Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5111
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:30

Nu moet ik zeggen dat ik van een verkoper ook wel verwacht dat eventuele gebreken of goed zichtbaar zijn op de foto of dat ze specifiek benoemd worden.
Hij had het matras zeker kunnen laten staan, maar dan is hij al wel die kant opgereden..

Verder wel een ei hoor. Heel irritant mensen die zich niet aan afspraken houden.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:55

Kimbers schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik van een verkoper ook wel verwacht dat eventuele gebreken of goed zichtbaar zijn op de foto of dat ze specifiek benoemd worden.
Hij had het matras zeker kunnen laten staan, maar dan is hij al wel die kant opgereden..

Verder wel een ei hoor. Heel irritant mensen die zich niet aan afspraken houden.


Wij hebben echt goed gekeken en vanuut alle hoeken een foto gemaakt. Ik geloof dat ie 10 foto's heeft gekregen van het matras. Wij hebben zelf de vlek niet gezien! En op de foto's dus ook niet te zien. Hij heeft er blijkbaar wel 1 gevonden (maar dat zegt ie pas nu hij thuis is, heeft bij het ophalen ervan niks erover gezegd).

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:50

Zeikerd...

Had pas ook een lekkere. Had iets gratis erop gezet, met ophalen in de advertentie. Krijg een reactie dat ze het graag wil hebben maar dat het verstuurd moet worden met een goedkope verzender.

Dus ik heb gereageerd dat dat mogelijk was maar dat ik dan wel een paar euro extra zou berekenen voor mijn benzine en de tijd die het zou kosten om weg te brengen. Dat vond ze toch zo raar.. Want ik had gezegd dat verzenden ook wel kon.

Dus je krijgt iets gratis, de gever moet moeite en benzine investeren maar dat moet dan ook maar gratis... :=

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:43

Ik heb een specifieke trailer op t oog om nieuw aan te schaffen, maar moet er nog ff beetje voor sparen. Ze komen niet heel veel 2e hands online maar toevallig nu 2 achter elkaar in korte tijd. Beiden ong 2,5 jaar oud en in prima staat, exact zoals ik m nieuw wil kopen. De eerste bod gedaan maar was te laag. Ik vond de prijs te hoog, dan koop ik liever nieuw met btw-aftrek.
Maar nu komt het, de 2e was ik snel bij. Lijkt particulier te zijn maar geeft een vp excl btw. Bij navraag blijkt er btw bij te komen. Dan wil ik er ook een factuur bij want dan kan ik de btw terugvragen. Ze hadden al een bod liggen, ik heb overboden en kon diezelfde week nog komen kijken. Factuur zou geen probleem zijn zei men. Zou even overleggen. Zelfde avond: eerste bieder komt zondag, als dat niks wordt laten we het weten. Dinsdag daarna bericht: de eerste bieder was nog niet geweest want verkoper moest de leasemaatschappij nog afbetalen en die kwam niet met papieren over de brug. Nu 2 weken later niks meer gehoord en trailer staat nog online....
Best vaag verhaal toch?

Vreselijk irritant want ik rij zo naar de andere kant van het land (daar staat ie) om hem even te checken en af te tikken...

mvdende

Berichten: 5752
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:55

Verkoper die dvd's online zet, maar vervolgens niet meer op een bod reageert.

Totdat er een ander bod ligt. Ik bied hoger, wordt wéér niet op gereageerd..

Uiteindelijk een berichtje met "is al betaald door de lagere bieder"

Daar kan ik serieus pissig om worden.

Mijn bod was zeer redelijk (nieuwe dvd €9,99, bod van €3+ daarboven de verzendkosten)

Voor een oude sinterklaas film notabene....

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:58

iirrssjjee schreef:
iirrssjjee schreef:
Het bed van oma verkocht. Is er een met elektrische bodem en een M-line matras. We wilden er vanaf, want het huis moet voor 7 december leeg zijn, dus voor 65 euro.
Uiteindelijk een man die het wilde hebben. Mijn moeder was toch bezig het huis leeg te halen, dus kom maar.
Beweert die man eerst maar 30 euro te hebben, toen maar 40. Uiteindelijk had hij toch ook wel 50 euro.
Man, de prijs is 65, dat wist je... Uiteindelijk zei mn moeder neem m dan maar mee voor die 50 (want dan zijn we er iig vanaf, en weten we zeker dat we er zelf niet mee hoeven te sjouwen straks als we gaan ruimen).
Ging hij nu ook nog even vragen of ze die rollator, grasmaaier, enz enz ook weg wou doen.... Ja dat gaan we weggooien, maar als jij het wilt kost het je 50 euro!

Vond ie maar belachelijk, want weggooien doen jullie toch. Klopt maar als jij zo smerig bent in je dikke mercedes om af te dingen op een prijs die je al wist, kun je de boom in.


Hij heeft me Zojuist 1 ster gegeven met als commentaar; betere foto's, betere service en beleefder communiceren :+

Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen gezien je laatste zin en ontzettend flauwe gedrag over spullen die je wel wil gooien, alleen omdat je er niet tegen kan dat iemand afdingt.


Ik houd ook niet van afdingen ,maar is natuurlijk ieders goed recht.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:01

Nou, als je bij mij aan de deur nog af had staan dingen nadat de prijs duidelijk verteld was had ik ook niet meer zo aardig geweest hoor.

Is namelijk gewoon onbeschoft.

Heb het hier ook een keer gehad met een fiets. Die mensen zijn gewoon zonder fiets weer richting huis gegaan.

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:03

upendo schreef:
Nou, als je bij mij aan de deur nog af had staan dingen nadat de prijs duidelijk verteld was had ik ook niet meer zo aardig geweest hoor.

Is namelijk gewoon onbeschoft.

Heb het hier ook een keer gehad met een fiets. Die mensen zijn gewoon zonder fiets weer richting huis gegaan.

Waarom zou je onaardig doen, daar heb je toch niets aan.
Je kan toch gewoon nee zeggen op het afdingen.

Doe ik ook, maar kan daar prima beleefd en vriendelijk bij blijven.

Oh en op die matras was ook nog geplast , dat is wel heel smerig. Dus dan betaal je 50 euro voor iets wat je vervolgens zelf nog weg moet gooien

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:05

Als mensen onbeschoft zijn? Waarom? Dan ben ik mijn tijd aan het verdoen. ;)

Als ze aangeeft dat zij het niet konden vinden op het matras of op de foto's denk ik dat je daar niet zo makkelijk over kan oordelen. Tenzij jij de koper bent natuurlijk. :)

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:09

Blijkbaar was het matras heel schoon. Staat nu namelijk bij hemzelf te koop voor 350 euro, met als omschrijving; altijd een waterdichte hoeslaken overheen gezeten en is uiteraard helemaal schoon.

Echt schiet mij maar lek :+

En als je weet dat de prijs 65 is, moet je niet zogenaamd met maar 30 euro op pad gaan... Dat is asociaal. In een winkel ga je toch ook niet afdingen als je de prijs toch nog wat te hoog vind? Dan ga je niet kijken, koop je het niet of betaal je gewoon de aangegeven/afgesproken prijs.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:24

Bij dat soort mensen klik ik altijd aan "niet verkocht via marktplaats" dan kunnen ze je niet beoordelen. Tenzij je een betaalverzoek via Marktplaats hebt gebruikt.

Kimbers

Berichten: 5111
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:27

iirrssjjee schreef:
Kimbers schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik van een verkoper ook wel verwacht dat eventuele gebreken of goed zichtbaar zijn op de foto of dat ze specifiek benoemd worden.
Hij had het matras zeker kunnen laten staan, maar dan is hij al wel die kant opgereden..

Verder wel een ei hoor. Heel irritant mensen die zich niet aan afspraken houden.


Wij hebben echt goed gekeken en vanuut alle hoeken een foto gemaakt. Ik geloof dat ie 10 foto's heeft gekregen van het matras. Wij hebben zelf de vlek niet gezien! En op de foto's dus ook niet te zien. Hij heeft er blijkbaar wel 1 gevonden (maar dat zegt ie pas nu hij thuis is, heeft bij het ophalen ervan niks erover gezegd).


Dan heb ik niks gezegd :D

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:01

iirrssjjee schreef:
Blijkbaar was het matras heel schoon. Staat nu namelijk bij hemzelf te koop voor 350 euro, met als omschrijving; altijd een waterdichte hoeslaken overheen gezeten en is uiteraard helemaal schoon.

Echt schiet mij maar lek :+

En als je weet dat de prijs 65 is, moet je niet zogenaamd met maar 30 euro op pad gaan... Dat is asociaal. In een winkel ga je toch ook niet afdingen als je de prijs toch nog wat te hoog vind? Dan ga je niet kijken, koop je het niet of betaal je gewoon de aangegeven/afgesproken prijs.

Hier ook , dan heb ik niets gezegd.....
Ik ging weer veel te veel uit van het goede van de mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:18

Dat afdingen… sommige mensen laten zich overbluffen, heb ik ook wel eens gehad.
Zadel te koop, die man kwam hier, ging afdingen en ik heb ja gezegd omdat ik bang was er anders niet vanaf te komen. Achteraf wel spijt, maar goed.

Had 4 dagen geleden iemand die vroeg of de familiefix base ook los verkocht ipv samen met de maxi cosi.
Vrij snel geantwoord van liever niet maar voor een goed bod is het wel oké… geen reactie meer gekregen.
Gisteren in ene reactie wat ik er dan voor wil hebben, wederom snel gereageerd met de prijs, weer stilte… Gok dat het weer een paar dagen duurt of niks meer van hoor.
Maar snap dat niet hoor, als je ergens op reageert dan kijk je toch iets vaker op mp of je al een reactie hebt?

Oja ook nog iemand die 2 paar schoenen wil overnemen, vp gemeld, zei een tegenbod gedaan, wat ik iets te laag vond dus er tussenin gaan zitten, en nu ook al dagen radiostilte… 8)7

Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:43

iirrssjjee schreef:
Blijkbaar was het matras heel schoon. Staat nu namelijk bij hemzelf te koop voor 350 euro, met als omschrijving; altijd een waterdichte hoeslaken overheen gezeten en is uiteraard helemaal schoon.

Echt schiet mij maar lek :+

En als je weet dat de prijs 65 is, moet je niet zogenaamd met maar 30 euro op pad gaan... Dat is asociaal. In een winkel ga je toch ook niet afdingen als je de prijs toch nog wat te hoog vind? Dan ga je niet kijken, koop je het niet of betaal je gewoon de aangegeven/afgesproken prijs.


Wat een smerig ventje. Zo af dingen, zeiken, mensen weinig sterren geven, en vervolgens iets voor het tig dubbele doorverkopen met mooie praatjes. Bah.

Ik vind de reactie van de andere spulletjes 'we gooien het weg, maar als jij het meeneemt is het 50 euro' wel een mooie 8-)

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:00

Ik heb eergister gereageerd op een advertentie waar bij staat: "beantwoord 36% van de berichten meestal binnen 2 dagen" :+
Het is dat ik het item echt heeel graag wil hebben, dus we wachten af

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:27

Waar ik eerder vandaag reageerde dat iemand er 3 dagen over deed om te reageren, en verwachte dat het wederom weer 3 dagen duurde, nu al een reactie terug.
Gaat om een familie fix base en maxi cosi waarvan zij alleen de base wou, mocht tegen een goed bod (samen voor €100 erop staan).
Vroeg wat ik er dan voor wou hebben, aangegeven €75 (met onderhandelingsruimte eventueel), krijg ik terug: dat is echt veel te veel, ik heb er maar €35 voor over _-:(

Heb maar terug gereageerd dat als ze iemand weet die de maxi cosi voor €65 wilt overnemen we een deal hebben.

Waarom reageren als je al zo een vraagprijs voor beiden ziet en dan verwachten dat je het voor een laag bod kunt krijgen? Geen enkele base staat op mp voor €35, laat staan in een hele goede staat

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:43

Ik had woensdag een dekenkist gekocht, op 25 minuten rijden met de trailer.
Bod was akkoord, maar dan moest ik hem wel voor zaterdag ophalen anders ging hij naar een vriend.

Toen ik vroeg wanneer ik hem op kon halen:
Vrijdagochtend voor 07:00 's ochtends of na 23:00 's avonds of zaterdagochtend voor 07:30.

Nevermind. :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:59

Ik ben waarschijnlijk zelf een van de rare verkopers op marktplaats geweest.

We hadden de oude keuken van de vorige bewoners netjes gedemonteerd en te koop gezet. Foto's gemaakt, maten erbij, schoongemaakt.
Alle kastjes en werkbladen stonden in de woonkamer klaar zodat de koper ze zo kon meenemen...

En toen de koper kwam, bleek de hoekkast in alle richtingen te groot voor de breedte van de gangdeur, en dus ook voor de poort achterom met dezelfde afmetingen. Verkoop is uiteindelijk niet doorgegaan, want het paste echt niet zonder te gaan slopen.

LaDonna75

Berichten: 2200
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:59

Fijne tijden inderdaad Niwia :+

Ik heb oa een hockeyrokje maat 128 op market place staan. Krijg ik deze reactie:
“leuke sexy rokje jammer mij maat niet
misschien koop ik het dat ik erna kan kijken hihi”

Ik heb gereageerd: voor €10 is het rokje voor jou. Krijg ik terug:
“is goed omdat ik het een leuke sexy rokje vind raak een beetje opgewonden van hiih”.
Jeetje. Wat zouden jullie doen? Handel is handel?!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:16

Zeker, handel is handel :')
Maar bijzonder haha

pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:25

Niwla schreef:
Ik had woensdag een dekenkist gekocht, op 25 minuten rijden met de trailer.
Bod was akkoord, maar dan moest ik hem wel voor zaterdag ophalen anders ging hij naar een vriend.

Toen ik vroeg wanneer ik hem op kon halen:
Vrijdagochtend voor 07:00 's ochtends of na 23:00 's avonds of zaterdagochtend voor 07:30.

Nevermind. :')

Nou ja dan komt het er gewoon op neer dat ze hem al aan de vriend gegeven hebben. Belachelijke eis.

fleurtjeuh
Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:28

LaDonna75 schreef:
Fijne tijden inderdaad Niwia :+

Ik heb oa een hockeyrokje maat 128 op market place staan. Krijg ik deze reactie:
“leuke sexy rokje jammer mij maat niet
misschien koop ik het dat ik erna kan kijken hihi”

Ik heb gereageerd: voor €10 is het rokje voor jou. Krijg ik terug:
“is goed omdat ik het een leuke sexy rokje vind raak een beetje opgewonden van hiih”.
Jeetje. Wat zouden jullie doen? Handel is handel?!

Handel is handel, maar ik zou het niet laten ophalen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:35

Ik had onlangs iemand die interesse had in mijn geitenbok. Beest van 100 kilo zwaar en groter dan de gemiddelde shetlander. Eerste vraag was of die in de koffer van een mini cooper kon. Nou, zelfs al kon het deed ik dat niet. Ok, vond hij spijtig maar hij snapte het. Of hij dan toch eens mocht langs komen om te kijken en dan konden wij daarna een hapje gaan eten. :')

Exitium

Berichten: 7175
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:15

Hapje eten met of zonder de geit? :')