Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:31

Ze hebben op de site wel een nummer staan. Heb al meerdere keren gehad dat er fraude is gepleegd met de creditcard en dat was super snel opgelost.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:33

KSHancox schreef:
Vergeet je voor het gemak of voor de grap even dat die $5000 voor de borg was en dat er maar iets had hoeven gebeuren dat niet verzekerd was om meer dan die €136 kwijt te raken?

Als ze een deel van de borg niet terug had gekregen was er een net zo groot of groter probleem.



Dit is bijna het hele topic mijn gedachte geweest.... Stel dat ze de auto in de prak had gereden.... Dan had ze dus blijkbaar echt in financiële nood gezeten....

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:41

VuurVleugels schreef:
Dorine92 schreef:
Dus niet oordelen.


Interessante uitspraak van iemand die in al haar berichten laat doorsijpelen hoe ze oordeelt over mensen in armoede en ze keuzes die zij blijkbaar wel of niet maken.

Ik oordeel helemaal niet over mensen die niet op vakantie kunnen naar Mexico. Ik zeg alleen dat ze niet moeten zeuren op iemand die het wél kan, en dat we allemaal in hetzelfde land leven, en dat er werk ligt MITS ze gezond zijn. En dat het heel naar is voor de mensen die niet gezond zijn.
Echte armoede bestaat voor gezonde mensen niet in Nederland. Keuzes wel. Je kunt in Nederland niet verhongeren en je hoeft ook niet op straat te slapen, maar je kunt wel geld tekort hebben. En sommige mensen hebben daar zelf een aandeel in. Anderen niet, bijvoorbeeld door ziekte. Deze heb ik er ook steeds specifiek bij genoemd en ik neem aan dat mensen begrijpen dat ik het dus niet over zulke gevallen heb

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:42

Ga je schamen, Dorine. Echt ongelooflijk dit.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:42

Dorine, ik denk dat je verhaal wel duidelijk is inmiddels.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:43

Mag ik die pro forma berekening nog over vakantie naar Mexico? Inclusief vlucht en autohuur alsjeblieft.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:44

Dorine92 schreef:
Echte armoede bestaat voor gezonde mensen niet in Nederland. Keuzes wel. Je kunt in Nederland niet verhongeren en je hoeft ook niet op straat te slapen, maar je kunt wel geld tekort hebben.


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:49

Dorine92 schreef:
Als jij denkt dat mensen die naar verre landen gaan, 136 euro uitgeven aan een taxi of 1 hotelovernachting met eten... ja dan snap ik je iets beter. Want als je dat doet, heb je gewoon geld teveel. Ik red het daar zeker halve week (in de dure landen) tot een ruime week (in de goedkopere landen) mee


Je was toch tegen het oordelen over wat iemand met zijn geld doet?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:53

Avalanche schreef:
Dorine92 schreef:
Je hoeft geen auto te huren. Je KUNT een auto huren.

TS heeft een auto gehuurd, dus relevant.

Bij deze een verzoek om een pro forma berekening hoe jij dat voor een paar honderd euro gaat doen.

Het is relevant, maar niet wat ik zei. Ik zei namelijk: Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn.
Ik zou voor specifiek Mexico wel even erin moeten duiken. Dat ga ik ooit wel een keer doen, want Mexico staat ook nog op mijn lijstje. Tegen die tijd wil ik best alles met je delen hoe ik het doe, en welke keuzes ik maak.

Maar ik kan best even vertellen hoe ik ernaar kijk. Voor iedere vakantie kun je los boeken of je kunt een pakketdeal zoeken. Los moet je echt max 500 euro aan een retourvlucht willen uitgeven. Kan denk nog wel iets eronder. Qua slapen ga je gewoon kijken naar wat daar de goedkoopste (en toch veilige) optie is, bijvoorbeeld slaapzalen/hostels/bij mensen thuis/tent, wat dan ook. Je kijkt ook naar de prijzen van de verschillende gebieden.
Qua eten kijk je wat het daar kost en dan maak je een keuze. Dus ofwel zo veel mogelijk goedkoop eten meenemen als je koffer bij de vlucht in zit, ofwel daar kopen, ofwel bij je verblijf in (flink ontbijt betekent lunch=niet nodig, en avondeten kan heel goedkoop of meenemen van huis of ter plekke boodschappen doen).
Het verschilt echt per land hoe je het aanpakt maar je hoeft echt absoluut niet failliet te gaan op een verre vakantie.
Een huurauto is wel vaak de grootste kostenpost, dus ik kies er vrijwel altijd voor om dat niet te doen. Maar het verhaaltje je kunt naar Mexico dus wat loop je nou te stressen, als je een vakantie naar Mexico kunt betalen moet je je alleen maar bevoorrecht voelen en niet zo stressen en zeuren ... dat gaat er bij mij niet in

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:55

Dorine: Je bent het dus niet met me eens dat als je naar Mexico reist, het wel handig is om een paar honderd euro op een spaarrekening te hebben staan voor het geval dat? Want volgens mij gaat het daarom.. Dat mensen het gek vinden dat ze nu droog brood moet eten terwijl ze net in Lapland en Mexico is geweest. Dat het wel handig is dat je eerst wat geld op een spaarrekening hebt voordat je reizen gaat boeken.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 25-03-23 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:55

Avalanche schreef:
Mag ik die pro forma berekening nog over vakantie naar Mexico? Inclusief vlucht en autohuur alsjeblieft.

Hee hallo sommige mensen moeten gewoon ook nog even werken ja? :+ ;)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:56

KSHancox schreef:
Dorine92 schreef:
Echte armoede bestaat voor gezonde mensen niet in Nederland. Keuzes wel. Je kunt in Nederland niet verhongeren en je hoeft ook niet op straat te slapen, maar je kunt wel geld tekort hebben.


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Jij gelooft daadwerkelijk dat je in Nederland kunt verhongeren? Echt niet. Alleen als je te trots bent om hulp te vragen. Op straat slapen zelfde verhaal.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:57

Dorine92 schreef:
Echte armoede bestaat voor gezonde mensen niet in Nederland. Keuzes wel. Je kunt in Nederland niet verhongeren en je hoeft ook niet op straat te slapen, maar je kunt wel geld tekort hebben.


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.[/quote]
Jij gelooft daadwerkelijk dat je in Nederland kunt verhongeren? Echt niet. Alleen als je te trots bent om hulp te vragen. Op straat slapen zelfde verhaal.[/quote]


Echt om te kotsen die berichten van jou zeg!
Laatst bijgewerkt door Alja op 25-03-23 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:57

Cayenne schreef:
Dorine92 schreef:
Als jij denkt dat mensen die naar verre landen gaan, 136 euro uitgeven aan een taxi of 1 hotelovernachting met eten... ja dan snap ik je iets beter. Want als je dat doet, heb je gewoon geld teveel. Ik red het daar zeker halve week (in de dure landen) tot een ruime week (in de goedkopere landen) mee


Je was toch tegen het oordelen over wat iemand met zijn geld doet?

Moet diegene zelf weten maar dan moet je niet dat doortrekken en zeggen dat een ander zich niet zo druk moet maken over een “dergelijk klein” bedrag

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:57

Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:00

Jildau schreef:
Dorine: Je bent het dus niet met me eens dat als je naar Mexico reist, het wel handig is om een paar honderd euro op een spaarrekening te hebben staan voor het geval dat? Want volgens mij gaat het daarom.. Dat mensen het gek vinden dat ze nu droog brood moet eten terwijl ze net in Lapland en Mexico is geweest. Dat het wel handig is dat je eerst wat geld op een spaarrekening hebt voordat je reizen gaat boeken.

Dat is wel handig, maar het is niet zo dat je je dus niet druk mag maken over 136 euro. Ook als je het wel achter de hand hebt mag je je er druk om maken. Want als je je over zulke bedragen niet druk maakt, dan heb je dus wel echt serieus geld teveel (of je staat op het punt om wellicht binnenkort te weinig geld te hebben simpelweg doordat je te nonchalant met je geld omgaat)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:00

Dorine92 schreef:
Moet diegene zelf weten maar dan moet je niet dat doortrekken en zeggen dat een ander zich niet zo druk moet maken over een “dergelijk klein” bedrag



Wat dan ook weer echt helemaal niemand zegt.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:03

Dorine92 schreef:
Avalanche schreef:
Mag ik die pro forma berekening nog over vakantie naar Mexico? Inclusief vlucht en autohuur alsjeblieft.

Hee hallo sommige mensen moeten gewoon ook nog even werken ja? :+ ;)

Nee, jij claimt dat dat kan. Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Dus graag de berekening. Maar wat ik denk, is dat je dat niet kunt, en dat je een beetje gejokt hebt ;)

Als je dat wel kunt, wil ik hem graag volledig alle kosten in cijfers en onderbouwd waarom de prijs is wat die is. Dus graag de links erbij.

Aangezien jij vol zelfvertrouwen riep dat het kan, neem ik aan dat je dat vrij simpel kunt bewijzen.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:05

Poekkie schreef:
Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

De kans is vrij groot dat je met eten in je koffer niet van de vluchthaven afkomt, en in Mexico niet over de grens. Klein detail, maar wel relevant :) verder dank, ik ben het met je eens.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:07

Poekkie schreef:
Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

Weer niet goed gelezen. Ik zei “KIJKEN wat de goedkoopste (EN TOCH VEILIGE) optie is, BIJVOORBEELD: ...
Dan moet je dus nog kijken. En wellicht valt die tent dan af. Mijn verhaal ging niet specifiek over Mexico. Dat staat er ook meerdere keren duidelijk bij. Daarom staat er ook bij VOOR IEDERE VAKANTIE KUN JE.... en HET VERSCHILT PER LAND HOE JE HET AANPAKT.... en: IK ZOU VOOR SPECIFIEK MEXICO WEL EVEN ERIN MOETEN DUIKEN
En nee mijn reizen zijn nooit marteltrips. Dat kan iedereen die er wat over heeft gezien of gelezen, beamen

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:07

Dorine92 schreef:
Jildau schreef:
Dorine: Je bent het dus niet met me eens dat als je naar Mexico reist, het wel handig is om een paar honderd euro op een spaarrekening te hebben staan voor het geval dat? Want volgens mij gaat het daarom.. Dat mensen het gek vinden dat ze nu droog brood moet eten terwijl ze net in Lapland en Mexico is geweest. Dat het wel handig is dat je eerst wat geld op een spaarrekening hebt voordat je reizen gaat boeken.

Dat is wel handig, maar het is niet zo dat je je dus niet druk mag maken over 136 euro. Ook als je het wel achter de hand hebt mag je je er druk om maken. Want als je je over zulke bedragen niet druk maakt, dan heb je dus wel echt serieus geld teveel (of je staat op het punt om wellicht binnenkort te weinig geld te hebben simpelweg doordat je te nonchalant met je geld omgaat)


Het gaat helemaal niet om druk maken. Iedereen is het eens om achter zo’n bedrag te gaan.
Het gaat om ‘nu kan ik geen boodschappen doen en moet ik droog brood eten’ statements.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:08

Avalanche schreef:
Poekkie schreef:
Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

De kans is vrij groot dat je met eten in je koffer niet van de vluchthaven afkomt, en in Mexico niet over de grens. Klein detail, maar wel relevant :) verder dank, ik ben het met je eens.

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Blijkbaar geen ervaring met reizen

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:09

BaileyMix schreef:
Dorine92 schreef:
Moet diegene zelf weten maar dan moet je niet dat doortrekken en zeggen dat een ander zich niet zo druk moet maken over een “dergelijk klein” bedrag



Wat dan ook weer echt helemaal niemand zegt.

Het topic staat er vol mee

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:10

Dorine92 schreef:
Het topic staat er vol mee



Nee, jij slaagt er niet in om te lé-zen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:11

Dorine92 schreef:
Poekkie schreef:
Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

Weer niet goed gelezen. Ik zei “KIJKEN wat de goedkoopste (EN TOCH VEILIGE) optie is, BIJVOORBEELD: ...
Dan moet je dus nog kijken. En wellicht valt die tent dan af. Mijn verhaal ging niet specifiek over Mexico. Dat staat er ook meerdere keren duidelijk bij. Daarom staat er ook bij VOOR IEDERE VAKANTIE KUN JE.... en HET VERSCHILT PER LAND HOE JE HET AANPAKT.... en: IK ZOU VOOR SPECIFIEK MEXICO WEL EVEN ERIN MOETEN DUIKEN
En nee mijn reizen zijn nooit marteltrips. Dat kan iedereen die er wat over heeft gezien of gelezen, beamen


Als je het over een tripje in frankrijk oid had lijkt het mij niet relevant in dit topic….