Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:33

Ik was onlangs de rare koper. Ik zocht een bepaald bit in een bepaalde maat en had dat via MP gevonden. Het adres was een klein stukje om als ik van mijn werk naar huis ga, dus afgesproken tussen 5 en 6 daar te zijn. Ten eerste was ik al iets te laat (5 minuten, maar toch), dat vond ik al vervelend. Verkoper wist waar ik vandaan moest komen en vermoedde al dat er fikse verkeersdrukte was. Wat klopte. Daarna overhandigde ze me het bit en ik had mijn rolmaatje mee om de maat te meten. Dat mocht. Was het bit toch gewoon een cm kleiner. Verkoper met kin op de grond, want die had hem ooit voor de genoemde maat gekocht en paar keer gebruikt, maar niet in de gaten gehad dat ie dus een cm kleiner was.

Deal ging uiteraard niet door, maar daarna nog wel een hele tijd gezellig staan kletsen.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:39

Ik heb de 'tickets kopen op Marktplaats' een keer totaal andersom meegemaakt. Was ook in de tijd voor Ticketswap. Tickets kopen via Marktplaats staat natuurlijk niet als betrouwbaar bekend, maar dat was voor mij totaal anders :D

Ik wilde graag tickets overkopen voor een concert van Michael Bublé. Waren arenavloer kaarten voor Ahoy, dus ze waren best wel aan de prijs. De verkopers gaven aan dat zij zelf al wel eens waren opgelicht via Marktplaats en deden er daarom alles aan om aan te tonen dat hun kaartjes geen scam waren. Daarom werd me verzocht om de kaarten bij hun thuis op te halen. Eenmaal daar toonden ze me ook hun ID bewijs, onder het mom van 'als het dan niet klopt weet je in ieder geval precies wie we zijn en waar we wonen' en ik werd zelfs uitgenodigd om mee te eten. _O- Ook werd ik gevraagd of ik na het concert nog alsjeblieft een mailtje wilde sturen met hoe het was geweest, aangezien ze het echt jammer vonden dat ze zelf niet konden gaan.

Uitzonderlijke situatie, maar wel echt een best case scenario :D

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:46

Rocamor schreef:
Ik was onlangs de rare koper. Ik zocht een bepaald bit in een bepaalde maat en had dat via MP gevonden. Het adres was een klein stukje om als ik van mijn werk naar huis ga, dus afgesproken tussen 5 en 6 daar te zijn. Ten eerste was ik al iets te laat (5 minuten, maar toch), dat vond ik al vervelend. Verkoper wist waar ik vandaan moest komen en vermoedde al dat er fikse verkeersdrukte was. Wat klopte. Daarna overhandigde ze me het bit en ik had mijn rolmaatje mee om de maat te meten. Dat mocht. Was het bit toch gewoon een cm kleiner. Verkoper met kin op de grond, want die had hem ooit voor de genoemde maat gekocht en paar keer gebruikt, maar niet in de gaten gehad dat ie dus een cm kleiner was.

Deal ging uiteraard niet door, maar daarna nog wel een hele tijd gezellig staan kletsen.

Fijn dat het dan toch nog gezellig was.

Maar bitten kopen, echt hoe vaak er niet verkocht word met een verkeerde maat....
Vraag je een foto met een rolmaat er naast maar is er niets af te lezen oid.

Ik heb ook ooit het idee gehad dat hier een bokker met mij heeft gehandeld met een bit. Zeker weten doe ik het niet hoor.
Overigens alle lof over die persoon.
Die bood een bit aan maat 14,5.
Weet je het zeker? Ja. Want zo heb ik het gekocht.
Krijg dat bit hier, echt een 13,5.
Ik denk meet ik nu dan zo verkeerd want dit is nu al de zoveelste keer dat een maat niet klopt, begon aan mijzelf te twijfelen.
Dus hier op bokt, zonder verhaal erbij het bit met duidelijk rolmaat foto's erbij: welke maat is dit bit.
Unaniem een 13,5.
Dat aan haar door gegeven en ze nam het direct terug en betaalde ook de verzendkosten (brievenbuspakket)
Echt heel fijn.
Daarna stond het te koop als een 13,5. Dus dat ze het zelf als 14,5 heeft gekocht was ook van de baan denk ik :)

Hevonen

Berichten: 5631
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:50

Jaren geleden via MP onze oude aanhanger gratis aangeboden. Hij was echt in slechte staat, kon nog net rijden, maar dan hield het ook op. Er werd gretig op gereageerd. De eerste mocht hem ophalen. Ik had verteld dat het ding niet meer veilig was, maar dat was geen probleem. Hij kwam met een kleine middenklasser en een klein aanhangwagentje. Hij heeft de aanhanger (en ander oud ijzer) meegenomen (zie foto), maar ik ben zelden zo verbaasd geweest

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:20

Volgens mij is de asdruk op de auto niet zo lekker meer, maar dat is niet jouw probleem.
Bitten worden vaak verkeerd gemeten zeker als het Mylers of gelijkenden zijn.

Exitium

Berichten: 7156
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:35

Los daarvan mag er wel een spanbandje overheen ook :x

FennyPower

Berichten: 1470
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:35

Tancreda4 schreef:
@ fennupower, rare opdringerige meneer. Maarrrr sorry dat ik 't zeg, ik snap ook niet zo goed dst je iets te koop vraagt en dan niet over de prijs moet nadenken maar over 'hoe ik er moet komen want ik heb geen geld'. Ik zou dan als verkoper van de kaarten ook denken 'die doet zielig om ze voor minder te krijgen'. Dat soort dingen heb je toch voor jezelf al uitgezocht voor je de kaarten vraagt toch?

Neemt niet weg dat hij zich raar heeft gedragen. Maar ik zou voortaan niet zoiets met een verkoper delen en lekker bij jezelf houden.


Ohnee ik zat meer van hoe ik er heen ging wat de goedkoopste oplossing was. Met de auto parkeren in Amsterdam of net openbaar vervoer.
Meneer gaf me alleen geen kans om dit uit te zoeken.

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:47

FennyPower schreef:
Ohnee ik zat meer van hoe ik er heen ging wat de goedkoopste oplossing was. Met de auto parkeren in Amsterdam of net openbaar vervoer.
Meneer gaf me alleen geen kans om dit uit te zoeken.


Maar dat hoef je toch ook niet uit te zoeken voordat je kaarten koopt?
Ik zou als verkoper daar ook geen boodschap aan hebben.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:02

Leuk topic

Mijn is al wat ouder. Ruim 6 jaar geleden voor de emigreerden naar Australie besloten we onze dochter haar babykamer te verkopen. Het was een redelijk dure kamer in goede conditie en compleet. Ik heb hem in februari op marktplaats gezet omdat we in april weg gingen.
Al snel een reactie van iemand die hem wilde kopen maar hem pas eind april/ begin mei wilde komen halen. Ik heb toen gezegd sorry ik kan hem niet houden want we gaan emigreren. Het huis moet 31 maart leeg zijn. Geen reactie. Een volle week later nog steeds niks gehoord maar wel een nieuwe geïnteresseerde. Hij kon dat weekend gelijk komen en heeft alles opgehaald en nog wat extra dingen die ook niet met ons mee konden.

Ml is op 5 april op het vliegtuig gestapt. Ik zou een week later volgen met onze dochter en hondje. 11 april krijg ik ineens bericht van de eerste persoon die had gereageerd op de babykamer. “Ik kom het morgen ophalen, wat is je adres?”
Mijn reactie; sorry wij hebben 1 april al de sleutel overgedragen van ons huis, alle meubels zijn weg zoals ik eerder had gemeld.

Ik heb toen een hele boze reactie terug gekregen. Want ze had gezegd dat ze de kamer zou kopen en wanneer ze hem kon ophalen. Ik was de slechtste persoon ooit want ze was over 3 weken uitgerekend en had nu geen babykamer. Terwijl ik heel duidelijk in februari al had gezegd dat ze niet in april kon ophalen.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:04

FennyPower schreef:
Ohnee ik zat meer van hoe ik er heen ging wat de goedkoopste oplossing was. Met de auto parkeren in Amsterdam of net openbaar vervoer.
Meneer gaf me alleen geen kans om dit uit te zoeken.


maar dat staat toch los van of je wel of niet de tickets koopt?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:12

@Hevonen dat was goed geregeld dan toch? Trailer en oud ijzer mee.

FennyPower

Berichten: 1470
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:35

Tancreda4 schreef:
FennyPower schreef:
Ohnee ik zat meer van hoe ik er heen ging wat de goedkoopste oplossing was. Met de auto parkeren in Amsterdam of net openbaar vervoer.
Meneer gaf me alleen geen kans om dit uit te zoeken.


maar dat staat toch los van of je wel of niet de tickets koopt?


Tja omdat ik zo onder druk gezet werdt zei ik dat met de hoop dat ik iets meer tijd kreeg om het rustig te bekijken. Maar het bleek dus achteraf om een frauduleuze account te gaan.

dalena

Berichten: 3128
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:23

Ok, ben benieuwd wat jullie van dit vinden.

Ik koop regelmatig een hoop barbiespullen. Ik zoek bepaalde barbies en de meeste mensen verkopen ze niet los. Nu moest ik echt die andere spullen verkopen want het huis begint vol te raken :')

Op marktplaats dus een barbiehuis gezet. Mega groot met een lift en alles. Ik kreeg een bod van 40 euro, akkoord gegaan tot op heden niks meer gehoord. Toen een bod van 45. Ik zei nog even te wachten op die van 40 maar uiteindelijk akkoord gegaan. Ik zei ook nog veel meer meubels te hebben. Mevrouw gaf aan dat ze nog op een ander huis had geboden dus dat wilde ze afwachten. Ik vroeg of ze nog foto's wilde van de meubels of pas als die andere koop niet door zou gaan. ze wilde ze toch zien. Ik vond een volle zak en een doos vol met meubels. Foto's gemaakt. Mevrouw vroeg; alles voor 45? Wanneer kan ik komen? Nu?

Ik zei dat ik alles even klaar wilde zetten of het iets later kon. Dat was geen probleem. Nouja, ik was alleen thuis en heb alles gesjouwd naar de gang. Alleen het grote huis (best zwaar en onhandig) lukte me niet goed waardoor een pilaar brak. Ik gaf dit aan bij koper met foto's en alles. Ik zei dat mocht ze nog interesse hebben ze nu kon komen en ik kon er ook nog wat extra barbies bij doen als ze dat wilde. Haar antwoord: is ok.
Ik ging ervan uit dat het dus geen probleem was en dat het goed was zo.

Net op het moment dat ik dacht dat er niemand meer kwam ging de bel. Mijn vriend was inmiddels al thuis van werk. Er stond een meneer voor de deur gestuurd door koper. Hij schrok toen ik liet zien wat allemaal mee moest. Hij dacht wat barbies :+
Mijn vriend heeft geholpen alles naar de auto te brengen en toen ontstond er enige verwarring over het betalen. Maar uiteindelijk is het netjes betaald.

Blijkbaar kreeg ik rond 1 uur 's nachts een bericht met ongeveer dit:
Schaam je, de spullen zijn vies, geen barbies zoals beloofd, je hebt een kind bedrogen en ik hoop dat je goed slaapt vannacht.

Ik las dit dus pas vanochtend en ik schrok hier wel van. Er zat zeker voor 20 euro extra aan spullen bij. Niks vies, wel stoffig want lag op zolder. Maar overal zijn foto's van gemaakt. Geen barbies is denk ik doordat ik "is ok" verkeerd opvatte. Ik heb nog een bericht gestuurd dat ze mag langskomen voor wat barbies als ze wil. En of ze foto's kan sturen van wat er dan vies is, want ik heb alles bekeken en er was niks vies.
Nou er was vanalles vies en niet meer schoon te krijgen, maar mevrouw kon geen foto sturen.

Ik schrok echt van de toon en ik zou me daar niks van moeten aantrekken, maar zo ben ik :=

Maar wat vind bokt?

Edit; ze zegt nu dat er 2 stangen zijn gebroken van het zwembad. Dit was niet bij mij en is ook te zien op mijn foto's.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:28

LaDonna75 schreef:
Ik heb al 2x gehad dat ik een item verkocht had, en op die-en-die dag zou worden opgehaald. Prima. Op die dag zelf kwam vlak voor het afgesproken tijdstip een berichtje “sorry, mijn man/kind is net met spoed opgenomen en ik kan dus niet komen. Ik heb mijn hoofd er voorlopig niet naar staan, dus verkoop het maar aan iemand anders”. En als ik dan aanbied het op te sturen, krijg ik geen reactie meer. Raar toch?!

Nee hoor niet raar. auto ongeluk, hart infarct, etc.
Ik heb zoiets ook ene keer bij de hand gehad.
Dan is MP even niet zo belangrijk.

dalena

Berichten: 3128
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:19

dalena schreef:
Ok, ben benieuwd wat jullie van dit vinden.

Ik koop regelmatig een hoop barbiespullen. Ik zoek bepaalde barbies en de meeste mensen verkopen ze niet los. Nu moest ik echt die andere spullen verkopen want het huis begint vol te raken :')

Op marktplaats dus een barbiehuis gezet. Mega groot met een lift en alles. Ik kreeg een bod van 40 euro, akkoord gegaan tot op heden niks meer gehoord. Toen een bod van 45. Ik zei nog even te wachten op die van 40 maar uiteindelijk akkoord gegaan. Ik zei ook nog veel meer meubels te hebben. Mevrouw gaf aan dat ze nog op een ander huis had geboden dus dat wilde ze afwachten. Ik vroeg of ze nog foto's wilde van de meubels of pas als die andere koop niet door zou gaan. ze wilde ze toch zien. Ik vond een volle zak en een doos vol met meubels. Foto's gemaakt. Mevrouw vroeg; alles voor 45? Wanneer kan ik komen? Nu?

Ik zei dat ik alles even klaar wilde zetten of het iets later kon. Dat was geen probleem. Nouja, ik was alleen thuis en heb alles gesjouwd naar de gang. Alleen het grote huis (best zwaar en onhandig) lukte me niet goed waardoor een pilaar brak. Ik gaf dit aan bij koper met foto's en alles. Ik zei dat mocht ze nog interesse hebben ze nu kon komen en ik kon er ook nog wat extra barbies bij doen als ze dat wilde. Haar antwoord: is ok.
Ik ging ervan uit dat het dus geen probleem was en dat het goed was zo.

Net op het moment dat ik dacht dat er niemand meer kwam ging de bel. Mijn vriend was inmiddels al thuis van werk. Er stond een meneer voor de deur gestuurd door koper. Hij schrok toen ik liet zien wat allemaal mee moest. Hij dacht wat barbies :+
Mijn vriend heeft geholpen alles naar de auto te brengen en toen ontstond er enige verwarring over het betalen. Maar uiteindelijk is het netjes betaald.

Blijkbaar kreeg ik rond 1 uur 's nachts een bericht met ongeveer dit:
Schaam je, de spullen zijn vies, geen barbies zoals beloofd, je hebt een kind bedrogen en ik hoop dat je goed slaapt vannacht.

Ik las dit dus pas vanochtend en ik schrok hier wel van. Er zat zeker voor 20 euro extra aan spullen bij. Niks vies, wel stoffig want lag op zolder. Maar overal zijn foto's van gemaakt. Geen barbies is denk ik doordat ik "is ok" verkeerd opvatte. Ik heb nog een bericht gestuurd dat ze mag langskomen voor wat barbies als ze wil. En of ze foto's kan sturen van wat er dan vies is, want ik heb alles bekeken en er was niks vies.
Nou er was vanalles vies en niet meer schoon te krijgen, maar mevrouw kon geen foto sturen.

Ik schrok echt van de toon en ik zou me daar niks van moeten aantrekken, maar zo ben ik :=

Maar wat vind bokt?

Edit; ze zegt nu dat er 2 stangen zijn gebroken van het zwembad. Dit was niet bij mij en is ook te zien op mijn foto's.


Ik heb aangeboden dat ze bij me langs mag komen voor barbies en wat spullen.
Antwoord: Nee bedankt!! Hard plastic afval kan je gratis wegbrengen

En een foto van de vieze en kapotte spullen lukt nog steeds niet >;)

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:23

Als men geen bewijs kan/wil laten zien houdt het op en moet je het achter je laten.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:53

Die man die het opgehaald heeft kan er toch ook te ruig mee zijn omgegaan?

Dikke doei ook weer :wave:
Jij hebt zelfs foto's dat ze goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:54

Hevonen schreef:
Jaren geleden via MP onze oude aanhanger gratis aangeboden. Hij was echt in slechte staat, kon nog net rijden, maar dan hield het ook op. Er werd gretig op gereageerd. De eerste mocht hem ophalen. Ik had verteld dat het ding niet meer veilig was, maar dat was geen probleem. Hij kwam met een kleine middenklasser en een klein aanhangwagentje. Hij heeft de aanhanger (en ander oud ijzer) meegenomen (zie foto), maar ik ben zelden zo verbaasd geweest

[ [url=m/rDnaNb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Whaha echte doe het zelver. :')

Hier (nog) geen nieuwe rare verhalen. 1 iemand die me al maanden vraagt om gebruikte en afgetrapte nikes maar ik reageer er ook al die maanden al niet op.

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:56

Farjen schreef:
Ik trap dan maar af :D

"Beste
Ik heb een vraag over 'Lemieux dekje'
Doe je die weg voor 35 € het dekje . Mijn nichtje wil dees graag ma heeft beperkt budget ze moet alles zelf betalen

Met vriendelijke groet"


Zelf heeft ze ook advertenties met dekjes en vraagt ze 70 euro voor een gebruikte Lemieux dekje :')
De mijne is max 5 keer gebruikt. Ik vrees dat het nichtje moet verder sparen eerst..



Ik denk eerder dat er geen nichtje is en als je het gedaan had, was je vervolgens dat dekje weer tegengekomen voor 70 euro.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:56

Ik krijg op Bokt berichtjes van iemand die naar afgetrapte schoenen vraagt, n.a.v. een bericht dat ik ooit in het vorige topic heb gezet :')

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:56

Ja dikke doei met die barbies
Die mensen willen het gewoon gratis en proberen dat zo voor elkaar te krijgen.

Jij hebt foto's zoals het bij jou het huis heeft verlaten, de rest is voor haar.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:09

Leuk topic dit haha.

Ik had mijn zadel te koop maar lag niet in de weg. Vraagt een man of ik naar andere kant van NL kan rijden zodat hij het zadel kan testen en als het niks was mocht ik terugrijden. Dus ik zeg dat ik geen zadelmaker ben en dat hij bij mij mag komen met zijn paard op stal om daar te rijden en testen.

Zegt hij nee ik wil dat je hierheen komt ik betaal de benzine wel, naja lief maar buiten de benzine was het bijna 2 uur rijden enkele reis en moest ik daar nog een uur wachten als hij ging proefrijden. Dus ik heb dat afgeslagen. En toen plaatste hij direct een negatieve review op mijn account, maar ik verkoop best veel dus had een helehoop positieve reviews staan. Baalde daar wel van want ik vond wel dat ik een punt had maar hij vond dat ik wel even mijn zaterdag zou besteden aan ritje door NL voor een zadel van 400 euro.

Uiteindelijk zadel gehouden en hij past nu na aanpassing van zadelmaker mooi op mijn merrie :o

Dorus

Berichten: 13221
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:22

Tijdje terug had ik twee identieke oude naaimachines te koop staan. Dametje reageerde erop, haar machine was kapot en ze moest met spoed een nieuwe hebben, want ze was verslaafd aan naaien. Was zelfs helemaal met de bus gekomen om hem te halen en moest toen ook nog op en neer lopen naar de pinautomaat om te pinnen, want ze had niet genoeg cash en bankieren op d'r telefoon deed ze niet aan.
Nog diverse keren aangeboden dat ze hem kon testen, maar dat was niet nodig.
Anderhalve maand later kreeg ik ineens berichtjes. Ze wilde hem gaan gebruiken en nou deed het voetpedaal raar. Mij allemaal beschuldigen dat ik haar een slecht apparaat hebben verkocht, terwijl ze zelf verzuimd heeft te testen. Ik dacht dat ze zo'n haast had om een vervangende naaimachien te kopen?
Overigens was die andere naaimachine nog niet verkocht dus ik bood haar aan dat ze mocht komen ruilen, maar dat was niet naar d'r zin. Ze bleef maar doorzagen over dat ik haar een slecht product had verkocht terwijl ze zelf verzuimd had om te testen. Ik heb d'r toen maar verder genegeerd, was niet tot rede vatbaar.

Dees

Berichten: 18930
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:25

Ik heb ook een leuke voor jullie:
Buren even verderop hebben hetzelfde huisnummer als wij, maar de andere kant van de straat heeft een andere naam. Ze verkochten een vriezer via Marktplaats maar hun koper had zich in het adres vergist en stond dus bij ons voor de deur. Kan gebeuren. Maarrrrrr....

Hij is bij ons het erf opgelopen via de auto-oprit en daar ligt onze hond. De hond is waaks en kan bijten. Wij weten dit en hebben daarom ook een waarschuwingsbord bij de ingang van de auto-oprit geplaatst. De man dacht "valt wel mee" (onze hond lijkt heel lief) maar is dus wel van achteren benaderd en lelijk in zijn kuit gebeten. De hond komt 100% niet van het erf af, dit is op ons eigen erf gebeurd. Wij waren er niet bij en hebben ook niets gemerkt van het voorval. Schijnt dat die man daarna nog naar onze voordeur is gekomen maar daar heb ik niets van gemerkt (deurbel doet het niet, meneer heeft niet aangeklopt). De hond komt nooit bij de voordeur (andere kant van het huis), ik ben de hele tijd aanwezig geweest in huis op ongeveer 5 meter vanaf die voordeur.

Meneer is toen naar het juiste adres gegaan en deed daar zijn verhaal. Die buren hebben vervolgens mij gebeld met dit verhaal. En hebben meneer dus nog een keer naar mijn huis gestuurd om het verder met mij te regelen.

Lekker dit he? Je kunt dus ook last hebben van andersmans marktplaats handeltjes 8)7
Nou ja, ik heb het maar gemeld bij mijn AVP en heb meneer verder beterschap gewenst. Weet verder ook niet wat ik er aan kan doen. Ben benieuwd of de AVP gaat uitkeren.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:33

De vreemdste mensen die ik ooit via MP op de stoep had staan, kwamen om een poppenkast met poppen op te halen (van een halve eeuw oud)
Afgesproken in het weekend om 9 uur 's morgens.

Heel 's morgens vroeg (half 8 )werd ik wakker en merkte ik dat er op een gegeven moment mensen in mijn voortuin liepen.
Belden niet aan, maar toch (heb een tuinbankje, dus ach ja)

Heb me toen toch maar aangekleed en om 8 uur de deur geopend.

Echt een heel apart stel was dat.
Hadden er ook echt geen benul van toen ik een opmerking maakte dat ze "wel erg veel vroeger waren dan afgesproken".
Misschien een gevalletje van één of andere (mentale) stoornis, dus leven en laten leven.
Er lopen er toch maar heel wat vreemde figuren rond op deze aardbodem.