Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:31

Hier niet specifiek een geurtje maar sinds ik corona gehad heb ga ik over mijn nek van allerlei soorten parfums.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:36

Zo zie je maar luchtjes zijn heel persoonlijk. Ik vind La Vie est Belle echt lekker ruiken en Sauvage dus ook.

Ik vind zelf de geur van Zwitsal echt heel vies. En ik had laatst ook een periode dat ik de raarste dingen een wietachtige lucht vond hebben :') En nee niet in Amsterdam.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:41

lovelynutia schreef:
Ben er nog niet achter welke maar er is voor mij ook een mannen luchtje welke ik bijzonder wanstaltig vind. Als patiënten die op hebben dan dubbel mondkapje en deuren open... maar ja hoe vraag je zonder aso over te komen wat ze op spuiten en om dat niet meer te doen.


Lastig zoiets, zelf doe ik om die reden nooit een luchtje op als ik ergens heen moet waar iemand dichtbij je moet komen. Ik heb het ook bij bepaalde luchtjes.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:52

Suzanne F. schreef:
Marigo schreef:
Haha leuk topic!
Ik word echt misselijk van Le Male van Jean Paul Gaultier…dat flesje met mannen torso. Die is zo vies. En bij vrouwen heeft Alien van Thierry Muller hetzelfde effect. Wat een penetrante geuren zijn dat…


Die vind ik beide echt superlekker!!


Hihi zo zie je maar dat geur idd heel persoonlijk is

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:54

Je hormonen bepalen of iets lekker ruikt en of je voor een ander lekker ruikt.
Daarom zijn de zg vegangeuren zo lastig om te maken. no offence overigens.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:01

Morganlefay schreef:
L'air du Temps van Nina Ricci, dat stinkt, een pure scherpe zeepgeur die echt pijn aan mijn neus doet.

Lievelingsluchtje van mijn ( inmiddels overleden) moeder <3 Heerlijk vind ik hem.

Ik heb het weleens andersom. Dat ik een luchtje bij iemand ruik wat ik echt heerlijk vind ( maar ga dan natuurlijk niet vragen welke het is :Y) )
Die veel te zware aftershave luchtjes vind ik ook niks, bah.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:12

lovelucydan schreef:
Maar het vreemde is ik ben wel altijd wel echt dol geweest op parfum.

Maar sinds ik kennis heb gemaakt met dit luchtje ik het bij zo veel mensen ruim. ( Kan natuurlijk ook komen omdat het geurtje net uit is)



Ik snap precies wat je bedoeld, ik vroeg me al af of er voortaan iets nieuws in parfums zat, omdat ik idd steeds vaker die geur niet meer uit m’n neus krijg… ik ben gek op geurtjes en parfums, maar die is waaaaaay too much!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:14

Toen de oma van mijn beste vriendinnetje overleed mocht ik haar opgebaard zien.
Het was een hele lieve vrouw en het voelt een beetje oneerbiedig, maar ondanks de goede zorg was ze geen mooie dooie. Haar gezicht was helemaal verzakt. Ze hadden haar volgespoten met een parfum met een hele sterke jasmijngeur. Ik was 12 ofzo, had nog nooit iemand opgebaard gezien en dacht automatisch dat ze dat op alle dooien spoten omdat ze anders gingen stinken. Pas bij mijn volgende begrafenis kwam ik er achter dat dat niet zo was :+ Maar als ik iets ruik met ook maar een vleugje jasmijn er in dan denk ik aan de naderende dood en zie ik dat verzakte gezicht zo weer voor me.

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:21

Marigo schreef:
Haha leuk topic!
Ik word echt misselijk van Le Male van Jean Paul Gaultier…dat flesje met mannen torso. Die is zo vies.
Deze inderdaad :r Er zijn maar weinig mannen die m kunnen dragen.

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:27

Herkenbaar topic TS. Ik ruik normaal alleen natuurlijke geuren omdat ik in een natuurlijke omgeving woon waar mensen ook geen parfum dragen en geen chemische wasmiddelen gebruiken. Alleen als ik in de supermarkt kom ruik ik iets chemisch. Het ging mij opvallen dat als ik onder de mensen ben die wel parfum dragen, iedereen hetzelfde geurtje lijkt te hebben. Vreselijke lucht, een soort chemisch, plastic-achtige geur.

Sinds een paar dagen zit ik in een meer 'urban' omgeving en krijg steeds een soort klap in mijn gezicht als iemand langsloopt met een geur op. Steeds dezelfde plastic-achtige lucht. Nu begrijp ik inmiddels dat niet iedereen hetzelfde luchtje draagt maar dat mijn hoofd er hetzelfde van maakt. Gelukkig ruik ik nog steeds de verfijning in natuurlijke geuren.

Vreemd is het wel. Een jaar geleden ben ik geur en smaakvermogen een week kwijt geweest. Misschien is het daar nog een gevolg van maar in eerste instantie had ik het idee dat er inderdaad iets in chemische geuren wordt gedaan waardoor ze dezelfde dominante lucht krijgen. Ik ben al heel lang geen fan meer van parfum maar ik kon toch altijd nog wel de geur van de parfum ruiken maar deze lucht is echt niet te doen. Bijzonder dat het meer mensen opvalt.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 12:30

loez schreef:
lovelucydan schreef:
Maar het vreemde is ik ben wel altijd wel echt dol geweest op parfum.

Maar sinds ik kennis heb gemaakt met dit luchtje ik het bij zo veel mensen ruim. ( Kan natuurlijk ook komen omdat het geurtje net uit is)



Ik snap precies wat je bedoeld, ik vroeg me al af of er voortaan iets nieuws in parfums zat, omdat ik idd steeds vaker die geur niet meer uit m’n neus krijg… ik ben gek op geurtjes en parfums, maar die is waaaaaay too much!




Jij hebt het dus ook met hetzelfde parfum als ik. Het is een soort scherpe metaal achtige lucht, ruik jij dat ook?

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 12:31

Ik dacht dat ik gek was maar uit dit topic blijkt dat ik gelukkig niet de enige ben.... Pfff hahahah

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:50

Oh wat erg dit. Ik heb zo'n mannengeur die onweerstaanbaar lekker is (Doir Fahrenheit), maar bijna iedereen zegt dat het naar wc eend ruikt :(:) . Ik herken niet dat er meer mannen rondlopen die met een of ander vies metaalgeurtje rondlopen, maar ik ga vanaf nu opletten }> .

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:04

lovelucydan schreef:
Jij hebt het dus ook met hetzelfde parfum als ik. Het is een soort scherpe metaal achtige lucht, ruik jij dat ook?


Jaa ik kan het niet echt uitleggen…. Maar is zo’n scherpe lucht idd, dat blijft de hele dag in m’n neus zitten….

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:44

Ik kan absoluut niet tegen die zogenaamde groene appeltjes geur. Van mijn setje geurpennen van vroeger gebruikte ik daarom nooit de groene, toen mijn huisgenoot het nodig vond afwasmiddel met die geur te kopen “want dat ruikt zo lekker” was ik daar heel royaal mee zodat hij zo snel mogelijk op was en je moet bij mij echt niet aankomen met Be Delicious van DKNY. Ik word daar gewoon misselijk van.

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:55

Huh, Scandal? Hoe dan?! Ik vind dat zo ongeveer het enige echt lekkere mannenparfum :') Vind 't heerlijk als mijn vriend die draagt <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:00

noviceh schreef:
Marigo schreef:
Haha leuk topic!
Ik word echt misselijk van Le Male van Jean Paul Gaultier…dat flesje met mannen torso. Die is zo vies.
Deze inderdaad :r Er zijn maar weinig mannen die m kunnen dragen.

Correctie: er zijn geen mannen die m kunnen dragen! _O- mijn ervaring: het zijn altijd slechte klussers die dit op hebben.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:33

prompter schreef:
Alles met patchouli, ik word er agressief van :D

Juist heerlijk! Dat is wel een heel uitgesproken geur waar iemand inderdaad erg door afgestoten kan worden maar ook extreem aangetrokken. Geuren in de natuur zijn er ook voor om berichten mee door te geven, aantrekken van de voor jou juiste en afstoten van wat voor jou niet goed is. Patchouli is een natuurlijke geur van bladeren van een tropische plant. Je kunt er mensen mee wegjagen ja.

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:26

Herkenbaar! Ik had laatst een proefset gekocht van Jo Malone waar Wood Sage & Sea Salt in zit en op mijn huid komt het zeezout naar voren en word daar zo weeiig van. Alleen al de gedachte van knijpt mijn keel dicht. :') Hetzelfde heb ik bij Beach Walk van Maison Margiela maar zo random, want zeezout? Maar moet zeggen dat ik de geur van de zee niet persé heerlijk vind. Geef mij maar de bossen of de bergen. :)

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:33

Gloria Vanderbilt, het meest vieze luchtje voor mij.

In een rij bij de kassa voor je iemand met dit geurtje op, dan ga ik veel liever desnoods in een enorm lange rij staan dan erachter blijven staan.

daantjuhhh

Berichten: 26876
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:46

chinou schreef:
Gloria Vanderbilt, het meest vieze luchtje voor mij.

In een rij bij de kassa voor je iemand met dit geurtje op, dan ga ik veel liever desnoods in een enorm lange rij staan dan erachter blijven staan.

Ja deze is ook ranzig.

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:23

Ik was altijd pro parfum en deo. Wel kritisch op welke er gedragen worden door mij en mijn man. Maar toen werd ik zwanger en zeker in het eerste trimester was geurstoffen een hel. Zelfs al kwam ik 2 uur na mijn man in de badkamer rook ik nog steeds zijn deo en parfum. Pas nu begrijp ik waar mensen last van kunnen hebben. Ik hoop wel enorm dat ik mensen nooit zo enorm lastig heb gevallen met mijn parfum keuzes. Kreeg altijd vaak complimenten en de vraag wat ik op had.

Misselijk van sigaretten lucht heb ik wel altijd gehad. Had een collega die goed aan de rook zat en echt een penetrante wolk overal achter liet. Toen was ik zelfs blij met enorme aftershave lucht van een collega die ik daarvoor nooit kon waarderen.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:30

Ik kan ook oprecht misselijk worden van geuren… bijv schoonmaak doekjes, ik kan alleen dettol en blue wonder hebben. Als ik andere gebruik lig ik de hele middag plat.

Ik ben altijd gevoelig geweest voor luchtjes, sinds ik kinderen heb gekregen is dit nog veeeel erger geworden. Mijn man doet geen luchtjes meer op, ik ook niet.
Sommige vind ik bij andere wel lekker maar ik kan het zelf niet meer handelen.

Ik had laatst een leenauto, degene voor mij had zo’n mannengeur gecombineerd met rook…. Ik heb 3 dagen met ramen open gereden.

Sommige mannen vind ik dus wel heel lekker ruiken maar dat is denk ik meer hun eigen geur.

Wasmiddel heb ik t ook bij trouwens.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:34

Mensen met goedkope parfum. Ik ruik het meteen :') Of lavendelgeurtjes op het toilet. Het ruikt zo goor en goedkoop.

Wasmiddel van de Lidl is ook echt smerig! Het ruikt gewoon naar plastic.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:35

Galja schreef:
Morganlefay schreef:
L'air du Temps van Nina Ricci, dat stinkt, een pure scherpe zeepgeur die echt pijn aan mijn neus doet.

Lievelingsluchtje van mijn ( inmiddels overleden) moeder <3 Heerlijk vind ik hem.

Mijn (gelukkig nog levende) moeder gebruikt het ook, en mijn overleden oma deed hetzelfde. Kan het daardoor niet echt vies vinden. Eerder een beetje een standaardluchtje, steeds meer voor oude vrouwen.

Verder niet heel veel verstand van parfum. Misschien ook geen heel goede neus; het stoort me niet gauw. Laatste keer dat het me stoorde was het bij een meisje dat me aan de deur een nieuw energiecontract probeerde aan te smeren. Die had echt een megawolk om zich heen hangen.

Te veel aftershave/mannenparfum is natuurlijk ook hinderlijk. Dat kan duiden op compensatiedrang (een olfactorische Mercedes, zeg maar), maar meestal zal die man niet goed weten hoeveel te veel is. De wijsheid is dat je niet op je kanis moet spuiten maar ernaast, en dat je dan door de wolk heen moet lopen. Daar hou ik me dan maar aan, die enkele keer dat ik dat spul opdoe.