Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:58

Ik maak mij ineens zorgen..
Had laarzen gezien die ik graag wilde. Waren niet duur.. zou nieuwstaat zijn. Vp 75.- ik bied 55 meteen akkoord.

Nu kwamen we er met ophalen niet uit. Verkoper vroeg om aanbetaling. Ik dacht.. stuur anders maar op is makkelijker. Dus nu via mp betaald en meteen slaat de twijfel toe.

Misschien voor niks...maar ik dacht even.. hij ging meteen akkoord en reageert ook heel snel op berichten. Ben eerder opgelicht en nu ben ik bang dat het misschien weer is.

Ik betaal niet vaak via mp, is het zo als verkoper niks opstuurt dat mp dan het geld terug boekt of iets kan regelen of achterhalen?

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:26

Hoelang zit de verkoper op marktplaats en hoeveel sterren heeft hij?

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:13

just_kiki schreef:
Hoelang zit de verkoper op marktplaats en hoeveel sterren heeft hij?


Meer dan 10 jaar actief en 77 ervaringen.
Bank rek ook gecontroleerd, maar ik weet dat ze tegenwoordig ook vaak accounts hacken. Want mensen trappen er niet meer in als een account kort actief is.

Nouja, misschien maak ik mij zorgen om niets. Moet het maar even afwachten. Als het goed is worden de laarzen vandaag nog verzonden..

DuoPenotti

Berichten: 29751
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:14

Via mp betaald zou ik me niet meteen zorgen maken.
Anders als het via app zou gaan

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:33

DuoPenotti schreef:
Via mp betaald zou ik me niet meteen zorgen maken.
Anders als het via app zou gaan


Daar heb je gelijk in. Dat zou ik overigens sowieso nooit doen. Via mp om zegt al genoeg.

Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:59

Ik kqn jullie ervaringen onderschrijven van de types die afkomen op gratis afhalen.

Had een hele bubs kwalitatieve plastic kapstokken om weg te geven. Liggen me al jaren in de weg. Uiteindelijk na 3x afspraken maken en niet op komen dagen van 2 verschillende mensen heb ik ze de container in gegooid.

Voortaan is het dus of naar de kringwinkel met spul waar ik niks voor hoef te hebben of ik gooi het weg maar gratis weggeven doe ik niet meer.

upendo

Berichten: 22295
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:11

Pfff over gratis ophalen gesproken.. :')

Heb nu wat shetlanderspullen gratis ophalen op marktplaats staan. Foto erbij waar alles op staat.
Krijg ik een berichtje, wat zit er allemaal bij? Dus ik heb teruggestuurd alles wat je ziet op de foto.
Krijg ik de reactie 'en wat staat er allemaal op de foto?'

Vriendin, ik ga niet alles uittypen, het hele idee van gratis ophalen is dat ik het gedoe er niet bij heb.... :roll:

3.. 2.. 1.. Klikooooo.. :roll:

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:49

Via betaallink van Marktplaats is mijn zoon helaas opgelicht voor 360 euro.
En hij had het aangetekend verzonden, dus hoe het kan weet ik niet maar hier wordt het alleen nog maar ophalen of ouderwets overboeken. Geen betaallinkjes of tikkies meer.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:17

boyca schreef:
Via betaallink van Marktplaats is mijn zoon helaas opgelicht voor 360 euro.
En hij had het aangetekend verzonden, dus hoe het kan weet ik niet maar hier wordt het alleen nog maar ophalen of ouderwets overboeken. Geen betaallinkjes of tikkies meer.

Wat vervelend zeg, heb je iets meer informatie over hoe het is gebeurd? Was je zoon koper of verkoper? Wie heeft de betaal link gestuurd?

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:37

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is gebeurd, misschien met dat stomme kopersbescherming?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:00

Morgen ochtend afspraak om iets op te halen. Is nogal een populair item, dus gevraagd of de verkoper het op gereserveerd wil zetten. Doet de verkoper het niet....Wij zijn een bedrag overeen gekomen, maar ben als de dood dat er vanavond een hoger bod geplaatst wordt, dus baal als een stekker dat verkoper de advertentie niet op gereserveerd wil zetten. Moet er met de trein heen, dus zou het enorm banketstaaf vinden als ik daar morgen voor Jan met de korte achternaam sta....beetje spannend! Hopelijk gaat het goed!

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:02

Doe ik soms ook niet. Kans dat koper niet op komt dagen is aanwezig. En dan hebben andere het item op gereserveerd zien staan wat af kan schrikken
Ik reserveer pas na een aanbetaling

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 18:00

StalNollie schreef:
Doe ik soms ook niet. Kans dat koper niet op komt dagen is aanwezig. En dan hebben andere het item op gereserveerd zien staan wat af kan schrikken
Ik reserveer pas na een aanbetaling


Zolang de verkoper eerlijk is, heb ik daar geen problemen mee.

De gemiddelde prijs op marktplaats van dit item ligt tussen de €150-200 en ik heb een prijs van €125 afgesproken. Niet ondenkbaar dat er een hoger bod geplaatst gaat worden dus. Zolang de verkoper dan netjes aangeeft aan de andere bieder: sorry is in onderhandeling, dan vind ik het best. Maar ik hoop niet dat de verkoper dan een hogere prijs van mij wil hebben ineens....

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:27

mvdende en hoe is het afgelopen?

Boyca wat erg! Het is ook wel een erg hoog bedrag om op goed vertrouwen te betalen (mocht jouw zoon de koper zijn) Hoe is dit gebeurd?

Ik heb mezelf onnodig druk gemaakt gelukkig. De laarzen kwam gisteren al binnen. De staat was niet echt nieuwstaat, maar voor dit bedrag mag ik absoluut niet klagen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:46

Ik heb enkele ooien met lammeren te koop (lammeren zijn tussen de 2,5 en 0,5 weken oud) Er zit eentje bij die echt prachtig is. Vraagt iemand nu of ik het lam van de moeder wil halen want zij willen het maar dan willen ze het wel met de fles groot brengen. Hoe is het mogelijk dat sommige mensen zelfs zo ideeën hebben :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 14:01

xSCWx schreef:
boyca schreef:
Via betaallink van Marktplaats is mijn zoon helaas opgelicht voor 360 euro.
En hij had het aangetekend verzonden, dus hoe het kan weet ik niet maar hier wordt het alleen nog maar ophalen of ouderwets overboeken. Geen betaallinkjes of tikkies meer.

Wat vervelend zeg, heb je iets meer informatie over hoe het is gebeurd? Was je zoon koper of verkoper? Wie heeft de betaal link gestuurd?


Precies, zoveel vragen!

Betalen via MP is heel veilig, dus ik vraag me af of er geen nep betaal link is gestuurd.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:50

Moestuin schreef:
Ik heb enkele ooien met lammeren te koop (lammeren zijn tussen de 2,5 en 0,5 weken oud) Er zit eentje bij die echt prachtig is. Vraagt iemand nu of ik het lam van de moeder wil halen want zij willen het maar dan willen ze het wel met de fles groot brengen. Hoe is het mogelijk dat sommige mensen zelfs zo ideeën hebben :')


Ohh zo erg zulke mensen :')

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:47

lekker egoistisch zulke...
ik had mijn kudde schapen erop staan. Hele kudde oveenemen. Of de 2 ongecastreerde rammen.

Krijg ik:we willen de hele kudde zonder de ongecastreerde rammen... lwzen mensen. Pfff

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:08

Ik zoek een hondenopvang voor zondag en ik had op iemand gereageerd. Ze stuurde terug dat ik moest appen dat was makkelijker. Ik wilde haar advertentie nog een keer zien maar die was weggehaald. Ik heb geapt maar er staat bij haar geen afbeelding en ik hoor ook niks terug.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:22

marleen_usar schreef:
Ik zoek een hondenopvang voor zondag en ik had op iemand gereageerd. Ze stuurde terug dat ik moest appen dat was makkelijker. Ik wilde haar advertentie nog een keer zien maar die was weggehaald. Ik heb geapt maar er staat bij haar geen afbeelding en ik hoor ook niks terug.

Lekker laten gaan, ruikt naar oplichting.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:12

Ik heb net wat terug gehad maar ik vind het wel raar dat ze gelijk haar advertentie had weggehaald.

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:20

Wellicht verlopen, verkeerde rubriek waardoor mp het heeft verwijderd

sasja0705
Berichten: 2036
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:26

Bij emand die meteen zegt " appen is gemakkelijker " haak ik direct af.
Typen moet je zo of zo, dus waarom niet via de mp-chat ?

Telefoonnummers uitwisselen kun je later nog als je echt al contact had.

Ik heb vastgesteld (maar dus mijn eigen ervaring) dat mensen die meteen op WhatsApp willen gaan in veel gevallen niet zuiver zijn.
Of ze proberen gegevens (bvb adres) te ontfutselen of

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:31

sasja0705 schreef:
Bij emand die meteen zegt " appen is gemakkelijker " haak ik direct af.
Typen moet je zo of zo, dus waarom niet via de mp-chat ?

Telefoonnummers uitwisselen kun je later nog als je echt al contact had.

Ik heb vastgesteld (maar dus mijn eigen ervaring) dat mensen die meteen op WhatsApp willen gaan in veel gevallen niet zuiver zijn.
Of ze proberen gegevens (bvb adres) te ontfutselen of


Probleem hiermee is dat ik vaker niet dan wel een melding van een bericht bij marktplaats krijg. Daarom app ik liever

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:31

Ze reageerde en ik vroeg waar woon je ook al weer, omdat ik op meerdere mensen heb gereageerd en je advertentie is opeens weg. Uiteindelijk stuurde ze waar ze woont en welke hond ze zelf had. Maar alles moet van mij af komen dus ik reageer niet meer.