Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 20:13

Gewoon omdat ik nieuwschierig ben maar ook omdat ik zelf momenteel bezig ben met het invullen van het boekje: de wens.
Nog een paar testen en dan kom ik op de wachtlijst voor een harttransplantatie en ik wil alles zo goed mogelijk geregeld hebben voor het geval dat.

Omdat er miljoenen liedjes zijn ben ik benieuwd welk nummer (of meerdere) er echt bij jou gedraaid moet worden en is dit dan met een betekenis of gewoon omdat het een mooi nummer is.

Ik heb voor nu:

-Robbie Williams - Angels

Al zo lang als ik me kan herinneren is dit nummer één beetje een rode draad door mijn leven, op feesten, bruiloften en begrafenissen.

- Wudstik - Het is wat het is

Dit nummer wil ik denk ik aan het eind.. in de hoop dat het de mensen die achterblijven een beetje steun geeft.

- Vicki Brown - Look for me in rainbows
Gewoon omdat ik het mooi vind.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:20

Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:22

In alle eerlijkheid; het boeit me niet. Ik ben er niet meer en wat een ander dan wil draaien is me om het even.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:23

Geen, ik hoop dat ze mijn dood op tijd melden en dat mijn krakkemikkige lichaam naar de wetenschap gaat, hebben de geneeskundestudenten wat te lachen als ze het open maken

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:26

1 wil ik echt hebben dat is deze :



Rowwen Heze - De Neus Umhoeg


Voor de rest maakt mij niets uit

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:28

Ik vind het geluid van de wasmachine zó rustgevend en ga daar altijd braaf op slapen, dus wat mij betreft zetten ze de wasmachine maar even aan tijdens mijn uitgeleide. :+

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:31

Suzanne F. schreef:
Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.


Mijn moeder zit er ook zo in en ik vind dat heel jammer. Ik gun haar een mooi afscheid en dat zou ook voor mijn eigen verwerking goed doen.

Ik vind een liedje overigens dan ook niet verpest, maar als k m hoor denk ik aan de mooie herinnering van die persoon.

Froukje_J

Berichten: 2209
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:31

Bij mijn moeder draaiden we
The Family tree van Venice
https://youtube.com/watch?v=AF175wOPvX0&feature=shares

Deze vind ik zo mooi dat ik hem ook bij mijn eigen uitvaart wil.
Verder heb ik er nog niet heel erg over nagedacht.
Wat Suzanne zegt herken ik totaal niet...
De liedjes die we draaiden op de crematie van mijn moeder luister ik nog vaak, ook als steun en troost.
Voor mij zit er echt geen smet op die liedjes.
We hebben de liedjes met zn 4en als gezin uitgezocht 2 weken voor mijn moeder overleed, het was verdrietig maar ook heel waardevol
Dan heb ik het over

Il Divo- Mama
Venice- The Family Tree
Josh Groban- To where you are.
De kracht van uw liefde
De kast- Hert van mien gevoel
Canadian Tennors-Watching over me

En tijdens het condoleren:
Jeroen van der boom-mag ik dan bij jou
Blof-hou vol hou vast

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:32

Ik hoop er nog lang niet over na te denken. Maar ik hoorde laatst weer treur niet - diggy dex. Blijf het wel een mooie tekst vinden

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:34

Ik kan bepaalde liedjes en met name 1 nummer niet meer horen. Ik moet altijd spontaan huilen dus ik zet hem altijd meteen af. Dit gaat dan om de begrafenis van mijn vader. Van liedjes die op begrafenissen van mensen iets verder weg zijn gedraaid heb ik altijd herinneringen. Ik kan ze wel luisteren maar ik denk altijd aan de begrafenis. Er zit voor mij altijd een smet op.

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:36

Het Andante uit pianoconcert 21 van Mozart. Zó mooi.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:39

Morning has broken, Cat Stevens.

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:42

Boeit me totaal niet, maar op mijn moeders crematie heb ik muziek laten draaien die IK mooi vond. Wat zij zou hebben gewild wist ik niet, ze was zo dement als een deur toen ze stierf. En de liedjes die ik heb laten spelen waren liedjes over het vergaan van de tijd en over dementie. En ik kan ze gewoon nog steeds aanhoren zonder daar nou per se direct depressief van te worden.

Aan de andere kant heb ik een keer ongelooflijk zitten janken in de auto toen er een pianoconcert van Mozart op Radio 4 langskwam, omdat dat een favoriet van mijn vader was (die toen al jaren dood was). En uit dat pianoconcert is niets gespeeld op de crematie.

Dus wat mij betreft doen ze maar wat. En aangezien ik geen naaste familie heb, vraag ik me sowieso af wie die 'ze' tegen die tijd zullen zijn :D

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 20:43

Suzanne F. schreef:
Ik kan bepaalde liedjes en met name 1 nummer niet meer horen. Ik moet altijd spontaan huilen dus ik zet hem altijd meteen af. Dit gaat dan om de begrafenis van mijn vader. Van liedjes die op begrafenissen van mensen iets verder weg zijn gedraaid heb ik altijd herinneringen. Ik kan ze wel luisteren maar ik denk altijd aan de begrafenis. Er zit voor mij altijd een smet op.


Denk dat het ook voor iedereen anders is. Mijn man wil dit boek graag samen met mij invullen dus hij heeft sowieso inspraak.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:48

Ik wil heel graag muziek op mijn uitvaart. Hier idd ook juist fijne herinneringen aan muziek die op uitvaarten is gedraaid van mensen die me dierbaar waren.

Voor mij: Mooie Dag - Bløf. Ja, ik weet dat het over euthanasie gaat en nee, dat heb ik niet op de planning staan :+ maar ik vind het zo’n bizar mooi nummer, die moet echt gedraaid worden.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:50

Suzanne F. schreef:
Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.


Dit is precies wat mijn man ook heeft genoteerd, wel met hotdogs ofzo zodat iedereen in elk geval iets lekkers te eten heeft gehad

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:51

The Skeleton's Waltz
https://youtu.be/-eBmsH9igFM
Zo mooi (dubbelzinnig).

Verder maakt het niet veel uit, als het maar geen Bl %) f is.
Dat kan ik niet aanhoren, vind die zanger zo'n zeurdoos.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:51

Memories schreef:
Ik wil heel graag muziek op mijn uitvaart. Hier idd ook juist fijne herinneringen aan muziek die op uitvaarten is gedraaid van mensen die me dierbaar waren.

Voor mij: Mooie Dag - Bløf. Ja, ik weet dat het over euthanasie gaat en nee, dat heb ik niet op de planning staan :+ maar ik vind het zo’n bizar mooi nummer, die moet echt gedraaid worden.


Vind ik ook een heel goed nummer en dan zou ik hopen dat de zon erbij schijnt, dan is het ook nog een mooie dag

Zo vind ik het liedje als het vuur gedoofd is van acda en de munnik ook prachtig. Herman mag voorop, heeft het als enige niet koud, want hij gaat strak gekleed in een kist van gevoerd vurenhout.

Maar dat gaat over een man die er zelf een eind aan heeft gemaakt :o

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:17


verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:23

Suzanne F. schreef:
Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.


Wat zonde, zo ervaar ik het helemaal niet. De begrafenisliedjes van familieleden vind ik nog steeds prachtig en luister ik met plezier naar en heb er juist mooie herinneringen aan.
Daarnaast vind ik een uitvaart een mooie bijdrage aan de verwerking :)

Ik vind zelf de liederen van Kinga Bán prachtig :)
Bijvoorbeeld ‘Vandaag’

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:30


Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:35

Shadow0 schreef:
Rhymes and Reasons, van John Denver.
https://www.youtube.com/watch?v=bqhH-hhW8i0


"So you speak to me of sadness and the coming of the winter"

Hoewel Poems Prayers and Promises ook wel wat heeft:

"I've been lately thinking about my life's time
All the things I've done, how it's been
And I can't help believing in my own mind
I know I'm gonna hate to see it end"

hannelot
Berichten: 986
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:36

Geen!

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:40

Wat mij betreft mogen de nabestaanden beslissen wat ze willen. Ik ben er niet meer dus een uitvaart is voor hun en niet voor mij. Maak er maar een feestje van en vier mijn leven met een goed glas wijn, haal herinneringen met elkaar en lach er om.

Muronia

Berichten: 19580
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:45

Ik ben er nog niet over uit. Ik herinner me wel het verhaal van een vriendin van mij.

Oma was overleden en had als wens dat "Who wants to live forever van Queen zou worden gedraaid op haar begrafenis. Het was nog de tijd van de cd's en dus werd cd2 nummer 9 doorgeven aan de ceremoniemeester. Het aanwezige publiek was ietwat geschokt toen opeens "another one bites the dust" door de speakers galmde. Oeps, het had cd 1, nummer 9 moeten zijn _O- . Erg l*llig moment maar dat vergeet je natuurlijk nooit meer en gaf wel een hele nieuwe sfeer aan de begrafenis van oma.