen, die zijn echt als nood (omdat klimmen op eigen protectie gewoon heel gevaarlijk is omdat er nogal eens wat uitbreekt) en is het gebruikelijker om een route te gaan klimmen die onder je niveau ligt, zodat de kans op vallen minimaal is, de nuts en cams zijn dan als "geval dat".

Klimmateriaal wat op marktplaats te koop staat valt voornamelijk onder de categorie "kastopruiming gehad en ben nog wat tegen gekomen, dus gooi ik het op marktplaats" vaak zonder dat de verkoper weet heeft van de 10 jaar regel en die klimgordels zijn soms wel 15 jaar oud die ze erop zetten.

Af en toe "veeg ik marktplaats schoon" door elke verkoper van die oude zooi een berichtje te sturen dat z'n materiaal over de houdbaarheidsdatum heen is. Regelmatig wisten verkopers het echt niet en wordt het materiaal van marktplaats af gehaald. Maar ook regelmatig bericht terug gehad van "ik weet dat het ouder is dan 10 jaar, maar ik verkoop het lekker toch"

Het werkt bij klimmateriaal op marktplaats dus echt zo dat je zelf moet opletten wat je koopt en zelf moet navragen wat de leeftijd van materiaal is, als dat niet ergens te zien is op een label (en die codes zijn soms zéér moeilijk te ontcijferen)


Daarnaast blijft marktplaats natuurlijk ook wel een beetje "als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het vaak ook" en miet je zelf altijd blijven opletten, zeker bij datum artikelen en zeer lage prijzen.

Soms kan je ontzettend mazzel hebben! En heb je voor zéér weinig geld echt iets bijna gloednieuw.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 25-03-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:03

Wacht even, dit gaat over beveiliging bij het klimmen? Waarom verkoop je dit zonder zelf aan te geven hoe oud het is? Ik zou niet kunnen slapen bij het idee dat iemand een ongeluk kan krijgen omdat deze onwetend wat overkocht.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:11

foxy80 schreef:
Wacht even, dit gaat over beveiliging bij het klimmen? Waarom verkoop je dit zonder zelf aan te geven hoe oud het is? Ik zou niet kunnen slapen bij het idee dat iemand een ongeluk kan krijgen omdat deze onwetend wat overkocht.


Omdat het materiaal nog 100% veilig is!!!!!!!!


Productiejaar 2015, dus echt nog ruim binnen de 10 jaar wat de fabrikant aangeeft. Is nog 2 jaar (2024 én 2025) absoluut veilig te gebruiken.

Daarnaast staat het jaartal DUIDELIJK aangegeven op het product zelf! Aan iedere klimmer de eigen taak te controleren hoe oud zijn/ haar materiaal is VOORDAT diegene er mee gaat klimmen.

Is heel normaal om aan het begin van het seizoen je materiaal eens door te lopen en te controleren op houdbaarheidsdatum. Dus ookal had de koper er nu niet achter gekomen, dan had diegene er achter gekomen bij de materiaal check die de meeste klimmers dus minimaal 1x per jaar horen te doen. En sowieso controleer je al je materiaal voordat je gaat klimmen, iedere dag weer....

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:21

Als verkoper heb je ook gewoon meldingsplicht.

Zeker als het gaat om andermans veiligheid.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:35

upendo schreef:
Als verkoper heb je ook gewoon meldingsplicht.

Zeker als het gaat om andermans veiligheid.


Jep. Meldingsplicht als het gaat om onveilige situaties/ onveilig materiaal.

Zoals klimgordels die over de datum zijn.

Deze tricams zijn NIET over datum!!!

Niet zo heel lang meer te gebruiken als je je strikt aan de adviezen van de fabrikant houdt. Maar nog lang genoeg te gebruiken om er €7,5 voor te betalen.

Had deze koper misschien óók de koop afgezegd als ze nagevraagd had wat de datum was? Misschien wel. Misschien niet. Iedereen wil toch altijd voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Als ik ze er gratis opgezet had mèt leeftijd, was ik ze helemaal snel kwijt geweest, terwijl dat voor de veiligheid van het materiaal niets uitgemaakt had.....mensen willen gewoon niets betalen tegenwoordig.

Heb er een paar jaar geleden óók een zooitje verkocht zonder datum in de advertentie te zetten, toen nog met 4 jaar gebruiksduur en voor de dubbele prijs als nu.

Tis en blijft wél prijs- kwaliteit/ levensduur natuurlijk.

Méér levensduur is absoluut een hogere prijs! Zoals eerder aangegeven zijn de normale prijzen €24-30 (afhankelijk van de grootte) de normale prijzen
Laatst bijgewerkt door mvdende op 25-03-24 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:38

mvdende schreef:
Tis en blijft wél prijs- kwaliteit/ levensduur natuurlijk.

Méér levensduur is absoluut een hogere prijs! Zoals eerder aangegeven zijn de normale prijzen €24-30 (afhankelijk van de grootte) de normale prijzen

Dus 24 : 10 = 2,40 per jaar.. dus eigenlijk zijn die van jou max 4,80 waard. Dus prijs/levensduur klopt dat ook niet echt.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:44

Ik zou liever 30 euro betalen voor 10 jaar plezier, dan 7.50 voor anderhalf. Snap je gedachte dat het ook eigen verantwoordelijkheid is, echter snap ik ook dat als je de aankoop hebt gedaan, thuiskomt en iemand zegt uhm bijna over datum dat je niet blij wordt.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:45

Brainless schreef:
mvdende schreef:
Tis en blijft wél prijs- kwaliteit/ levensduur natuurlijk.

Méér levensduur is absoluut een hogere prijs! Zoals eerder aangegeven zijn de normale prijzen €24-30 (afhankelijk van de grootte) de normale prijzen

Dus 24 : 10 = 2,40 per jaar.. dus eigenlijk zijn die van jou max 4,80 waard. Dus prijs/levensduur klopt dat ook niet echt.


Nee, klopt.

Maar het was mijn vraagprijs. Er is niet eens een tegenbod gedaan, maar gelijk deze vraagprijs geboden.

En ik heb er al behoorlijk verlies op gemaakt, want inkoop heb ik er het dubbele voor betaald.

En op de beurs mèt leeftijd vermelding heb ik er ook een behoorlijk aantal verkocht. Dit waren de laatste 4. Zelfs één met productiejaar 2014, dus "officieel" alleen dit jaar nog te gebruiken voor €5 verkocht.

Daarnaast zijn Tricams een zeldzaam product welke je nooit op marktplaats vind en zeldzame producten zijn altijd duurder dan 10 in een dozijn materiaal.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:50

scrabbel schreef:
Ik zou liever 30 euro betalen voor 10 jaar plezier, dan 7.50 voor anderhalf. Snap je gedachte dat het ook eigen verantwoordelijkheid is, echter snap ik ook dat als je de aankoop hebt gedaan, thuiskomt en iemand zegt uhm bijna over datum dat je niet blij wordt.


Sommige klimmers denken inderdaad ook zo.

Al zijn Tricams dus best wel zeldzaam en weinig gebruikt en als je dan 4 stuks wil aanschaffen om er mee te oefenen/ spelen, dan ben je dus al €120 kwijt. Ipv de €30 nu.

Dit was een mooie deal voor mensen die die dingen eens willen uitproberen, zonder direct arm te zijn...

En nogmaals, als koper gevraagd had naar de leeftijd dan geef ik heel eerlijk aan 2015.

Maar koper heeft nergens om gevraagd en is er kennelijk vanuit gegaan dat ze voor €7,5 per stuk gloednieuw materiaal productiejaar 2023-2024 zou krijgen... wat gewoon echt never ever nooit niet aangeboden gaat worden.

En op marktplaats staat er dus bijna nooit een productiejaar in de advertentie bij klimmateriaal.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:58

Hoezo heb je verlies gemaakt ? Je schrijft je hebt ze in 2017 gekocht.
Toen voor het dubbele gekocht als nu jouw vk.
Verlies zou je lijden als je ze NU voor bvb 24 gekocht had en dan voor 7,50 had MOETEN verkopen.
Maar zo had jij ze jarenlang in bezit... en mischien ook gebruikt, en zelfs als nooit gebruikt, zie ik dan het "verlies" niet.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:02

sasja0705 schreef:
Hoezo heb je verlies gemaakt ? Je schrijft je hebt ze in 2017 gekocht.
Toen voor het dubbele gekocht als nu jouw vk.
Verlies zou je lijden als je ze NU voor bvb 24 gekocht had en dan voor 7,50 had MOETEN verkopen.
Maar zo had jij ze jarenlang in bezit... en mischien ook gebruikt, en zelfs als nooit gebruikt, zie ik dan het "verlies" niet.


Ik heb ze in 2017 als webshop ingekocht voor €15. Uitsluitend voor de verkoop. Nu verkocht voor €7,5 dus ik heb er inkoop méér voor betaald dan wat ik er nu aan verkoop voor gekregen heb. En verkoopprijs- inkoopprijs is winst of in dit geval verlies.

Materiaal is dus echt nooit gebruikt of zelfs maar mee geweest naar een klimgebied.. is direct na binnenkomst vanuit de fabrikant netjes in de opslag bewaard tot aan verkoop.

Ik had het eerder moeten verkopen, maar had het achter gehouden voor eventueel zelf te gaan gebruiken. Maar door veranderingen in het opleidingsprogramma van de NKBV worden er geen zogenaamde AK (Adventure klimmen) weekenden meer georganiseerd, dus nu moest het echt weg voordat het helemaal onverkoopbaar zou zijn geworden. Maar heb er zelf dus geen plezier oid van gehad.

En webshop is officieel opgeheven een paar jaar geleden, dus verkoop dit puur particulier, voordat iemand over de regels en richtlijnen valt van consumenten verkoop....

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:11

Ik vind het ook niet netjes. Dat je er niet de volle nieuwprijs voor krijgt is logisch, daar is het marktplaats voor.

Je weet zelf ook dat dit product geen eeuwige levensduur heeft, dus dat iemand daar waarschijnlijk over gaat vallen.

Wettelijk gezien heb je misschien gelijk (dat weet ik niet) moreel gezien vind ik van niet.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:26

Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook niet netjes. Dat je er niet de volle nieuwprijs voor krijgt is logisch, daar is het marktplaats voor.

Je weet zelf ook dat dit product geen eeuwige levensduur heeft, dus dat iemand daar waarschijnlijk over gaat vallen.

Wettelijk gezien heb je misschien gelijk (dat weet ik niet) moreel gezien vind ik van niet.


Misschien niet helemaal netjes niet de leeftijd in de advertentie te vermelden. Maar handel op marktplaats is vaak tegen de grens van netjes/niet netjes.

En vragen staat altijd vrij hé! Als er een onduidelijkheid is over iets kan je het altijd navragen en ik zal dan altijd netjes de leeftijd vermelden.

En hoevaak ik al niet tegen "mis/valse" informatie ben aangelopen op marktplaats......

Schoenen bijvoorbeeld. Maat 38 is UK maat 5. Kan de advertenties niet tellen waarin Schoenen worden aangeboden als maat 38, maar bij navragen blijkt het dan 9/10 keer om maat UK5.5= 39 te gaan.

Dan kan ik verkoper op z'n blauwe ogen geloven dat het maat 38 is, als ik niet zelf de navraag doe welke UK maat er in de Schoenen staat, dan is het toch echt 100% mijn eigen fout als achteraf blijkt dat het toch (wéér) maat UK5.5 blijkt te zijn. Gelukkig vraag ik het dus ALTIJD voordat ik eventueel over ga tot koop.

Edit:

En dat stukje zelf navragen bij onduidelijkheid ga ik dus ook vanuit als ik zelf dingen verkoop.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:01

Hmmm,klopt nog steeds niet met "verlies" .
Wat je nu gedaan hebt is "afwaarderen".
Dat is het risico van handel in nieuwe( of handelsproducten) producten die niet op tijd of door andere omstandigheden niet voor de beoogde verkoopprijs verkocht worden ( of kunnen worden)
Ook graag benoemd als "stocklot"
Je hebt die dingen gekocht met oogmerk op verkoop.
Hier ben je om welk reden ook ever van afgestapt en hebt ze gehouden.
Je wist van de houdbaarheidsdatum en dus verminderd de waarde met het jaar.

Verlies is, als je iets inkoopt, wilt verkopen en opeens (dus zeg maaar direct) daalt de algemene vk voor het product en je moet het DAN onder de inkoopprijs verkopen.

Mag nu mierenn***erei van mij zijn om dat hier uit te leggen maar het is dus definitiv geen verlies.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:10

Kwam op MP een mooie rode dubbele pan tegen. Alleen verkoper vergat dat oude(vintage) exemplaren niet voor de hoofdprijs weggaan.
Was boos omdat ik de leeftijd van de pan ter sprake bracht. Heb m geadviseerd om de pan op Etsy neer te zetten. :+

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:19

sasja0705 schreef:
Hmmm,klopt nog steeds niet met "verlies" .
Wat je nu gedaan hebt is "afwaarderen".
Dat is het risico van handel in nieuwe( of handelsproducten) producten die niet op tijd of door andere omstandigheden niet voor de beoogde verkoopprijs verkocht worden ( of kunnen worden)
Ook graag benoemd als "stocklot"
Je hebt die dingen gekocht met oogmerk op verkoop.
Hier ben je om welk reden ook ever van afgestapt en hebt ze gehouden.
Je wist van de houdbaarheidsdatum en dus verminderd de waarde met het jaar.

Verlies is, als je iets inkoopt, wilt verkopen en opeens (dus zeg maaar direct) daalt de algemene vk voor het product en je moet het DAN onder de inkoopprijs verkopen.

Mag nu mierenn***erei van mij zijn om dat hier uit te leggen maar het is dus definitiv geen verlies.


Nee hoor Sasja, ik vind je uitleg prima.
En ik heb zowat hetzelfde gehad. Eigen webshop jaren terug gestopt. Op dat moment sluit je de zaak boekhoudkundig af. Je neemt je verlies op dat moment want stock is niet verkocht dus compleet afgeschreven in de resultaten.
Maw wat ik daarna nog voor stock kreeg, heeft niks meer met boekhouding van zaak te maken.
Heb begin dit jaar via bokt wat Mattes materiaal verkocht (en daar zit helemaal geen houdbaarheidsdatum op) voor minder dan de helft van de inkoopwaarde. Dat steek ik dan in mijn privé portemonnee. Niks verlies :j Gevoelsmatig misschien wel, maar dat is dan een foute insteek in mijn ogen. Zaken en privé moet je scheiden, ook financieel :j

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:54

Nou wederom opgelicht, ik ga er nu echt marktplaats mijden. Marktplaats geeft aan natuurlijk dat er niets aan gedaan kan worden, die verwijst door naar Payment service. En die verwijst weer naar marktplaats. Dacht kopersbescherming te hebben maar blijkt niet zo te zijn. Verkoper heeft lekker gecashed en speelt spelletje mooi dat het niet verzonden kan worden met code die bij betaalverzoek met verzenden zat, zelfs bij 5 verzendpunten geweest, ja echt! Melding gedaan van oplichting maar marktplaats ziet geen reden toe en verkoopster blijft gewoon actief.
Vinted is zoveel beter geregeld.