Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:55

€15/9 is €1,66 per kopje. Ik zou dus minstens €11,65 terug willen. Is misschien zeiken om €1,65 maar jij bent niet in fout.

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:57

Maar je bent ook al akkoord gegaan met haar oplossing, of lees ik dat verkeerd?

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:29

Ja ze is al akkoord en het ging om de vraag van beoordelen. En ik vind dat als je akkoord bent met de oplossing, dat het banketstaaf is om heel laag te beoordelen :-)

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:14

Als je niet tevreden bent met de oplossing moet je dat voor het akkoord gaan zeggen. Misschien 1 sterretje er af omdat de omschrijving van het product niet helemaal klopte, maar ik zou echt geen lage score geven.

Yom
Berichten: 3804
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:32

Idd dan had je beter kunnen zeggen dat je alles terug zou sturen op haar kosten en jij je geld terug wilde.
Nu zeg je tevreden te zijn met de oplossing maar dat ben je dus niet omdat je laag wil beoordelen

In mijn ogen kun je nu geen lage beoordeling meer geven omdat je akkoord bent gegaan met de oplossing en zij nu geen betere kan aanbieden om toch nog een goede beoordeling te krijgen

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:16

ik zou de 2 kopjes hebben terug gestuurd. Als ik 9 kopjes bestel, dan is dat om een uniforme set te krijgen voor bv bezoek. Dan heb je dus niks aan maar 2 banketstaaf kopjes, want dan kun je dus nog steeds je bezoek in tig verschillende kopjes hun koffie geven ipv iedereen dezelfde soort.
En heel eerlijk; persoonlijk denk ik ook dat dat de reden is waarom er 9 in de advertentie stonden en het helemaal niet zo per ongeluk was geweest. een set van 9 is makkelijker te verkopen dan een gebroken set die nog maar uit 2 exemplaren bestaat.

Maar goed; je bent akkoord gegaan met dr oplossing. Erg flauw om dr dan toch een slechte beoordeling te geven omdat je achteraf gezien toch vind dat je teveel verzendkosten hebt betaald nu. Dan had je niet akkoord moeten gaan en gelijk moeten zeggen dat je ook een deel van de verzendkosten terug wilde..........of gewoon de beste optie; spul terug en stort m n geld terug.
Je ging tenslotte niet voor niks voor een set van 9, toch?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:24

Wat ik er zo uit lees heeft de verkoper een suffe fout gemaakt,zijn jullie samen tot een oplossing gekomen en heb je nu na de berekeningen een teleurgesteld gevoel.

Wat ook eerder geschreven wordt, je bent akkoord gegaan met de oplossing wat voor beide partijen netjes is.

Zet het nare gevoel opzij,zet ze desnoods te koop en ga door.

Fouten maken kan gebeuren,bij iedereen ;)
Persoonlijk zou ik 4 of 5 sterren geven en niet minder omdat jij na de correctie een kater gevoel hebt overgehouden. :*

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:09

Net opgelicht op marktplaats. Eerste keer, gelukkig geen duur product maar het is wel balen.

Ik heb een dekje gekocht die op de fotos oud roze leek. Meerdere fotos van dezelfde kleur. Krijg ik het dekje vandaag binnen is het donker bruin.
Ik heb een oplossing aangeboden maar verkoopster weigert en zegt dat dat het risico van marktplaats is.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:33

Als de foto's met flits zijn genomen kan het lichter uitvallen. Wat zei de verkoper in de advertentie dat de kleur was ??

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:35

De kleur stond niet in de advertentie. Uit de chat kwam ook dat ze duidelijk wist dat deze fotos niet goed weergaven hoe het product eruit zag

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:43

Dan had je dus naar de kleur kunnen vragen. Nu kán kleur kan voor iedereen 'anders' zijn en bij twijfel vraag je fotoos met en zonder flits, bij daglicht bij een raam e.d. om verschillende benaderingen van kleur te vermijden.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:44

Opgelicht vind ik hier ook geen terecht woord eigenlijk. Rot voor je dat de kleur anders is dan verwacht maar dat is inderdaad wel het risico van marktplaats.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:48

Ze heeft bewust fotos van een andere kleur in de advertentie gezet. Dat vind ik toch wel echt oplichting

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:51

Dan heeft ze foto’s in de advertentie gezet van een ander dekje dan dat ze verkocht?

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:52

Amber_anne schreef:
Ze heeft bewust fotos van een andere kleur in de advertentie gezet. Dat vind ik toch wel echt oplichting


Dus het dekje van de foto’s is niet wat je hebt gekregen?

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:54

Het lijkt inderdaad een ander dekje. Dat is ook wat ik dacht toen de doos open ging en de eerste vraag die ik haar stelde. Volgens haar is het hetzelfde dekje maar 'kleurverschil'

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:00

Ik ben bang dat oud roze en bruin erg dicht bij elkaar ligt en dat het op de foto misschien meer roze leek dan bruin.. Ik heb ook wel eens gehad dat de kleur op de foto niet lekker over kwam, alleen melde ik dat dan wel even in de advertentie..
Heb je foto's van hoe hij in de advertentie er uit zag en hoe hij er in het echt uit ziet?

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:05

Afbeelding
Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:08

Ik vind hem op de foto ook meer chocoladebruin, maar ik snap wel heel goed dat als je daar op af gaat op de foto, dat je niet blij bent met wat je binnen krijgt.

Edit: vind het ook wel aan de verkoper om erbij te zetten dat de echte kleur donkerder is dan op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:10

Amber_anne schreef:
[ [url=m/5YobZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YfP97N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oei dat lijkt me inderdaad een flinke belichting fout van de verkoper... Het lijkt mij wel de zelfde maar niet met goed licht op de foto gezet.. Wel flauw dat ze zegt dat het risico van marktplaats is want dit is echt haar fout maar goed ze heeft het geld binnen dus ben bang dat je niks er mee kan..

DuoPenotti

Berichten: 29997
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:11

Oud rose haal ik er ook niet uit, maar idd ook niet jou kleur.
Vind jou kleur foto wel heel mooi. Maar daar heb jij geen drol aan natuurlijk

Balen als ze de foto niet maken dat de kleur goed is of dat vermelden dat het anders is

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:13

Sorry maar hoewel de bovenste foto donkerder oogt vind ik ze beiden bruin.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:24

Over de kleur van het dekje valt inderdaad te twisten. De ene vind het roze achtig en de ander bruin.
Maar met geen mogelijkheid dat de kleur van mijn foto hetzelfde is als de kleur van de verkoop foto.

Overigens is het een prima dekje maar dus totaal niet wat ik zocht en had hem dus ook niet gekocht als er correcte fotos bijstonden

Als iemand nog een bruin dekje zoekt in maat full veelzijgheid, deze is nog beschikbaar ;)

Telpeva

Berichten: 14808
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:34

Wat grappig eigenlijk dat het zien van de kleuren zo verschillend is, ik zie de kleuren van het dekje als oud roze op de ene foto en grijs op de andere. Ik zie er geen bruin in.
Het doet mij denken aan die discussie een paar jaar terug, met die verkoopfoto van het gestreepte jurkje waar men het toen over had:
https://www.trouw.nl/nieuws/waarom-zien ... gle.com%2F

Al met al wel vervelend dat je iets anders kreeg als wat je verwachtte

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:17

Vind dat je het wel heel heftig oppakt met een bericht op opgelicht in de paardenwereld.

Lijkt me meer een les om te zorgen dat je vraagt om een foto van de daadwerkelijke kleur, je ziet op de foto echt wel dat de foto in zonlicht is genomen. Was het handig van de verkoper? Nee. Maar oplichting? Nee sorry.