Buurheksen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:02

Matheno schreef:
Waar blijft deel 2?! _O-


Nou inderdaad! Ik vind het ook leuk om te lezen, ook omdat deze situatie zo herkenbaar is. Ik vind het ook leuk om ook van anderen rareburensituaties te lezen en hoe jullie daar dan mee omgaan.

Maar in die plaats pagina na pagina vol "gewoked" en egotripperij. Jammer van een topic dat zo grappig begon.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:04

Matheno schreef:
Waar blijft deel 2?! _O-


+1

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:05

Matheno schreef:
Waar blijft deel 2?! _O-

+2

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:26

IHN schreef:
ik weet als geen ander dat schelden pujn doet aangezien ik mijn hele basisschooltijd ben gepest, buitengesloten en uitgescholden. daardoir idd nog steeds onzeker MAAR ik haal dan ook niet zulke fratsen uit. Bij pesten is er sprake van ongelijkwaardigheid. Dat is hier helemaal niet het geval. Buurheks gedraagt zich als heks en krijgt daarop reactie. Buurheks begint ook nog dus zou eerder de pester zijn.




Ooo, dus als de ander begint is pesten okay?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:45

josien_m_ schreef:
IHN schreef:
ik weet als geen ander dat schelden pujn doet aangezien ik mijn hele basisschooltijd ben gepest, buitengesloten en uitgescholden. daardoir idd nog steeds onzeker MAAR ik haal dan ook niet zulke fratsen uit. Bij pesten is er sprake van ongelijkwaardigheid. Dat is hier helemaal niet het geval. Buurheks gedraagt zich als heks en krijgt daarop reactie. Buurheks begint ook nog dus zou eerder de pester zijn.




Ooo, dus als de ander begint is pesten okay?


nee, maar imo is het dan geen pesten. Pesten heeft iets ongelijkwaardigs. En het gebeurt zonder dat je er iets aan kunt doen. Daar is hier geen sprake van.

Stel dat iemand jou zomaar vanuit het niets begint te slaan. Sla je dan ook niet terug? En tuurlijk hoort slaan nuet maar actie is reactie. Net als hier. Als er hier al iemand slachtoffer is van pesten is het ts.

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:54

Ik ga me niet mengen in de discussie, maar ben vooral benieuwd naar het vervolg :Y)

Wij hebben hier een heel lastige overbuurman die het leven van onze leuke buren waar hij tegenaan woonde zo zuur heeft gemaakt dat ze uiteindelijk verhuisd zijn.. Van keer op keer politie bellen zonder reden tot de hondjes treiteren met een toeter van achter de haag.. Totdat er een nieuwe buurtagent kwam die het hele dossier doorgenomen heeft en de treiterende buurman en buurvrouw 's morgens vroeg uit hun bed heeft gehaald en een paar dagen op het bureau heeft vast gehouden :') Stond nog groot in de krant haha.
Sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar.

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:00

josien_m_ schreef:
IHN schreef:
ik weet als geen ander dat schelden pujn doet aangezien ik mijn hele basisschooltijd ben gepest, buitengesloten en uitgescholden. daardoir idd nog steeds onzeker MAAR ik haal dan ook niet zulke fratsen uit. Bij pesten is er sprake van ongelijkwaardigheid. Dat is hier helemaal niet het geval. Buurheks gedraagt zich als heks en krijgt daarop reactie. Buurheks begint ook nog dus zou eerder de pester zijn.




Ooo, dus als de ander begint is pesten okay?


Ook hier nog iemand die op de basisschool hevig is gepest en die niet kan begrijpen waarom sommigen het gedrag van Quartel als pesten bestempelen. Iedereen die écht gepest is weet dat het pas stopt als je A) je jezelf uit de buurt van de pesters weet te krijgen of B) je voor jezelf opkomt. Ingrijpen van hogeraf hebben we 1000x geprobeerd en hielp nooit.

Dit in betrekking op het topic: Buurheks is hier duidelijk de aggressor, ik zie TS hier alleen maar voor zichzelf op komen.

Welkom terug trouwens Quartel, zoals altijd schrijf je heerlijk :)

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:14

Jammer dat tegenwoordig niks meer mag zonder dat er altijd wel een groep is die er aanstoot aan neemt. Ik denk dat dat mensen zijn die zelf nog nooit lastige buren hebben gehad. Of misschien zelf de lastige buren zijn... :')

Ik ben heel benieuwd naar je verhalen van de buurtheks! *\o/*

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:34

Ik denk dat TS nog wel eens wat zou kunnen leren van het topic van Moonfight, die neemt tenminste de high road :o

Bij dit topic krijg ik ook een heel naar gevoel. En ja, ik heb énorm lastige buren gehad die mij het leven serieus zuur maakten. Dit ging door tot ik mij niet meer veilig voelde in mijn eigen huis, dus was best heftig. Maar geen één keer heb ik mij verlaagd tot pesterijen of terugpakken. Ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen zijn die dat okee vinden, maar goed, dat ben ik...

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:47

Jammer dat jullie door blijven gaan met een topic verzieken over het wel en wee van pestgedrag. Omdat iemand uiteindelijk het heft in eigen hand neemt.....neem van mij aan dat dit soms de enige manier is en ik heb echt alle alle alle andere manieren gehad en ga die nog steeds maar iemand die niet goed in zijn hoofd is, kun je niets mee is mijn ervaring. En dan is iets terug doen soms de enige manier.

Is het de juiste manier? Denk het niet maar als het ervoor zorgt dat je met rust gelaten wordt en gewoon in je eigen woning kunt leven en laten leven, is het dat soms meer dan waard.

Kunnen we dan nu alsjeblieft die hele discussie laten voor wat het is en het alleen over buurheksen hebben?

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:47

Ik vind het an sich wel goed dat er gezegd wordt "laten we pesten niet normaliseren, het is iets heel heftigs waar je niet te licht over moet denken" en ik ben het daar helemaal mee eens :j

Maar juist daarom vind ik het ook wel heerlijk om te lezen hoe mensen op creatieve manieren dergelijke etter-pesters eens even een koekje van eigen deeg geven omdat "the high road" kiezen helaas 99 van de 100 keren alleen maar oplevert dat de etterbak gewoon door kan blijven gaan met anderen het leven zuur maken, en die er maar gebukt onder moeten blijven gaan :n

Ik vind dat je als gepeste het volste recht hebt om (bij het niet geholpen worden via je high road) toch even zèlf je grenzen aan te geven en van mij mag je daar dermate grof mee zijn dat de boodschap eindelijk eens aankomt bij dergelijk asociaal tuig :=

Ik vind het eigenlijk wel knap als mensen gewoon dat lef hebben want het risico is natuurlijk groot dat de pesterijen en overlast dan alleen maar nog erger worden...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:04

Jeetje wat loopt dit weer alle kanten op.

En mensen moeten maar per se anderen in een hokje stoppen. Als je dit grappig vindt, ben je een kudde loper?? Nou, als ik iets helemaal nooit ben.........
En ik hou er echt niet van om beoordeelt te worden aan de hand van wat mensen op iets vaags als Bokt lezen of je in een hokje stoppen, echt vreselijk. Dat is imo altijd gebrek aan iets goed kunnen onderbouwen en dan maar met iets slingeren om mensen een rot gevoel te geven zodat je je eigen gelijk kan halen.

Wat is hier pesten aan? Burenoverlast is gewoon vreselijk en kan echt je leven bepalen en beheersen. Helaas weten wij daar alles van. En nee, dan schrijf ik geen lollig verhaal op Bokt, maar heb die buren wel toegesproken op een toon met woorden die ik hier niet kan, wil en mag herhalen. So what? Als ik het niet vertel, weet niemand dat, maar het is wel gebeurd nadat mensen het bloed steeds weer onder mn nagels weghaalden.

En al die fatsoenlijke oplossingen? Die werken dus echt niet altijd, dat weet iedereen inmiddels die ermee te maken heeft gehad. Zeker via officiele wegen is het altijd slappe hap en gebeurt er niks of wordt het alleen maar erger.

Er wordt hier geen naam en adres genoemd.

Als je naar een cabaratier gaat, haalt die ook gelijke verhalen uit het leven en gooit er een sausje over. Dan liggen mensen blauw van het lachen. Ook deels omdat veel herkenbaar is en mensen zelf dingen niet durven te zeggen of te doen, maar met dat sausje erover het wel grappig overkomt.

En wat dacht men van het roasten? Je mag er van alles van vinden en je hoeft niet te kijken, maar mensen doen er vrijwillig aan mee en je kiest ervoor om dat te kijken. Vind je het leuk, kijk je ernaar, zo niet, moet je het gewoon overslaan.

Maar er is voor iedereen iets. Ik hou absoluut niet van SF, dus sla dat met alle liefde over en toch moet dat aanbod er zijn voor de liefhebber.

Bokt is groot en er is zoveel. Je mag heus wel vragen of zeggen dat je dit een lastige situatie vindt, maar hou het daar dan bij. Ga niet oordelen over de mensen die het wel grappig vinden. Ga niet veroordelen als je er niet bij was en niet eens alles leest, zoals ik ook hier lees.

Het wordt steeds erger dat vooral een groep dominante bokkers topics naar hun hand willen zetten en willen bepalen wat wel of niet gezegd mag worden of in paarden gedeeltes, willen bepalen wat wel of niet correct is.
En dat doen ze ook met zelf op een bepaalde manier schrijven en interessant doen om veel volgers te krijgen, want dan mag het wel. Want uiteindelijk is het nooit WAT iemand zegt of schrijft, maar wel HOE iemand iets zegt of schrijft en dat vergeten mensen nog weleens.

Ik stap gewoon uit nutteloze discussies met bepaalde bokkers. Het raakt me niet persoonlijk en ik laat me zeker niet gek maken of beïnvloeden. Afsluiten en door met je echte leven wat veel belangrijker is. ( mag ik hopen ) Bokt is maar hobby of tegen verveling, neem het niet zo serieus.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:48

Wanneer komt het vervolg Quartel :D

Je topic begint nu een beetje in rondjes te draaien met verschillende meningen die het denk ik nooit eens gaan worden. -O-

sasja0705Jarig
Berichten: 2036
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:50

Matheno schreef:
Waar blijft deel 2?! _O-


+ 3

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:54

Matheno schreef:
Waar blijft deel 2?! _O-


+4 :D

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:30

Ik wil als voorprogramma wel iets vertellen over onze buurtrol (want dat was een man, en dan klinkt trol beter)?

Hij was vanaf het begin niet blij met ons, want zijn jongste zoon had ons huis 'moeten' kopen. Nou kostte het huis een lieve duit, en jongste zoon kon dat echt never nooit niet betalen, en de erfgenamen (weduwe plus 6 kinderen) waren echt niet van plan het huis voor minder te verkopen omdat het 'de buurjongen' was. Trouwens, dan had het huis voor de helft van de prijs weg gemoeten.

Anyway, wij, stadse fratsers, woonden in het huis van ZIJN zoon, vond-ie.

Eerste tijd ging het nog redelijk, z'n vrouw hield 'm nog een beetje in toom, maar hij werd geleidelijk vervelend. Niet zozeer met fysieke pesterijen (de huizen staan 100 meter uit elkaar, dus dat werkt niet) maar met roddels.

Collega van manlief op bezoek werd "een veel te dikke broer". Dat was nog grappig.

Bij een verbouwing hadden we een deel van ons meubilair in de garage staan, en dus de knalrode sportauto van mijn man buiten staan. Dat viel op. Na de verbouwing stond dat ding weer binnen, dus toen werd het praatje rondgestrooid dat we gescheiden waren.

Vervolgens stond een huis te koop aan de weg, maar dat was volgens hem ons huis, dus het klopte echt dat we gescheiden waren, want het huis was te koop.

Vervolgens hadden we een keer de politie op bezoek, omdat ik had horen schieten aan de snelweg (drugs-afrekening). Toen was het verhaal dat ik gestolen had :j

Tenslotte weigerde hij uberhaupt nog met ons te praten, en stuurde buurtbemiddeling op ons af omdat we de heg hadden gesnoeid en we nu zijn huis konden zien en hem konden bespioneren. Let wel, huis staat 100 meter verderop, er staan bomen omheen én we kijken op de zijgevel uit, voor zover zichtbaar.

Toen hebben wij ook tegen buurtbemiddeling gezegd (die trouwens ook niet lekker bezig waren door te insinueren dat we écht wel wisten waar het over ging) dat buurman eerst het fatsoen mocht hebben zelf met ons te praten voordat er uberhaupt iets te bemiddelen zou zijn, en dat mijn moeder nog boven de grond stond (die was net die week overleden) en dat-ie daar ook wel rekening mee mocht houden.

Exit buurtbemiddeling.
Volkomen gewieberd.

Man is nu dood, en de nieuwe buren zijn ook niet echt makkelijk. Maar dat is een volgend verhaal :+

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:32

Denk dat Quartel Bokt weer snel achter zich laat, gezeur heeft ze al genoeg, dat hoeft ze niet ook nog op te zoeken :n
Zou ik wel jammer vinden, want de schrijfstijl vind ik geweldig :D

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 18:52

zigranta schreef:
Denk dat Quartel Bokt weer snel achter zich laat, gezeur heeft ze al genoeg, dat hoeft ze niet ook nog op te zoeken :n
Zou ik wel jammer vinden, want de schrijfstijl vind ik geweldig :D

:')
Daar zou je best een punt kunnen hebben maar dat is niet zo :+

Sommige visies hebben iets comisch vooral omdat de plank zo vreselijk mis geslagen word en men intelligent over wil komen tegelijk. :')
Sorry maar ik vind dat vooral erg grappig.

Het is maar goed dat we niet allemaal het zelfde zijn anders werd het zo vreselijk saai.

Deel twee.......why not +:)+
Zo snel schrik ik niet af.
Maar eerst moet er nog een ander iets van mijn hart.
Heel soms kan zelfs ik ook best serieus zijn......heel soms.....af en toe.... sporadisch :))

mika11

Berichten: 11114
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:58

quartel schreef:
:')
Daar zou je best een punt kunnen hebben maar dat is niet zo :+

Sommige visies hebben iets comisch vooral omdat de plank zo vreselijk mis geslagen word en men intelligent over wil komen tegelijk. :')
Sorry maar ik vind dat vooral erg grappig.

Het is maar goed dat we niet allemaal het zelfde zijn anders werd het zo vreselijk saai.

Deel twee.......why not +:)+
Zo snel schrik ik niet af.
Maar eerst moet er nog een ander iets van mijn hart.
Heel soms kan zelfs ik ook best serieus zijn......heel soms.....af en toe.... sporadisch :))


Nee je laat je gelukkig niet snel afschrikken en ziet de humor er van in :D

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:10

Ibbel schreef:
Ik wil als voorprogramma wel iets vertellen over onze buurtrol (want dat was een man, en dan klinkt trol beter)?

Hij was vanaf het begin niet blij met ons, want zijn jongste zoon had ons huis 'moeten' kopen. Nou kostte het huis een lieve duit, en jongste zoon kon dat echt never nooit niet betalen, en de erfgenamen (weduwe plus 6 kinderen) waren echt niet van plan het huis voor minder te verkopen omdat het 'de buurjongen' was. Trouwens, dan had het huis voor de helft van de prijs weg gemoeten.

Anyway, wij, stadse fratsers, woonden in het huis van ZIJN zoon, vond-ie.

Eerste tijd ging het nog redelijk, z'n vrouw hield 'm nog een beetje in toom, maar hij werd geleidelijk vervelend. Niet zozeer met fysieke pesterijen (de huizen staan 100 meter uit elkaar, dus dat werkt niet) maar met roddels.

Collega van manlief op bezoek werd "een veel te dikke broer". Dat was nog grappig.

Bij een verbouwing hadden we een deel van ons meubilair in de garage staan, en dus de knalrode sportauto van mijn man buiten staan. Dat viel op. Na de verbouwing stond dat ding weer binnen, dus toen werd het praatje rondgestrooid dat we gescheiden waren.

Vervolgens stond een huis te koop aan de weg, maar dat was volgens hem ons huis, dus het klopte echt dat we gescheiden waren, want het huis was te koop.

Vervolgens hadden we een keer de politie op bezoek, omdat ik had horen schieten aan de snelweg (drugs-afrekening). Toen was het verhaal dat ik gestolen had :j

Tenslotte weigerde hij uberhaupt nog met ons te praten, en stuurde buurtbemiddeling op ons af omdat we de heg hadden gesnoeid en we nu zijn huis konden zien en hem konden bespioneren. Let wel, huis staat 100 meter verderop, er staan bomen omheen én we kijken op de zijgevel uit, voor zover zichtbaar.

Toen hebben wij ook tegen buurtbemiddeling gezegd (die trouwens ook niet lekker bezig waren door te insinueren dat we écht wel wisten waar het over ging) dat buurman eerst het fatsoen mocht hebben zelf met ons te praten voordat er uberhaupt iets te bemiddelen zou zijn, en dat mijn moeder nog boven de grond stond (die was net die week overleden) en dat-ie daar ook wel rekening mee mocht houden.

Exit buurtbemiddeling.
Volkomen gewieberd.

Man is nu dood, en de nieuwe buren zijn ook niet echt makkelijk. Maar dat is een volgend verhaal :+


Heeel aardig verhaal Ibbel. Ik denk dat dat ook wel erg vaak voorkomt als stadsefratsers in het buitengebied komen wonen. Dan moet je echt nog een beetje "ingroeien" denk ik.

Ik denk ook best dat veel van de burenproblemen in de stad worden veroorzaakt doordat we met zn allen teveel op elkaar zitten.
Toen we het huis kochten waar we nu in zitten - er waren er aardig wat te koop gezet door een belegger- hadden de buren rechts gelijk (nog voor we erin kwamen) een nieuwe schutting laten plaatsen. Fijn, denk je tot je erachter komt dat de buurman net een paar centimeter van jouw tuin aan de zijne had toegevoegd en de palen ook in jouw grond had gezet. De buurman aan de kopse kant had hetzelfde gedaan.
Die wilde eigenlijk ook nog dat wij onze tuindeur (achteruitgang) helemaal links zouden plaatsen. Dan kon hij nog een stukje grond aan zn tuin toevoegen alsof ie al niet genoeg had ingepikt. Had aan de andere kant ook al de achterommetjes ingenomen. Daar hebben we een stokje voor gestoken. Ik wilde niet beperkt worden in de inrichting van mijn tuin en bovendien heb ik een hekel aan centimetervreters.
Ik heb er verder nooit een probleem van gemaakt. Dat is me de moeite niet waard. Maar je weet wel gelijk wat er naast je woont.

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:18

Het enige verschil is: wij zijn geen stadse fratsers. Allebei opgegroeid op het platteland en misschien wel met meer boerenkennis dat wat er hier aan "boeren" woont.

Overigens zou ik je rechterbuurman vriendelijk bedanken voor het schenken van een nieuwe schutting. Als het ding op jouw grond staat, is-ie van jou :D

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:57

Ibbel schreef:
Het enige verschil is: wij zijn geen stadse fratsers. Allebei opgegroeid op het platteland en misschien wel met meer boerenkennis dat wat er hier aan "boeren" woont.

Ik dacht het even te lezen, maar dat jouw buurtrol dat vond wil nog niet zeggen dat jullie dat zijn uiteraard :D
(Foutje).

Ibbel schreef:
Overigens zou ik je rechterbuurman vriendelijk bedanken voor het schenken van een nieuwe schutting. Als het ding op jouw grond staat, is-ie van jou :D


Nou dat wordt wat... inmiddels is hij van de buuf en valt het ding van ellende uit elkaar (staat er al 25 jaar). We moeten m stutten want anders valt hij bij de e.v. flinke storm om.
Maar dan nu de volgende discussie. Ik ga m niet alleen betalen. Dus we moeten wel langs bij onze buurheks. Ben echt benieuwd. Als ze niks wil laat ik m omvallen en hebben mn honden een lekker hapje aan haar dag en nacht blaffende Chihuahua.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:34

Nou vooruit hier ook een klein stukje.

Madam buurtheks kwam vlak na mij thuis, ik haalde net de kinderen uit de auto.
Uit het niks begint ze als een hysterisch heks tegen mijn zoon van toen een jaar of 6 schreeuwen. Ik had echt iets van wtf, wat is er aan de hand.
Ja en ik zag je wel met alle andere jongens zand gooien op mijn auto.
Ik kon me nog redelijk inhouden en tegen haar gezegd dat het knap van d'r is want hij stapt net bij mij uit de auto vandaan. En dan nog iets, als wat is dan begin je tegen mij en niet tegen een kind te schreeuwen.
Dat maakte ze zelf nog wel uit vond ze.
Wat ik zei was niet netjes, maar noemde haar een schijnheilige trut en ben weg gelopen.
Kinderen naar binnen gedaan, drinken gegeven en toen de boodschappen uit de auto gaan halen.
Nou toen kwam ze weer naar buiten gestormd.
Waarom ik haar zo noemde?
Nou niet zo moeilijk he, jullie doen zogenaamd nooit iets.
Maar altijd als jij vrij bent is jullie oprit geveegd en ligt er altijd een berg zooi voor mijn garage deur.
Verder kon ik niks zeggen want ze rende hysterisch naar binnen.

Verder moesten ze alles nadoen wat wij ook deden, vreselijk.

* Wij gingen buitenom schilderen. Nou hij kwam op hoge poten naar buiten. Want we mochten die kleur niet op ons huis verven.
Nu woonden we in een 2 onder 1 kap, maar niet met hun. Met hun zaten enkel de garages tegen elkaar aan.
Met onze andere buren overeen gekomen dat we voor creme met donker bordeaux rood zouden gaan.
Nou en dat wilde hij niet hebben, want daar hield hij niet van het moest donker blauw zijn.
Nou sorry dat vinden wij en onze andere buren niet mooi ( en voor de duidelijkheid bijna iedereen in de straat had onze kleuren combi).
Maar goed mijn man alles netjes geschilderd en ja hoor hun gingen daarna ook schilderen.
Zijn crème leek roze naast die van ons, echt om te gieren.
Maar goed schilderen kon hij niet, want er zaten uithalen van ruim 10 cm over onze nieuwe schilderwerk.
Je kan per ongeluk uitschieten, kan gebeuren. Maar haal het weg of meld het even wat er per ongeluk is gebeurt.
Nee wij hadden zijn verf gepikt en het zelf gedaan om hem te kakken te zetten 8)7

Oprit schoonspuiten?
Ja natuurlijk moest hij de dag erna ook. Enkel vonden ze het altijd nodig om de troep niet naar de weg toe weg te spuiten. Nee dat moest allemaal onze oprit op.

Verbouwing dakkapel.
Op de garage stond een dak opbouw met een dakkapel, welke gedeeld was tussen hun en ons.
Hij wilde alles naar kunststof kozijnen en wij niet. Want daar zijn we gewoon geen fan van.
Nou daar kwam de meneer van de kunststof kozijnen aan de deur.
Of hij binnen mocht komen? Uh nee!
Je doet je verhaal maar aan de deur.
Het was blijkbaar voor hun moeilijk om de helft kunststof te doen en de helft hout te laten.
Het zou erop neerkomen dat onze kant voor een kwart kunststof zou worden en de andere helft hout.
Alles in een vage vieze kleur wat echt niet paste bij de kleuren van het huis (incl stenen).
Dus nee hier geen akkoord voor gegeven.
Man deed nog vreselijk moeilijk en begon nogal te dreigen met dat we dan 100% lekkage zouden krijgen ( echt zo'n man die dacht vrouwen onder druk te kunnen zetten). Helaas voor hem. Hem succes gewenst en gemeld dat als er lekkage kwam de schade voor hun was.
Een tijdje later zouden we optijd naar een beurs en hoorde allemaal herrie in onze achtertuin. Nu hebben we geen achterom dus was nogal raar.
Stonden de werklui in onze tuin. Buurman had ze wijs gemaakt dat onze tuin als opslag kon dienen. Hebben ze letterlijk over de schutting getild en de werklui kwam via zijn tuin over het garagedak onze tuin in.
Ze direct weg gestuurd want hier ben ik niet van gediend.
Ook gevraagd aan die lui, hoe gaan jullie het opknappen met het dakkapel?
Nou driekwart kunststof en kwart blijft hout.
Echt woest was ik. Want ik had hiervoor geen toestemming gegeven. Buurman had een banketstaaf verhaal opgehangen dat we uiteindelijk wel akkoord waren gegaan.
Bedrijf geloofde hem, want kwam hun goed uit.
Weet kregen we het verhaal van de lekkage.
Niet mijn probleem. Je lost het maar op, en indien er problemen uit voortkomen stel ik jullie aansprakelijk.
Uiteindelijk hebben ze het netjes gedaan, en is er nooit lekkage geweest. Wel was het voor hun lastiger werken en kosten het veel meer tijd.

Juicy details, ja die zijn er ook nog. Ook de ruzie die ze hadden met hun andere buren

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:48

Haha leuk topic. Beetje satirisch geschreven.
Genoot altijd van de schoonloeder verhalen dus ben benieuwd of buurtheks de volgende saga word.

En mensen, neem het allemaal eens wat minder serieus. Jeetje mina.

Juut

Berichten: 6904
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:09

O man, wat een ellende hebben sommigen van jullie met je buren... Sterkte!