Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:09

Als het een knuffel is, dan kun je die toch verpakken in vuilniszakken? Dat heb ik ook weleens gedaan met zachte dingen. Gewoon wat kranten erom en paar vuilniszakken en dan dicht tapen.

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:29

silvericathy schreef:
Hier even wat emotionele frustratie kwijt. Ik wil echt super graag een baby yoda pluche van 80cm hoogte. Ik weet dat deze nieuw te bestellen is, maar dan vind ik hem gewoonweg te duur dus wil eerst proberen hem via marktplaats te kopen.


Dit blijkt echter nog een hele klus... er lijkt in mijn omgeving niemand deze te verkopen waardoor ik al uitkom bij langere afstanden.

Probleem nu: het grof van de verkopers wilt niet verzenden vanwege de afmeting. 80cm hoogte. En ik schat zo'n 40/50 cm breedte. In principe past dit binnen de postnl maten voor een pakket.

Dus heb een beetje interne frustratie want wil hem zo graag.


In welke plaats verkopen ze die wel?
Misschien is er een bokker die hem op kan halen en hem naar je kan versturen?

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:46

beert schreef:
Als het een knuffel is, dan kun je die toch verpakken in vuilniszakken? Dat heb ik ook weleens gedaan met zachte dingen. Gewoon wat kranten erom en paar vuilniszakken en dan dicht tapen.


klopt, dat heb ik ook al een aantal keer voorgesteld. :+ helaas nog niks gevonden. nu wel een redelijk bij mij in de buurt maar die vind ik te duur, kost dubbel van sommige andere advertenties. -O-

achja, het is niet dat ik hem morgen moet hebben... hij staat gewoon op mijn wil ik graag hebben lijstje ;)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:53

Misschien aanbieden een paar euro extra te betalen voor de moeite.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:47

Ook weer wat. Zat al een maand op kaartjes voor iets te wachten. Een show. We zouden gelijk oversteken.
Show zou misschien niet door gaan, maar nu bleek vorige week van wel. Prima. Zou afgelopen week de kaartjes ophalen en dan betalen.
Woensdag zegt ze, kaartjes zijn kwijt.
Maar ik kan nieuwe laten printen of mailen. Ik vind dat dubieus maar oké, t kan.
Vervolgens moet ze de dag erop zelf op vakantie, oké kan. Mag ik ze ophalen bij een kind van haar.
Heb drie maal een adres gevraagd. Niet ontvangen.
Kreeg wel een tikkie. Die ik dus niet betaald heb.
Gisteren nogmaals een adres gevraagd. Geen reactie behalve of ik de tikkie had gezien. Haar erop gewezen dat ik gelijk zou oversteken, maar ik geen adres heb en dus nog niets heb kunnen ophalen.
Geen enkele reactie meer tot zojuist.. bak met verwijten over me heen dat het toch een kwestie van vertrouwen is. Dat ze de kaarten nu naar de volgend wachtende verkocht heeft “ die niet zo moeilijk deed”. Ik had haar tikkie twee keer genegeerd, ik had toch haar hele fb kunnen checken, ik vertrouwde haar niet, bla bla..( contact liep via Facebook en idd, heb haar pagina wel bekeken maar ken dr verder niet..)

Nou.. echt hoor… ik ga toch geen geld overmaken als ik drie maal geen adres krijg? En de afspraak ook al in november was : gelijk oversteken..

petra8
Berichten: 1136
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:02

@Muze Ik zou het ook niet betaald hebben.

Iemand kocht vorige week iets van mij. Op haar verzoek heb ik het dezelfde dag nog verzonden zodat ze het snel in huis had. Ik heb haar direct de track en trace code van het brievenbuspakje doorgegeven. Krijg ik na een week een berichtje dat ze het nog steeds niet heeft ontvangen. Op track en trace stond dat het de dag er na al bezorgd was. Tja wat nu........ PostNL zegt bezorgd en ontvanger zegt het niet ontvangen te hebben..... Gelukkig heeft ze zelf haar postbode aangesproken en toen bleek dus dat de postbode het brievenbuspakje wat gemakkelijk door de brievenbus paste, ergens op een onopvallende plek in haar tuin had gelegd. Is gelukkig allemaal goed gekomen maar nu dus eens geen rare koper of verkoper maar een rare postbode.

In dezelfde week kocht iemand anders iets wat ze verzonden wilde hebben. Ze betaalde het product en de verzendkosten direct met een betaalverzoek. Toen ik haar adresgegevens vroeg, bleek dat het pakje opeens naar Italie verzonden moest worden, zucht...... Na uitzoeken bleek dat maar 2,25 extra te kosten. Ze heeft diverse keren gevraagd wat ze me nog verschuldigd is, zelfs nadat het pakje bezorgd is. Maar voor mij is het goed zo. Ik zal de volgende keer eerst vragen waar het naar toe moet voor ik de verzendkosten doorgeef.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:34

Vjestagirl schreef:
Ik snap wel dat mensen dat niet willen verzenden, vind maar eens een doos waar hij in past.

Ik koop (en verkoop) regelmatig van die grote knuffels voor een vriendin, en daar zeg ik altijd bij "een vuilniszak is ook goed".. ;) Gewoon een zak van bovenaf eromheen, een van onderaf en die aan elkaar plakken.

silvericathy, als je geen haast hebt; wacht even tot een dikke week na Oud&Nieuw. Veel mensen gaan dan opruimen (Nieuwjaars-schoonmaak enz. :+ ) en bedenken zich dan vaak wat er allemaal weg kan. Zo vlak voor de Kerst zijn er ineens dingen drie keer zo duur dan in de eerste week van januari... Zo aas ik al een poosje op 'n Air Up fles, maar ben niet van plan daar 50€ voor neer te leggen.. Nou schijnt dat nogal een ding te zijn wat vaak als kerstkado gegeven wordt en daar wacht ik wel even op..


Muze schreef:
Geen enkele reactie meer tot zojuist.. bak met verwijten over me heen dat het toch een kwestie van vertrouwen is.

Dat vertrouwen moest dus alleen van jouw kant komen zodat ze de echte kaartjes wss. aan iemand anders kan verkopen? :+ Daar zou ik ook niet akkoord mee gaan hoor, wat een gezeur! (misschien gaat ze wel van al die andere niet-geleverde-maar-wel-betaalde Tikkies op vakantie, kan best lucratief zijn zo :+ )

dierenfan
Berichten: 9634
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:13

Pffff heb goed mentuig te koop staan. Diverse biedingen en ben met iemand in gesprek. Donderdag aangegeven dat ik akkoord ga. Krijg vrijdag bericht of hij zaterdag mag bellen. Ik aangegeven begin middag geen probleem. Om 16 uur doe ik bericht graag bellen voor 18 uur anders naar volgende. Belt om 18.15 met 1 vraag die gewoon in tekst stond uitgelegd en wou foto van dit mankement.
Beter had hij dat vrijdag gevraagd per bericht...ik na telefoon gesprek foto opgestuurd. Ik had gezegd die niet te hebben en vanmiddag te sturen. Had hem dus wel en gisteren verstuurd en gisteren gelezen door hem. Nog geen reactie. Dus maar weer geschreven voor 18 uur reactie anders naar de volgende....Ik geef graag iemand een kans maar 3 dagen bezig vind ik 3 dagen teveel eigenlijk.

Zelf donderdag avond gereageerd op 2 halsters en had deze zaterdag ochtend via de post binnen. Zo fijn kan het gelukkig ook gaan.

DubbelFun

Berichten: 88743
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:18

Als ie niet op tijd belt zou ik meteen de volgende al een bericht sturen.

dierenfan
Berichten: 9634
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:54

DubbelFun schreef:
Als ie niet op tijd belt zou ik meteen de volgende al een bericht sturen.


17.00 uur bericht ik zie er vanaf... nou ja hopelijk wordt de volgende er wel heel blij mee. Die wacht al dagen

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:04

_l_amanda_l_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik snap wel dat mensen dat niet willen verzenden, vind maar eens een doos waar hij in past.

Ik koop (en verkoop) regelmatig van die grote knuffels voor een vriendin, en daar zeg ik altijd bij "een vuilniszak is ook goed".. ;) Gewoon een zak van bovenaf eromheen, een van onderaf en die aan elkaar plakken.

silvericathy, als je geen haast hebt; wacht even tot een dikke week na Oud&Nieuw. Veel mensen gaan dan opruimen (Nieuwjaars-schoonmaak enz. :+ ) en bedenken zich dan vaak wat er allemaal weg kan. Zo vlak voor de Kerst zijn er ineens dingen drie keer zo duur dan in de eerste week van januari... Zo aas ik al een poosje op 'n Air Up fles, maar ben niet van plan daar 50€ voor neer te leggen.. Nou schijnt dat nogal een ding te zijn wat vaak als kerstkado gegeven wordt en daar wacht ik wel even op..


Muze schreef:
Geen enkele reactie meer tot zojuist.. bak met verwijten over me heen dat het toch een kwestie van vertrouwen is.

Dat vertrouwen moest dus alleen van jouw kant komen zodat ze de echte kaartjes wss. aan iemand anders kan verkopen? :+ Daar zou ik ook niet akkoord mee gaan hoor, wat een gezeur! (misschien gaat ze wel van al die andere niet-geleverde-maar-wel-betaalde Tikkies op vakantie, kan best lucratief zijn zo :+ )


Ja, ik ben een slecht mens omdat ik niet een tikkie overmaakte zonder een adres te hebben (3 keer gevraagd).
Was er echt pissig over.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:14

Nou ik heb ook een rare hoor. Vrijdag ochtend een deal gemaakt en een betaalverzoek gestuurd. Wel gelezen, niet betaald. Zaterdagavond het betaalverzoek daarom maar ingetrokken. Vanmorgen stuurt ze een nieuw betaalverzoek. Ik accepteer, groene vinkjes en inmiddels nog geen betaling. Misschien ben ik wat ongeduldig hoor maar snap hier niks van :') nog nooit meegemaakt dit, ik tref eigenlijk altijd snelle betalers blijkbaar.

Ineke2

Berichten: 33141
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:14

Je kan nu ook met DHL verzenden via marktplaats ipv alleen met PostNL.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:08

Ben nu al vanaf woensdag op mijn pakket van dhl aan het wachten dus of dhl nu een zo'n goede keuze gaat zijn.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:54

Hier worden DHL leveringen al steeds verschoven (krijg je een mailtje "de verwachte leverdag is morgen" om op de leverdag een mailtje te krijgen dat je pakket vertraagd is en er dagen later pas geleverd wordt) en ik hoop dat het niet zo erg wordt als vorig jaar, dat pakketten pas wéken later aankomen... (Hier = Duitsland, maar de levertijden zijn normaal gesproken wel gelijk aan NL)

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:00

Hier is alles inmiddels gearriveerd maar vd laatste 3 pakketten kreeg ik geen verzendupdates dus dat was ff onhandig qua rekening houden met de tijdvakken. :+

Ik verwacht nog een pakketje van bonprix, die staat aangemeld bij PostNL maar nog geen bezorgtijden oid bekend.
En hetzelfde voor een AliExpress pakketje.
Maar ik verwacht dat die ergens deze week wel geleverd zullen worden. :)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:30

Mijn DHL pakketje staat nog steeds op 'aangemeld maar niet ontvangen'. Het lijkt er op alsof het dus überhaupt ook niet bij het afgeven is gescand. :(

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:53

De mijne is ontvangen en in distributie centrum, maar staat sinds zaterdag op vertraagd. Zou ook kunnen dat dhl pakketpunt vol zit en daarom blijft hangen.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:00

Hier dhl pakketje wat eerst op afgeleverd stond (niets ontvangen ) en dag later op gearriveerd in je regio. Laatste 1,5 week geen verandering meer.
Verkoper heeft product nog maar een keer verstuurd omdat het toch waarschijnlijk gewoon kwijt is nu.

Ineke2

Berichten: 33141
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:10

PostNL heeft in deze maand ook vertragingen, dus nu vergelijken is niet helemaal eerlijk natuurlijk.

Roodvos

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:39

De verkoop gaat wel moeizaam hoor.
Heb diverse dingen op MP staan, reactie met een bod, ik geef bericht dat het akkoord is, geen enkele reactie meer 8)7.

Dan een heel gestress om een artikel naar familie te brengen omdat het persé op een bepaald dagdeel opgehaald moest worden en ik op dat moment niet thuis was. Uur voor de afgesproken tijd: ik heb me bedacht 8)7.
Ik was zo blij dat ik er vanaf was :'). Maar helaas.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:03

Hier ook hoor. Best wat vragen. Ik geef uitgebreid en snel antwoord en dan blijft het stil. Of ik vraag aan een bedrijf info. Eerste reactie snel terug. Ik reageer weer en dan stilte. -O- Best ergerlijk eigenlijk.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:57

Mijn kaptafeltje van laatst was gespot door een bokker :+ gratis was hij uiteraard ook zo weg.

Toen had ik een advertentie voor verzorgster gezocht geplaatst en daar ben ik snel op terug gekomen.
Kreeg berichtje na berichtje van een man van 45 die wel eens mee wilde op de wagen bij mij. Het ging om een shetlander waarna ik later dacht ja lekker meestal zijn deze ponies van en voor jonge meiden... geblokkeerd en klaar maar dan heb ik alweer genoeg van het zoeken.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:33

Ik had vd week eindelijk weer eens een goede ervaring, reageerde iemand, zelfde avond afspraak gemaakt, netjes op tijd, vriendelijk en zo verkocht, zo wil ik ze wel allemaal.

Diegene waar ik op had gereageerd voor het boek van Linda tellington heeft nooit meer gereageerd, maar als het goed is kan ik deze, en nog een ander interessant boek, overnemen van een bokker :D

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:16

Ik had weer 2 goede verkopen deze week. Beiden heel snel betaald en opsturen kan ik waarschijnlijk eind van de week (in overleg en bekend bij kopers ivm drogen van het product)

Super fijn als het zo kan :)