Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:38

germie schreef:
En wat Vuurvleugels nu weer schrijft is meer dan een vuile gore belediging mijn kant op. Dit hoort zeker niet op bokt en dat zal ik ook melden.
Kennelijk mag je op bokt ook mensen zwart maken.


Jij maakt zonder problemen een heel bedrijf zwart terwijl dat bedrijf eigenlijk niks fout heeft gedaan, vind je dat dan wel oké?

Winged schreef:
Voor de huidige zaak: neem rustig contact op met de rabobank en leg de situatie uit. Luister naar wat de rabobank erover te zeggen heeft. Zij zijn hierin slechts de faciliterende partij en daarin dus niet de partij die de fout heeft gemaakt. Dat is weer de persoon die het bedrag heeft afgeschreven en weer terug heeft gestort. Die moet opdraaien voor het bedrag.


Ik denk dat dat schip al gevaren en gezonken is. Als TS met dezelfde toon als hier gaat lopen bakkesen bij de Rabobank en ze ervan beschuldigd dat ze geld van haar stelen vermoed ik zomaar dat de redelijkheid van hen ook vrij snel ophoudt. Ik zou als bedrijf écht niet hollen voor iemand die, in mijn ogen, onredelijk communiceert. 136 euro is een hoop geld, maar als je nu geen boodschappen meer kan doen maar wél op vakantie kan dan gaat vind ik dat je op zijn minst onverstandig met geld omgaat.

Ik wens je succes TS met het terugkrijgen van de 136 en de bedrijven met wie je te maken heeft sterkte met de afwikkeling.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:41

Urbanus schreef:
Is een gofundme geen optie? Ik vind het heel heftig om te lezen dat je geen boodschappen meer kunt doen nu.


:')
Mag hopen dat dit sarcastisch is.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:43

germie schreef:
KSHancox schreef:
Ik gun je veel wijsheid TS. En wat meer rust in je koppie want daar lijkt een enorme storm te woeden.

Klopt, want het kan voor sommigen echt het bedrag zijn om rond te komen of net niet. DUs ja, zomaar geld missen kan dan wel een probleem zijn.
Vandaag is het weer payday gelukkig.

Maar je wil wel naar Cuba of Amerika en je wilt wel een bergtocht gaan maken?
Ik zou mijn prioriteiten ergens anders gaan inzetten.

ChoiixJarig
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:44

Ik kijk even puur naar de feiten en laat het emotionele bewust even achterwege.

1. Er heeft een onterechte transactie plaatsgevonden van 5000 dollar afschrijving
2. Die is op een incorrecte manier gecorrigeerd, waardoor koersopslag is berekend.

Dat laatste is niet fout van de Rabobank, zoals eerder gezegd zijn zij slechts uitvoerende partij van de transacties. Het punt is dat je dus bij de Rabobank de eerste transactie moet betwisten, die had niet plaats mogen vinden. Dan kan die teruggedraaid worden.

Andersom moet Santander de betaling van 5k dollar aan jou betwisten en dan krijgen zij die weer terug. De koersopslag wordt in dat geval ongedaan gemaakt want de transactie had er niet mogen zijn.

Dat het geld terug is, is feitelijk gezien irrelevant daar het om twee verschillende transacties gaat. Helaas voor jou is de Rabobank voor wat betreft de koersopslag geen partij, die is terecht want zij moesten voor jou dollars kopen, maar als je beide transacties ongedaan laat maken (dus jij de eerste betwisten en dan komt Santander vanzelf wel op de lijn omdat zij 5000 dollar missen) heb je een gerede kans dat de 136 euro terug kan komen.

Maar: Feit is, de fout ligt bij Santander, NIET bij de Rabobank.

Nu dan het emotionele aspect: Natuurlijk is het heel vervelend dat door een fout van een ander jij ineens 136 euro moet missen. Ik hoop dan ook dat je er bij de Rabobank uit kan komen en dat ze de transactie willen betwisten en terug willen halen, want gevoelsmatig is het wel zo dat je je gepiepeld voelt natuurlijk. Maar let wel op dat je hiervoor op de juiste manier contact opneemt en het op de juiste manier op laat lossen.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:45

Eleeke schreef:
Wat doe iedereen hier verschrikkelijk onaardig.


Ik weet nog niet zo net of dit alleen bij het verhuurbedrijf ligt.

De vraag is of rabobank de afschrijving wel had mogen accepteren in de eerste plaats.

Als een willekeurig bedrijf geld van mijn rekening laat afschrijven alsof het een automatische incasso is. Waar ik dus geen toestemming voor heb gegeven.... Dan ga ik ook naar de bank omhet op te lossen.


Als de borgreservering al vrij gegeven was. Is de afschrijving dus een ongeoorloofde afschrijving zonder toestemming of handtekening van TS. En dan vraag ik me af of de bank die afschrijving wel mag uitvoeren.

Ook had Ts toch helemaal geen limiet meer van 5000 toch?

Maar Germie. Het helpt als je naar de bank rustig en helder het verhaal doet zonder te beschuldigen. Dan doen mensen meer voor je.

De limiet komt weer vrij als de reservering er af is. En dat is dus gebeurd. Dus ik zag zondagavond dat ik weer een bestedingsruimte had van meer dan 5000 euro. Ook maandag gechecked, alles leek in orde. Ik heb op dat moment de rekening nageplozen en er was geen reservering meer, ook geen afschrijving of wat dan ook. Ik heb zeker weten reservering zien staan in het overzicht toen ik het gecontroleerd heb, al op 2 maart toen ik dus de borg betaald heb. De autohuur zelf was tevens een afschrijving. Dus daar klopte alles nog. Ook dat ik dus tot teruggave van de auto een lager limiet had als bestedingsruimte. De bestedingsruimte was dus na het sluiten van het contract weer vrijgegeven.
Ik heb een mail als bewijs dat de receipt gesloten is bij de verhuurder met daarin een bewijs voor het cancellen van de reservering. Dat is dus ook gebeurd. Daarna is er dus pas afgeschreven, en daar heb ik dus geen toestemming voor gegeven. Dat is gebeurd op het moment dat de limiet nog wel tijdelijk hoger stond, maar na het sluiten van het contract met de verhuurder.
Er is dus wel degelijk afgeschreven zonder mijn toestemming. Dus na het sluiten van het contract. Ik heb helaas geen schermprintjes gemaakt (tja, wie maakt dat nu van bankgegevens) waarop duidelijk de reservering stond en daarna de vrijgave (dus niets meer van te vinden).
Je vindt immers bij het tanken ook nooit een afschrijving en bijschrijving, je vindt alleen maar het bedrag waarvoor je daadwerkelijk getankt hebt. Behalve als je tijdens het tanken inlogt, dan zie je dus dat er wat afgeschreven is, maar dat is een minuut na het tanken weer weg. Ik heb dat ook wel eens gezien. Nu had je ook niet om een afschrijving en bijschrijving gemaald als het je geen geld gekost had. Dan was het hooguit een 'raar' geweest, maar het bedrag klopt dan in totaal nog.
Maar ik heb dus geen toestemming gegeven voor deze transactie. Daar gaat het om.

En ja, het was voor mij zeker even schrikken, je verwacht ergens saldo te hebben en dat is er ineens niet meer. Ik leef in Nederland zo zuinig mogelijk, juist om dan af en toe leuke dingen te kunnen doen. Ik laat ontzettend veel dingen voor af en toe wat leuks. De en en kan ik niet hoor.

Nu wordt Cuba er bij gehaald (Amerika is helemaal niet aan de orde nu, maar mogelijk in de toekomst), daarin staat ook dat het voor een WK is. Dat betekent dat je zelf weinig kosten er aan hebt, je wordt uitgezonden. Welke kosten zelf gedragen moeten worden weet ik ook nog niet, maar er is gezegd dat extra reisdagen voor eigen rekening zijn, dat is op zich logisch natuurlijk. Dus ook daar wordt weer wat bedacht wat niet klopt. :P En of ik wel of niet ga weet ik nog niet. Ik wacht op meer informatie.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:51

Zelda_Link schreef:
Uit je eigen Bokt profiel:

‘Er zijn veel mensen die niet lezen, of niet goed lezen en zelf wat interpreteren wat er helemaal niet staat. Voordat je een bewering doet moet je hier nog eens goed over nadenken. Een los woord kan iets heel anders betekenen. Er zelf wat bij verzinnen en als waarheid verkondigen betekent niet dat het de waarheid is.’

Lees dit topic nog eens terug met deze woorden van jezelf in je achterhoofd.

Ga goed lezen en niet zelf interpreteren wat er staat (want bijna niemand zegt dat je er niet achteraan moet en dat het niet veel geld is), denk na voordat je een bewering doet (ga niet gelijk roepen dat je bent bestolen) en ga je eigen verzinsels niet als waarheid verkondigen (dat Rabobank doelbewust jouw geld steelt en heel Bokt tegen je is).

Ik gun je echt meer rust in je hoofd, en hoop dat je het geld terugkrijgt, maar wel van de goede partij. En mocht de verhuurder geen thuis geven: Als je beetje fatsoenlijk doet tegen de Rabobank, heb je best kans dat zij het uit coulance vergoeden (dus niet omdat je er recht op hebt, maar omdat zij het ook vervelend voor je vinden). Maar echt, dan moet je ze niet uitmaken voor dieven en zo. Dat helpt je zaak echt niet. Wees aardig en beleefd en leg het verhaal uit aan de hand van de feiten en niet van je eigen interpretaties. Dan kom je echt een heel eind bij de Rabobank!


Wat nou als je hier eens op reageert ipv alleen maar je verhaal herhalen? Vond dit een hele sterke van Zelda_Link, zo kom je nog eens ergens.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:52

Germie, het schiet eerlijk gezegd behoorlijk in het verkeerde keelgat dat je jezelf als een soort Kruimeltje neerzet en jezelf meermaals als 'slachtoffer' aanduidt. Echt, ga je schamen. Dit kan echt niet.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:55

Misschien een tip voor de volgende keer: direct je bestedingslimiet weer terug zetten naar bijvoorbeeld €500. Koersopslag gaat met % dus als het dan fout gaat, dan ben je wel wat geld kwijt, maar niet z'n bedrag als nu.

Of met een prepaid creditcard betalen en het geld direct na vrijkomen terug boeken naar een andere rekening. Dan kunnen ze helemaal niets.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:02

Indien er een vermoeden is dat deze afschrijving een fraudeleuze transactie betreft zou je nog bij de Rabo kunnen vragen of hun fraudedesk ernaar kan kijken. Met relevante documenten erbij aan de hand waarvan ze aannemelijk kunnen maken dat het om fraude gaat.

De Rabobank is in ieder geval niet degene die iets fout heeft gedaan, dan moet je bij de opdrachtgever (verhuurbedrijf) zijn.


En echt als het voor jou zo'n drama is om 136 euro te missen en je dan droog brood moet eten (overdramatic much :') ) ga alsjeblieft heel, maar dan HEEL goed erover nadenken of je al die toekomstige verre vliegreizen en spannende activiteiten in het buitenland daadwerkelijk kunt betalen. Dat dingen misgaan en je geld uit je eigen zak moet neerleggen, dat hoort er gewoon bij :j Je wilt Kilimanjaro beklimmen maar zit om honderd euro te miepen alsof de wereld vergaat :') nou veel kleinere bezuinigingen bij dergelijke tocht kunnen mensen gezondheid of zelfs het leven kosten.

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:02

Germie, als je het bedrijf opzoekt op Google lees je in de recente reviews dat je niet de enige bent waarbij ongeoorloofde bedragen zijn ingehouden op de creditcard. Dit probleem komt dus door het autoverhuur bedrijf.

Je kunt contact opnemen met een mod om de titel van je bericht aan te passen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:20

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 11:25

Eapy schreef:
Germie, als je het bedrijf opzoekt op Google lees je in de recente reviews dat je niet de enige bent waarbij ongeoorloofde bedragen zijn ingehouden op de creditcard. Dit probleem komt dus door het autoverhuur bedrijf.

Je kunt contact opnemen met een mod om de titel van je bericht aan te passen.

Het is niet ingehouden, het is daarna afgeschreven. Het gaat om iets daarna.

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:26

germie schreef:
Eapy schreef:
Germie, als je het bedrijf opzoekt op Google lees je in de recente reviews dat je niet de enige bent waarbij ongeoorloofde bedragen zijn ingehouden op de creditcard. Dit probleem komt dus door het autoverhuur bedrijf.

Je kunt contact opnemen met een mod om de titel van je bericht aan te passen.

Het is niet ingehouden, het is daarna afgeschreven. Het gaat om iets daarna.


Maar het heeft dus te maken met de autoverhuur? Toch?

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 11:28

Feitelijk niet, want het contract was al gesloten. Dan mogen ze dus niets meer doen. Daarna is er dus afgeschreven en vrijwel direct bijgeschreven. Dus na het sluiten van het contract.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:29

Ik denk eigenlijk dat het bedrijf het expres doet omdat zij daar een beetje aan overhouden. Het is wel Mexico hé, niet Duitsland. Ze weten dat ze daar mee weg komen.

Eventueel nog de reisverzekering vragen?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 24-03-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:29

germie schreef:
Feitelijk niet, want het contract was al gesloten. Dan mogen ze dus niets meer doen. Daarna is er dus afgeschreven en vrijwel direct bijgeschreven. Dus na het sluiten van het contract.


Ze mogen niks meer doen, maar dat hebben ze wel gedaan. Begrijp ik het zo goed? Het autoverhuur bedrijf heeft de opdracht gegeven tot afschrijving?

Nymphe

Berichten: 507
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:31

Als het autoverhuurbedrijf opdracht heeft gegeven voor de onterechte af- en bijschrijving waardoor jij extra kosten hebt dan moet je bij hun gaan klagen, de rabobank voert alleen de opdracht uit..

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 11:31

Eapy schreef:
germie schreef:
Feitelijk niet, want het contract was al gesloten. Dan mogen ze dus niets meer doen. Daarna is er dus afgeschreven en vrijwel direct bijgeschreven. Dus na het sluiten van het contract.


Ze mogen niks meer doen, maar dat hebben ze wel gedaan. Begrijp ik het zo goed? Het autoverhuur bedrijf heeft de opdracht gegeven tot afschrijving?

Daar ga ik wel van uit. Ik heb niets getekend, en zeker geen opdracht gegeven. Zij stellen we hebben het hersteld, maar het is wel in mijn nadeel, waarvan de Rabobank dus het grootste bedrag van het verschil pakt. Feitelijk heeft er een afschrijving plaatsgevonden zonder mijn toestemming, daarmee kan ik feitelijk ook niet naar die partij gaan, want ik heb daar geen contract meer mee. Dat is wat me aan de andere kant dus verteld wordt en dat ik dus bij de Rabobank moet zijn (het kastje muur, kluitje riet).
Ik heb nu overal vragen uitstaan, maar het lijkt op wijzen naar elkaar.

hagelslag
Berichten: 9069
Geregistreerd: 18-09-10

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:35

Maar toen jij de auto ging huren
Heb jij ondertekend dat ze 5000 aan borg mochten "hebben".

Dus feitelijk heb je in eerste instantie wel toestemming gegeven.
Je hebt de auto ingeleverd en daarna is door het verhuur bedrijf iets fout gegaan
Deze fout is vrij vlot gecorrigeerd.
Maar door de wisselkoers mis jij 136 euro.

Dus je hebt toestemming gegeven op het moment dat jij de auto wou huren.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:36

germie schreef:
Eleeke schreef:
Wat doe iedereen hier verschrikkelijk onaardig.


Ik weet nog niet zo net of dit alleen bij het verhuurbedrijf ligt.

De vraag is of rabobank de afschrijving wel had mogen accepteren in de eerste plaats.

Als een willekeurig bedrijf geld van mijn rekening laat afschrijven alsof het een automatische incasso is. Waar ik dus geen toestemming voor heb gegeven.... Dan ga ik ook naar de bank omhet op te lossen.


Als de borgreservering al vrij gegeven was. Is de afschrijving dus een ongeoorloofde afschrijving zonder toestemming of handtekening van TS. En dan vraag ik me af of de bank die afschrijving wel mag uitvoeren.

Ook had Ts toch helemaal geen limiet meer van 5000 toch?

Maar Germie. Het helpt als je naar de bank rustig en helder het verhaal doet zonder te beschuldigen. Dan doen mensen meer voor je.

De limiet komt weer vrij als de reservering er af is. En dat is dus gebeurd. Dus ik zag zondagavond dat ik weer een bestedingsruimte had van meer dan 5000 euro. Ook maandag gechecked, alles leek in orde. Ik heb op dat moment de rekening nageplozen en er was geen reservering meer, ook geen afschrijving of wat dan ook. Ik heb zeker weten reservering zien staan in het overzicht toen ik het gecontroleerd heb, al op 2 maart toen ik dus de borg betaald heb. De autohuur zelf was tevens een afschrijving. Dus daar klopte alles nog. Ook dat ik dus tot teruggave van de auto een lager limiet had als bestedingsruimte. De bestedingsruimte was dus na het sluiten van het contract weer vrijgegeven.
Ik heb een mail als bewijs dat de receipt gesloten is bij de verhuurder met daarin een bewijs voor het cancellen van de reservering. Dat is dus ook gebeurd. Daarna is er dus pas afgeschreven, en daar heb ik dus geen toestemming voor gegeven. Dat is gebeurd op het moment dat de limiet nog wel tijdelijk hoger stond, maar na het sluiten van het contract met de verhuurder.
Er is dus wel degelijk afgeschreven zonder mijn toestemming. Dus na het sluiten van het contract. Ik heb helaas geen schermprintjes gemaakt (tja, wie maakt dat nu van bankgegevens) waarop duidelijk de reservering stond en daarna de vrijgave (dus niets meer van te vinden).
Je vindt immers bij het tanken ook nooit een afschrijving en bijschrijving, je vindt alleen maar het bedrag waarvoor je daadwerkelijk getankt hebt. Behalve als je tijdens het tanken inlogt, dan zie je dus dat er wat afgeschreven is, maar dat is een minuut na het tanken weer weg. Ik heb dat ook wel eens gezien. Nu had je ook niet om een afschrijving en bijschrijving gemaald als het je geen geld gekost had. Dan was het hooguit een 'raar' geweest, maar het bedrag klopt dan in totaal nog.
Maar ik heb dus geen toestemming gegeven voor deze transactie. Daar gaat het om.

En ja, het was voor mij zeker even schrikken, je verwacht ergens saldo te hebben en dat is er ineens niet meer. Ik leef in Nederland zo zuinig mogelijk, juist om dan af en toe leuke dingen te kunnen doen. Ik laat ontzettend veel dingen voor af en toe wat leuks. De en en kan ik niet hoor.

Nu wordt Cuba er bij gehaald (Amerika is helemaal niet aan de orde nu, maar mogelijk in de toekomst), daarin staat ook dat het voor een WK is. Dat betekent dat je zelf weinig kosten er aan hebt, je wordt uitgezonden. Welke kosten zelf gedragen moeten worden weet ik ook nog niet, maar er is gezegd dat extra reisdagen voor eigen rekening zijn, dat is op zich logisch natuurlijk. Dus ook daar wordt weer wat bedacht wat niet klopt. :P En of ik wel of niet ga weet ik nog niet. Ik wacht op meer informatie.



hmmm dat klinkt alsof het autoverhuurbedrijf de vrijgave weer heeft ingetrokken. En daardoor verdwenen.
In elk geval heeft niet de rabobank die vrijgave ingetrokken om zo jou 136 euro afhandig te maken.
De Rabobank is in dit hele verhaal idd gewoon vergelijkbaar met de PostNL ( of DHL of whatever welk vervoerbedrijf) bezorger en niet de winkel. Hoe graag jij er ook die winkel van wil maken.

Ik hoop tevens dat je je bij de Rabobank in een stuk subtielere manier hebt uitgedrukt en niet begonnen bent over 'dit is mijn geld stelen'en 'ik moet nu dankzij jullie droog brood eten'.
Heb je dat wel gelijk op tafel gegooid, dan kan je nu wel raden wat de uitslag van je klacht zal zijn; die zal ongegrond worden verklaard, want 1) de Rabobank heeft niks verkeerd gedaan en je had dus alleen op coulance kunnen rekenen.
En 2) door je beschuldigingen kun je nu wel fluiten naar enige vorm van coulance.

Je moet bij het verhuurbedrijf zijn; die hebben opdracht gegeven.
Zoals iemand al zei; Mexico is wel 1 van de meest corrupte landen ter wereld met een zeer veel criminaliteit en niet alleen op straat, maar ook veel witte boorden criminaliteit.
Waarmee je kans om bij de juiste partij je geld terug te krijgen praktisch 0 is, maar zou er zelf wel gewoon een mail aan wagen; nee heb je, ja kun je krijgen........maar dan wel in nette woorden; doe alsof je neus bloed en stel het op alsof je oprecht geloofd dat ze geheel per ongeluk een fout hebben gemaakt en dat je heel blij bent dat ze gelijk die fout hersteld hebben, maar dat deze fout jou 136 euro heeft gekost. Of zij aub die fout willen herstellen en jij echt het volledige bedrag terug hebt.


Alleen superrijke, machtige mensen kunnen hun gelijk opeisen...of ze nu gelijk hebben of niet.......De rest doet er verstandig aan eerst met een flinke pot honing hun gelijk te halen...niet direct met salpeterzuur ( ja azijn is te licht voor hoe ts zich op dit moment uit over de kwestie; ik hoop dan ook oprecht dat ze zich niet in gelijke bewoordingen zich bij de bank heeft gemeld en in dr klacht en de klacht op de klacht; coulance van de Rabobank was tenslotte nog de beste kans om het geld terug te krijgen)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-03-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:37

germie schreef:
Daar ga ik wel van uit. Ik heb niets getekend, en zeker geen opdracht gegeven. Zij stellen we hebben het hersteld, maar het is wel in mijn nadeel, waarvan de Rabobank dus het grootste bedrag van het verschil pakt. Feitelijk heeft er een afschrijving plaatsgevonden zonder mijn toestemming, daarmee kan ik feitelijk ook niet naar die partij gaan, want ik heb daar geen contract meer mee. Dat is wat me aan de andere kant dus verteld wordt en dat ik dus bij de Rabobank moet zijn (het kastje muur, kluitje riet).


Nog een keertje - je moet bij je autoverhuur bedrijf zijn. En het contract wat je met hen hebt goed nalezen, desnoods met rechtsbijstand, waarschijnlijk staat daar ergens in witte inkt dat zij borg mogen afschrijven na goedkeuring contract. Waarschijnlijk heb je wél toestemming gegeven voor afschrijvingen toen je het contract met hen aanging.

Ik zal het herhalen, en dan langzaam - je moet niet bij de Rabobank zijn, ze hebben geen geld van je gestolen. Insinueren dat dat wel zo én een compleet ongefundeerde beschuldiging van diefstal vind ik echt heel asociaal.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:37

Nogmaals de rabobank is de uitvoerende partij. Die voert de opdracht uit.
Het verhuurbedrijf is degene waar je moet zijn.
Dus klachten bij het verhuurbedrijf.
Hopelijk dringt dit tot je door

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

germie schreef:
Daar ga ik wel van uit. Ik heb niets getekend, en zeker geen opdracht gegeven. Zij stellen we hebben het hersteld, maar het is wel in mijn nadeel, waarvan de Rabobank dus het grootste bedrag van het verschil pakt. Feitelijk heeft er een afschrijving plaatsgevonden zonder mijn toestemming, daarmee kan ik feitelijk ook niet naar die partij gaan, want ik heb daar geen contract meer mee. Dat is wat me aan de andere kant dus verteld wordt en dat ik dus bij de Rabobank moet zijn (het kastje muur, kluitje riet).


Het contract wat je had is misschien beëindigd, maar er staat wel in wat het bedrijf wel of niet mag afschrijven. Als ze naderhand alsnog iets afschrijven dan valt dat nog steeds binnen contractbreuk. Je hebt er geen toestemming voor gegeven en ze hebben het wel gedaan, het lijkt me dan dat de partij waar je contact mee moet opnemen om de kwestie volledig op te lossen het autoverhuur bedrijf is.

Als ik een telefoon van KPN heb, en mijn contract met hen is beëindigd maar ze schrijven ten onrechte geld af nadat de contracttermijn is verlopen dan klop ik nog steeds aan bij KPN. Niet (alleen) bij mijn bank. Dan is het contract beëindigd maar is KPN nog steeds de partij waar de fout bij ligt en kan ik nog steeds beroep doen op onze gemaakte afspraken.

Het ligt niet aan de Rabobank. Dit is een automatisch proces. Er zit niemand bij de Rabobank nu te gniffelen omdat ze jouw €136 in handen hebben.

Supervixen

Berichten: 12864
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

Je bent twee dagen aan het huilen om dit bedrag en zegt dat je geen boodschappen kunt halen, terwijl je wel een vakantie naar Mexico hebt gemaakt en pasgeleden ook naar Lapland bent geweest. Ook nog een heel topic waarop je het hebt over de Kilimanjaro beklimmen.
Ik zou maar eens even niet op reis gaan en prioriteiten stellen zoals hier eerder is gezegd. Eerst maar eens flink sparen.

Ja 136 euro is veel geld, ik zou er ook van balen en er zo goed mogelijk achteraan gaan om het terug te krijgen. Proberen te achterhalen waar het mis gaat.
Maar ik zou er geen enorm drama topic van maken. Dat vraagt ook om reacties waar je niet op zit te wachten natuurlijk.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

Je hebt er geen contract meer mee, maar ze hebben wel iets ongeoorloofd gedaan.
Als je het over stelen hebt, dan lijkt het er meer op dat het verhuurbedrijf met een slim trucje (afschrijven en weer terugstorten en profiteren van de wisselkoers) geld van je steelt.
En dan heb je nogmaals kosten aan de bank, maar dat zijn terechte kosten die horen bij een afschrijving.

De bank checkt niet of dat contract nog geldig is, die doen wat gezegd wordt als er geen reden is om onraad te ruiken.

De vergelijking van Eapy is een goede, lees die eens door.