Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:44

Oh en idd is je beschuldiging dat de Rabobank geld van je gestolen heeft pure laster. En ondanks dat iedereen je er op gewezen heeft dat dit niet waar is en dat de bank niks verkeerd heeft gedaan, blijf je dat volhouden.

Hopelijk is er niet iemand op de juridische afdeling van de bank die dit topic tegenkomt of waar je nog meer op internet deze beschuldiging hebt geuit ( FB?), want ze kunnen je in wezen, als ze echt genoeg ervan hebben, je voor de rechter slepen voor smaad en laster en dan kost het je heel wat meer dan 136 euro.


Wat dat betreft doe je er verstandig aan om een verzoek bij Bokt in te dienen om het topic te verwijderen.......en mocht je idd je ook nog op SM hebben rondstrooien dat de rabo 136 euro van je gejat heeft; direct verwijderen.
Voor je eigen bestwil....

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:48

xxCYNNxx schreef:
Oh en idd is je beschuldiging dat de Rabobank geld van je gestolen heeft pure laster. En ondanks dat iedereen je er op gewezen heeft dat dit niet waar is en dat de bank niks verkeerd heeft gedaan, blijf je dat volhouden.

Hopelijk is er niet iemand op de juridische afdeling van de bank die dit topic tegenkomt of waar je nog meer op internet deze beschuldiging hebt geuit ( FB?), want ze kunnen je in wezen, als ze echt genoeg ervan hebben, je voor de rechter slepen voor smaad en laster en dan kost het je heel wat meer dan 136 euro.


Wat dat betreft doe je er verstandig aan om een verzoek bij Bokt in te dienen om het topic te verwijderen.......en mocht je idd je ook nog op SM hebben rondstrooien dat de rabo 136 euro van je gejat heeft; direct verwijderen.
Voor je eigen bestwil....

xxCYNNxx
Zoiets vind ik net zoveel drama als wat ts er van maakt.
Alsof de Rabobank daar wat mee gaat doen...dan hebben ze wel erg veel personeel over

Anoniem

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:49

In plaats van hier constant in de slachtofferrol te vliegen kun je wellicht beter je energie steken in contact opnemen met de verhuurder. Heb je dat inmiddels al gedaan?

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:52

Nee, duh, als ze het hierbij laat niet nee....maar als iemand maar door en door blijft gaan...hoe lang is ze van plan rond te bazuinen dat de bank geld gestolen heeft?
Op een gegeven moment is een bank het gewoon zat ( of ieder ander bedrijf), zeker als het ineens allemaal anderen aantrekt die ook met vage beschuldigingen komen die voor hen alleen maar tijdverspilling is. En dus uiteindelijk geld kost.

Dan ga je als bank/bedrijf iemand als voorbeeld stellen voor de rest.

En zoals ts tekeer gaat heb ik niet het idee dat ze het bij vandaag laat met dr beschuldigingen...en ongetwijfeld ook niet alleen op Bokt.

edit; en 10 jaar terug zou ik hetzelfde zeggen als jij hoor; hier gaat de bank je niet voor aanklagen. Maar anno 2023 zijn er een hoop mensen die zeer makkelijk en snel allerlei dingen aan te praten is. Kijk alleen al naar comments op FB hoe daar de boel gigantisch escaleert en er eigenlijk amper nog een zinnig mens terug te vinden is daar.
Een beschuldiging is op sm alleen al heel snel getransformeerd tot keiharde feit bij diegenen die graag willen geloven dat de bank zo makkelijk geld van iemand kan stelen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-03-23 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:54

Choiix schreef:
Ik kijk even puur naar de feiten en laat het emotionele bewust even achterwege.

1. Er heeft een onterechte transactie plaatsgevonden van 5000 dollar afschrijving
2. Die is op een incorrecte manier gecorrigeerd, waardoor koersopslag is berekend.

Dat laatste is niet fout van de Rabobank, zoals eerder gezegd zijn zij slechts uitvoerende partij van de transacties. Het punt is dat je dus bij de Rabobank de eerste transactie moet betwisten, die had niet plaats mogen vinden. Dan kan die teruggedraaid worden.

Andersom moet Santander de betaling van 5k dollar aan jou betwisten en dan krijgen zij die weer terug. De koersopslag wordt in dat geval ongedaan gemaakt want de transactie had er niet mogen zijn.

Dat het geld terug is, is feitelijk gezien irrelevant daar het om twee verschillende transacties gaat. Helaas voor jou is de Rabobank voor wat betreft de koersopslag geen partij, die is terecht want zij moesten voor jou dollars kopen, maar als je beide transacties ongedaan laat maken (dus jij de eerste betwisten en dan komt Santander vanzelf wel op de lijn omdat zij 5000 dollar missen) heb je een gerede kans dat de 136 euro terug kan komen.

Maar: Feit is, de fout ligt bij Santander, NIET bij de Rabobank.

Nu dan het emotionele aspect: Natuurlijk is het heel vervelend dat door een fout van een ander jij ineens 136 euro moet missen. Ik hoop dan ook dat je er bij de Rabobank uit kan komen en dat ze de transactie willen betwisten en terug willen halen, want gevoelsmatig is het wel zo dat je je gepiepeld voelt natuurlijk. Maar let wel op dat je hiervoor op de juiste manier contact opneemt en het op de juiste manier op laat lossen.

Ik had zo'n reactie als deze op pagina 1 verwacht van dit topic maar dit is inderdaad wat je wil doen. Er is een onterechte transactie gedaan, mogelijk zelfs boven je bestedingslimiet. Het leuke van creditcards is dat je kan zeggen 'joe dit was geen aankoop van mij' en dat ze het dan voor je corrigeren. Kortom, even kalmeren, desnoods over het weekend en dan de Rabo weer bellen dat er een onterechte/frauduleuze transactie heeft plaatsgevonden die rechtgetrokken moet worden. Dit is niet hun fout maar ze kunnen je wel helpen om het op te lossen. Maar niet door 136 euro over te maken, maar door één (of tzt twee) transacties terug te draaien.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:59

nps schreef:
germie schreef:
Daar ga ik wel van uit. Ik heb niets getekend, en zeker geen opdracht gegeven. Zij stellen we hebben het hersteld, maar het is wel in mijn nadeel, waarvan de Rabobank dus het grootste bedrag van het verschil pakt. Feitelijk heeft er een afschrijving plaatsgevonden zonder mijn toestemming, daarmee kan ik feitelijk ook niet naar die partij gaan, want ik heb daar geen contract meer mee. Dat is wat me aan de andere kant dus verteld wordt en dat ik dus bij de Rabobank moet zijn (het kastje muur, kluitje riet).


Nog een keertje - je moet bij je autoverhuur bedrijf zijn. En het contract wat je met hen hebt goed nalezen, desnoods met rechtsbijstand, waarschijnlijk staat daar ergens in witte inkt dat zij borg mogen afschrijven na goedkeuring contract. Waarschijnlijk heb je wél toestemming gegeven voor afschrijvingen toen je het contract met hen aanging.

Ik zal het herhalen, en dan langzaam - je moet niet bij de Rabobank zijn, ze hebben geen geld van je gestolen. Insinueren dat dat wel zo én een compleet ongefundeerde beschuldiging van diefstal vind ik echt heel asociaal.


Ben je jurist? Ik vraag me zeer sterk af of dit advies van jou klopt namelijk.

TS ga alsjebleift naar je rechtsbijstand, nadat je een rustig g esprek hebt gehad met Rabobank.
Het kan zijn dat Rabnobank best wil helpoen. Want een frauduleuze afschrijving, die rechtgezet is. Banken hebben nml ook zorgplicht

( zoals je bijvoorbeeld je geld terugkrijgt al iemand met een gestolen pinpas je rekening leeghaald )

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:02

De rabobank kan je idd benaderen, maar niet alleen om de 136 euro die niet gestolen is. Wel dat die 1e afschrijving niet terecht was en geen toestemming voor was. En dat kan een andere uitkomst geven idd. Alleen aangeven dat die 136 euro terug moet kom je nergens mee.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:03

Banken hebben inderdaad een zorgplicht. Heb dat afgelopen periode voor een luizige €11 ,- dat aan de hand gehad.
Netjes de regels gevolgd, aangifte gedaan, bank een kopie bezorgt en had binnen 14 dagen mijn geld terug. Bank heeft de andere partij gemeld dat geld ontvangen en niks toesturen m niet gaat worden. }>

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:06

Prachtig natuurlijk „contractbreuk“ en fraude.
Ik denk dat de gemiddelde handelaar in Mexico echt niet van wakker ligt hoor :P

Probeer op een fatsoenlijke manier de klantenservice en je verzekeringen. Als zij geen oplossing zien dan ben je gewoon opgelicht. Pech gehad.

Mijn collega is overigens 3x beroofd toe hij daar was en een zus van een collega in een drukke horeca gelegenheid verkracht. Als de fout in Mexico ligt dan…tja..
Liever je energie aan wat anders besteden.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 12:15

Zoals reeds eerder aangegeven, de titel kan ik niet wijzigen. Dat mag wel heb ik al aangegeven.

Er is dus op dit moment van alles uitgezet. Ook dat heb ik reeds gezegd.

Meer hoeft er niet gezegd te worden. Topic kan dus gewoon dicht of weg of wat dan ook. Maar er zijn dus meer wegen bewandeld.

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:22

Je kunt contact opnemen met een mod om de titel te wijzigen, als je dat wilt.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:26

Topic weg of dicht gebeurt niet zo snel. Het zakt vanzelf weg. En titel veranderen zal je een mod voor moeten pben.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:28

Ik heb meerdere berichten getemd. Hoe halen mensen het in hun hoofd om zulke persoonlijke aanvallen te doen op iemand die duidelijk hartstikke van slag is over dit voorval.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:29

PSvanLot schreef:
Waarom is rechtsbijstand te laat? Zij kunnen toch juist heel goed helpen bij geleden schade op welk vlak dan ook?

Op het moment dat je al een geschil hebt lopen en je gaat daarna een rechtsbijstandverzekering afsluiten zal deze de lopende zaak niet behandelen. Meestal bij de aanvraag wordt dat gevraagd en ook de vraag of je binnen een korte termijn verwacht gebruik te gaan maken van de verzekering. Bij ons was dat binnen 3 weken.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:30

Maar als je et al 1 hebt is het wel handig om daar aan te kloppen.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 12:30

Eleeke schreef:
Ik heb meerdere berichten getemd. Hoe halen mensen het in hun hoofd om zulke persoonlijke aanvallen te doen op iemand die duidelijk hartstikke van slag is over dit voorval.

Bedankt. En ja, het zit me hoog, ik heb er inderdaad slecht door geslapen. Vooral ook dat er zo gemakkelijk door iedereen gezegd wordt, zo zijn de regels, u hebt pech, zowel op bokt als door de bank zelf. Maar het is dus wel een groot bedrag wat even foetsie is voor iets waar je dus niets aan kunt doen, want je hebt geen toestemming gegeven.

Niobe

Berichten: 7991
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:31

germie schreef:
Eleeke schreef:
Ik heb meerdere berichten getemd. Hoe halen mensen het in hun hoofd om zulke persoonlijke aanvallen te doen op iemand die duidelijk hartstikke van slag is over dit voorval.

Bedankt. En ja, het zit me hoog, ik heb er inderdaad slecht door geslapen. Vooral ook dat er zo gemakkelijk door iedereen gezegd wordt, zo zijn de regels, u hebt pech, zowel op bokt als door de bank zelf. Maar het is dus wel een groot bedrag wat even foetsie is voor iets waar je dus niets aan kunt doen, want je hebt geen toestemming gegeven.


Waarom blijf je daar zo op hangen? Er zijn genoeg mensen die met je meeleven en goede tips geven.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:31

Ze zeggen niet dat je pech hebt. Je moet het ANDERS aanpakken. Juist 99 van de 100 zeggen dat zij er ook achter aan zouden gaan, maar wel op een correcte manier bij de juiste partijen.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:32

Eleeke schreef:
Ik heb meerdere berichten getemd. Hoe halen mensen het in hun hoofd om zulke persoonlijke aanvallen te doen op iemand die duidelijk hartstikke van slag is over dit voorval.

Een organisatie onterecht beschuldigen van diefstal terwijl er herhaaldelijk is uitgelegd dat het niet bij de bank ligt maar bij het verhuurbedrijf is anders ook niet mals. Heb je dat bericht ook getemd?
Sommige mensen worden jammer genoeg nog steeds in bescherming genomen

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:33

precies...volgens mij was het er maar 1, misschien 2 die zeiden; let it go
De rest zegt gewoon dat het idd veel geld is, maar dat ze het nu verkeerd aanpakt.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:34

Dat is niet helemaal eerlijk, purny. Er zitten berichten tussen die onnodig zijn en jij vindt het ook fijn als er iemand voor je opkomt dan.

Nee, de rabobank vals beschuldigen is niet netjes. Maar daar is ze wel een beetje op teruggekomen. Daarbij is dat een groot bedrijf en geen mens

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:37

purny schreef:
Eleeke schreef:
Ik heb meerdere berichten getemd. Hoe halen mensen het in hun hoofd om zulke persoonlijke aanvallen te doen op iemand die duidelijk hartstikke van slag is over dit voorval.

Een organisatie onterecht beschuldigen van diefstal terwijl er herhaaldelijk is uitgelegd dat het niet bij de bank ligt maar bij het verhuurbedrijf is anders ook niet mals. Heb je dat bericht ook getemd?
Sommige mensen worden jammer genoeg nog steeds in bescherming genomen

en sommige mensen lijken zich er heerlijk bij te voelen zoveel mogelijk te hakken want het is Germie.
Ja,ze uit zich vaak onhandig, ja maakt keuzes die ik ook niet zou doen.
Maar dat geeft geen vrijbrief om te hakken.
En ieder die dat wel doet moet eens kijken naar zijn eigen blijkbaar lege gevoel in het leven.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:39

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om het gesprek constructief te houden, zonder boze, aanvallende of hele flauwe reacties. Probeer rationeel en oplossingsgericht te blijven en niet vanuit emotie te reageren, dan blijft de sfeer prettiger. Je kunt er ook voor kiezen het topic even weg te klikken ipv een negatieve reactie te plaatsen.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:40

MyWishMax schreef:
Dat is niet helemaal eerlijk, purny. Er zitten berichten tussen die onnodig zijn en jij vindt het ook fijn als er iemand voor je opkomt dan.

Nee, de rabobank vals beschuldigen is niet netjes. Maar daar is ze wel een beetje op teruggekomen. Daarbij is dat een groot bedrijf en geen mens

Er heerst hier op bokt wel degelijk een mentaliteit dat de een meer in bescherming wordt genomen dan de ander.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:47

OK, ik had niet gereageerd, juist omdat ik weet dat ik stekelig kan zijn naar deze TS.

Nu dan toch een goedbedoeld advies uit ervaring: VISA is de creditcard maatschappij. Ik heb ooit een foute afschrijving met bijbehorende kosten op een Rabobank Visa-kaart bij hen aangekaart én alles terug gekregen. Ging om een ons aangerekende taxirit van 155 dollar in New York City, terwijl het hotelpersoneel en koffer van een andere klant bij onze spullen had geladen. Die taxi moest dus terug en ik kreeg de kosten op mijn kaart. Netjes opgelost door VISA, via een klachtenformulier en buiten de Rabobank om.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 24-03-23 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt