Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:43

Berdien schreef:
[***] schreef:
Ziggo heeft storing. Door een eerdere storing was het niet mogelijk om mijn ongewenste verlenging te annuleren dus nu zit ik er nog een jaar aan vast.
Waardeloos.


Zeker Ziggo even over bellen. Mijn ervaring is dat hun klantenservice best heel redelijk is.


Ik ben zó moe. En moet nog twee overleggen uitwerken, stal paard mesten, paard beweging geven en aan mijn surprise beginnen voor Sinterklaas/Kerst. :O



Mijn ervaring is helaas anders. Ze zeiden dat ik mijn modem verkeerd had aangesloten. Daarom heb ik ook na meer dan een week geen internet een week wel internet gehad en uiteindelijk doet nu internet het ook weer zonder mijn modem opnieuw aan te sluiten (wat trouwens ook bijna niet fout te doen is).
Ze nemen zelden verantwoordelijkheid, maken fout na fout en schuiven het ook nog op mij af :(

Maar goed, het werkt nu gelukkig weer.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:45

Ligt er net aan wie je aan de lijn krijgt bij Ziggo. Mijn vader had vorige week ook 3x gebeld , en pas bij de derde keer kregen we iemand aan de lijn die uitgebreid heeft geholpen. We werden na een uur ook nog terug gebeld of alles nu naar wens was.

Al heb ik het vermoeden dat ik het internet goed heb gekregen door in te loggen in het kastje aangezien mijn vader nooit leest wat er moet gebeuren maar gewoon aan de slag gaat waardoor een simpel klusje altijd 6 uur duurt.

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:02

MarlindeRooz schreef:
Hier wakker geworden vannacht met een zeer oor. Kwam ik er vanmorgen achter dat mijn “lieve” piercing ontstoken is. Heel mijn oor dik en kloppen. %)

Normaal is mijn andere piercing irritanter en doet deze niks maar nu. |(


Irritant! Ik gebruikte voor een geïrriteerde piercing op aanraden Dode Zeezout spray van Zarqa (bijv bij Holland & Barrett), en dat werkte als een tierelier. Helemaal oké binnen enkele dagen. Sterkte ermee!

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:10

mijn laptop is zo traag als dikke stront... zou he graag terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar durf niet goed.
Hij is nog windows 8 met update naar 10.
Er was toen sprake dat dit maar een korte tijd gratis kon. Kan nu niet vinden hoe dat zit.
Plus breng ik dat hele ding niet gewoon om zeep :o?

Afbeeldingen heb ik extern opgeslagen ondertussen.....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:12

Jammer dat ik niet in de buurt woon DP, anders wilde ik je wel helpen haha.

En thanks Eapy, misschien loop ik zo langs de Holland en Barret!

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:14

Thanks
En dan zou je me helpen of van de regen in de drup :P _O-

saskiaojan

Berichten: 7260
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:14

Oude man heeft hartritme stoornissen, niks aan te doen voor nu, gericht medicatie geven kan na een ecg en een hartecho… maar daar was een doorverwijzing voor nodig, dus daar ga ik nog even over nadenken.

Dank allen!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:15

Ik ben best handig met computers gelukkig haha. Maar snap dat je niet goed durft te resetten. :P

Ergernis: twee kleppende vrouwen die iets heel prives bespreken in de trein, in de stiltecoupé.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:26

MarlindeRooz schreef:
Ik ben best handig met computers gelukkig haha. Maar snap dat je niet goed durft te resetten. :P

Ergernis: twee kleppende vrouwen die iets heel prives bespreken in de trein, in de stiltecoupé.

Oeh, maak er een heel awkward comment over :)).

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:35

Hoofdpijn, moe, en ik moet nog een uur of 11 werken. :')

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:55

DuoPenotti schreef:
mijn laptop is zo traag als dikke stront... zou he graag terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar durf niet goed.
Hij is nog windows 8 met update naar 10.
Er was toen sprake dat dit maar een korte tijd gratis kon. Kan nu niet vinden hoe dat zit.
Plus breng ik dat hele ding niet gewoon om zeep :o?

Afbeeldingen heb ik extern opgeslagen ondertussen.....

Klinkt als een geliefd oudje :D Misschien dat terugzetten naar fabrieksinstellingen wel helpt, maar ik zou geen wonderen verwachten. De hardware die er in zit is wel al wat ouder, en ook al lang in gebruik. Het ene onderdeel zal minder of meer gevoelig zijn voor slijtage, maar ook dat zou ik in het achterhoofd houden: is het de evenuele moeite en de kosten nog waard. Met de huidige eisen die programma's zoal stellen aan de hardware, zou ik er (ook na een reset) niet van uit gaan dat hij weer zo snel zal worden als wat hij was toen hij nieuw was. Toen was hij zelf ook nog nieuw, en de programma's waren toen lichter.

Waar ik zelf vaker naar keek toen ik er nog tegenaan zat te hikken of ik wel of niet wat zou vervangen, was dat scherm wat je krijgt wanneer je control alt delete een keer indrukt, taskmanager (taakbeheer in het Nederlands) daarop kan je zien wat voor programma's er op dat moment actief zijn, dus alles wat je laptop 'moeite' kost. In dat scherm zou ik dan vooral kijken naar programma's die geheugen vragen, en die programma's eventueel afsluiten, of er minder tegelijkertijd laten draaien. Mijn gok bij een systeem van die leeftijd is dat het geheugen het probleem is, goede kans dat er maar iets van 2gb in zit ofzo. Voor die tijd was dat gewoon goed en heel normaal, voor tegenwoordig is het eigenlijk te weinig.

Als je aan de hand van dat scherm nou opmerkt dat je CPU (ofwel processor) aan zijn maximum zit, dan zou ik het apparaat sowieso vervangen, niet repareren. Dat is zo'n beetje het duurste onderdeel, vervangen moet je niet willen (een nieuwe laptop kopen is dan beter wat betreft prijs/kwaliteit). En als je merkt dat je schijf erg vol is, dan zou het kunnen helpen om vooral dingen er af te halen, dus films, programma's, foto's, muziek.

Ik hoop dat je er wat mee kan om de snelheid wat op te krikken :) als bovenstaande al helpt dan kan je een eventuele reset misschien nog uitstellen.

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:05

Luxorvalkje schreef:
Ik hoor collega's in een andere kamer praten over een project in tan-záá-ni-ja.
Dus met de klemtoon op de tweede ipv de derde lettergreep.

En bakfietsmoeders die hun kroost liever dood lijken te willen. Op weg hiernaartoe twee die met gevaar voor eigen leven in gingen halen en bijna een tegenligger aan reden.

Dikgedrukt: hier moest ik even om grinniken. :D

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:07

Vergadering maar ik heb te lang geslapen en echt enorme bonzende hoofdpijn ben echt enorm moe

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:07

Kleine Henk heeft wat kale plekjes rondom zijn mond, lijkt een beetje op een (beginnende) abces :( arm jochie. Ik kan pas morgen met hem naar de dierenarts dus dat is even heel naar afwachten.

Hij vindt het uiteraard heel stom dat ik aan zijn bek zit, zo ben ik voor het eerst door Henk gebeten :') en voor hem was het ook meteen de eerste keer mens bijten denk ik :=

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:14

Aan mezelf. Ik stond vanmorgen op het schoolplein met de kinderen. Gisteren daar schoen gezet dus vanmorgen konden ze er niet direct in. Wat een spanning is er dan onder al die kinderen zeg. En die spanning komt bij mij zo hard binnen dat ik nog net kan voorkomen dat ik keihard sta te janken op dat plein...

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:23

Telpeva schreef:
DuoPenotti schreef:
mijn laptop is zo traag als dikke stront... zou he graag terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar durf niet goed.
Hij is nog windows 8 met update naar 10.
Er was toen sprake dat dit maar een korte tijd gratis kon. Kan nu niet vinden hoe dat zit.
Plus breng ik dat hele ding niet gewoon om zeep :o?

Afbeeldingen heb ik extern opgeslagen ondertussen.....

Klinkt als een geliefd oudje :D Misschien dat terugzetten naar fabrieksinstellingen wel helpt, maar ik zou geen wonderen verwachten. De hardware die er in zit is wel al wat ouder, en ook al lang in gebruik. Het ene onderdeel zal minder of meer gevoelig zijn voor slijtage, maar ook dat zou ik in het achterhoofd houden: is het de evenuele moeite en de kosten nog waard. Met de huidige eisen die programma's zoal stellen aan de hardware, zou ik er (ook na een reset) niet van uit gaan dat hij weer zo snel zal worden als wat hij was toen hij nieuw was. Toen was hij zelf ook nog nieuw, en de programma's waren toen lichter.

Waar ik zelf vaker naar keek toen ik er nog tegenaan zat te hikken of ik wel of niet wat zou vervangen, was dat scherm wat je krijgt wanneer je control alt delete een keer indrukt, taskmanager (taakbeheer in het Nederlands) daarop kan je zien wat voor programma's er op dat moment actief zijn, dus alles wat je laptop 'moeite' kost. In dat scherm zou ik dan vooral kijken naar programma's die geheugen vragen, en die programma's eventueel afsluiten, of er minder tegelijkertijd laten draaien. Mijn gok bij een systeem van die leeftijd is dat het geheugen het probleem is, goede kans dat er maar iets van 2gb in zit ofzo. Voor die tijd was dat gewoon goed en heel normaal, voor tegenwoordig is het eigenlijk te weinig.

Als je aan de hand van dat scherm nou opmerkt dat je CPU (ofwel processor) aan zijn maximum zit, dan zou ik het apparaat sowieso vervangen, niet repareren. Dat is zo'n beetje het duurste onderdeel, vervangen moet je niet willen (een nieuwe laptop kopen is dan beter wat betreft prijs/kwaliteit). En als je merkt dat je schijf erg vol is, dan zou het kunnen helpen om vooral dingen er af te halen, dus films, programma's, foto's, muziek.

Ik hoop dat je er wat mee kan om de snelheid wat op te krikken :) als bovenstaande al helpt dan kan je een eventuele reset misschien nog uitstellen.

Thanks voor je uitgebreide uitleg , ja uit 2015 zeg ik zo
Maar kijk ik naar de specificaties van nieuwe laptops denk ik ook vaak, is hij echt zo oud?

Processor Intel(R) Core(TM) i5-4210U CPU @ 1.70GHz 2.40 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 6,00 GB (5,89 GB beschikbaar)

Maar wel HDD tegenwoordig is dat SSD toch?

bij taakbeheer geeft processor nu 7% tot 10% aan.
Geheugen 67%

geen idee of dat dan veel is :)

Schijf heb ik van de week leeg gehaald, dus foto's enz.
Hoopte daarmee al een flink verschil te merken, maar helaas :D

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:17

Ineke2 schreef:
black_kelpie schreef:
Net ongeveer een centimeter nagel van een wijsvinger afgehakt met het keukenmes. Ik heb amper verbandmiddelen in huis en een pleistertje gaat dit niet tegenhouden #)

Oei… Beterschap!
Eventueel de huisartsenpost bellen hoor om het te verbinden.

Dank je! Ik had nog ergens een kompres en wat fysio tape opgesnort, vanmorgen zat het gelukkig dicht en nu is een pleister wel genoeg. Huisartsenpost zit hier een stad verderop, ook niet heel handig :+

Ik ga in ieder geval m'n verbanddoos even aanvullen deze week :Y)

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:26

Oh joh DP ik had je laptop een stuk ouder verwacht en met minder goede hardware, dit is imo zeker nog wel de moeite om naar te kijken. De informatie die je computer geeft over het RAM geheugen is wel tegenstrijdig, hij zegt in het ene scherm dus dat 5,89 van 6GB beschikbaar zou moeten zijn, maar je taakbeheer zegt dat 67% van de 6GB in gebruik is. De 67% zou de traagheid denk ik wel kunnen verklaren, als daar af en toe nog een piek overheen komt waarbij hij nog harder moet werken dan kan hij wel eens aan de max van zijn kunnen zitten.

Ik zou op zoek gaan programma's die achter de schermen op de achtergrond actief zijn, denk bijvoorbeeld aan programma's die steeds willen synchroniseren, automatisch vanzelf opstarten, automatisch dingen willen downloaden en updaten enzo.

Sorry allemaal voor mijn offtopic nerdyness :D ik bemoei mij graag met computer zaken

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:31

Dank je.


Eens kijken of ik dat kan uitvogelen wie verantwoordelijk is voor dat trage.
Maar daarom misschien maar leeg beginnen?

Misschien idd beter per pb.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 16:16

Dat ik al acht jaar met heupklachten loop, waar ik drie keer mee bij mijn huisarts in mijn oude woonplaats ben geweest (die er niets mee deed behalve naproxen meegeven). Bij huidige huisarts geweest, vorige week foto laten maken in het ziekenhuis.

Blijkt er dysplasie in te zitten.

Ben je dan mooi klaar mee..

Start van 2023 is dus een afspraak bij de orthopeed in het ziekenhuis. -O-

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:49

Het reclameblok van de VVD {:)-:(

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:22

Telpeva schreef:
Oh joh DP ik had je laptop een stuk ouder verwacht en met minder goede hardware, dit is imo zeker nog wel de moeite om naar te kijken. De informatie die je computer geeft over het RAM geheugen is wel tegenstrijdig, hij zegt in het ene scherm dus dat 5,89 van 6GB beschikbaar zou moeten zijn, maar je taakbeheer zegt dat 67% van de 6GB in gebruik is. De 67% zou de traagheid denk ik wel kunnen verklaren, als daar af en toe nog een piek overheen komt waarbij hij nog harder moet werken dan kan hij wel eens aan de max van zijn kunnen zitten.

Ik zou op zoek gaan programma's die achter de schermen op de achtergrond actief zijn, denk bijvoorbeeld aan programma's die steeds willen synchroniseren, automatisch vanzelf opstarten, automatisch dingen willen downloaden en updaten enzo.

Sorry allemaal voor mijn offtopic nerdyness :D ik bemoei mij graag met computer zaken

Geef niks elkaar een beetje helpen. :j

Misschien dat er ook wat malware of spyware op staat.

Oh en dit.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... ed19e91de2

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:00

Trein heeft vertraging |( en het word al zo'n drukke trein...

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:44

Mensen hier thuis die niet even appen dat ze later thuis zijn. Ik wordt altijd best snel ongerust maar qua communicatie waar iedereen is gaat het wel vaker zo.

Nou ja ik ga maar eten voor mijzelf maken

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:16

De tijden van de wk wedstrijden. Werk in huiswerkbegeleiding en heb ze dus maar gewoon de wedstrijd laten kijken tijdens maken huiswerk. Liever dat dan stiekem.