Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:26


Telpeva

Berichten: 14815
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:29

Kimmie235 schreef:
purny schreef:
Misschien is het een idee om de discussie over armoede ergens anders te gaan voeren, in een nieuw topic?

Ik zou het fijn vinden als iedereen de ander met sympathie en respect behandelt. En ik neem het graag op tegen de bashers.

Ik vind de sympathie en het respect juist in jouw reacties ontbreken, zo hoe je over mensen praat die het slechter hebben als jezelf.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:46

Kimmie235 schreef:
purny schreef:
Misschien is het een idee om de discussie over armoede ergens anders te gaan voeren, in een nieuw topic?

Ik zou het fijn vinden als iedereen de ander met sympathie en respect behandelt. En ik neem het graag op tegen de bashers.


Iemand die letterlijk zegt dat armoede een keuze is mag daar niet op gebashed worden? Mooi.

Je voorbeeld met die rijst is gewoon armoede. Ik denk dat 100% van de belgen en nederlanders ermee eens is dat iemand die zich alleen een dieet van droge rijst en/of aardappelen kan veroorloven in armoede leeft.

Verder zie ik in brussel tientallen bedelaars in de straten. Ze zullen vast ‘s avonds ergens een veldbedje hebben. Maar geen armoede? Ahum?

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:50

Telpeva schreef:
Ik vind de sympathie en het respect juist in jouw reacties ontbreken, zo hoe je over mensen praat die het slechter hebben als jezelf.


Ik heb het over armoede, heel zwart wit, en zeg daarbij dat het buiten beschouwing gelaten dat het onmenselijk is. Maar als we het over de definitie hebben hoor ik nog steeds geen tegen geluiden, en heeft Dorien toch gelijk. Daar neem ik het dan graag voor op.

Kunnen voorzien in primaire behoefte zoals voedsel, hele dag alleen rijst, is geen armoede. Ik kan er niks aan doen dat die definitie zo is -O-
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 26-03-23 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast omdat deze niet klopte

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:51

Ik denk dat hier behoorlijk wordt afgedwaald. Ik volg dit topic omdat ik graag wil weten hoe het uitei afloopt, maar ik lees momenteel alleen maar over armoede in Nederland. Kunnen we on topic blijven?

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:52

Poekkie schreef:
Verder zie ik in brussel tientallen bedelaars in de straten. Ze zullen vast ‘s avonds ergens een veldbedje hebben. Maar geen armoede? Ahum?


Onmenselijk wel maar volgens de definitie van de VN niet nee. Tenminste, in Nederland, Brussel ken ik niet.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:56

Laura_ schreef:
Ik denk dat hier behoorlijk wordt afgedwaald. Ik volg dit topic omdat ik graag wil weten hoe het uitei afloopt, maar ik lees momenteel alleen maar over armoede in Nederland. Kunnen we on topic blijven?

Ja goed idee, als mensen stoppen met bashen kan dat weer.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:12

Eulogy schreef:
Citaat:
Paying the deposit at the rental location
When you pick up the rental car, you also pay the deposit. This means the amount will be reserved on your credit card. In addition, you can only pay the deposit with a credit card in your own name. Please note: nowadays, almost all credit cards have a PIN. You will often need this to pay the deposit, so make sure you have it with you, or that you have it memorized of course.


Reimbursement of the deposit
Once you return the rental car, it will be checked for any damage or other defects. If everything is in order, the amount reserved on your credit card will be released. It may take up to 20 working days before you see this on your credit card statement, depending on your credit card provider.



Er staat reserved, dat is wat anders (en dat is ook wat er normaliter gebeurt bij autohuur).

Normaal wel, maar er staat ook letterlijk "pay" en reimbursement, wat dus letterlijk schrijft betalen en terugstorten. Dus volgens hun regels hebben ze gelijk ... Wat ik niet wil zeggen dat het niet sneu is voor Germie, maar ze hebben wat om zich achter te verstoppen vrees ik

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:36

Kimmie235 schreef:
purny schreef:
Ik vind de sympathie en het respect juist in jouw reacties ontbreken, zo hoe je over mensen praat die het slechter hebben als jezelf.


Ik heb het over armoede, heel zwart wit, en zeg daarbij dat het buiten beschouwing gelaten dat het onmenselijk is. Maar als we het over de definitie hebben hoor ik nog steeds geen tegen geluiden, en heeft Dorien toch gelijk. Daar neem ik het dan graag voor op.

Kunnen voorzien in primaire behoefte zoals voedsel, hele dag alleen rijst, is geen armoede. Ik kan er niks aan doen dat die definitie zo is -O-

Kimmie die quote heb ik niet geplaatst?

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:37

purny schreef:
Kimmie die quote heb ik niet geplaatst?


Nee sorry ik zie het, even kijken of ik dat kan herstellen.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:39

Kimmie235 schreef:
purny schreef:
Kimmie die quote heb ik niet geplaatst?


Nee sorry ik zie het, even kijken of ik dat kan herstellen.

Kan niet meer, heb het wel gemeld maar moest voor telpeva zijn.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:40

Telpeva schreef:
Ik vind de sympathie en het respect juist in jouw reacties ontbreken, zo hoe je over mensen praat die het slechter hebben als jezelf.



Ik heb het over armoede, heel zwart wit, en zeg daarbij dat het buiten beschouwing gelaten dat het onmenselijk is. Maar als we het over de definitie hebben hoor ik nog steeds geen tegen geluiden, en heeft Dorien toch gelijk. Daar neem ik het dan graag voor op.

Kunnen voorzien in primaire behoefte zoals voedsel, hele dag alleen rijst, is geen armoede. Ik kan er niks aan doen dat die definitie zo is -O-

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:41

In ieder geval bedankt voor het proberen.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:46

Kimmie, kun je stoppen met de discussie uit z'n voegen te trekken

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:48

Urbanus schreef:
Kimmie, kun je stoppen met de discussie uit z'n voegen te trekken

Ik wilde herstellen voor Purny

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:49

Kimmie, ben je stiekem het SA van Dorine O:)

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:50

Kimmie235 schreef:
Urbanus schreef:
Kimmie, kun je stoppen met de discussie uit z'n voegen te trekken

Ik wilde herstellen voor Purny


Nee, daarvoor al, allemaal niet relevant.

Laten we gewoon een update afwachten.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:50

Schuur_ schreef:
Kimmie, ben je stiekem het SA van Dorine O:)

Ik ben van de goegemeente *\o/*

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:54

Urbanus schreef:
Nee, daarvoor al, allemaal niet relevant.

Laten we gewoon een update afwachten.


Toen speelde ik 1 tegen 100, en moest ik steeds op 100 mensen reageren die 1 ding aan mij gericht plaatsten, dan krijgt mijn naam al gauw een prominente rol helaas.

Ja ik hoop ook dat het germie lukt, het is een nare nasleep van de vakantie.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:20

Wat maakt het nou uit of armoede in Nederland wel aan de ene definitie van VN voldoet? :?

Er zijn wel mensen in Nederland die het zodanig zwaar hebben dat ze noodgedwongen van 136 euro of minder per maand boodschappen moeten doen. En die letterlijk hun brood droog eten. Maar het zijn heel toevallig niet dezelfde mensen die paar keer per jaar op vliegvakanties gaan :+ En ze kunnen niet ff stoppen met financieel benadeeld zijn door gewoon ff een vakantiereis of een luxe hobby te laten staan. Daar gaat het om.

Er zijn overigens ook mensen in Nederland die geen legale of veilige huisvesting hebben. Is ook armoede IMO, in ieder geval niet bepaald prettig :o

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:26

Fly_high schreef:
Wat maakt het nou uit of armoede in Nederland wel aan de ene definitie van VN voldoet? :?

Er zijn wel mensen in Nederland die het zodanig zwaar hebben dat ze noodgedwongen van 136 euro of minder per maand boodschappen moeten doen. En die letterlijk hun brood droog eten. Maar het zijn heel toevallig niet dezelfde mensen die paar keer per jaar op vliegvakanties gaan :+ En ze kunnen niet ff stoppen met financieel benadeeld zijn door gewoon ff een vakantiereis of een luxe hobby te laten staan. Daar gaat het om.

Er zijn overigens ook mensen in Nederland die geen legale of veilige huisvesting hebben. Is ook armoede IMO, in ieder geval niet bepaald prettig :o


Het ging erom dat Dorine gebasht werd en er gesuggereerd werd dat er wel degelijk armoede was in Nederland. Dorine vond van niet. Strikt gezien had dorine wel gelijk maar daar maakte iedereen haar om belachelijk. Daar hou ik niet van. Daar neem ik het voor op.

Dat het soms erbarmelijke omstandigheden zijn ontken ik niet. Wat ik zeg, ik werk met de doelgroep.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:33

Ze werd "gebasht" omdat ze zei dat armoede (al dan niet het Nederlandse type dat vergeleken heel veel landen nog relatief gezien best meevalt) een keuze is. Daar zijn heel veel mensen het gewoon niet mee eens.

Dat je in Nederland er niet zo machteloos voor staat als in Burkina Faso wil niet zeggen dat het een keuze is.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:38


BigOne
Berichten: 38443
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:40

Volgens iemand is armoede een keuze omdat het bedrijf waar ze werkt elke achterlijke gek aanneemt om er te werken.
Ik vindt dat nogal wat om mensen in armoedige omstandigheden te omschrijven op deze manier.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:46

Needje schreef:


Dat gaat over de verschillende definities. Ik ben er bekend mee. Volgens deze website val ik als alleenstaande ouder zonder kinderalimentatie etc. ook onder de lage inkomensgrens, risico op armoede, sociale armoede, en ik ken er heel veel meer.

Het is alleen niet te vergelijken met de definitie die de VN hanteert en die Dorine bedoelt denk ik.