Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49231
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:12

kimmie261 schreef:
Na crematie wil ik met de as van mijn honden vermengd worden en ergens uitgestrooid worden, of begraven, dat ik weer met hun samen ben.


Hou er rekening mee dat je nabestaanden dan dus die as van jou en je honden moeten mengen, want een crematorium mag absoluut níets met de as doen, ook niet als je dat vraagt.

Ik heb dus zelf de as van mijn ouders gemengd voor ik het uitgestrooid heb, want dat wilden ze graag.
Ik vond dat geen probleem om te doen, dat mengen, maar niet iedere zal dat willen/kunnen/durven...

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:25

Nee moet ook gewoon thuis gebeuren, is inmiddels as van 8 honden, en daar zullen wel meer bij gaan komen, gaat een aardig bergje as worden denk ik zomaar... Maar het zal zeker door een nabestaande gedaan moeten worden :)

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 11:26

Florenc schreef:
Voor mij is een uitvaart voor de nabestaanden, dus nabestaanden mogen beslissen. Voor mij was het regelen van de uitvaart op één of andere manier ook wel een stukje verwerking en afscheid. Voor de uitvaart van mijn papa hebben we uren samen gezeten met zussen en familie, oude foto's doornemen, muziek luisteren die papa mooi vond, of waar we zelf bepaalde herinneringen aan hebben,... Heel heftig, zwaar en vermoeiend, maar achteraf gezien ook mooi. Hetzelfde met bv de koffietafel. Voor mijn vader zou dat allemaal niet nodig geweest zijn. Maar voor ons was het een mooi samen zijn met de familie, 100'en oude foto's overal op de tafels, mooie verhalen van vroeger, ....


Voor mij is de uitvaart ook voor de nabestaanden hoor. Maar aangezien mijn man het prettig vind om samen dit boek in te vullen ga je er toch over nadenken. Mij maakt het niet uit of ik gecremeerd wordt of begraven dat mogen nabestaanden bepalen.

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:30

Kimberley_ schreef:
Florenc schreef:
Voor mij is een uitvaart voor de nabestaanden, dus nabestaanden mogen beslissen. Voor mij was het regelen van de uitvaart op één of andere manier ook wel een stukje verwerking en afscheid. Voor de uitvaart van mijn papa hebben we uren samen gezeten met zussen en familie, oude foto's doornemen, muziek luisteren die papa mooi vond, of waar we zelf bepaalde herinneringen aan hebben,... Heel heftig, zwaar en vermoeiend, maar achteraf gezien ook mooi. Hetzelfde met bv de koffietafel. Voor mijn vader zou dat allemaal niet nodig geweest zijn. Maar voor ons was het een mooi samen zijn met de familie, 100'en oude foto's overal op de tafels, mooie verhalen van vroeger, ....


Voor mij is de uitvaart ook voor de nabestaanden hoor. Maar aangezien mijn man het prettig vind om samen dit boek in te vullen ga je er toch over nadenken. Mij maakt het niet uit of ik gecremeerd wordt of begraven dat mogen nabestaanden bepalen.


Ik zou dan samen liedjes kiezen die hij mooi vindt en dan instemmend op reageren dat hij het gevoel heeft gehoord te worden en dat jullie het eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:32

Ladyson schreef:
Suzanne F. schreef:
Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.


Mijn moeder zit er ook zo in en ik vind dat heel jammer. Ik gun haar een mooi afscheid en dat zou ook voor mijn eigen verwerking goed doen.

Ik vind een liedje overigens dan ook niet verpest, maar als k m hoor denk ik aan de mooie herinnering van die persoon.

Maar mooi is ook wel relatief natuurlijk. Mijn vader heeft ook zo'n "uitgeklede" crematie gehad (uiteindelijk wel nog behoorlijk prijzig :+ Maar moet je nagaan wat het anders had gekost.). Maar ik vond het zelf eigenlijk de mooiste uitvaart waar ik bij geweest was.

We waren met 10 man in totaal, alleen directe familie + aanhang. Geen aula of ceremonie of wat dan ook. Hebben even koffie gedronken in de ruimte van de kist. Waren wel veel bloemen gestuurd (vader is redelijk jong en onverwachts overleden, dus veel mededogen ) dus het zag er heel mooi uit. Muziek op de achtergrond, maar geen echte muziekmomenten. Samen foto's bekeken van mijn vader. Vervolgens kist dichtgedaan en met mijn broer en uitvaartbegeleider naar de oven gelopen... Vond het een stuk fijner dan een zaaltje met TL-licht en vol met grienende oudtantes en ooms die je amper kent en speeches van snothuilende mensen (begrijp me niet verkeerd, ook niets mis mee als dat iets is wat je mooi vind/ graag wil doen. ) En op je handen zitten en wachten tot de boel over is omdat je in je eigen tijd verdrietig wil zijn en niet ten overstaan van de familie van familie die je niet kent. Ik had het niet anders gewild, en zou het voor mezelf ook niet anders willen.

Ook geen negatieve associaties bij de gedraaide muziek. Alleen rollercoaster van Danny Vera, maar vooral omdat mijn schoonvader die een paar maanden later ook op zijn crematie had en mijn vriend en ik dan lekker kunnen bonden over dode vaders :') .

Als ik dan toch een lied zou moeten kiezen: The great gig in the sky - Pink Floyd . Ik vind die titel zo leuk voor een uitvaart :D Alsof ik lekker ergens op een wolkje zit mee te jammen *D

Het onbewuste effect van geen muziek kiezen vind ik wel dat je dan je nabestaanden er een beetje mee opzadelt. Mijn vader wilde dus ook een vikingbegrafenis zonder iets. Maargoed, konden moeilijk zijn lichaam maar gewoon in de zee dumpen en er niets mee doen. Je moet uiteindelijk toch een respectvol afscheid neerzetten, en als ik ergens geen zin in had na zijn overlijden was het wel het orchestreren van een uitvaart en een uitvaartmevrouw die je allemaal dure dingen aan wil smeren indammen. Wat dat betreft had ik het wel fijn gevonden als mijn vader met een iets realistischer plan was gekomen :+ . Een uitvaart, je ontkomt er toch niet echt aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-23 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Berichten: 1797
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:33

Toen ik na de crematie van mijn vader weer thuis kwam en even tot rust kwam op de bank werd dit nr gedraaid op de radio

https://m.youtube.com/watch?v=MLDvpY88UBw

Zo zal het zijn van Rob de Nijs.

Het kwam zo binnen en zo echt dat ik dat altijd met elkaar blijf verbinden

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 11:38

Zonnetje81 schreef:
Kimberley_ schreef:

Voor mij is een uitvaart voor de nabestaanden, dus nabestaanden mogen beslissen. Voor mij was het regelen van de uitvaart op één of andere manier ook wel een stukje verwerking en afscheid. Voor de uitvaart van mijn papa hebben we uren samen gezeten met zussen en familie, oude foto's doornemen, muziek luisteren die papa mooi vond, of waar we zelf bepaalde herinneringen aan hebben,... Heel heftig, zwaar en vermoeiend, maar achteraf gezien ook mooi. Hetzelfde met bv de koffietafel. Voor mijn vader zou dat allemaal niet nodig geweest zijn. Maar voor ons was het een mooi samen zijn met de familie, 100'en oude foto's overal op de tafels, mooie verhalen van vroeger, ....


Voor mij is de uitvaart ook voor de nabestaanden hoor. Maar aangezien mijn man het prettig vind om samen dit boek in te vullen ga je er toch over nadenken. Mij maakt het niet uit of ik gecremeerd wordt of begraven dat mogen nabestaanden bepalen.


Ik zou dan samen liedjes kiezen die hij mooi vindt en dan instemmend op reageren dat hij het gevoel heeft gehoord te worden en dat jullie het eens zijn.[/quote]

Dit zal ik ook zeker doen hoor. Als hij liever polka hoort ook prima (ik haat het haha) alleen Angels is voor mij wel echt iets wat ik graag wil maar als hij zegt die hoor ik te vaak en zal teveel herinneringen geven dan hoeft het niet.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:42

Mijn vader heeft aangegeven graag O van Coldplay te hebben op zijn uitvaart. Sindsdien kan ik dat nummer niet meer luisteren zonder emotioneel te worden, en mijn vader leeft nog := het idee dat ik dat ooit ga horen als hij er niet meer is doet echt mijn maag omdraaien. Daardoor is het inmiddels wel zo'n mooi en beladen nummer geworden dat ik hem op mijn eigen uitvaart ook wel zou willen horen.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:03

Al sinds The last goodbye van Billy Boyd met het einde van The Hobbit films is uit gekomen zeg ik al jaren tegen vrienden en mijn familie dat ik dat nummer wil als ik ga.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:03

Mijn vader wist dat hij ging overlijden en heeft zijn crematie helemaal zelf georganiseerd. Van muziek, tot stukjes tekst voor mij en en mijn moeder, tot de bloemen (tot op de dag van vandaag, ruim 15 jaar later zijn gele bloemen daardoor tranen trekkers)

Mijn moeder gaf altijd aan ongeveer hetzelfde te willen. Echter ten tijden dat het duidelijk werd dat zij niet lang meer in leven zo blijven was ze zo dwars op alles geworden dat niet wilde praten over haar dood, en wat daarna kwam. Dus toen hebben ik en mijn "stief"vader het volledig geregeld. Goedkoop, zoals ze ervan hield, met muziek stukken uit mijn vaders crematie als haar eigen smaak.

Beide hadden wel een receptie achteraf, omdat ze zeer sociaal op de werkvloer waren en iedereen van de bedrijven afscheid wilde nemen. Zo erg zelfs dat mijn vaders werk (productie fabriek) dicht is gegaan omdat iedereen naar zijn afscheid wilde gaan. Ze waren nog nooit dichtgegaan in de ruim 20 jaar dat ze open waren gegaan. Altijd stonden alle lijnen aan.

Hun as heb ik nog. Mijn moeder had een houten camper gemaakt (hun grootste hobby) en daar stond al het as van mijn vader in. Na overlijden van mijn moeder heb ik de binnenkant van de camper aangepast en haar as erbij gezet. De camper is na model hun laatste camper die ze samen hadden.


Als ik ter overlijden kom wil ik ook gecremeerd worden. Echter mag dan mijn as, plus de camper waar het as van mijn ouders in zit, bijgezet worden in een muur. Ik heb verder geen familie meer. Dus niemand die het as wilt hebben. Zo kunnen we met zijn 3-en weer samen op vakantie.

Qua muziek komt bij mij sowieso de volgende nummers. Deze hebben we ook gedraaid op de crematies van mijn ouders:

Evanescence - My Immortal (mijn vader was echt fan van dit soort vrouwelijke artiesten)
https://www.youtube.com/watch?v=5anLPw0Efmo

Neil Young - Old King
https://www.youtube.com/watch?v=7d4cDMiUarA
(eigenlijk het hele album, want op dat album zongen we altijd als we met de camper onderweg waren. Maar mijn vader wilde ons wakker schudden en ons vertellen dat we zijn crematie niet zo serieus moesten nemen. Met de instructie dat het geluid op zijn hardst moest)

Ik voeg daar zelf nog dit nummers toe:
Within Temptation - Memories
https://www.youtube.com/watch?v=gsQIOgkZt68

The Tenors - Who Wants To Live Forever ft. Lindsey Stirling
https://www.youtube.com/watch?v=IbYG30ucL7Q

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:36

Heb wel een "draaiboek" klaar met een beetje hoe en wat en liedjes, maar de liedjes wissel nog wel eens.
En wat een ieder wil is geheel eigen keus maar nabestaande moeten verder en daarom een mengeling van mijn keus met hun keus.

In november was een goeie vriend van ons overleden en daar werd Jan Rot: Stel dat het zou kunnen gedraaid ik moet zeggen had ook wel wat.
3 jaar geleden bij een andere goede vriend was een bandje met live muziek met Queen Love of my life

Erres

Berichten: 332
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:37

Froukje_J schreef:
Bij mijn moeder draaiden we
The Family tree van Venice
https://youtube.com/watch?v=AF175wOPvX0&feature=shares

Deze vind ik zo mooi dat ik hem ook bij mijn eigen uitvaart wil.
Verder heb ik er nog niet heel erg over nagedacht.
Wat Suzanne zegt herken ik totaal niet...
De liedjes die we draaiden op de crematie van mijn moeder luister ik nog vaak, ook als steun en troost.
Voor mij zit er echt geen smet op die liedjes.
We hebben de liedjes met zn 4en als gezin uitgezocht 2 weken voor mijn moeder overleed, het was verdrietig maar ook heel waardevol
Dan heb ik het over

Il Divo- Mama
Venice- The Family Tree
Josh Groban- To where you are.
De kracht van uw liefde
De kast- Hert van mien gevoel
Canadian Tennors-Watching over me

En tijdens het condoleren:
Jeroen van der boom-mag ik dan bij jou
Blof-hou vol hou vast

Goeie tip. The family Tree. Erg mooi

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Welke muziek op jou begrafenis/crematie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:55

Ik heb tot nu toe 3 liedjes op de lijst.

The last goodbye- Billy Boyd is al een paar keer voorbij gekomen. (The Hobbit - battle of the five armies)

Into the West - Annie lennox (Aftiteling Lord of the Rings, Return of the King)

Rammstein - Zeit

Die staan voor nu vast. Ik wil er ook nog 1 van rouwen heze bij, maar weet nog niet welke. Ik neig naar Piel in Brand.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:58

https://www.youtube.com/watch?v=QooCN5JbOkU
Deze vind ik erg mooi, Albatros van Fleetwood Mac.
Toen mijn zus vorig jaar vrij onverwachts overleed en ik het nieuws kreeg had ik het lied van Bette Midler op staan The Rose op staan, dat vind ik een mooi nummer en herinnert me aan haar sindsdien.
Bij het overlijden van mijn andere zus had ik het nummer Oceaan van Racoon op staan, elke keer als ik dat nummer hoor of draai denk ik aan haar.

Pantykous

Berichten: 10500
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:15

Suzanne F. schreef:
Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.


Zo ervaar ik dat als nabestaande helemaal niet, dat de muziek verpest is.

One more time van Daft Punk lijkt me wel wat :j

Celebi
Berichten: 3804
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:50

ElSea schreef:
Mijn vader heeft aangegeven graag O van Coldplay te hebben op zijn uitvaart. Sindsdien kan ik dat nummer niet meer luisteren zonder emotioneel te worden, en mijn vader leeft nog := het idee dat ik dat ooit ga horen als hij er niet meer is doet echt mijn maag omdraaien. Daardoor is het inmiddels wel zo'n mooi en beladen nummer geworden dat ik hem op mijn eigen uitvaart ook wel zou willen horen.


Dit dus.. vanmorgen (na het lezen van dit topic) bedacht ik me welke muziek passend zou zijn voor de begrafenis van mijn vader. Beste man leeft inderdaad gewoon en toch werd ik van de gedachte al helemaal emotioneel. Zal wel een gezellige boel worden als het over weet ik veel hoeveel jaar wel zover is. :(:)

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:01

Ik ben het er wel mee eens dat muziek hierdoor een heel emotionele lading kan krijgen. Sommige nummers kan ik ook niet meer luisteren zonder terug te gaan naar dat moment.

Zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Deels omdat mijn voorkeuren en smaak steeds veranderen, deels omdat ik weet dat ik het moeilijk vind om te kiezen (en een dagvullend programma aan muziek is ook zo wat...) en deels omdat ik stiekem wel een heel vreemd liedje zou willen kiezen (maar dat vind IK grappig en ik zit daar niet in een beladen/verdrietige situatie... := ). Mijn vader zei: maak er maar een feestje van, geen verdrietige toestand. Denk je dat zoiets lukt als je vader zeer plotseling en véél te vroeg overlijdt? Mooi niet. Hij ging wel met applaus het uitvaartcentrum uit, maar dat was het dan ook wel. Ik was compleet gebroken en kon er zelfs voor hem geen feestje van maken.

Het enige wat ik nu heb vastgelegd aan muziek voor mijn uitvaart is een bepaalde instrumentale versie van Memory van de musical Cats. De cd is kwijt en op YouTube kan ik het niet vinden. Maar het komt van een cd die ik als klein meisje kreeg en dat nummer zorgde er altijd voor dat ik rustig werd en in slaap kon vallen. Dat vind ik een mooie gedachte. Het enige lastige is dat het echt díe versie moet zijn. De rest doet het niet voor mij.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 18-01-23 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:04

_Lorette_ schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat muziek hierdoor een heel emotionele lading kan krijgen. Sommige nummers kan ik ook niet meer luisteren zonder terug te gaan naar dat moment.


Dit is inherent aan muziek. Een liedje die je op vakantie vaak hoort, die zal je altijd terugbrengen naar die vakantie, net zo als bij een uitvaart. Maar wat is daar mis mee? Dat vind ik nu juist de kracht van muziek, emotie brengen en herinneringen ophalen. Soms is dat een trieste herinnering, maar hoe mooi is het als muziek je juist weer een beetje dichtbij die persoon kan brengen?

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:05

Je kunt toch ook proberen om het nummer aan de mooie herinneringen te koppelen? Oké het moment zelf is verdrietig maar daarna zijn het in mijn geval dan wel de goede dingen die er weer zijn. Afgelopen zondag zijn we ter ere van de verjaardag van mijn zus die vorig jaar is overleden gaan uit eten in haar favoriete restaurant, het was de eerste verjaardag zonder haar. We hebben het er even over gehad, leuke momenten besproken, gelachen en daarna er een leuke avond van gemaakt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:08

Kimberley_ schreef:
Dit zal ik ook zeker doen hoor. Als hij liever polka hoort ook prima (ik haat het haha) alleen Angels is voor mij wel echt iets wat ik graag wil maar als hij zegt die hoor ik te vaak en zal teveel herinneringen geven dan hoeft het niet.


Het is gewoon heel moeilijk in te schatten, maar het kan ook juist heel fijn zijn voor hem als hij jouw nummer hoort.
De muziek die gedraaid wordt past toch vaak bij de persoon of is lievelingsmuziek van de persoon. Dan kom je er niet onderuit dat muziek herinneringen oproept af en toe.

Heb je meer nummers die echt jouw nummer zijn? Bijv iets waar je echt de dansvloer voor op gaat of iets wat je hard meezingt in de auto?

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:14

Ik vond bepaalde nummers erg mooi, totdat ze werden gebruikt op uitvaarten van kennissen. Daar was ik meer voor de nabestaanden dan voor de overledene. De nummers brengen me nu niet dichter bij de overleden persoon, want die kende ik niet goed. Wel denk ik dan aan het verdriet van de familie en daardoor schakel ik ook meteen over naar een ander station als het op de radio is. Ik kan me dus wel voorstellen dat er mensen zijn die om deze reden geen muziek willen op hun uitvaart. Het maakt verder niet uit welke reden er achter zit. Wil je muziek, kies dan vooral voor muziek. Wil je het niet, dan ook prima. ik houd zelf geen rekening met het 'verpesten' van nummers, want ik wil sowieso wel iets van muziek op mijn uitvaart.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:19

Mijn eigen uitvaart is hopelijk nog heel erg ver weg, maar ik vind muziek een hele mooie toevoeging. Zelf zie ik een uitvaart als een stuk verwerking voor de nabestaanden, maar ook om het leven te vieren of eren van de overledene. En die beide stukken zitten voor mij in de muziek die er gedraaid wordt, dat is dus niet alleen somber, maar het draagt ook een stukje van de persoon in zich.

Dat een nummer besmet of verpest zou worden door het te spelen op een uitvaart, ervaar ik helemaal niet zo. Ik denk dat er vaak honderen dingen zijn die je koppelt aan een dierbaar iemand die is overleden, van abstracte ervaringen tot hele specifieke objecten. Zelf haal ik juist steun uit de muziek die op mijn vaders uitvaart is gedraaid. Hij kon er zelf niets meer over zeggen, maar we hebben het samen met mijn moeder en broers uitgezocht. Mijn vader was erg muzikaal, dus de muziek zagen we als een belangrijk aspect voor de uitvaart, die verder heel sober was.
Deze muziek zet ik juist op als ik weer een stukje wil verwerken of vaker zelfs als ik opeens aan mijn vader denk, als bepaalde herinneringen of emoties opkomen, zet ik het op.
Stars van Simply Red, Motorbike van Luka Bloom, You Know Who I Am van Lennard Cohen (wel altijd janken bij deze).

Ondertussen heb ik nooit goed naar Johnny Cash kunnen luisteren, omdat hij me te veel doet denken aan mijn vader. :') En zo heb ik heel veel muziek die los van dode personen beladen is.

Ik weet dat mijn moeder Brain Damage en Eclipse van Pink Floyd op haar uitvaart zou willen. En ik denk ook Helvegen van Wardruna en hopelijk staan dan al haar heksenvriendinnen met drums mee te doen. :D

Voor mijn eigen uitvaart mogen mijn (nog te komen) nabestaanden dat bedenken. Al zou ik wel heel graag Vesna van DakhaBrakha erbij willen. Remembrance van Balmorhea vind ik ook prachtig.

All My Tears gecoverd door Ana Brun zou ook heel mooi zijn voor een uitvaart, maar is mij te christelijk getint.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:19

KittyDylan schreef:
Ik wil graag ongepaste muziek. Hoe ongemakkelijker, hoe leuker.
Highway to Hell, Another One Bites The Dust, in die richting. En dan aangepast op crematie of de grond in. Iets met Fire vind ik dan ook wel leuk :))
Ik heb nog geen lijstje, ben pas 21 dus verwacht het niet nodig te hebben nog, maar de meeste weten hier wel van een hoop ook van harte dat ze zich er aan houden als de tijd komt.

(Ik heb zelf overigens niets met "zeik/jank" nummers, dus dat hoeft voor mij sowieso niet)


Jij zegt precies wat ik ook zeg. :') Ik wil graag gaan zoals ik ben, een sarcast met flauwe humor.
Dus als ze me de oven inschuiven dan graag Highway to hell en zodra de oven even aanstaat Another one bites the dust.
Dan kijk ik als geest mee wie er moet lachen, want die kende me echt, haha. :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33860
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:23

Ik was ooit op een uitvaart waar Ayo Technology van Milow (lied over seksuele fantasie over een paaldanseres) gedraaid werd. En dat was denk ik niet bewust, maar omdat het zo rustig klinkt. Mijn beste vriendin weet dit en hier lachen we nog regelmatig om. Dus ik wil die graag draaien alleen al zodat zij helemaal gevloerd gaat van het lachen die dag. Ook zingen mijn vriend en ik altijd graag mee met The Bad Touch (zoek maar eens op) dus die lijkt me ook wel geniaal om te draaien. Arme christelijke familie. :')

Maar verder Pearl Jam met Black sowieso. En wat liedjes van Editors en The Killers denk ik. Moet ik eens op gaan schrijven. :P

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:25

Zo dacht ik ook al eens aan Pater Moeskroen, bijvoorbeeld

Na m'n 5e huwelijk keek ik op mijn leven terug
Hoedat ik steeds ontsnapt was aan een ramp of ongeluk
En steeds weer drong die ene zin zo lekker tot me door.
MORGEN DAN BEN IK ER VANDOOR

Toen ik oud en grijs en wijs al op mijn sterfbed lag
Toen stuurden ze een pater en ik wist niet wat ik zag
Het bleek een ouwe makker en we zongen vals in koor
MORGEN DAN BEN IK ER VANDOOR


Maar tot nu toe ben ik de enige die daar de humor van inziet... }:0