Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:25

Goden.. doet mij denken.
Ik was zo dom geweest om een adv op marktplaats te zetten, jaren geleden, bood mijzelf aan als bijrijder.

Werd ik gebeld door een man die haflinger hengsten zou hebben, of het mij leuk leek die te verzorgen. Was alleen wat ver weg. Maar hij wou mij wel elke keer ophalen.... maar toen begonnen de verhalen. Laat ik zeggen dat Bokt censuur hier duidelijk niet blij van word. Ranzige kloothommel. Heb opgehangen... en niet weer opgenomen bij dat nummer. Direct bij adv aangepast.. en zet nooit weer mijn tel nr er ook niet meer bij.

Zo staat er ook een adv op marktplaats nu. Man met shetlandertjes die leuke meiden zoekt... weet niet wat ik er van moet vinden.

tirzasarah10 schreef:
Toen had ik een advertentie voor verzorgster gezocht geplaatst en daar ben ik snel op terug gekomen.
Kreeg berichtje na berichtje van een man van 45 die wel eens mee wilde op de wagen bij mij. Het ging om een shetlander waarna ik later dacht ja lekker meestal zijn deze pony's van en voor jonge meiden... geblokkeerd en klaar maar dan heb ik alweer genoeg van het zoeken.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:28

Wij verkopen een fiets voor €15. Titel: Opknapper. Omschrijving: Fiets die opgeknapt moet worden. Ideaal voor student.

Net iemand aan de deur die eerst zondag ging komen maar niet was komen opdagen. Nu wel. Oei, zegt hij, er is nog werk aan. Ja zegt mijn man. Er staat dan ook bij dat het een opknapper is. (Moet een nieuwe band op en remmen goed afstellen) Zegt de man: Ja maar. Mijn zoon heeft die nu nodig. En nu is daar werk aan. Voor €5 neem ik hem mee.

Mijn man heeft hem nog een fijne avond gewenst :')

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:55

Groot gelijk !

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:50

Ik heb servies online staan, we hebben nieuwe sets gekocht dus oude mag weg. Naar mijn idee niet al te duur, netjes maar dus wel gebruikt dus wel wat krasjes en een enkel schilfertje. Krijg ik net een bericht, voor gratis kom ik het halen want het is allemaal beschadigd. Dat is nogal een stellige uitspraak op basis van wat foto's zonder detailfoto's van elk stuk :+ Dus heb teruggestuurd dat dat best meevalt en dat het antwoord dus nee is. Kreeg ik een duimpje op terug, viel me nog mee.

Had zelf een pet gekocht, moest volgens verkoopster in een brievenbusdoosje verzonden vanwege de harde klep. Nou ja vooruit, scheelt niet heel veel met postzegels. Komt het vervolgens in een papieren tas, wel paar keer gevouwen maar toch geen doosje. Twijfel nog of ik er iets over wil zeggen, hij was verder prima aangekomen (en ook met T&T verzonden) maar vond dit wel gek.

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:06

Moestuin schreef:
Wij verkopen een fiets voor €15. Titel: Opknapper. Omschrijving: Fiets die opgeknapt moet worden. Ideaal voor student.

Net iemand aan de deur die eerst zondag ging komen maar niet was komen opdagen. Nu wel. Oei, zegt hij, er is nog werk aan. Ja zegt mijn man. Er staat dan ook bij dat het een opknapper is. (Moet een nieuwe band op en remmen goed afstellen) Zegt de man: Ja maar. Mijn zoon heeft die nu nodig. En nu is daar werk aan. Voor €5 neem ik hem mee.

Mijn man heeft hem nog een fijne avond gewenst :')


Ik vraag mij af of zulke mensen wel lezen?
Of alleen denken fiets en prijs

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:34

voor 15 euro verwacht je toch ook niet anders dan dat er nog een en ander aan de fiets gedaan moet worden?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:41

Update voor mijn pakket dat vorige week maandag is verstuurd, maar sindsdien op alleen 'zending is aangemeld maar niet ontvangen'.
Ik ben de ontvanger.

Bij thuiskomst van werk een 'we hebben u gemist briefje' van DHL.
Tracking verwijst naar een nieuwe zending die begint op 14 december de melding 'opnieuw gelabeld'.

Ik verwacht verder niets dus hwb goede hoop dat het om het vermiste pakketje gaat. Kan het morgenmiddag ophalen.
Het is maar goed dat ze een briefje in de bus hebben gedaan. Dacht dat ze dat niet meer deden? Maar gezien deze tracking voor mij onbekend is had ik het anders nooit geweten :o

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:46

DoretteK schreef:
Update voor mijn pakket dat vorige week maandag is verstuurd, maar sindsdien op alleen 'zending is aangemeld maar niet ontvangen'.
Ik ben de ontvanger.

Bij thuiskomst van werk een 'we hebben u gemist briefje' van DHL.
Tracking verwijst naar een nieuwe zending die begint op 14 december de melding 'opnieuw gelabeld'.

Ik verwacht verder niets dus hwb goede hoop dat het om het vermiste pakketje gaat. Kan het morgenmiddag ophalen.
Het is maar goed dat ze een briefje in de bus hebben gedaan. Dacht dat ze dat niet meer deden? Maar gezien deze tracking voor mij onbekend is had ik het anders nooit geweten :o


PostNL doet dit niet meer. Rest nog wel

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 21:18

Ik heb een kitten advertentie op kittentekoop en op marktplaats staan. Gisterenavond, terwijl ik op het werk aan het inpakken was om naar huis te gaan (ik was echt al later dan normaal), krijg ik via MP bericht van iemand die interesse heeft met de vraag welke van de twee nog beschikbaar is, dus ik app meteen terug dat de twee kittens die nu in de advertentie genoemd zijn beiden beschikbaar zijn en kijk de rest van de avond niet meer op mijn mobiel.

Daarna moest ik namelijk gelijk door naar een kerstborrel. Ik drink bijna nooit, dus die 3 wijntjes sloegen in als een bom op lege maag, maar het was wel super gezellig.
Toen ik thuis kwam was ik dus ook echt wel wat teut, voor mijn gevoel kon ik prima helder nadenken, maar helemaal recht lopen was er niet meer bij en ik moest 1 oog dichtdoen om het beeld op TV niet dubbel te zien of wat op mijn mobiel te kunnen lezen.
Ik zag toen op mijn mobiel dat ze nog wat vragen gesteld had later die avond, maar ja, beter om er niet teut op in te gaan, want ik was me wel degelijk bewust van mijn iets wat beschonken status en lichtelijk geïrriteerd over de vragen. (zoals “kan er nog onderhandeld worden over de prijs”)

Ik vind dat bij dieren altijd zo vreemd dat men eerst over het geld begint in plaats van zichzelf even voor te stellen.

Vanmorgen met een lichte kater wakker geworden, snel de paarden gedaan en van daaruit door naar Hierden voor een hele dag sauna met vriendinnen.
Dus toen we aan het einde van de middag weer ons gingen aankleden zag ik ook wat marktplaats berichten voorbij komen. Blijkbaar was mevrouw er helemaal klaar mee dat ik niet gereageerd had op haar laatste berichten van gisterenavond laat.

“Geen interesse? Dat is prima, een berichtje terug zou wel even vriendelijk zijn.”

Pardon? In de advertentie staat ook duidelijk dat wij de voorkeur hebben voor even vrijblijvend bellen als er vragen zijn. Niet dat ik overdag vandaag had kunnen antwoorden, maar met een autorit van bijna een uur ben ik eigenlijk altijd wel onderweg aan het bellen en dingen te regelen.

Nou ja, ben maar spreekwoordelijk op mijn handen gaan zitten en heb thuis pas terug geappt, dat was binnen 24 uur na haar eerste bericht (die ik wel beantwoord had) en maar 17 uur na de berichten daarna van gisterenavond laat.

Dus uitgelegd dat ik een feestje had gehad en vandaag de hele dag in de sauna was geweest en ik in de tussentijd niet met marktplaats bezig ben geweest.

Begon ze mij de les te lezen dat iedereen wel 5-10 minuten kan vrijmaken om even terug te appen, dat ik blijkbaar niet graag genoeg wil verkopen enz.

Echt mijn klomp breekt, dat mens krijgt geen kitten van mij. Ik ben niet bezig met verkopen, ik ben bezig met een goed thuis zoeken en dat heeft geen haast.

Zo… rant uit

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:24

Wij hebben net een kitten gekocht via mp :+

Nou ja " wij " eigenlijk meer ons neefje en ik heb alles erom heen gedaan :o

Wat voor een kitten is het?

Oh ik zie Overijssel,daar waren wij ook vandaag :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 21:43

Daan13 schreef:
Wij hebben net een kitten gekocht via mp :+

Nou ja " wij " eigenlijk meer ons neefje en ik heb alles erom heen gedaan :o

Wat voor een kitten is het?

Oh ik zie Overijssel,daar waren wij ook vandaag :)


Het zijn Heilige Birmaan kittens met stamboom, alle vaccinaties, gechipt, paspoort, ontwormd, gezondheidsverklaring en al geholpen (sterilisatie/castratie). Ze zijn niet goedkoop, maar ook niet gek duur. Alles over de prijs is ook uitgelegd in de advertentie.

Dus mensen die gelijk beginnen of er echt niet nog wat van de prijs af kan, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Het is een dier, het zal (als het goed is) voor de rest van zijn/haar leven deel uitmaken van je huishouden. Als je de prijs te hoog vind, ga dan naar het asiel of koop a.u.b. van een “hobby” fokker die geen gezondheidszorg voor de kittens verzorgd, geen topkwaliteit voer geeft, die de ouder dieren niet test op erfelijke of aangeboren afwijkingen, die vaak de kittens veel te jong laten verhuizen, die zich ook geen zorgen maakt waar het kitten terecht komt, maar wel een paar honderd euro vraagt voor een kitten. Ga daar heen en geef daarna gewoon hetzelfde geld nog een keertje uit bij je eigen dierenarts om het kitten 2x te laten vaccineren, chippen, ontwormen, maag/darm problematiek en eventuele virusinfecties en gezondheidsproblematiek op te lossen enz.

Zo nu ben ik alweer aan het ranten, maar ik wordt er soms zo moe van. Ik ben echt niet tegen stamboomloze katjes, maar wel dat men niet snapt hoeveel werk en zorg er gaat zitten in het goed doen.

Waar heb jij je kitten gekocht?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:48

Lutten. Aardige vrouw,fokt niet veel.
Geeft de kat anderhalf jaar rust voordat er weer een nestje gefokt wordt.

We hadden de kitten iets te vroeg opgehaald en kregen nog een x bedrag terug want we moeten nu zelf de 2e inenting regelen en dat is wel netjes.
Kreeg zelfs de kattenbak korrel mee die ze gewend zijn.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:31

Ooooh hoe irritant die mensen zonder geduld. Al had jij de hele dag uit je neus gegeten, het is aan jou wanneer je reageert en tijd vrij maakt.

Tuurlijk is het fijn als je ergens over informeert en je krijgt redelijk snel antwoord. Maar je kan gewoon niet in de agenda van anderen kijken.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:57

Ik zou ook echt niet gaan verantwoorden waarom je niet gereageerd hebt tegen een of andere rando op MP die je toch nooit meer spreekt, haha ;) Gewoon lekker laten gaan. Ik antwoord wel eens na een paar minuten op een berichtje en krijg dan al "heb nou al een andere gekocht" Yeah, right.. :+ Lekker laten waaien.
Maar ik bof momenteel; alleen maar vriendelijke kopers die direct op betaalverzoeken reageren! *\o/*

Haley
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-12-22

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:03

Ik kom ook in dit topic meelezen en misschien eens reageren. Ik verkoop al heel wat jaren op Marktplaats en je maakt inderdaad de gekste dingen mee! Veel leuke, maar helaas ook zeker mindere ervaringen.

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:43

@Daphara: van mij had ze als bericht terug gekregen dat ik mijn dieren liever bij iemand zie terechtkomen met níet zo'n kort lontje, maar iets meer geduld en begrip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:13

Ik snap die vrouw ook wel weer hoor dat zij zo reageert.
Als je weet dat er een reactie komt op je advertentie, zij vervolgens ziet dat haar bericht gelezen is en geen antwoord krijgt.
Ik zou dan eerder al geantwoord hebben dat ik er morgen even op terug kom oid.
En over de prijs, wie weet kan zij wel een super goed huisje bieden maar is haar budget niet heel groot, dan is het toch zonde van de tijd voor beide partijen als er eerst hele gesprekken gehouden worden en vervolgens de prijs een ding is?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:38

Romy1234 schreef:
Ik snap die vrouw ook wel weer hoor dat zij zo reageert.
Als je weet dat er een reactie komt op je advertentie, zij vervolgens ziet dat haar bericht gelezen is en geen antwoord krijgt.
Ik zou dan eerder al geantwoord hebben dat ik er morgen even op terug kom oid.
En over de prijs, wie weet kan zij wel een super goed huisje bieden maar is haar budget niet heel groot, dan is het toch zonde van de tijd voor beide partijen als er eerst hele gesprekken gehouden worden en vervolgens de prijs een ding is?

Als je budget voor een dier niet groot is moet je je afvragen wat voor goed huisje je kan bieden. Stel er komen flinke ziektekosten onverwachts? Ik zou zeggen spaar nog even door ipv proberen af te dingen op een levend wezen.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:41

thirteenn schreef:
Als je budget voor een dier niet groot is moet je je afvragen wat voor goed huisje je kan bieden. Stel er komen flinke ziektekosten onverwachts? Ik zou zeggen spaar nog even door ipv proberen af te dingen op een levend wezen.


Dat vind ik zo'n onzin, een duur dier of een goedkoper dier. Voor het onderhoud maakt dat helemaal niets uit, het gaat vaak alleen om de aanschafkosten, welke tegenwoordig idioot hoog zijn. Ook mensen met weinig geld kunnen een super goed huisje bieden hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:51

santie schreef:
thirteenn schreef:
Als je budget voor een dier niet groot is moet je je afvragen wat voor goed huisje je kan bieden. Stel er komen flinke ziektekosten onverwachts? Ik zou zeggen spaar nog even door ipv proberen af te dingen op een levend wezen.


Dat vind ik zo'n onzin, een duur dier of een goedkoper dier. Voor het onderhoud maakt dat helemaal niets uit, het gaat vaak alleen om de aanschafkosten, welke tegenwoordig idioot hoog zijn. Ook mensen met weinig geld kunnen een super goed huisje bieden hoor...


Dit dus, de kosten voor onderhoud kunnen wel gewoon stabiel en goed zijn, maar wil niet zeggen dat je de aanschafkosten dan ook beschikbaar hebt.
Zo heb ik op mijn laatste paard ook gekeken, gereageerd op een paardje wat eigenlijk boven mijn budget was, of de prijs onderhandelbaar is, zo niet, ook prima maar dan kijk ik verder.
In mijn geval was dit wel het geval, en heb ik daarna pas verteld wat voor huisje ik kom bieden etc, paard heeft nooit wat tekort gehad in onderhoud hoor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:52

Totdat het dier opeens een operatie nodig heeft die je niet kan betalen 'want die onderhoudskosten zijn niet zo hoog'.

Vrij offtopic, maar als je al moet afdingen voor je het dier überhaupt gezien hebt dan hoef ik je ook niet op mijn erf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:57

upendo schreef:
Totdat het dier opeens een operatie nodig heeft die je niet kan betalen 'want die onderhoudskosten zijn niet zo hoog'.

Vrij offtopic, maar als je al moet afdingen voor je het dier überhaupt gezien hebt dan hoef ik je ook niet op mijn erf.

Dat mag je vinden, maar zoals in mijn post hierboven zegt dat niks over onderhoudskosten.
Ik heb zeker een goed spaarpotje altijd gehad voor mijn dieren maar als ik aanschafkosten hoger had gehad had ik minder onderhoudskosten beschikbaar gehad ;)

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:21

Maar als een dier boven je vraagprijs is waarom reageer je dan? Er zijn genoeg goedkope katten te vinden, voor een raskat betaal je gewoon meer. Die zitten allemaal ook rond dezelfde prijs dus je weet wat je kunt verwachten

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:30

upendo schreef:
Totdat het dier opeens een operatie nodig heeft die je niet kan betalen 'want die onderhoudskosten zijn niet zo hoog'.

Vrij offtopic, maar als je al moet afdingen voor je het dier überhaupt gezien hebt dan hoef ik je ook niet op mijn erf.

Alles wat je niet uitgeeft aan de aanschaf blijft in het potje voor onderhoud/dagelijkse verzorging/dierenarts. :+
Voor de hond heb ik een verzekering afgesloten, de maandelijkse kosten kunnen we betalen, maar na een da rekening van 1200 euro kort na aanschaf van evenzoveel geld was ons potje aardig leeg.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:38

De gemiddelde dierenziektekostenverzekering vergoedt ook lang niet alles.

Maar inderdaad, waarom niet lekker een HTK kat kopen voor een paar tientjes als je de dure niet kan betalen?