Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:20

StalNollie schreef:
DuoPenotti schreef:
Geen mp maar facebook groep
Vraag je of een item nog beschikbaar is, bericht gelezen, maar krijgt niets terug.
Kijk je later nog eens bij het artikel staat er verkocht.
Type dat dan ook even in je messenger....

dit doe ik ook niet altijd. maar dat komt op sommige items ( afgelopen jaar nog gehad met collecters item!) meer dan 80 berichten ( en daar is niks over gelogen, waren er zelfs meer) om die nu allemaal dan een berichtje terug te doen? nee daar kan ik niet aan beginnen

Dit was geen collectors item.
Uiteraard geen idee hoeveel mensen er gereageerd hebben.
Maar is typen verkocht na het lezen dan echt teveel?
Of onder het bericht neer zetten, sorry wegens overvloed aan belangstelling reageer ik niet persoonlijk maar het is verkocht.

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:33

Ik geef tegenwoordig ook aan dat ik graag gepast geld zie en stuur soms ook een tikkie vooraf mee, mochten ze het niet gepast kunnen betalen.
Kunnen ze terplekke bedenken wat ze willen doen.

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:34

dat is dan echt teveel ja als je veel reacties hebt gekregen. ik besteed daar dan ook geen aandacht meer aan als het is verkocht. het is toch netjes dat ze iedereen in het algemeen op de hoogte heeft gebracht door dit bij de adv neer te zetten.

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:37

StalNollie schreef:
dat is dan echt teveel ja als je veel reacties hebt gekregen. ik besteed daar dan ook geen aandacht meer aan als het is verkocht. het is toch netjes dat ze iedereen in het algemeen op de hoogte heeft gebracht door dit bij de adv neer te zetten.

bij?
Je bedoeld die advertentie op verkocht zetten? Dat is 1 klik.

Had ze er echt tekst onder gezet van; door de vele reacties laat ik even zo weten dat het verkocht is, ja dat was super netjes geweest.
Daarnaast zou ik bericht 80 niet meer gelezen hebben...

Maar het is een gewoon gangbaar item.
Ook nog te koop in de winkel.
Alleen nu dan gebruikt en daardoor goedkoper.
Dat krijgt geen 80 hits

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:51

niet zo vasthangen op die 80 het is een voorbeeld. waarom iemand het niet doet. en bij ons was het toevallig 80+.
ik klik ook alles aan op gelezen want anders blijft er een 1 - 2-3 enz.. ongelezen staan... daar kan ik mezelf mateloos aan storen.

ze heeft bij de adv toch verkocht gezet dus snap niet zo goed de frustratie.

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:57

Omdat ik het gewoon onfatsoenlijk vind om als je een net berichtje krijgt van; is het item er nog anders heb ik wel interesse, daar niets op te zeggen.
En ja de advertentie staat op verkocht, maar daar krijg je ook geen melding van.
Mag dat toch gewoon vinden?

En ik houd niet perse vast aan 80 maar ik denk als ze er 10 heeft gehad het al erg veel zou zijn.
Er staan er meer van te koop dus geen uniek item.
Is het dan nog steeds zoveel werk?

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:37

DuoPenotti schreef:
Omdat ik het gewoon onfatsoenlijk vind om als je een net berichtje krijgt van; is het item er nog anders heb ik wel interesse, daar niets op te zeggen.
En ja de advertentie staat op verkocht, maar daar krijg je ook geen melding van.
Mag dat toch gewoon vinden?

En ik houd niet perse vast aan 80 maar ik denk als ze er 10 heeft gehad het al erg veel zou zijn.
Er staan er meer van te koop dus geen uniek item.
Is het dan nog steeds zoveel werk?


maar is het daadwerkelijk gelezen?

Ik had recent een klein caravannetje te koop voor een (bleek) schijtbedragje, ik kreeg in 4 uur tijd 150+ berichten. En nog kom ik ze tegen in de berichtverzoeken etc. Sorry, maar die heb ik dus nu pas gezien én niet alles beantwoord.
Beter gezegd, heb m na die 4 uur op verkocht gezet en nog kreeg ik diverse berichten.
Heb m overigens weg gegeven aan vrienden, was geen doorkomen aan.

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:43

Ja. Is gelezen.
Of dat tekentje moet niet kloppen.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:02

iirrssjjee schreef:
Zaterdag een fietsstoeltje van iemand gekocht die opgestuurd gaat worden. Alles via marktplaats chat gergeld en dusbook via marktplaats betaald. Na de betaling radio stilte.... Maar als ze niks opstuurt, krijg ik gewoon mijn geld terug toch?


Vals alarm, hij is binnengekomen en ziet er nog super uit! Voor 1/3e van de nieuwprijs! Windscherm lichte krassen, maar die krijg je toch wel (bij de kabels/handgrepen van mijn fiets).

DubbelFun

Berichten: 88876
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:23

Mooi dat het toch goed gegaan is. :)

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:44

Facebook marketplace is vreselijk. Inmiddels zo'n 10 reacties gehad daar op mijn mentuig maat full. Alle 10 ik heb interesse is het artikel beschikbaar? Op mijn ja allemaal ik stuur een orderpicker met enveloppe geld naar uw adres...of dergelijke tekst. Echt...op marktplaats gewoon nog nooit gehad terwijl via Facebook geen enkele normale belangstellende

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:55

Iemand die niet via een betaalverzoek wil handelen maar wel via tikkie? ( verkoper).. ik snap niet goed waarom, jullie?

Ladygiroc

Berichten: 5093
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:57

dierenfan schreef:
Facebook marketplace is vreselijk. Inmiddels zo'n 10 reacties gehad daar op mijn mentuig maat full. Alle 10 ik heb interesse is het artikel beschikbaar? Op mijn ja allemaal ik stuur een orderpicker met enveloppe geld naar uw adres...of dergelijke tekst. Echt...op marktplaats gewoon nog nooit gehad terwijl via Facebook geen enkele normale belangstellende


Zo leuk om op dit soort oplichters in te gaan. :D :D

DuoPenotti

Berichten: 30192
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:58

Die geef ik het adres van het politiebureau.

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:18

Muze schreef:
Iemand die niet via een betaalverzoek wil handelen maar wel via tikkie? ( verkoper).. ik snap niet goed waarom, jullie?


Wat is daar raar aan? Betaal verzoek nog nooit gedaan. Tikkie wel dus ik kies ook voor tikkie

_Nadia_

Berichten: 2658
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:23

Moet je bij een betaalverzoek niet eerst je paspoort enzo uploaden naar Marktplaats? Daar zou ik als verkoper ook geen zin in hebben

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:27

_Nadia_ schreef:
Moet je bij een betaalverzoek niet eerst je paspoort enzo uploaden naar Marktplaats? Daar zou ik als verkoper ook geen zin in hebben


Lijkt me stug. Doe t al jaren zo.

Roodvos

Berichten: 6730
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:10

_Nadia_ schreef:
Moet je bij een betaalverzoek niet eerst je paspoort enzo uploaden naar Marktplaats? Daar zou ik als verkoper ook geen zin in hebben

Nee, maar je moet wel je bankaccount koppelen aan je MP account.



Als je betaling en verzendlabel buiten MP om doet kan je de advertentie verwijderen als "niet verkocht op MP'. Dan zit je niet met beoordeling door belangstellenden die het niet gekocht hebben.
En de fiscus oid krijgt geen gegevens. En dat kan weer van belang zijn voor iemand die het bijvoorbeeld als bijverdienste heeft naast een uitkering.

Kortom, er zijn best wel redenen om dat niet via MP te doen.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:19

Nouja, ik ben akkoord gegaan. Vond t alleen wat gek.

sasja0705
Berichten: 2070
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:45

Ik doe ( als er verstuurd moet worden) als koper en verkoper het liefst per betaalverzoek. Juist omdat je dan alle gegevens hebt en de andere partij ook.
Tikkie af en toe bij kleinere bedragen - of bij ophalen.
Maar ook dan wil ik alle gegevens (of geef ze)
Krijg ik die niet, gaat het over.

Wat mij wel verbaast, ik had nu een aantal keren : " als je mij jouw bankgegevens geeft maak ik het zo over "
Dus er is echt nog vertrouwen onder de mensheid.

Laatse had ik maandag : koper had heel netjes op mijn paspop geboden. Ik akkoord. Zij wilde verstuurd hebben en ook : als je mij jouw bankgegevens...
Dus aangeboden : betaalverzoek en waarom.
"Oh ja, das waar ook" en geen 3 minuten na het sturen al betaald .
Weer een fijne deal gemaakt en beiden 5 sterren :)

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:52

dierenfan schreef:
Facebook marketplace is vreselijk. Inmiddels zo'n 10 reacties gehad daar op mijn mentuig maat full. Alle 10 ik heb interesse is het artikel beschikbaar? Op mijn ja allemaal ik stuur een orderpicker met enveloppe geld naar uw adres...of dergelijke tekst. Echt...op marktplaats gewoon nog nooit gehad terwijl via Facebook geen enkele normale belangstellende

Je kan beter enkel in groepen de advertentie plaatsen dan op marketplace. Echt dan word je overspoeld met die oplichters

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 10:21

sasja0705 schreef:
Ik doe ( als er verstuurd moet worden) als koper en verkoper het liefst per betaalverzoek. Juist omdat je dan alle gegevens hebt en de andere partij ook.
Tikkie af en toe bij kleinere bedragen - of bij ophalen.
Maar ook dan wil ik alle gegevens (of geef ze)
Krijg ik die niet, gaat het over.

Wat mij wel verbaast, ik had nu een aantal keren : " als je mij jouw bankgegevens geeft maak ik het zo over "
Dus er is echt nog vertrouwen onder de mensheid.

Laatse had ik maandag : koper had heel netjes op mijn paspop geboden. Ik akkoord. Zij wilde verstuurd hebben en ook : als je mij jouw bankgegevens...
Dus aangeboden : betaalverzoek en waarom.
"Oh ja, das waar ook" en geen 3 minuten na het sturen al betaald .
Weer een fijne deal gemaakt en beiden 5 sterren :)


Ik betaal alleen via MP zelf, inderdaad heb je dan gelijk de echte naam en het adres van de verkoper. Plus de track & trace komt automatisch in de chat, dus smoesjes (“wel verstuurd geen code” enz.) werken niet. Je kunt dan ook bij duurdere items kiezen voor kopersbescherming.

Ik controleer ook altijd of met het iDeal logo bij hun advertentie hebben staan, dat betekend dat er via MP betaald kan worden. (Wil je dat niet als verkoper, dan kun je die in je account uit zetten)

Aan tikkies doe ik niet, je hebt dan veel minder controle op de transactie en verzending en het is veel lastiger de gegevens van de verkoper te achterhalen als ze wel de boel bedonderen.

Een bankrekening verificatie hoefde bij mij pas toen de transacties over de €500 waren gegaan en een ID verificatie (via DigiD, dus helemaal niet nodig om een copie van iets te sturen) was pas toen ik over de €1500 inkomsten via MP zat. Dus als je zo af en toe eens voor een klein bedrag verkoopt, is er niets aan de hand. Bij mij ging het sneller, omdat ik in korte tijd wat duurdere items verkocht had.

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:40

Ik had weer een topervaring!
In mijn zoektocht naar terrarium decoratie vond ik een advertentie met meerdere items en enkel de text €5,-
Aangezien terrariumspul best prijzig kan zijn ging ik er vanuit dat het €5,- per item zou zijn.
Na navraag bleek dat die vraagprijs voor het hele spul (ex verzendkosten) was, en hij ook nog wel wat meer dingetjes had die ik er gratis bij mocht hebben 8-)
Hele sympathieke verkoper ook, vroeg erg geïnteresseerd naar mijn terrariumdieren en vertelde enthousiast over zijn eigen baardagamen.
Gister het pakketje binnengekregen en helemaal blij met de inhoud!
Als ik dit allemaal nieuw had moeten kopen had ik zo op 30+ euro gezeten :+

Morganlefay

Berichten: 8716
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:38

Ik heb eergisteren een goede dag gehad.
Bij de kringloop een Creuset een gebruikte maar verder gaaf opgedoken pan voor 7,50(erg weinig)
Verkocht voor 30 :D

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:34

Heb al een dag of 4 geleden gereageerd ergens op maar m'n bericht is nog steeds niet gelezen!

Baal er echt van, want wil het graaaaag hebben!