Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:44

Maar het duurt nu langer om je pakket te krijgen hè? Misschien is dat het gewoon?

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:16

upendo schreef:
Ik heb een dure Bucas deken te koop staan... Krijg nu een bedelberichtje, zogenaamd voor een pony op een zorgboerderij. Of ik die pony de deken wil schenken.

Heb maar teruggestuurd dat mijn pony ook een nieuwe deken nodig heeft en als zij mij geld doneren ik hen de deken wel wil schenken.

Het is niet alsof het een deken is van een tientje... :roll:


Oh die persoon heeft mij denk ik ook bericht :+
Heb een cadeaubon van Epplejeck (55euro)
Werd 10 euro op geboden want pony was heel zielig..

Sorry vind ik heel erg als het zo zou zijn. Maar dan geef ik die bon liever aan de zorgboerderij voor niks.

Ik was net bij een hele asociale verkoper. Ben er een beetje van ontdaan, of hoe je dat ook noemt. Snap niet waarom mensen altijd moeten schelden...

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:54

different1 schreef:
Helaas opgelicht hier _-:(
Dacht me aardig ingedekt te hebben, had een adres want zou het eerst ophalen maar qua tijd was het lastig omdat ik niet vaak daar in de buurt ben.
Ze bood aan het op te sturen, en ik heb stom genoeg betaald terwijl ik een onderbuikgevoel had...
Gaat gelukkig niet om veel geld, maar jeetje, hoe sneu ben je dan :=


Ik zou inderdaad ff wachten tot na Sinterklaas, pakketjes versturen ligt hier ook nogal op z'n gat... Maar als je het adres toch al hebt, zeg je toch dat je het komt halen als ze 't niet gauw op de post doet? :+


Jammer van je slechte ervaring Dalena, ik vind het altijd ontmoedigend als mensen meteen zo.. defensief/lomp doen als je iets wilt halen wat ze graag kwijt wilden... Dan zou je toch juist aardiger doen? Ben je meteen van je spul af.

Net als van die mensen die je eerst 20 foto's van het object gestuurd hebt, dan bij het langskomen heel overdreven op zoek gaan naar eventuele gebreken -roest, ofzo- zodat ze dan een dikke 100€ lager kunnen bieden met "anders kom je er toch nooit vanaf"... Ik fotografeer altijd alle gebreken, dus ze moeten ze al gezien hebben in de advertentie. Een beetje onderhandelen is dikke prima, maar niet zo minachtend a.u.b. :+

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:55

@delana: Tegen jou schelden terwijl je iets kwam kopen ??

Daphne__
Berichten: 12474
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 05:39

different1 schreef:
Helaas opgelicht hier _-:(
Dacht me aardig ingedekt te hebben, had een adres want zou het eerst ophalen maar qua tijd was het lastig omdat ik niet vaak daar in de buurt ben.
Ze bood aan het op te sturen, en ik heb stom genoeg betaald terwijl ik een onderbuikgevoel had...
Gaat gelukkig niet om veel geld, maar jeetje, hoe sneu ben je dan :=


Mensen kunnen echt heel erg zijn.. Hier eens wat gekocht, ik had minder geboden dan de vraagprijs, hij deed een tegenbod en we kwamen op dat de opbrengst voor z'n kind was en ze het niet ruim hadden. Nouja verder absoluut geen typisch ik ben zielig verhaal, maar gewoon kort waarom hij niet verder wou zakken.
Toen dacht ik, tussen vraagprijs en wat ik bood zat 7.50.. Dus ik als verrassing gewoon de vraagprijs overgemaakt.

Nou. Daar was hij erg blij mee en toen besloot hij mij ook te verrassen. Door het artikel niet op te sturen! Nooit meer wat gehoord :')

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:18

Ze reageert uiteraard nergens meer op, lesst m'n berichten niet en ook geen t&t dus tja...
Ging om een losse bucas hals.

Oh Daphne, hoe triest! Ze zijn zo geraffineerd hè |o

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:25

Telpeva schreef:
Dingdong
hoi ik kom voor de kat maar ik ben vergeten om een reismandje mee te nemen. Heeft u voor mij iets om de kat in te vervoeren?
'ja hoor ik heb nog wel een kast over'


:') :') :')

Ik had een grapjas.

Ik heb Stephen King boeken staan. 1 euro per stuk, 4 stuks in totaal.

Krijg ik een bericht: Ik bied 7,50 incl verzenden.

Dus ik: Voor 1 boek?

Hij/zij: Nee, voor alle 4 samen.

Eh, verzenden is €7,25, dan is 7,50 niet bepaald reeel

Uiteindelijk zijn we 10 euro inclusief overeengekomen.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:45

Huh waar verzend je mee?

Via postNL is het 6,75 als je het label via marktplaats/postnl website aanmaakt. En via DHL ben je 5,75 kwijt..

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:58

upendo schreef:
Huh waar verzend je mee?

Via postNL is het 6,75 als je het label via marktplaats/postnl website aanmaakt. En via DHL ben je 5,75 kwijt..


Als je niet van tevoren een label aanmaakt betaal je gewoon 7,25 bij PostNL.

Maar hoe je het ook wend of keert, al was het 6,75, dan is dat nog steeds niet reëel voor 4 boeken.

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:02

Bij DPD is het zelfs €5.60 tot 10 kilo en als er niet specifiek Post.nl is afgesproken zou ik in dit geval mooi voor de goedkoopste gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29758
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:24

Kreeg net 2 keer achter elkaar een SMS van een verificatie code van marktplaats. Dat deugd ook niet...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:01

Ik bied altijd aan goedkope dingen op Vinted te zetten dan is verzenden maar 3 euro.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:07

DuoPenotti schreef:
Kreeg net 2 keer achter elkaar een SMS van een verificatie code van marktplaats. Dat deugd ook niet...


Meteen je wachtwoord wijzigen!

DuoPenotti

Berichten: 29758
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:13

ja heb ik ook gedaan. niet grappig

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:05

DubbelFun schreef:
Bij DPD is het zelfs €5.60 tot 10 kilo en als er niet specifiek Post.nl is afgesproken zou ik in dit geval mooi voor de goedkoopste gaan.


Ga ik ook doen. Er is niet afgesproken dat het met PostNL moet worden verzonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:24

Tallie1979 schreef:
DubbelFun schreef:
Bij DPD is het zelfs €5.60 tot 10 kilo en als er niet specifiek Post.nl is afgesproken zou ik in dit geval mooi voor de goedkoopste gaan.


Ga ik ook doen. Er is niet afgesproken dat het met PostNL moet worden verzonden :)


In je eerste bericht typ je: uhh verzenden is €7,25 dus niet echt reeel.
Ik weet niet of je dit ook naar de koper gestuurd heb, in geval van wel zou ik het zeker niet netjes vinden als je dan in ene met een ander bedrijf verstuurt.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:57

Ik had ook iemand die zonder overleg met DHL verstuurd had en niet met Post NL en ik was er niet blij mee. Ze had (ook) gezegd "verzenden met Post nl kost xx" dus ik ging er vanuit dat ze daar dan ook mee verstuurt. Anders had ik ook een lager bod gedaan, maar ik had met die verzendkosten gerekend.

Bij ons is DHL behoorlijk waardeloos en ook dit pakketje ging wat mis mee. Dus zomaar goedkoper verzenden en niks zeggen, dat zou ik om die reden al niet doen. Niet iedereen heeft afhaalpunten om te hoek of goede ervaringen. Gewoon even laten weten is wel zo netjes.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:14

Geen rare, wel leuke. Vond een betonplex terrarium van 120x50x50 zo'n beetje om de hoek hier in de buurt. Voor maar 50 euro (dat is erg goedkoop) bleken het bekende te zijn. Nog even een uurtje bij hun gehangen, heerlijk gezellig gekletst.

Hij is bevriend met onze horror-buurman... Dus ik denk dat ik het vreemde mens was :P

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:19

Romy1234 schreef:
In je eerste bericht typ je: uhh verzenden is €7,25 dus niet echt reeel.
Ik weet niet of je dit ook naar de koper gestuurd heb, in geval van wel zou ik het zeker niet netjes vinden als je dan in ene met een ander bedrijf verstuurt.


Ja, heb je ook wel een punt.

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 01:51

Ik kruip even onder mijn meeleessteen maar als je pakketje gewoon weg brengt zonder vooral label aan te maken ben je die 7 nog wat echt wel kwijt

Hier nog even goede ervaring op marktplaats.
Gisteren geboden op een tekentablet
Kreeg de zelfde avond al dat hij akkoord was. Vandaag opgehaald en de tekentablet was gewoon helemaal nieuw.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:57

Had ik geboden op een trui, alles akkoord , gegevens uitgewisseld en net bericht : Och, ik zie dat ik hem via een ander kanaal verkocht heb vannacht en dan ben ik verplicht te leveren :+

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:33

Laatst iets gekocht voor €10, kon prima als brievenbuspakket. Stuurt ze het zonder melding naar een afhaalpunt. En dat is 5 km rijden en bedankt.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:38

BigOne schreef:
Had ik geboden op een trui, alles akkoord , gegevens uitgewisseld en net bericht : Och, ik zie dat ik hem via een ander kanaal verkocht heb vannacht en dan ben ik verplicht te leveren :+


Zal via Vinted zijn dan, als je dan de koop annuleert krijg je een negatieve review. Wel pech! Heb het ook wel eens gehad, gelukkig eerder dat ik vergeet om het eraf te halen op MP maar de deal nog niet rond was. Je had nog niet betaald hoop ik?

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:57

MWahh -:(- aangifte gedaan wegens oplichting. Bedrag is niet hoog maar toch.
Blu ray gekocht, betaald en toen was het stil. MP ingelicht, ING en aangifte gedaan.

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:59

Hopelijk levert het iets op ;(